Vankilassa oloa ja kulttuuria

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Marja
Martin Beck
Viestit: 759
Liittynyt: To Tammi 24, 2019 7:45 pm

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Marja »

tokkaukko kirjoitti:
Ti Syys 21, 2021 1:59 am
:cry:
Marja kirjoitti:
Su Syys 19, 2021 1:58 am
Ja ihmetellään vielä kovaa verotusta. kalliiksi sinunkin täysihoito on tullut. ~200€/Vuorokausì.👏
Mukava että osallistuit kustannuksiin reippaasti.
Ymmärätköhän sinäkään millä foorumilla soitat suuta?
Olet roistojen foorumilla ja vanhojen rikollisten ketjussa tulkuttamassa.
Ei meikäläisiä tuollaiset kukkahatut muutako naurattaa.
Voi.voi,vero ja vero,samalla tuuppaatte pakolaisille 35 miljardia vuodessa että tulevat tänne raiskaan lapsia ja tappamaan tyttöjä.
Se on ok.
[/quote

Kirjoitit aiemmin ettet ole " velkaa" Moraalisesti olet velkaa helvetin paljon ihan sille matala-palkkaiselle varastomiehelle tai laitoshuoltajalle(siivoojalle) yms keiden naurettavistasta palkoista verojen kautta sinunkin useat Täysi ylläpidot on kustannettu vankilassa ja ilmeisesti myös siviilissä . Ymmärrän ettei kaikki ihmiset osaa elättää itseään normaalisti esim töissä käymällä tai yrittäjänä ,mutta sinä et ilmeisesti edes " rikollisena" ei todella ole mikään ylpeyden aihe antaa kuvaa " vanhana linnassa monesti istuneella , Elämässä epäonnistuneelta se kuulostaa. Ja mitä helvettiä kehitysmaihin syydetyt rahat tähän kuuluu tai "kukkahatut" Itse en lahjota vapaaehtoisesti neekerimaihin mitään , mutta veroistani menee valitettavasti osa sinne. Kodittomien yö-majoitukseen täällä olen varsinkin talvea-vasten kerännyt /organisoinnut lämmintä vaatetta/kenkiä . matuja ei siellä miuten ole . Enimmäkseen vanhempia alkoholisteja (mikä nykyään katoavaa laji) ja nuorempia ketkä seka-käyttäjiä. Eli Kun tämän Luet niin älä pistä Uffin laatikkoon vaatteita yms vaan selvitä missä "vähäosasten" yö-majoitus viekää sinne koska tarvetta on.puh numero varmasti löytyy tai gookkeloimalla tai diakonis puolelta kysyä . Nyt tuli paljon asiaa , toivottavasti yp ei poista koska talvi tulee ja täällä etelässäkin jo heittää kylmäksi yöllä .

Muruhermanni
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: Su Syys 27, 2020 12:40 am

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Muruhermanni »

Linnassa oli sellaisiakin stadilaisia ketkä eivät olleet olleet koskaan Sörkassa. Joku taas joutui kertalaisuuden vuoksi Kakolaan mutta ei noussut siellä kerroksille ja sen jälkeen sijoituspaikka oli aina Konnunsuo. Stadilainen Teukka oli alkuun Konnunsuolla ja aina sen jälkeen Kakola en nyt jaksa muistaa oliko Teukka työreissuillaan Ruotsissa tai Norjassa kiinni. Oli periaatteen mies Teukka. Nokalla riitautui sellikaverinsa kanssa eivätkä kumpikaan puhuneet sanaakaan toisilleen ja olivat päivät omissa oloissaan ja yöt unessa. Teukkaa näin vankilassa kun ulkoilussa käveltiin ja juteltiin. Näin sen jälkeen aina välillä sivilissä.

palokirves
Axel Foley
Viestit: 2034
Liittynyt: Pe Elo 02, 2019 11:01 pm

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja palokirves »

*poistettu OT*t:mode
Even Steven kirjoitti:
Ke Maalis 01, 2023 10:54 pm
Olen ollut pakkohoidossa viimeiset 10 vuotta.

palokirves
Axel Foley
Viestit: 2034
Liittynyt: Pe Elo 02, 2019 11:01 pm

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja palokirves »

Antaa olla.
Even Steven kirjoitti:
Ke Maalis 01, 2023 10:54 pm
Olen ollut pakkohoidossa viimeiset 10 vuotta.

Never
Sofia Karppi
Viestit: 425
Liittynyt: La Joulu 28, 2019 8:06 pm

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Never »

palokirves kirjoitti:
To Syys 23, 2021 2:16 am
Marja kirjoitti:
Ke Syys 22, 2021 6:29 pm

Kirjoitit aiemmin ettet ole " velkaa" Moraalisesti olet velkaa helvetin paljon ihan sille matala-palkkaiselle varastomiehelle tai laitoshuoltajalle(siivoojalle) yms keiden naurettavistasta palkoista verojen kautta sinunkin useat Täysi ylläpidot on kustannettu vankilassa ja ilmeisesti myös siviilissä . Ymmärrän ettei kaikki ihmiset osaa elättää itseään normaalisti esim töissä käymällä tai yrittäjänä ,mutta sinä et ilmeisesti edes " rikollisena" ei todella ole mikään ylpeyden aihe antaa kuvaa " vanhana linnassa monesti istuneella , Elämässä epäonnistuneelta se kuulostaa. Ja mitä helvettiä kehitysmaihin syydetyt rahat tähän kuuluu tai "kukkahatut" Itse en lahjota vapaaehtoisesti neekerimaihin mitään , mutta veroistani menee valitettavasti osa sinne. Kodittomien yö-majoitukseen täällä olen varsinkin talvea-vasten kerännyt /organisoinnut lämmintä vaatetta/kenkiä . matuja ei siellä miuten ole . Enimmäkseen vanhempia alkoholisteja (mikä nykyään katoavaa laji) ja nuorempia ketkä seka-käyttäjiä. Eli Kun tämän Luet niin älä pistä Uffin laatikkoon vaatteita yms vaan selvitä missä "vähäosasten" yö-majoitus viekää sinne koska tarvetta on.puh numero varmasti löytyy tai gookkeloimalla tai diakonis puolelta kysyä . Nyt tuli paljon asiaa , toivottavasti yp ei poista koska talvi tulee ja täällä etelässäkin jo heittää kylmäksi yöllä .



Täällä isot miehet ruikuttaa, kun joku sanoo totuuden, eli että rikolliset ovat yhteiskunnan pohjasakkaa. Ovatko rikolliset ja vangit joitain viattomia pikkulapsia, jotka tekevät rikoksia siksi, että niin on tehtävä säilyäkseen hengissä Suomessa? Vai ovatko he täysin kykeneviä tekemään päätöksiä ja tekevät rikoksia saadakseen itselleen hyötyä? Valtaosa köyhemmistä oloista tulevista eivät tee rikoksia, vaan opiskelevat ja menevät töihin. Yksi esimerkki on vaikka Suomen nykyinen sisäministeri Ohisalo.

Vähäosaisten kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, jos normaalit ihmiset eivät pidä rikollisista ja vangeista. Minä en ylenkatso ketään vähäosaista, vaan jeesaan jos pystyn auttamaan. Sen sijaan rikolliset joutuvat vankilaan sen vuoksi, että tekevät rikoksia täysin itsekkäistä syistä. Useimmat kärsivät luonnehäiriöistä, joiden vuoksi sopeutuminen normaaliin yhteiskuntaan ja yhteisten pelisääntöjen noudattaminen ei onnistu.
[/

Nyt alkaa tämä lanka mennä pahasti ohi aiheen:Vankilassa oloa ja kulttuuria.Ymmärtääkseni teillä ei ole mitään kokemusta asiasta silloin ei myös tähän mitään sanottavaa.Yp voisi poistaa moisen roskan.

Rundi
Martin Beck
Viestit: 782
Liittynyt: La Touko 16, 2020 10:25 pm

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Rundi »

Never kirjoitti: """Nyt alkaa tämä lanka mennä pahasti ohi aiheen:Vankilassa oloa ja kulttuuria.Ymmärtääkseni teillä ei ole mitään kokemusta asiasta silloin ei myös tähän mitään sanottavaa.Yp voisi poistaa moisen roskan."""

Totta. Palsta on Vankilassa oloa ja kulttuuria ja nimenomaan pääosaltaan menneisyyden kulttuuria, joita me muutamat vanhat menneisyyden Jermut olemme muistelleet ja yrittäneet muistella. Silläkään ei ole mitään tekemistä nykyisen sosiaalisen elämän kanssa, jota itsekin olen viettänyt töineen ja kaikkineen pian 40 vuotta. Ohessa kasvattanut muutaman lapsen joista kaikista tullut yhteiskunnallisesti säädyllisiä eläjiä.

Voisin myös kirjoittaa vanhuksista ja vaipoista ja asunnottomista ja kaikesta, joita olen nähnyt paljon (ja auttanut paljon). Mutta nekään ei ole rinnastettavissa edes siihen, mitä vankipäivä maksaa nykyisinkään. Sille kun on omat määrärahansa.
Vaikka vankilat lakkautettaisiin huomenna ja jokainen lopettaisi rikoksien tekemisen ja aiheuttaisi tuhansia työttömiä vankilavirkailijoita ja poliiseja ja oikeuslaitoksia myöten, vanhukset eivät saisi yhtään vaippaa enemmän kuin tähänkään saakka. Vikaa pitäisi lähteä purkamaan politiikoista ja omaisista jotka eivät osaa vaatia turvaa vanhuksille, silloin kun näkevät että palvelutaloissa oleva vanhus on lyöty laimin, kun samaan aikaan yksityiset hoitokodit ja laitokset imevät isoja voittoja itseensä.

Never
Sofia Karppi
Viestit: 425
Liittynyt: La Joulu 28, 2019 8:06 pm

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Never »

Näinhän asiat on kuten Rundi kirjoitti.Lukijoille tiedoksi että tuskin kukaan meistä täällä kirjoittelevista vanhoista ruunista on ylpeä menneisyydestään ja elvistele vanhoilla teoillaan.Päinvastoin.Silti on mukavaa muistella vähän menneitä ,vaihtaa kokemuksia ja saattaa tietoa entisajan rangaistuslaitoksista.Tämä on katoavaa historiaa ja käsittääkseni näille stooreille täällä löytyy myös ihan innokkaita nuorempiakin lukijoita.Hyvää syksyä vaan kaikille ,pysytään asiassa ja muistellaan menneitä hyvässä hengessä tässä vankilassa oloa ja kulttuuria osiossa.

Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1459
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Täällä meitä muutama vintiö muistelee aikoja ennen, kuin alkoi erilainen elämä. Kuinka joku palttoon viemisestä sai 9 kk vankeutta, ym ym.

Kolme asiaa, mikä myy ja mitä ihmiset katselevat mielellään TV: stä tai nauhalta.

A) Mafia, ja sen romantiikka. Kuitenkin nämä siellä olevat henkilöt ovat hyvin pitkiä aikoja vankiloissa ja kotiarestissa. Se ei ole mitä elokuva Kummisetä näyttää.

B) Vene voidaan kastaa nimellä Gypsy Girl, mutta monikaan ei halua olla mustalaisten kanssa missään tekemisissä.

C) Vankila-aiheiset ja gangsteri-elokuvat, sekä kirjallisuus tästa aihepiiristä. Silti kukaan näistä "korkeamoraalisista" ei halua olla vankien kanssa tekemisissä.

Kysymys kuuluu: Mikä näissä vaihtoehdoissa niin kiinnostaa?

Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1459
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Rundi kirjoitti:
To Syys 23, 2021 11:22 am
Never kirjoitti: """Nyt alkaa tämä lanka mennä pahasti ohi aiheen:Vankilassa oloa ja kulttuuria.Ymmärtääkseni teillä ei ole mitään kokemusta asiasta silloin ei myös tähän mitään sanottavaa.Yp voisi poistaa moisen roskan."""

Totta. Palsta on Vankilassa oloa ja kulttuuria ja nimenomaan pääosaltaan menneisyyden kulttuuria, joita me muutamat vanhat menneisyyden Jermut olemme muistelleet ja yrittäneet muistella. Silläkään ei ole mitään tekemistä nykyisen sosiaalisen elämän kanssa, jota itsekin olen viettänyt töineen ja kaikkineen pian 40 vuotta. Ohessa kasvattanut muutaman lapsen joista kaikista tullut yhteiskunnallisesti säädyllisiä eläjiä.

Voisin myös kirjoittaa vanhuksista ja vaipoista ja asunnottomista ja kaikesta, joita olen nähnyt paljon (ja auttanut paljon). Mutta nekään ei ole rinnastettavissa edes siihen, mitä vankipäivä maksaa nykyisinkään. Sille kun on omat määrärahansa.
Vaikka vankilat lakkautettaisiin huomenna ja jokainen lopettaisi rikoksien tekemisen ja aiheuttaisi tuhansia työttömiä vankilavirkailijoita ja poliiseja ja oikeuslaitoksia myöten, vanhukset eivät saisi yhtään vaippaa enemmän kuin tähänkään saakka. Vikaa pitäisi lähteä purkamaan politiikoista ja omaisista jotka eivät osaa vaatia turvaa vanhuksille, silloin kun näkevät että palvelutaloissa oleva vanhus on lyöty laimin, kun samaan aikaan yksityiset hoitokodit ja laitokset imevät isoja voittoja itseensä.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
# " Nämä vikoilijat eivät itse laita tikkua ristiin mistä marmattavat. On niin helppo vikoilla ja varsinkin toisen vikoja. Kukaan näistä nurisijoista ei laita senttiäkään mihinkään hyväntekeväisyyteen. Vaikea uskoa, että nämä vikoilevat laittavat mitään pelastusarmeijan joulupataan. "

Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1459
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Ensi kerran kun jouduin vankilaan tutkintolaiseksi, aloin sopeutua sinne voi sanoa heti. Oikeudenkäynti käsittelyt jatkuivat, lisäksi jotain oli jo käsitelty ja valitettu hoviin. Vankiloissa oli tuolloin hyvin täyttä, monessa sellissä kaksi petillä ja yksi lintsillä. Amerikkalaisissa elokuvissa yleensä haluavat olla yläpetillä. Suomessa tilanne on toinen, suurin osa ja myös itse halusin olla alapunkassa. Muistan kun oli kasettimankka ja alkuun pidin sitä kaapissa. Muuan Karte kysyi; miksi mankka on kaapissa. Sanoin, ettei kukaan varasta. Karte nauroi ja sanoi: Ei täällä kukaan varasta. Sen jälkeen mankka oli aina pöydällä. Kartella oli piirtämisen luonnonlahja ja hyvä tatuoimaan.

Linnassa on aina pintajätkiä. Moni heistä itselle jo siviilistä tuttu. Yksi, kuka oli aina vankilassa, tatuoitu koko ukko, sormetkin kynsiin asti, sekä pitkä tukka. Tuolloin oli monella muullakin pitkä tukka, mutta hänellä oli tavallista pidempi tuon ajan mittapuun mukaan. Pelattiin hänen kanssaan koronaa ja pihalla annespalloa. Tämä vintiö oli huono häviäjä. Kun oli häviöllä, oli ilmapiiri kireä, kun taas voitolla, nauroi ja vitsaili toiselle.

Uutta väkeä tuotiin vankilaan. Tuotujen joukossa yksi ensikertalainen jo siviilistä tuttu. Ptkätukka tatuoitu mies meni heti hänen selliin ja naama 15 sentin päässä tulokkaan naamaan. Pitkätukka kysyi: Kuka sinä olet. Sen jälkeen toinen kysymys: Miksi sinulla kädet tärisee.
Uskon, että uusi tulokas ei tullut enään koskaan vankilaan.

Muruhermanni
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: Su Syys 27, 2020 12:40 am

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Muruhermanni »

Taisi olla Kemistä lähtöisin yksi vankiloiden ainaisasukas Rami. Kakolassa 70 luvulla sanottiin Toppalan Siskoksi eikä Rami tykännyt nimestä. Ratto lehti julkaisi palstaa jossa pystyi hakemaan seuraa tai kirjeseuraa Rami haki siitä miesseuraa. Mitä viimeksi kuulin niin oli 90 luvulla Oulun vankilassa näytellyt aids testi todistusta joka oli negatiivinen. Onko tämä hörhö muille tuttu liekö hengissä enään?

Rundi
Martin Beck
Viestit: 782
Liittynyt: La Touko 16, 2020 10:25 pm

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Rundi »

Muruhermanni kirjoitti:
Ti Syys 28, 2021 11:18 pm
Taisi olla Kemistä lähtöisin yksi vankiloiden ainaisasukas Rami. Kakolassa 70 luvulla sanottiin Toppalan Siskoksi eikä Rami tykännyt nimestä. Ratto lehti julkaisi palstaa jossa pystyi hakemaan seuraa tai kirjeseuraa Rami haki siitä miesseuraa. Mitä viimeksi kuulin niin oli 90 luvulla Oulun vankilassa näytellyt aids testi todistusta joka oli negatiivinen. Onko tämä hörhö muille tuttu liekö hengissä enään?
Mielenkiintoinen persoona, tuo Rami, kuten hyvin monet vakio hörhöt olivat.
Itselleni tuntematon tapaus.

Mutta tuttua se että kirjeseuraa naisista tuli haettua, missä lehdissä vilahti ilmoitus vähänkin.
Jossain hengellisessä lehdessäkin oli kirjeenvaihtoilmoitus ja nainen tarttui oljenkorteen kun vastasin :D
Siis hän ei ollut uskovainen, ei mitään, tavallinen asuntovelkainen töissä käyvä duunari.

Ainakin kahdella lomalla tapasin häntä ja ihan asiallinen, tosi ennakkoluuloton. No totta kai hän halusi tietää mun taustoja jo kirjeenvaihdon aikana.
Olisihan siinä pystynyt vähän värittämään vähättelemällä tekojaan "miedoiksi". Mutta kerroin, että aito rosvo, väärentäjä ja petosmies olen ollut.
Ei hän alkanut leikkimään äiti Teresaa. Sanoi vain napakasti, että omissa käsissäsi on, miten aiot elää vapauden suhteen jatkossa.
Etäännyimme vasta kun pääsin siviiliin, olihan minulla muitakin tavattavia ollut ja oli.

Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1459
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Rundi kirjoitti:
Ti Syys 28, 2021 11:51 pm
Muruhermanni kirjoitti:
Ti Syys 28, 2021 11:18 pm
Taisi olla Kemistä lähtöisin yksi vankiloiden ainaisasukas Rami. Kakolassa 70 luvulla sanottiin Toppalan Siskoksi eikä Rami tykännyt nimestä. Ratto lehti julkaisi palstaa jossa pystyi hakemaan seuraa tai kirjeseuraa Rami haki siitä miesseuraa. Mitä viimeksi kuulin niin oli 90 luvulla Oulun vankilassa näytellyt aids testi todistusta joka oli negatiivinen. Onko tämä hörhö muille tuttu liekö hengissä enään?
Mielenkiintoinen persoona, tuo Rami, kuten hyvin monet vakio hörhöt olivat.
Itselleni tuntematon tapaus.

Mutta tuttua se että kirjeseuraa naisista tuli haettua, missä lehdissä vilahti ilmoitus vähänkin.
Jossain hengellisessä lehdessäkin oli kirjeenvaihtoilmoitus ja nainen tarttui oljenkorteen kun vastasin :D
Siis hän ei ollut uskovainen, ei mitään, tavallinen asuntovelkainen töissä käyvä duunari.

Ainakin kahdella lomalla tapasin häntä ja ihan asiallinen, tosi ennakkoluuloton. No totta kai hän halusi tietää mun taustoja jo kirjeenvaihdon aikana.
Olisihan siinä pystynyt vähän värittämään vähättelemällä tekojaan "miedoiksi". Mutta kerroin, että aito rosvo, väärentäjä ja petosmies olen ollut.
Ei hän alkanut leikkimään äiti Teresaa. Sanoi vain napakasti, että omissa käsissäsi on, miten aiot elää vapauden suhteen jatkossa.
Etäännyimme vasta kun pääsin siviiliin, olihan minulla muitakin tavattavia ollut ja oli.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tunsin Ramin linnasta ja pikkuisen siviilistä. Siviilissä hällä oli näitä linnanmiesten kiertopalkintoja käsikoukussa, linnassa jotain muuta. Oli viereisessä putkassa ja kysyin: Rami, onko sulla kahvia. Vastaus oli: Hällä on kakista.

Muuan Ramin kaveri Keitsi tallaili saman kaupungin katuja missä olin. Kerroin Keitsille, että Rami oli jäänyt vankilassa tarkastuksen aikana kiinni itse teossa. Keitsi naurahti, ja sanoi; saa se Rami nuorempiakin. Mentiin yhteen silloiseen kaljakuppilaan. Siellä oli ennestään hörhö, eivätkä tunteneet toisiaan. Kohta ilmassa oli sähköä kun nämä kyräilivät ja mulkoilivat vihaisesti näkemäänsä, Manu ja Keitsi. Keitsi laittoi lyvyautomaattiin kolikon ja mieleisen kappaleen soimaan. Meni nojaamaan soittimen kohdalle ja nojaten sen päälle, että maksimoi oman musiikillisen nautinnon. Tämän näyn voivat parhaiten kuvitella mielessään tuon nähneet. Siinä tiet erosivat ja lähdin pois.

Joskus myöhemmin vankilassa pelasivat korttia rahasta. Rami oli hutikassa ja korttipelissä johtaja katseli himoiten Ramin rahoja. Kysyi aina välillä silmät ahneudesta kiiluen: Rami, oletko sinä varmasti pelikunnossa. Myöntävän vastauksen saatua peli jatkui.

Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1459
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Clarence »

3.10.2021 TV: ssä tuli vastenmielinen tappoon johtanut ryöstö. Ryöstön uhri professori Kari Sulo Tikka hakattiin kotonaan kuoliaaksi. Tapauksen vastenmielisyyttä lisää, kun Tikka oli huutanut apua, eikä kukaan mennyt auttamaan.

Ennen oli joitakin, ketkä siivestivät ja rullasivat homoseksuaaleja. Kysyin yhdeltä tällaista toimintaa harrastavalta; mistä sinä kuppilassa erotat, kuka on homo. Rullaaja vastasi; hän flirttailee heille, tämän jälkeen siipimies menee gay- miehen kotiin ja vie rahaa ja viinaa niin paljon kuin löytyy. Itse taas olen varma, että ensin elostelevat täysillä ja se alkaa rullaajaa inhottaa, ja lavastaa tapauksen ryöstöksi. Mutta kun joku ryöstää usempaankin kertaan saman poikia metsästävän gay- miehen, on gayn täytynyt jossain välissä saada jotain vastinettakin.

Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1459
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Ei ole mitenkään harvinaista, että veljekset ovat vankilassa, jopa samassa talossa yhtä aikaa. Jossain oli kolme veljestä yhtä aikaa, jossain isä ja poika yhtä aikaa. Pikku veli toihuili omia touhujaan. Yhdellä paikkakunnalla morsian ei päästänyt veljeä humalatilan vuoksi sisälle, niin veli lähti tekemään mitälie. Murtautui viinakauppaan ja vei korikaupaupalla Koskenkorvaa. Nopeasti olivat siipiveikot mukana juhlimassa. Kuten juopoille käy, niin heikosti tässäkin. Sakki pidätettiin. Siipimiehet sanoivat, etteivät tienneet viinojen olleen varastettuja. Paksujärkistä porukkaa kun eivät huomaa täysiä tuolloin sinisiä Alkon koreja. Asianajakin oli ihmetellyt ja tokaissut; tuo ei mene läpi kuin Tuppukylässä.
Jääkööt oikea paikka mainitsematta.

Tällaisista ja muista kolttosista veli sai vankeutta. Tuli samaan taloon missä itse jo olin. Sukulaissuhteiden vuoksi henkilökunta päästi minut veljen osastolle, ja veljen osastolle missä itse olin. Broidi asui yhteissellissä. Sanoin siellä yhdelle näkötutulle: Pitäkäähän huolta tästä pojasta. Kyllä, kyllä, oli tutun vastaus. Samalla osastolla pelasivat korttia, ja veli oli menossa parilla topalla katsomaan. Tämä joskus yhtä aikaa ollut tuttuni esti sen, ja sanoi: Siellä ne kynivät sinut alta aikayksikön, että et mene! Myöhemmin broidi kertoi tapausta ja oli selvästi tyytyväinen. Ei ollut veli kauaa tuossa talossa, vaan joutui jo kertalaisuuden vuoksi Keravalle.

Ankeampi veljesten tapaamisesta kongilla oli kahdella henkirikosta istuvilla. Näin kun kättelivät toisiaan kerroksilla. Toisella ensin tuomio kirjaimilla, joka hovissa muuttui vuosituomioksi, joka oli 10- vuotta. Toisella veljeksellä eri tapauksessa en muista miten kävi. Hän oli pitkän tuomion veljeään sosiaalisempi, ja tuli hyvin juttuun kongilla, töissä ja muualla.

Vastaa Viestiin