Eläinsuojelurikoksia

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Alice Oz
Lauri Hanhivaara
Viestit: 139
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 8:54 pm

Re: Eläinsuojelurikoksia

Viesti Kirjoittaja Alice Oz »

Jyri Suominen, ja minkälaiseen eläinsuojelurikokseen tää tyyppi on sotkeutunut?Ainski tuolla fb:n puolella on hänen perustamalle "Kadonneet ihmiset"-ryhmään tullut viestejä asian tiimoilta, nyt kylläkin on poistanut ne sieltä. Tän viestin saa poistaa jos loukkaa jotakuta.
Älä välitä virheistä, sillä olen antanut ne jo anteeksi itselleni.

Juice Leskinen
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2650
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eläinsuojelurikoksia

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

INES 7 kirjoitti:Tuon naisen toiminta tuskin tyssää vankilatuomioon, paitsi sen ajaksi.
Vankilassakin voi mädättää vaikkapa lihaa ja perustaa kärpäsfarmin parempia aikoja odotellessa.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Eläinsuojelurikoksia

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Ja hyvällä tzsägällä pääsee lisko-osastolle. Tai ryhtyy itse muuliksi.
Norsula
Neuvoja-Jack
Viestit: 584
Liittynyt: To Loka 16, 2008 5:52 pm

Re: Eläinsuojelurikoksia

Viesti Kirjoittaja Norsula »

Onkohan tämä jo ollut täällä. Herkkämieliset älkää katsoko.

http://www.buzzfeed.com/peggy/crazy-puppy-throwing-girl
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Eläinsuojelurikoksia

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Eläinrääkkäjät saivat nyt itse kyytiä...Mikäköhän on kun ei yhtään harmita. :|
Yksi sairaimmista touhuista mitä voi olla...

http://www.iltasanomat.fi/videot/ulkomaat/2257500
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Eläinsuojelurikoksia

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Kotimaa Perheriidan karmea päätös, mies heitti koirat parvekkeelta
8:58 - 27. lokakuuta 2010
Helsinkiläismies heitti väkivaltaisen perheriidan päätteeksi kaksi koiraa alas kolmannen kerroksen parvekkeelta keskiviikkona aamuyöllä. Poliisin mukaan kaksi irlanninsetteriä sai vakavia vammoja ja ne joudutaan todennäköisesti lopettamaan.
21-vuotias mies pahoinpiteli myös puolisoaan, joka selvisi kuitenkin vähäisin vammoin.
Mies uhitteli poliisille pitävänsä hallussaan rynnäkkökivääriä. Hän antautui kuitenkin lopulta ilman vastarintaa, eikä asettakaan löytynyt.
Välikohtaus sattui Roihuvuoren kaupunginosassa Ilotulitustiellä hieman kello neljän jälkeen. Poliisi epäilee miestä pahoinpitelystä, eläinsuojelurikoksesta ja virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Eläinsuojelurikoksia

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Kuva


Roikotti koiraansa tunteja parvekkeelta - oikeus määräsi eläimen palautettavaksi
27.10.2010 14:26


Turkulainen mies riiputti koiraansa parvekkeelta yli viisi tuntia. Kuristuskettingistä kaiteen yli roikkunut amerikanbulldoggi sai vakavat vammat kaulaansa.

Mies syyllistyi lisäksi Turun kaupungin eläinlääkärin uhkailuun sen jälkeen, kun vammoja saanut koira oli takavarikoitu mieheltä.

Varsinais-Suomen käräjäoikeus antoi eilen kansliapäätöksen asiassa. Oikeus tuomitsi miehen 45 päivän ehdolliseen vankeuteen eläinsuojelurikoksesta ja laittomasta uhkauksesta.

Lisäksi mies tuomittiin maksamaan 500 euron korvaukset eläinlääkärille.

Oikeus katsoi, että saamistaan vammoista huolimatta takavarikoitu amerikanbulldoggi tulee palauttaa eläintä kaltoin kohdelleelle miehelle.

- Kun päätös on lainvoimainen, eli ensi viikon tiistaina, koira pitäisi palauttaa, kertoo tyrmistynyt Turun kaupungin eläinsuojeluvalvoja Heidi Leyser-Kopra.

Oikeus perusteli päätöstään sillä, että koiran vammat olivat syntyneet kertaluontoisesta kurituksesta.

Leyser-Kopra on eri mieltä oikeuden päätöksestä. Hänen mielestään koiran palautus miehelle on huonoin mahdollinen vaihtoehto.

- Olen 15 vuotta tehnyt näitä hommia, ja tämä oli käsittämättömin julmuus, mitä olen nähnyt koiralle tehtävän. Ketju oli täysin syöpynyt koiran ihoon ja syönyt sen auki koko kaulan ympäriltä.
Nannitanni
Harjunpää
Viestit: 292
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 3:24 pm

Re: Eläinsuojelurikoksia

Viesti Kirjoittaja Nannitanni »

No johan on oikeudella perustelut. Aika käsittämätöntä munkin mielestä. Tekee oikeen pahaa kun tuota kuvaa katsoo ja miettii mitä koiraparka saattaa joutua kestämään vielä lisää, jos tosiaan entiselle omistajalleen palautetaan.. :? En ymmärrä!
"When I'm being sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
-Barney Stinson-
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2650
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eläinsuojelurikoksia

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Luulen että mies ei tule saamaan koiraansa. Toivottavasti Turussa toimitaan kuten muuallakin Suomessa. Vaikka muuten en näihin eläin-ketjuihin ole osallistunut, niin nyt kuitenkin toivon että koira "karkaa" ennen luovutusta omistajalleen. :twisted:
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
rosecrux
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2009 6:29 pm

Re: Eläinsuojelurikoksia

Viesti Kirjoittaja rosecrux »

Mikähän helvetti siinä on että täytyy puolustuskyvyttömiä koiria tuolla tavalla pahoinpidellä - kiduttaisivat toisiaan jos on pakko aiheuttaa tuskaa jollekin! Kyllä tekisi mieleni roikottaa noita kahta edellistä "sankaria" parvekkeelta... ensin jaloista pää alaspäin ja sitten kettingit kaulan ympärillä, eikä haittaisi yhtään jos ote vähän lipsuisi siinä tohinassa!
"Faster, faster, faster... until the thrill of speed overcomes the fear of death." -Hunter S. Thompson
Zukuluku
Frank Drebin
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Loka 27, 2008 12:21 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eläinsuojelurikoksia

Viesti Kirjoittaja Zukuluku »

Iltalehdessä mainittiin (http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010102 ... 8_uu.shtml), että Facebookiin on perustettu ryhmä, joka vastustaa koiran palauttamista omistajalleen. Osaako joku antaa linkin ryhmään? Omat hakutaitoni eivät riittäneet.
cyklon
Theo Kojak
Viestit: 1127
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 9:41 am

Re: Eläinsuojelurikoksia

Viesti Kirjoittaja cyklon »

Zukuluku kirjoitti:Iltalehdessä mainittiin (http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010102 ... 8_uu.shtml), että Facebookiin on perustettu ryhmä, joka vastustaa koiran palauttamista omistajalleen. Osaako joku antaa linkin ryhmään? Omat hakutaitoni eivät riittäneet.
Laita naamakirja hakuun: koiraa ei saa palauttaa kiduttajalle.
Sivuilta löytyy myös oikeudenkäyntipöytäkirjat.
Zukuluku
Frank Drebin
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Loka 27, 2008 12:21 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eläinsuojelurikoksia

Viesti Kirjoittaja Zukuluku »

cyklon kirjoitti:Laita naamakirja hakuun: koiraa ei saa palauttaa kiduttajalle.
Sivuilta löytyy myös oikeudenkäyntipöytäkirjat.
Kiitoksia, nyt löytyi. Mikko Olavi Aaltonen oli siis tämän sankarin nimi. Täytyy sanoa, että en ymmärrä käräjäoikeuden ratkaisua lainkaan. 5 vuoden eläintenpitokielto olisi minimi tämmöisessä, mielummin elinkautinen, kuten syyttäjä vaati.

Aaltonen ei vaikuta penaalin terävimmältä kynältä. Jos hänellä ei ole parempia keinoja pitää koiralle kuria kuin roikottaa parvekkeelta, tulisi tehdä omat johtopäätöksensä ja hankkia vaikka kultakala. Lisäksi eläinlääkärin uhkailu oli erittäin typerän kuuloista.
mareritt
Remington Steele
Viestit: 230
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 12:21 pm

Re: Eläinsuojelurikoksia

Viesti Kirjoittaja mareritt »

Muffe-koiran tilanne on herättänyt onneksi ihmisissä vastarintaa, näin ei voida oikeasti toimia! Itse näen koiran suoraan sanoen myöskin tikittävänä aikapommina väärissä käsissä. Tuollaisella koulutustavalla saadaan oikeasti niitä purematilastoihin uusia merkintöjä :(

Facebookin ryhmän sivullahan oli ainakin eilen vielä kuva koirasta. Sen oli lisännyt tuon rääkkääjän ent. puoliso. Kuvan alla teksti, jossa hän mainitsee, että oli ollut koiran käytöksen vuoksi (ei tarkennusta) sitä mieltä, että se tulisi lopettaa, mutta Aaltonen oli ollut erimieltä ja tosiaan nyt julkisuuteen tulleella tavalla päättänyt palauttaa koiran kuriin ja nuhteeseen.

Tuo perustelu kertaluontoisesta kurituksesta tuntuu kyllä niin käsittämättömältä. Ihmisen kohdalla tuo olisi pahoinpitely. (ja elekee nyt vetäkö herneitä nenään, kun vertaan koiraa ja ihmistä, sitä kun on vaan koiraimmeinen itse, niin ei mahda mitään, että tuntuu, että verisuoni pullahtaa päästä tällaisia lukiessa...)
Judge Dredd
Hetty Wainthropp
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2008 9:14 pm

Re: Eläinsuojelurikoksia

Viesti Kirjoittaja Judge Dredd »

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/195497.shtml
Parvekkeelta heitetyt koirat palautetaan omistajalleen

28.10.2010 - 14:16

Helsingin Itäkeskuksessa keskiviikkona parvekkeelta alas heitetyt koirat selvisivät hengissä, uutisoi Vartti.fi.

Järkyttävä tapaus sai alkunsa, kun vuonna 1989 syntynyt mies paiskasi kaksi irlanninsetteriä alas parvekkeelta perheriidan päätteeksi.

Keskiviikkona arvioitiin, että koirat olisi jouduttu lopettamaan vaikeiden vammojen takia, mutta nyt koirien vammat jäivät kuitenkin ensiarviota lievemmiksi.

Poliisi otti miehen kiinni keskiviikkona paikalta ja vei koirat eläinlääkärin hoteisiin.

Vartti.fi:n tietojen mukaan koirat palautetaan lääkärihoidon jälkeen ne palautetaan omistajalleen, joka on kyseisen asunnon omistaja.

Miestä epäillään muun muassa vahingonteosta, eläinsuojelurikoksesta ja virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta. Mies oli pidätettynä vielä torstaina.
On vaikea katsoa, kun Stalin makaa vain murtuneena sohvalla.
"Ovatko suomalaiset pystyneet tekemään niin suuria tuhoja kunniakkaalle puna-armeijalle? Selittäkää minulle," vaatii Stalin.
Vastaa Viestiin