Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
NapalmLolita
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Ke Joulu 07, 2011 4:25 am

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja NapalmLolita »

reijoreipas kirjoitti:
holmesin haamu kirjoitti:Vaikka melko pienestä se taisi olla kiinni, ettei tullut ihmisuhreja...
Et tainnut lukea koko topikkia?
Nuo kaksi tampiota jos olisivat saaneet hengen edes itseltään, olisi ollut maailmanluokan ihme ja hämmästyksen aihe nykyisille ja tuleville sukupolville.
On siis mielestäsi "tampioutta" ettei ole kylmäverinen murhaaja ja kaikkeen kyllästynyt kone joka kykenee tappamaan itsensä koska vain?

Et ole itse tainnut perehtyä tapaukseen yhtään syvemmin, kun et tiedä, että kaikki kiinnijäämiseen johtaneet idioottimaisuudet johtuivat vain ja ainoastaan Mr. Hannun toiminnasta. Minä salasin aina yhteyteni ja luulin että toinenkin osapuoli oli älynnyt tehdä saman. Ainoa virheeni oli luottaa yhtään keneenkään, minun olisi pitänyt toimia yksin kuten Unabomber. Mikään "tampio" ei myöskään opiskele perusteellisesti kemiaa jne.

Mielenkiintoista muuten miten eriäviä mielipiteitä minusta täällä esiintyy. Yksi sanoo että minut pitää pitää hoidossa maailman tappiin asti, toinen käskee painua Afrikkaan...
Aseet eivät tapa, eivätkä myöskään ihmiset aseiden takana. Yhteiskunta ihmisten takana tappaa.

Se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.

Valtio on yksilöä varten, EI KOSKAAN TOISINPÄIN.

jaa-jaa
Martin Riggs
Viestit: 619
Liittynyt: Ke Marras 27, 2013 8:14 pm

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja jaa-jaa »

NapalmLolita kirjoitti: ...
Et ole itse tainnut perehtyä tapaukseen yhtään syvemmin, kun et tiedä, että kaikki kiinnijäämiseen johtaneet idioottimaisuudet johtuivat vain ja ainoastaan Mr. Hannun toiminnasta. Minä salasin aina yhteyteni ja luulin että toinenkin osapuoli oli älynnyt tehdä saman.
...
Yksityiskohtana: Yhteydenpito (ja julkisena näkyneet keskustelut) kait tor-verkossa, ja sähköpostilaatikot kait safe-mail:ssa? Safe-mailien postilaatikot varmaankin pyydettiin Israelista viranomaisille Suomeen (jotka ehkä olleet mukana esitutkintamateriaalissa).

Mutta miten piilottu yhteydenpito linkittyi todellisiin henkilötietoihin?
Valtakunnansyyttäjä: "Poliisin tekemä väärennös ei ole väärennös, koska se on tehty virkavastuulla."

kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8172
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Kun näitä postauksiasi lukee niin tulee aika nopeasti mieleen että olet varmaankin omastakin mielestäsi oikeassa paikassa juuri nyt.
Kärsit ilmeisesti jostakin yli-ihmisen syndroomasta kaiken muun lisäksi.
Pidät itseäsi muihin verratuna paljon parempana ja älykkäämpänä ihmisenä jota kukaan ei saa arvostella tekojen kautta, vaikka ne teot oikeutetusti ovat vieneet sinut määräämättömäksi ajaksi mielisairaalaan. Itse toivon juttujesi perusteella että lääkitystäsi vahvistetaan ja tulevaisuudessa tarkkaan harkitaan sinun mahdollista ulospääsyä. Jos kuuppa pysyy tuossa tilassa, mitä se nyt vaikuttaisi olevan, niin eipä varmasti löydy sellaista lääkäriä edes Kongosta joka sinut ulos laskisi.

Lääkityksesi vaikuttaa tällä hetkellä puutteelliselta koska et ole päässyt siihen mielentilaan että voisit alkaa katsomaan peiliin. Usko tai älä mutta sieltä löytyy syy kaikkiin ongelmiisi, ja niitä näyttäisi ulkopuolisen silmin olevan paljon. Lohduta itseäsi kuitenkin sillä tiedolla että lääketiedekkään ei pysty ihmeisiin, mitä kaiketi tapauksesi kohdalla tarvittaisiin.

Vaikka tietysti pidätkin kaikkia Niuvanniemen muita potilaita itseäsi alempiarvoisena ja tyhmempinä, niin koita kuitenkin saada sieltä itsellesi kaveri, ihan vertaistuen takia. Ei vertaistukikaan sinua varmaankaan paranna, mutta se voi saadaa sinut hyväksymään ihmiset puutteineen ja vikoineen. Ja meneehän siinä höpöttely kaverin kanssa tulevat vuodet rattoisammin.
Piilohomot on in.

holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7396
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

kakkosurpo kirjoitti: Lääkityksesi vaikuttaa tällä hetkellä puutteelliselta koska et ole päässyt siihen mielentilaan että voisit alkaa katsomaan peiliin. Usko tai älä mutta sieltä löytyy syy kaikkiin ongelmiisi, ja niitä näyttäisi ulkopuolisen silmin olevan paljon. Lohduta itseäsi kuitenkin sillä tiedolla että lääketiedekkään ei pysty ihmeisiin, mitä kaiketi tapauksesi kohdalla tarvittaisiin.
Tosiaan pitäisi pyrkiä näkemään itsensä paljon kriittisemmin. Ei se auta mitään, jos aina haluaa syyttää vaikka naapuria tai naapurin koiraa omista ongelmista.
kakkosurpo kirjoitti:Vaikka tietysti pidätkin kaikkia Niuvanniemen muita potilaita itseäsi alempiarvoisena ja tyhmempinä, niin koita kuitenkin saada sieltä itsellesi kaveri, ihan vertaistuen takia. Ei vertaistukikaan sinua varmaankaan paranna, mutta se voi saadaa sinut hyväksymään ihmiset puutteineen ja vikoineen. Ja meneehän siinä höpöttely kaverin kanssa tulevat vuodet rattoisammin.
Pitäisi oppia näkemään muut samalla tasolla ja samanarvoisina.

holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7396
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

NapalmLolita kirjoitti: Mielenkiintoista muuten miten eriäviä mielipiteitä minusta täällä esiintyy. Yksi sanoo että minut pitää pitää hoidossa maailman tappiin asti, toinen käskee painua Afrikkaan...
Jossakin toisessa maassa olisit tosiaan hoidossa "maailman tappiin asti", mutta Suomessa rangaistukset ovat eri tasoa...

Mutta onhan se totta, etteivät samat ongelmat minnekkään katoa vapaalla ollessasi, jos et niille pyri tekemään jotakin hoidossa ollessasi.

Jouduit vankilaan/mielisairaalaan sen takia, että et kestänyt itseäsi ja olemistasi. Samat ongelmat ne ovat läsnä, kun vapaudut vankilasta. Varsinkin jos et yritä muuttaa sitä mitä olet ja mieti syitä kuinka tehdä jotakin järkevämpää.

Eihän se Afrikkakaan mitään auta tässä yhteydessä, mutta olisi varmaankin hyvä olla joku syy elämiseen, niin ei tarvitsisi koko ajan turhautua itsensä kanssa.

AlexKrycek
Olivia Benson
Viestit: 711
Liittynyt: Ke Elo 07, 2013 7:29 am

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja AlexKrycek »

EI ole viiden eikä edes kahden tähden hotelleja vaikka kuka mitä väittäisi). Se on ihan eri tilanne toipua vaikka raiskauksesta tietäen, että raiskari kärsii nyt itse, kuin olla oman onnensa nojassa psykopaattien armeijoita vastaan yhteiskunnan kylmästi kääntäessä sinulle selkänsä.
Tämä ym. kidutusläpät kertoo aika paljon. Turun vankilakin kuulemma kuin Auswitch...
Kertoo kuinka pienestä vollotat ja otat itseesi. Saramäki on todella helppo paikka olla omine suihkuineen ja minimaalisine osastoineen. Turha luulla että olet ainut joka nämä "KAUHEUDET" on kokenut tällä palstalla.

NapalmLolita
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Ke Joulu 07, 2011 4:25 am

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja NapalmLolita »

kakkosurpo kirjoitti:Kun näitä postauksiasi lukee niin tulee aika nopeasti mieleen että olet varmaankin omastakin mielestäsi oikeassa paikassa juuri nyt.
Kärsit ilmeisesti jostakin yli-ihmisen syndroomasta kaiken muun lisäksi.
Pidät itseäsi muihin verratuna paljon parempana ja älykkäämpänä ihmisenä jota kukaan ei saa arvostella tekojen kautta, vaikka ne teot oikeutetusti ovat vieneet sinut määräämättömäksi ajaksi mielisairaalaan. Itse toivon juttujesi perusteella että lääkitystäsi vahvistetaan ja tulevaisuudessa tarkkaan harkitaan sinun mahdollista ulospääsyä. Jos kuuppa pysyy tuossa tilassa, mitä se nyt vaikuttaisi olevan, niin eipä varmasti löydy sellaista lääkäriä edes Kongosta joka sinut ulos laskisi.
No ihan kaikkea mitä minusta väität voidaan väittää sinusta itsestäsi kirjoitustesi perusteella. Muista että sopeutuminen syvästi sairaaseen yhteiskuntaan ei VÄLTTÄMÄTTÄ ole osoitus ihmisen terveydestä... Vai eikö se että pidät minua ali-ihmisenä muka ole sama asia kuin että pidät itseäsi yli-ihmisenä? 1+1 on 2 vaikka miten muuta väittäisit.
Lääkityksesi vaikuttaa tällä hetkellä puutteelliselta koska et ole päässyt siihen mielentilaan että voisit alkaa katsomaan peiliin. Usko tai älä mutta sieltä löytyy syy kaikkiin ongelmiisi
Väite on virheellinen ja todistaa sinun olevan pihalla todellisuudesta. Kannattaisi käyttää aikansa johonkin muuhun kuin Big Brotheriin ja lätkään... sillä se joka väittää ettei tästä maailmasta merkittäviä rakenteellisia ongelmia löydy todistaa vain ja ainoastaan oman urpoutensa.
Lohduta itseäsi kuitenkin sillä tiedolla että lääketiedekkään ei pysty ihmeisiin, mitä kaiketi tapauksesi kohdalla tarvittaisiin.
Lohduta sinä itseäsi sillä ajatuksella että vaikka sinä ja kaikki laillasi ajattelevat paukapäät kuuluisitte keskitysleireille, ette massaylivoimanne johtuen todennäköisesti oman elinaikainne puitteissa sinne tule päätymään. Kymmenen tolvanaa valitettavasti voittaa yhden neron tässä maailmassa aina. Toki junailemanne ympäristökatastrofit ovat sieltä tulossa täydellä välttämättömyydellä ja lankeavat lastenne niskaan... mutta omien lastenne kohtalohan ei ymmärrettävästi kiinnosta ihmisiä joita ei kiinnosta muidenkaan kanssaeläjien kohtalo.
Vaikka tietysti pidätkin kaikkia Niuvanniemen muita potilaita itseäsi alempiarvoisena ja tyhmempinä
Vaikeapa sitä on todellisuutta sellaiseksi vääntää, jossa minä olisin samalla tasolla jonkun kuola suusta valuvan kehitysvammaisen kanssa tai natseja fanittavan röllipeikon kanssa, kun todellisuus ei nyt kerta kaikkiaan vaan ole sellainen.
Aseet eivät tapa, eivätkä myöskään ihmiset aseiden takana. Yhteiskunta ihmisten takana tappaa.

Se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.

Valtio on yksilöä varten, EI KOSKAAN TOISINPÄIN.

NapalmLolita
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Ke Joulu 07, 2011 4:25 am

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja NapalmLolita »

AlexKrycek kirjoitti:
EI ole viiden eikä edes kahden tähden hotelleja vaikka kuka mitä väittäisi). Se on ihan eri tilanne toipua vaikka raiskauksesta tietäen, että raiskari kärsii nyt itse, kuin olla oman onnensa nojassa psykopaattien armeijoita vastaan yhteiskunnan kylmästi kääntäessä sinulle selkänsä.
Tämä ym. kidutusläpät kertoo aika paljon. Turun vankilakin kuulemma kuin Auswitch...
Kertoo kuinka pienestä vollotat ja otat itseesi. Saramäki on todella helppo paikka olla omine suihkuineen ja minimaalisine osastoineen. Turha luulla että olet ainut joka nämä "KAUHEUDET" on kokenut tällä palstalla.
En ymmärtänyt viestisi pointtia. Selventäisitkö? Jos olet itse kokenut about samat asiat niin en voi kuin ihmetellä mikä laittaa ihmisen sanomaan tuollaista. Tietysti jos olet samanlainen umpiluupää kuin PVST:n henkilökunta niin eihän sinua haittaa vaikka kirjat varastettaisiin ja jätettäisiin katsomaan tyhjää seinää. Silloin olet kuitenkin jäävi kommentoimaan tilannetta sellaisen henkilön kannalta, jolle lukeminen ja itsensä kehittäminen on tärkeää. (Tervetuloa Idioluution maailmaan.)

Vankilan on tarkoitus olla kodinomainen ympäristö jossa ihminen voi ratkoa ongelmat jotka johtivat siihen ettei siviilissä pärjännyt. Alistaminen ja nöyryyttäminen ja itsensäkehittämismahdollisuuksien epääminen ei palvele kenenkään etua ja voidaan kyllä kidutukseksikin lukea.
Aseet eivät tapa, eivätkä myöskään ihmiset aseiden takana. Yhteiskunta ihmisten takana tappaa.

Se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.

Valtio on yksilöä varten, EI KOSKAAN TOISINPÄIN.

tohis
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2012 9:30 am

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja tohis »

Nero? Miltä kantilta katsottuna? Omalta? Tiedän ja tunnen montakin neroa ja jokainen heistä on ollut kiusattu ja hyljeksitty, mutta vanhemmat ovat heidät kasvattaneet kuitenkin niin, että ihan sama mitä muut heistä ajattelee, he ovat just täydellisiä tommosina. Eivätkä ole suunnitteleet tappavansa ulkopuolisia vaan ovat saaneet "outoutensa" käännettyä vahvuudeksi. Surkuttelematta omaa kohtaloaan ja syyttelemällä muita. Napalmin kantsis kokeilla samaa.

NapalmLolita
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Ke Joulu 07, 2011 4:25 am

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja NapalmLolita »

tohis kirjoitti:Nero? Miltä kantilta katsottuna?
Testien mukaan, sekä mitattuna siinä, miten omaperäisiä ja vahvoja visioita minulla on siitä, millainen ihmiskunnan tulevaisuus voisi olla ja millaisia ihmisten pitäisi olla. Brainstormaan jatkuvasti uusia ideoita vaikka mistä mutta kukaan ei korvaansa lotkauta niille. Olen nero hieman samalla tavalla kuin Bill Hicks oli siinä mielessä että olen parhaimmillani nimenomaan muiden esittämien älyttömyyksien perusteellisessa alasampumisessa enkä niinkään lapsellisemman käsityksen neroudesta alalla kuten että olisi 10-vuotiaana rakennellut omia robotteja tai osaisi 8 kieltä.
Tiedän ja tunnen montakin neroa ja jokainen heistä on ollut kiusattu ja hyljeksitty, mutta vanhemmat ovat heidät kasvattaneet kuitenkin niin, että ihan sama mitä muut heistä ajattelee, he ovat just täydellisiä tommosina. Eivätkä ole suunnitteleet tappavansa ulkopuolisia vaan ovat saaneet "outoutensa" käännettyä vahvuudeksi.
En minäkään välittäisi siitä jos pari häiriintynyttä ihmistä netissä kirjoittelisi jotain ikävää minusta ja elämä olisi muuten mallillaan. Mutta kun niitä törkyturpia on ollut kymmeniä, eikä kukaan ole ikinä asettunut puolustamaan minua. Ja kun se ei ole rajoittunut vaan "oot tyhmä" -tasoisiin juttuihin vaan mukana on ollut myös vartenotettavia uhkauksia, esim. takavuosina eräs uhkasi käyttää väärin asemaansa sairaanhoitajana ja tekaista minusta lähetteen suljetulle osastolle, ja toinen uhkasi tehdä rikosilmoituksen siitä että häiriköin erästä keskustelupalstaa johon olin saanut aiheettoman porttikiellon. Kummassakin tapauksessa sain todella pelätä melkein henkeni edestä. Sitten vielä se että minulla ei ole vuosiin ollut mitään mielekästä tekemistä elämässä, kun yliopistokin jäi kesken masennuksen takia ja mihinkään harrastuspiireihin ei viitsi mennä koska sielläkin joutuisi vain hyljeksityksi. Ehkäpä ne ihmiset joiden kaltaisen haluaisit minun olevan eivät ole joutuneet elämässään vaikeuksiin ja suoranaiseen umpikujaan muiden ihmisten mielivallan takia. Ehkä heillä on ystäviä ja opiskelu/työpaikka mielekkäällä alalla. Minulla ei myöskään ole sisaruksia ja kasvoin kodissa jossa sivistystä ei arvostettu pätkääkään (vanhemmat olisivat toivoneet että menen ammattikouluun lukion sijaan), eli olen ollut käytännössä ypöyksin henkisellä tasolla koko elämäni, ei sellaisista lähtöasetelmista vaan pitkälle pötkitä.
Aseet eivät tapa, eivätkä myöskään ihmiset aseiden takana. Yhteiskunta ihmisten takana tappaa.

Se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.

Valtio on yksilöä varten, EI KOSKAAN TOISINPÄIN.

holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7396
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

NapalmLolita kirjoitti: olen parhaimmillani nimenomaan muiden esittämien älyttömyyksien perusteellisessa alasampumisessa
Mitä on näitä kommentteja lukenut, niin ei ole tuollaisesta tullut yhtäkään viitettä.

Kerrot jopa rehellisesti syyt siihen, että miksi asiat eivät suju (vikaa on eniten itsessäsi). Siitä huolimatta keksit täysin idioottimaisia älyttömyyksiä, joilla perustelet esim. vihasi muita kohtaan. Kuka tahansa kelpaa syntipukiksi, koska koet koko ajan - et vihaa muita kohtaan, vaan vihaa itseäsi kohtaan.
NapalmLolita kirjoitti:Kummassakin tapauksessa sain todella pelätä melkein henkeni edestä.
Kuka tahansa voi esittäytyä netissä sairaanhoitajana olematta sitä. Tai vaikka henkilö olisikin oikeasti sairaanhoitaja, niin ei hän tuntisi sinua millään tavalla. Keksit ihan naurettavia pelonaiheita, että voisit niillä perustella "huonoja kokemuksiasi".
NapalmLolita kirjoitti:Sitten vielä se että minulla ei ole vuosiin ollut mitään mielekästä tekemistä elämässä
Tässä se ongelma on pähkinänkuoressa. Eli kannattaisi laittaa voimavaransa siihen, että pyrkisi keksimään sitä mielekästä tekemistä.
NapalmLolita kirjoitti:Ehkäpä ne ihmiset joiden kaltaisen haluaisit minun olevan eivät ole joutuneet elämässään vaikeuksiin ja suoranaiseen umpikujaan muiden ihmisten mielivallan takia. Ehkä heillä on ystäviä ja opiskelu/työpaikka mielekkäällä alalla. Minulla ei myöskään ole sisaruksia ja kasvoin kodissa jossa sivistystä ei arvostettu pätkääkään (vanhemmat olisivat toivoneet että menen ammattikouluun lukion sijaan), eli olen ollut käytännössä ypöyksin henkisellä tasolla koko elämäni, ei sellaisista lähtöasetelmista vaan pitkälle pötkitä.
Yleisesti ottaen asiat ovat menneet tilanteessasi melko hyvin (sen perusteella mitä olet tässä ketjussa kertonut tilanteestasi). Muiden mielivalta ei ole ollut niinkään se ongelma, vaan se kuinka olet itse reagoinut eri tilanteisiin.

NapalmLolita
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Ke Joulu 07, 2011 4:25 am

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja NapalmLolita »

Voisitko holmesin_haamu ystävällisesti lopettaa tuon jauhamisen siitä että ongelmien ytimessä olisi se etten siedä itse itseäni, kun tässä ei nyt ole sellaisesta alkuunkaan kyse. Minä TIEDÄN edustavani ihmiskunnan eliittiä, sillä en voisi ikinä käyttäytyä niin hirviömäisesti ja aivottomasti kuin muut ihmiset ympärilläni jatkuvasti toisiaan ja itsejään kohtaan käyttäytyvät, ja PISTE.
Aseet eivät tapa, eivätkä myöskään ihmiset aseiden takana. Yhteiskunta ihmisten takana tappaa.

Se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.

Valtio on yksilöä varten, EI KOSKAAN TOISINPÄIN.

NapalmLolita
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Ke Joulu 07, 2011 4:25 am

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja NapalmLolita »

holmesin haamu kirjoitti:
NapalmLolita kirjoitti: olen parhaimmillani nimenomaan muiden esittämien älyttömyyksien perusteellisessa alasampumisessa
Mitä on näitä kommentteja lukenut, niin ei ole tuollaisesta tullut yhtäkään viitettä.
Et osaa lukea.

Ilman minunlaisiani ihmisiä jotka viimeiseen hengenvetoon asti jaksavat polkea maan rakoon tekopyhiä ja älyttömiä ideoita ihmiskunta olisi jo ajat sitten sotinut itsensä sukupuuttoon.
Siitä huolimatta keksit täysin idioottimaisia älyttömyyksiä, joilla perustelet esim. vihasi muita kohtaan.
No millä helvatan logiikalla sitten esim. Saksassa on aloitettu äskettäin oikeusjuttu Auschwitzin kirjanpitäjää vastaan, jos ihmiset eivät ole vastuussa palvelemiensa instituutioiden tekemisistä?
NapalmLolita kirjoitti:Kummassakin tapauksessa sain todella pelätä melkein henkeni edestä.
Kuka tahansa voi esittäytyä netissä sairaanhoitajana olematta sitä. Tai vaikka henkilö olisikin oikeasti sairaanhoitaja, niin ei hän tuntisi sinua millään tavalla. Keksit ihan naurettavia pelonaiheita, että voisit niillä perustella "huonoja kokemuksiasi".
No mistä 20-vuotias ihminen jolla ei ole kokemusta aiheesta voi tietää miten mielenterveyslait toimivat ja tietää ettei pelkoon ole aihetta?
NapalmLolita kirjoitti:Ehkäpä ne ihmiset joiden kaltaisen haluaisit minun olevan eivät ole joutuneet elämässään vaikeuksiin ja suoranaiseen umpikujaan muiden ihmisten mielivallan takia. Ehkä heillä on ystäviä ja opiskelu/työpaikka mielekkäällä alalla. Minulla ei myöskään ole sisaruksia ja kasvoin kodissa jossa sivistystä ei arvostettu pätkääkään (vanhemmat olisivat toivoneet että menen ammattikouluun lukion sijaan), eli olen ollut käytännössä ypöyksin henkisellä tasolla koko elämäni, ei sellaisista lähtöasetelmista vaan pitkälle pötkitä.
Yleisesti ottaen asiat ovat menneet tilanteessasi melko hyvin (sen perusteella mitä olet tässä ketjussa kertonut tilanteestasi). Muiden mielivalta ei ole ollut niinkään se ongelma, vaan se kuinka olet itse reagoinut eri tilanteisiin.
Siinä mielessä olet kyllä oikeassa että minun olisi pitänyt aikoja sitten hyväksyä se että elämä tässä maailmassa on veristä selviytymistaistelua ja luopua keskiluokkaisessa kodissa opitusta mukavuudenhalusta. Olisi pitänyt suosiolla lähteä johonkin Syyriaan sotimaan ja olisi pitänyt tyytyä toimimaan yksin eikä olettaa että kostoiskun ihmiskuntaa vastaan saa järjestettyä suurimmaksi osaksi omassa nojatuolissa kotona istuskellen ja että kivan kaveruussuhteen saa kivasti saumattomasti liitettyä kostoiskuun. Eli vikaa on myös minussa.
Aseet eivät tapa, eivätkä myöskään ihmiset aseiden takana. Yhteiskunta ihmisten takana tappaa.

Se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.

Valtio on yksilöä varten, EI KOSKAAN TOISINPÄIN.

holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7396
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

NapalmLolita kirjoitti:Voisitko holmesin_haamu ystävällisesti lopettaa tuon jauhamisen siitä että ongelmien ytimessä olisi se etten siedä itse itseäni, kun tässä ei nyt ole sellaisesta alkuunkaan kyse. Minä TIEDÄN edustavani ihmiskunnan eliittiä, sillä en voisi ikinä käyttäytyä niin hirviömäisesti ja aivottomasti kuin muut ihmiset ympärilläni jatkuvasti toisiaan ja itsejään kohtaan käyttäytyvät, ja PISTE.
Siitähän tässä on koko ajan ollut kyse kirjoitustesi perusteella. Ei ole mielekästä tekemistä, ulkonäössä on vikaa, muut eivät hyväksi minua sellaisena olen vaikka en hyväksy itsekkään "alempiarvoisia ihmisiä", "olen ihmiskunnan eliittiä" (millä perusteilla?), "Muut pitäisi tappaa, koska olihan natsit...??? jne.

Yleensä tavan ihmiset käyttäytyvät ihmismäisesti ja sovinnollisesti toisiaan kohtaan. Olet ylittänyt jo tuon rajan, mutta onneksi mitään pahempaa ei sattunut.

holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7396
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

NapalmLolita kirjoitti: Ilman minunlaisiani ihmisiä jotka viimeiseen hengenvetoon asti jaksavat polkea maan rakoon tekopyhiä ja älyttömiä ideoita ihmiskunta olisi jo ajat sitten sotinut itsensä sukupuuttoon.
:roll:

Jos miettii näitä täysin idioottimaisia ajatusjuoksuja, joissa yhdistät milloin itsesi esim. raiskauksen uhrin kokemuksiin ja milloin mihinkin vain sen takia, ettei joku porukka sinua hyväksynyt haluamallasi tavalla, niin miten tuollaisia ideoita voi kutsua kovin järkeviksi?
NapalmLolita kirjoitti:
Siitä huolimatta keksit täysin idioottimaisia älyttömyyksiä, joilla perustelet esim. vihasi muita kohtaan.
No millä helvatan logiikalla sitten esim. Saksassa on aloitettu äskettäin oikeusjuttu Auschwitzin kirjanpitäjää vastaan, jos ihmiset eivät ole vastuussa palvelemiensa instituutioiden tekemisistä?
Miten jokin Natsi-Saksa liittyy edes tilanteeseesi? Vedätkö keinotekoisia aasinsiltoja muistakin aikakausista kuvailemaan omaa tilannettasi ja maailmaasi? Ja kun natsit tekivät kepposiaan, niin sen takia minäkin voin huonojen kokemusteni perusteella tappaa kenet tahansa ihmisen?

Ihmiset ovat ennen kaikkea vastuussa omista tekemisistään, eivät joidenkin muiden tai toisten aikakausien tekemisistä.
NapalmLolita kirjoitti: Siinä mielessä olet kyllä oikeassa että minun olisi pitänyt aikoja sitten hyväksyä se että elämä tässä maailmassa on veristä selviytymistaistelua ja luopua keskiluokkaisessa kodissa opitusta mukavuudenhalusta. Olisi pitänyt suosiolla lähteä johonkin Syyriaan sotimaan ja olisi pitänyt tyytyä toimimaan yksin eikä olettaa että kostoiskun ihmiskuntaa vastaan saa järjestettyä suurimmaksi osaksi omassa nojatuolissa kotona istuskellen ja että kivan kaveruussuhteen saa kivasti saumattomasti liitettyä kostoiskuun. Eli vikaa on myös minussa.
Sanot vihaavasi kovasti esim. natseja, mutta samaan aikaan mietit yhtä sairaita temppuja kuin natsit tekivät? Eikö tuo ole täysin sekopäistä?

Kun yrittää kysyä perusteluita sille, että miksi vihaat muita? Niin aina palataan siihen ainoaan syyhyn eli "Koska en kestä itseäni/omaa elämääni/ulkonäköäni/tilannettani/tekemättömyyttä" jne.

Vastaa Viestiin