Korruptio Helsingin opetusvirastossa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
TuskaistaTietoa
Axel Foley
Viestit: 2312
Liittynyt: Ke Touko 20, 2015 9:34 pm

Re: Korruptio Helsingin opetusvirastossa

Viesti Kirjoittaja TuskaistaTietoa »

Silli kirjoitti:Tämäkin keissi lienee edelleen syyteharkinnassa...?
Vuoden päivät on kohta kulunut, kun siirrettiin syyteharkintaan. Ei ole mitään kuulunut ei työt paina.

Jos tätä ei vaan hupsista unohdeta, niin todennäköisyydet lienee 50/50 onko juttu käsitelty oikeudessa loppuun 2027.

TuskaistaTietoa
Axel Foley
Viestit: 2312
Liittynyt: Ke Touko 20, 2015 9:34 pm

Re: Korruptio Helsingin opetusvirastossa

Viesti Kirjoittaja TuskaistaTietoa »

Kohta on puolitoista vuotta syyteharkintaa takana. Mitään ei kuulu mistään ja odotetaan Suoniemen kuolemaa. Ettei vaan oikeudessa tapahtuisi mitään noloa, eikä väärät nimet putkahtaisi julkisuuteen.

Mestari1
Susikoski
Viestit: 42
Liittynyt: La Loka 12, 2019 6:13 pm

Re: Korruptio Helsingin opetusvirastossa

Viesti Kirjoittaja Mestari1 »

Tämä asia on ehkä liikahtamassa eteenpän, tai Tiviä kun tuossa kattelin niin siellä luki niin.

https://www.tivi.fi/uutiset/opetusviras ... 2156e1cc1e

Tästä tuli eräs tapa toimia, enkä äkkiseltään huomannut mainintaa ketjussa asiasta.

Mutta joskus varsinkin (!) pk firmat lähtevät mukaan sellaseen kuvioon jossa johtavassa asemassa oleva päättäjä (esim. kaupungilla) ostaa selvästi ylihintaan laitteita, sit tämä toimittaja korvaa nämä ylihintaiset ostot toisella tapaa.

Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4528
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Korruptio Helsingin opetusvirastossa

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

VIHDOIN jotain tapahtuu!!!
12.5.2020
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006505074.html

Helsingin opetusviraston korruptiovyyhdessä syytteet kahdeksalle, entisen turvallisuuspäällikön epäillään tilanneen miljoonilla euroilla koululaisille tarkoitettua elektroniikkaa ja myyneen eteenpäin

Poliisi epäilee opetusviraston entisen työntekijän tilanneen kymmenen vuoden aikana miljoonien edestä elektroniikkaa, jota ei koskaan toimitettu virastoon.

SYYTTÄJÄ on saanut Helsingin opetusviraston epäselviin laitehankintoihin liittyvän syyteharkinnan valmiiksi. Syytteet on nostettu yhteensä kahdeksaa henkilöä vastaan.

Syyttäjälaitoksen tiedotteen mukaan syytteet koskevat törkeää petosta ja rikoksella hankittuun omaisuuteen liittyvää törkeää rahanpesua. Lisäksi yhteen henkilöön kohdistuu syyte törkeästä virka-aseman väärinkäyttämisestä.

Syyttäjälaitoksen mukaan vastaajat osin myöntävät ja osin kiistävät syyllisyytensä.

HELSINGIN poliisi sai tapauksen tutkinnan valmiiksi kesällä 2018. Tutkinnan perusteella poliisi epäilee, että työntekijä tilasi kymmenen vuoden aikana noin yhdeksän miljoonan euron arvosta elektroniikkaa, jota ei ole koskaan toimitettu opetusvirastoon, vaan myytiin yksityishenkilöille eri puolilla Suomea.

Opetusviraston silloinen turvallisuuspäällikkö Hannu Suoniemi vangittiin vuonna 2017 epäiltynä törkeästä petoksesta ja törkeästä virka-aseman väärinkäyttämisestä.

Poliisi epäilee esitutkintansa perusteella, että Suoniemi tilasi laitteita ja myi niitä eteenpäin vuosien 2006–2016 välillä. Ympäri Suomea myydyt laitteet ovat olleet pääasiassa tietokoneita, puhelimia sekä viihde-elektroniikkaa.
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17032
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Korruptio Helsingin opetusvirastossa

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

H.Moilanen kirjoitti:
Ti Touko 12, 2020 1:29 pm
12.5.2020
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006505074.html

Helsingin opetusviraston korruptiovyyhdessä syytteet kahdeksalle, entisen turvallisuuspäällikön epäillään tilanneen miljoonilla euroilla koululaisille tarkoitettua elektroniikkaa ja myyneen eteenpäin
...
HELSINGIN poliisi sai tapauksen tutkinnan valmiiksi kesällä 2018. Tutkinnan perusteella poliisi epäilee, että työntekijä tilasi kymmenen vuoden aikana noin yhdeksän miljoonan euron arvosta elektroniikkaa, jota ei ole koskaan toimitettu opetusvirastoon, vaan myytiin yksityishenkilöille eri puolilla Suomea.
...
Poliisi epäilee esitutkintansa perusteella, että Suoniemi tilasi laitteita ja myi niitä eteenpäin vuosien 2006–2016 välillä. Ympäri Suomea myydyt laitteet ovat olleet pääasiassa tietokoneita, puhelimia sekä viihde-elektroniikkaa.
Tässä vyyhteen liittyvä epäilty:
FC KTP:n puheenjohtaja ja Konekotkan toimitusjohtaja Jarkko Pippola syytteeseen törkeässä petosjutussa – Syyte liittyy Helsingin opetusviraston laajaan petosvyyhteen: "Olen yllättynyt ja järkyttynyt"

Pippola kiistää syyllistyneensä mihinkään rikolliseen toimintaan. Hän kertoo kuitenkin jättävänsä FC KTP:n puheenjohtajan tehtävät. Syyte liittyy suureen petosjuttuun, jossa on syytettynä toistaiseksi kahdeksan ihmistä. Asiaa tutkinut Hels...
Kymen Sanomat
12.5.2020 18:39, muokattu 12.5.2020 18:52
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4528
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Korruptio Helsingin opetusvirastossa

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

Doctor Lecter kirjoitti:
To Touko 14, 2020 10:28 am
Tässä vyyhteen liittyvä epäilty:
FC KTP:n puheenjohtaja ja Konekotkan toimitusjohtaja Jarkko Pippola syytteeseen törkeässä petosjutussa – Syyte liittyy Helsingin opetusviraston laajaan petosvyyhteen: "Olen yllättynyt ja järkyttynyt"

Pippola kiistää syyllistyneensä mihinkään rikolliseen toimintaan. Hän kertoo kuitenkin jättävänsä FC KTP:n puheenjohtajan tehtävät. Syyte liittyy suureen petosjuttuun, jossa on syytettynä toistaiseksi kahdeksan ihmistä. Asiaa tutkinut Hels...
Kymen Sanomat
12.5.2020 18:39, muokattu 12.5.2020 18:52
Doctorille kiitoksia. Tätähän ne juorut ovat jauhaneet jo hiton pitkään. Siitä taitaa olla jo yli vuosi, kun puheita osui omiin korviin. Että on se jännää, jos Pippola on itse tällä hetkellä yllättynyt ja järkyttynyt :roll:

Mutta onhan huhuina pyörinyt paljon muitakin nimiä. Mahtavatkohan nekin pitää paikkaansa ja jos pitää, niin kuinka hyvin?
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.

TuskaistaTietoa
Axel Foley
Viestit: 2312
Liittynyt: Ke Touko 20, 2015 9:34 pm

Re: Korruptio Helsingin opetusvirastossa

Viesti Kirjoittaja TuskaistaTietoa »

Missäs vaiheessa aletaan istua käräjiä? Nyt on viivytelty neljättä vuotta, koska tekijät ovat yhteiskunnan kermaa, joilla on suhteita.

Comance
Remington Steele
Viestit: 222
Liittynyt: Su Heinä 19, 2020 9:42 pm

Re: Korruptio Helsingin opetusvirastossa

Viesti Kirjoittaja Comance »

Pitää opettaa uudet virkamiehet samaan kategoriaan, lypsylle. Ei ehdi kongilla kävellä 8)
En kommentoi.

Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4528
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Korruptio Helsingin opetusvirastossa

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

TuskaistaTietoa kirjoitti:
La Elo 15, 2020 6:40 pm
Missäs vaiheessa aletaan istua käräjiä? Nyt on viivytelty neljättä vuotta, koska tekijät ovat yhteiskunnan kermaa, joilla on suhteita.
Tavallisesti olisin kanssasi samaa mieltä. Nyt kuitenkin on ollut radioaalloilla paljon sellaisia puheita, että opetusviraston korruptiopaukku liittyisikin muutamaan muuhun saman aikaisesti tutkinnassa/käsittelyssä olevaan keissiin. Tällaisista yhteyksistä löytyy esimerkiksi Katiska-ketjustakin muutamia viestejä, mutta ei mitään 100% varmaa tietoa. Sen voin kuitenkin sanoa, että kyllä minä olen ainakin jo pidemmän aikaa sitten kuullut tarkempiakin puheita henkilöiden nimien ja tiettyjen muiden yksityiskohtien kera. Ja kun olen niitä tietoja itse hieman tonkinut, niin monet asiat viittaavat siihen suuntaan, etteivät ne huhupuheet nyt ainakaan täysin tuulesta temmattuja ole.

Eli, vaikka minuakin ottaa keissin venyminen päähän ja olen projektin kestoa tässä ketjussa ihmetellytkin, niin tällä kerralla olen kuitenkin sitä mieltä, että loppujen lopuksi viivytyksille saattaa paljastua jokin ihan looginen selitys. Toki tässäkin saatetaan nyt taas kerran nähdä sitä samaa suomalaisten poliisien & syyttäjien paskaa tyyliin "mahdollinen rikos on näemmä päässyt tuossa jo vanhenemaankin nääs-nääs". Ken tietäis näistä.
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.

TuskaistaTietoa
Axel Foley
Viestit: 2312
Liittynyt: Ke Touko 20, 2015 9:34 pm

Re: Korruptio Helsingin opetusvirastossa

Viesti Kirjoittaja TuskaistaTietoa »

H.Moilanen kirjoitti:
Ke Elo 19, 2020 4:14 pm
TuskaistaTietoa kirjoitti:
La Elo 15, 2020 6:40 pm
Missäs vaiheessa aletaan istua käräjiä? Nyt on viivytelty neljättä vuotta, koska tekijät ovat yhteiskunnan kermaa, joilla on suhteita.
Tavallisesti olisin kanssasi samaa mieltä. Nyt kuitenkin on ollut radioaalloilla paljon sellaisia puheita, että opetusviraston korruptiopaukku liittyisikin muutamaan muuhun saman aikaisesti tutkinnassa/käsittelyssä olevaan keissiin. Tällaisista yhteyksistä löytyy esimerkiksi Katiska-ketjustakin muutamia viestejä, mutta ei mitään 100% varmaa tietoa. Sen voin kuitenkin sanoa, että kyllä minä olen ainakin jo pidemmän aikaa sitten kuullut tarkempiakin puheita henkilöiden nimien ja tiettyjen muiden yksityiskohtien kera. Ja kun olen niitä tietoja itse hieman tonkinut, niin monet asiat viittaavat siihen suuntaan, etteivät ne huhupuheet nyt ainakaan täysin tuulesta temmattuja ole.

Eli, vaikka minuakin ottaa keissin venyminen päähän ja olen projektin kestoa tässä ketjussa ihmetellytkin, niin tällä kerralla olen kuitenkin sitä mieltä, että loppujen lopuksi viivytyksille saattaa paljastua jokin ihan looginen selitys. Toki tässäkin saatetaan nyt taas kerran nähdä sitä samaa suomalaisten poliisien & syyttäjien paskaa tyyliin "mahdollinen rikos on näemmä päässyt tuossa jo vanhenemaankin nääs-nääs". Ken tietäis näistä.
En usko joulupukkiin.

Polpo hoitaa rötösherrajahdit vihkoon, ettei korruptio vaarannu.

Prips
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Su Heinä 08, 2018 12:14 am

Re: Korruptio Helsingin opetusvirastossa

Viesti Kirjoittaja Prips »

H.Moilanen kirjoitti:
Ke Elo 19, 2020 4:14 pm
TuskaistaTietoa kirjoitti:
La Elo 15, 2020 6:40 pm
Missäs vaiheessa aletaan istua käräjiä? Nyt on viivytelty neljättä vuotta, koska tekijät ovat yhteiskunnan kermaa, joilla on suhteita.
Tavallisesti olisin kanssasi samaa mieltä. Nyt kuitenkin on ollut radioaalloilla paljon sellaisia puheita, että opetusviraston korruptiopaukku liittyisikin muutamaan muuhun saman aikaisesti tutkinnassa/käsittelyssä olevaan keissiin. Tällaisista yhteyksistä löytyy esimerkiksi Katiska-ketjustakin muutamia viestejä, mutta ei mitään 100% varmaa tietoa. Sen voin kuitenkin sanoa, että kyllä minä olen ainakin jo pidemmän aikaa sitten kuullut tarkempiakin puheita henkilöiden nimien ja tiettyjen muiden yksityiskohtien kera. Ja kun olen niitä tietoja itse hieman tonkinut, niin monet asiat viittaavat siihen suuntaan, etteivät ne huhupuheet nyt ainakaan täysin tuulesta temmattuja ole.

Eli, vaikka minuakin ottaa keissin venyminen päähän ja olen projektin kestoa tässä ketjussa ihmetellytkin, niin tällä kerralla olen kuitenkin sitä mieltä, että loppujen lopuksi viivytyksille saattaa paljastua jokin ihan looginen selitys. Toki tässäkin saatetaan nyt taas kerran nähdä sitä samaa suomalaisten poliisien & syyttäjien paskaa tyyliin "mahdollinen rikos on näemmä päässyt tuossa jo vanhenemaankin nääs-nääs". Ken tietäis näistä.
Mä kysäisin nimilistan syytetyistä ja tunnen niistä kolme henkilökohtaisesti , ei tässä nyt mitään katiskaan liittyvää ole mukana, helppo raha kiinnosti poikia.

Saatoin itsekin jonkin tuotteen ostaa, tietämättä tavaran alkuperää.

Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4528
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Korruptio Helsingin opetusvirastossa

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

Prips kirjoitti:
Su Elo 23, 2020 11:41 am
Mä kysäisin nimilistan syytetyistä ja tunnen niistä kolme henkilökohtaisesti , ei tässä nyt mitään katiskaan liittyvää ole mukana, helppo raha kiinnosti poikia.

Saatoin itsekin jonkin tuotteen ostaa, tietämättä tavaran alkuperää.
Uskot siis tietäväsi kuvion ihan 100% kokonaisuudessaan, koska tunnet kolme syytettyä henkilökohtaisesti?

Kuulemiani puheita ja tietojani en voi valitettavasti tässä paljastaa, mutta olen edelleen täysin samaa mieltä asioista kuin tuossa pari viestiä ylempänä.
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.

Prips
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Su Heinä 08, 2018 12:14 am

Re: Korruptio Helsingin opetusvirastossa

Viesti Kirjoittaja Prips »

H.Moilanen kirjoitti:
Ti Elo 25, 2020 4:41 pm
Prips kirjoitti:
Su Elo 23, 2020 11:41 am
Mä kysäisin nimilistan syytetyistä ja tunnen niistä kolme henkilökohtaisesti , ei tässä nyt mitään katiskaan liittyvää ole mukana, helppo raha kiinnosti poikia.

Saatoin itsekin jonkin tuotteen ostaa, tietämättä tavaran alkuperää.
Uskot siis tietäväsi kuvion ihan 100% kokonaisuudessaan, koska tunnet kolme syytettyä henkilökohtaisesti?

Kuulemiani puheita ja tietojani en voi valitettavasti tässä paljastaa, mutta olen edelleen täysin samaa mieltä asioista kuin tuossa pari viestiä ylempänä.
Juu, et tietenkään voi...

Voit laittaa vaikka yv:llä tietoja niin voidaan vaikka vaihtaa niitä.

Ja saat olla ihan mitä mieltä haluat asioista, kun puhut vaan kuulopuheista, mulle tästä nyt vaan on vahvaa faktaa tästä asiasta.

Voisin luetella tuotteita mitä on myyty, ihan vaikka merkkikohtaisesti.

Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4528
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Korruptio Helsingin opetusvirastossa

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

Tämä ikuisuudeksi venynyt kavallusjupakka on näköjään taas ottanut yhden pikkuaskeleen eteenpäin. Päästäänköhän ikinä oikeussaliin?
8.10.2020
https://yle.fi/uutiset/3-11585601

Helsingin opetusviraston kavallusjupakka paisuu – kaksi uutta syytettä

Kahta Helsingin opetusviraston työntekijää syytetään vuonna 2017 tehdyistä epäillyistä kavalluksista.

Helsingin opetusviraston kavallusjutussa on nostettu kaksi uutta syytettä. Kahta Helsingin opetusviraston työntekijää syytetään vuonna 2017 tehdyistä epäillyistä kavalluksista, syyttäjälaitokselta kerrotaan.

Rikosnimikkeet ovat kavallus, törkeä kavallus ja törkeä petos. Molemmat epäillyt ovat kiistäneet syyllisyytensä. Jutussa on kyse epäselvyyksistä liittyen laitteiden, kuten tietokoneiden ja puhelimien tilauksiin.

Opetusviraston kahden työntekijän epäillään hankkineen tietoteknisiä laitteita viraston rahoilla ja anastaneen laitteita omaan käyttöön, niin että asiassa on erehdytetty työnantajaa.

Samassa rikosvyyhdissä on ollut useita muita epäiltyjä, joiden kohdalla kynnys sytteen nostamiseen ei ylittynyt näytön puutteen tai epäiltyjen rikosten vanhenemisen takia. Syyttämättäjättämispäätöksiä on tehty yhteensä 17.

Aiemmin toukokuussa Helsingin opetusviraston entistä tietohallinnon työntekijää vastaan nostettiin syytteet törkeästä petoksesta ja törkeästä virka-aseman väärinkäyttämisestä.

Esitutkinnan perusteella entisen tietohallinnon työntekijän epäillään tilanneen vuosien 2006–2016 aikana noin yhdeksän miljoonan euron arvosta laitteita, joita ei ole koskaan toimitettu opetusvirastoon.

Lisäksi seitsemää muuta ihmistä vastaan nostettiin syytteitä törkeistä petoksista ja törkeästä rahanpesusta. He ovat laitteiden eteenpäinmyyjiä ja laitetoimittajia.

Keväällä nostetut kahdeksan syytettä liittyvät samaan rikoskokonaisuuteen kuin tänään nostetut kaksi uutta syytettä, vaikka rikokset ovat tapahtuneet eri aikoina.
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.

L'amourha
Jessica Fletcher
Viestit: 3070
Liittynyt: To Elo 24, 2017 8:02 pm

Re: Korruptio Helsingin opetusvirastossa

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

Joidenkin kohdalla rikos on jo vanhentunut, eiköhän tuossa saada vetkuteltua niin kauan että loputkin vanhenevat.
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä

Vastaa Viestiin