Juuri noin. Vanhan ajan kuvat tehty "paksuilla" perhosneuloilla (neulat rivissä), joilla "niputettuna" räpätty väritkin pintaan.Clarence kirjoitti: ↑Ma Syys 14, 2020 7:00 pm-------------------------------------------------------------------------------------------------------------Jarkallas kirjoitti: ↑Ma Syys 14, 2020 6:24 pm Kiitos ketjusta kaikille(clarencella kohta kirjan verran tässä materiaalia )
Mielenkiintosta luettavaa, jatkoa odotelle...
Paljon puhetta kuvista. Osaako joku kuvailla/selittää mikä se on se juttu mikä juuri ne vankilakuvat erottaa tavallisen pulliaisen tatuoinneista?(joita nykyään kaikilla on kuten todettu ketjussakin)
Itselle tatuoinnit on vaan tatuointeja ja mun silmin kaikki näyttää samalta
(clarencella kohta kirjan verran tässä materiaalia ) Kiitos vaan.
Kyllä vanhan ajan vankilakuvat usein erottaa nykykuvista. Se, että kuva on vanha, ei tarkoita välttämättä, että kuvan omistaja olisi ollut itse vankilassa. Tuo pätee erityisesti naisiin. Se kertoo vain, että tietynlaisen kuvan kantaja on liikkunut tietyissä piireissä. Usein villi nuoruus, mutta sitten rauhoittunut, esim. perheen perustus.
Vankilassa tehdyissä vanhoissa kuvissa on paksummat ääriviivat. Kesällä ne jotenkin nousivat joskus pintaan ja kutittivat. Olen nähnyt vankilassa 50- luvulla tehtyjä kuvia. Mustia kuvia. Osalla Sörkan tiilestä punaista väriä. Oulun- Konsulilla oli pohkeessa Tennessee valssin sanat. Olivat jo niin suttautuneet niin kysyin, ja Konsuli kertoi.
Nykyään uskon, että kuvat on tehty suurimman osan liikkeissä koneilla. Eivät siis ole tussitatuointeja, eikä perhosneuloilla tehty.
Joku taitavampi teki kuvien "terävät" ääriviivat partakoneen terällä. Mutta se oli jo kellosepän tarkkuutta vaativaa.
Nykyajan koneet tekevät samaa jälkeä ja siksi tatuoinnit ovat teräväpiirteisiä "sarjakuvia" joissa ei ole mitään nostalgiaa,
mikä viittaisi alakulttuuriin.
Kyllä vanhat merimieskuvat ja alakulttuurin linnassa tehdyt ovat niitä "oikeita" fotoja