Makwan Amirkhani tyrmäsi murtovarkaan Raisiossa 4.3.2017

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
ernobyl

Re: Makwan Amirkhani tyrmäsi murtovarkaan Raisiossa 4.3.2017

Viesti Kirjoittaja ernobyl »

Dark Tetra kirjoitti:
ernobyl kirjoitti:Mielestäni yksi fiksuimpia ja kovimpia suomalaisia urheilijoita.
Sinua on huijattu. Makwan Amirkhani ei ole millään tapaa suomalainen, ei edes nimi ole. Passiltaan voi toki olla "suomalainen". Minulle on yhden tekevää miksi joku hänet mieltää, mutta totuus pitää asioissa olla.

Tämä oli vain näin faktantarkistajana huomautettu asia.
Olet väärässä.

Otavan Pieni tietosanakirja (1925-1928) antoi suomalaisuudelle kaksi määritelmää: "kaikki Suomen kansalaiset kieleen katsomatta" tai "kaikki suomen kieltä puhuvat".

Avatar
Dark Tetra
Hetty Wainthropp
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Tammi 25, 2017 11:19 am
Paikkakunta: Keskusvalvomo

Re: Makwan Amirkhani tyrmäsi murtovarkaan Raisiossa 4.3.2017

Viesti Kirjoittaja Dark Tetra »

ernobyl kirjoitti:
Dark Tetra kirjoitti:
ernobyl kirjoitti:Mielestäni yksi fiksuimpia ja kovimpia suomalaisia urheilijoita.
Sinua on huijattu. Makwan Amirkhani ei ole millään tapaa suomalainen, ei edes nimi ole. Passiltaan voi toki olla "suomalainen". Minulle on yhden tekevää miksi joku hänet mieltää, mutta totuus pitää asioissa olla.

Tämä oli vain näin faktantarkistajana huomautettu asia.
Olet väärässä.

Otavan Pieni tietosanakirja (1925-1928) antoi suomalaisuudelle kaksi määritelmää: "kaikki Suomen kansalaiset kieleen katsomatta" tai "kaikki suomen kieltä puhuvat".
Taas sinua on huijattu. Tällä kertaa olet joutunut manipuloinnin kohteeksi. Suomalaisuus ei nimittäin ole sitä että osaa suomea, vai tuleeko sinustakin somali jos opettelet somaliankielen? Todella perseestä, että joku uskoo moiseen hölynpölyyn joka on itsekin pääteltävissä valheeksi.

Suomalaisuudelle ei ole kuin yksi määritelmä ja se on se että henkilö on syntynyt suomessa, ja hänen molemmat vanhempansa ovat suomalaisia. Suomen kansalaisuuden voi saada mikä tahansa neekeri afrikasta, mutta sillä ei ole väliä.
Vankilanjohtaja on eräänlainen matkaopas. Hän osaa määrätietoisesti johtaa jopa vuosikymmenen kestävää retkeä, jossa majoitus on järjestetty betonisen hotellin alakerrokseen.

poepporoo
Theo Kojak
Viestit: 1121
Liittynyt: Su Touko 05, 2013 10:22 am

Re: Makwan Amirkhani tyrmäsi murtovarkaan Raisiossa 4.3.2017

Viesti Kirjoittaja poepporoo »

Tämä Makwanin tarina pullahti julkisuuteen melko pian ja ikään kuin tilauksesta, sen jälkeen kun jätkä antoi itsestään todella neitimäisen, itkijänaisen kuvan Julkkis-selviytyjät sarjassa..
How do you hold a moonbeam in your hand?

-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-

Avatar
reijoreipas
Jack Bauer
Viestit: 907
Liittynyt: Ti Helmi 26, 2013 7:11 pm

Re: Makwan Amirkhani tyrmäsi murtovarkaan Raisiossa 4.3.2017

Viesti Kirjoittaja reijoreipas »

Faktat tuntuvat olevan joillain palstalaisilla hukassa.
Tutkimuksen mukaan suomalaiset tulisi luokitella omaksi väestökseen erilliseksi muista eurooppalaisista.
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artik ... ia/6034900

Yksinkertaistettuna: Neekeristä ei voi tulla suomalaista.

Avatar
PiikkiSika
Adrian Monk
Viestit: 2808
Liittynyt: To Tammi 14, 2016 11:52 pm

Re: Makwan Amirkhani tyrmäsi murtovarkaan Raisiossa 4.3.2017

Viesti Kirjoittaja PiikkiSika »

Onk tää se "rotukeskustelu" topicci, jossa kinastellaan siitä, kumman kanta-isät vaelsivat ekoina Afrikasta kohti pohjolaa :D :D :D

Luulin et tääl keskusteltais pikemminki tosta Makwanin lööppi-tyrmäyksestä..?
! ! ! Eläköön EU-direktiivit ja kansan syväkyykky ! ! !

Juhani Saari
Harjunpää
Viestit: 341
Liittynyt: Ma Syys 21, 2015 5:34 pm

Re: Makwan Amirkhani tyrmäsi murtovarkaan Raisiossa 4.3.2017

Viesti Kirjoittaja Juhani Saari »

Paa kirjoitti:Mihin sillä ruuvarilla sohittiin: kaulaan vai selkään?
Amirkalia kaulaan ja Amirkalin serkkua selkään. Etkö osaa lukea vai mistä on kysymys?

Avatar
Dark Tetra
Hetty Wainthropp
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Tammi 25, 2017 11:19 am
Paikkakunta: Keskusvalvomo

Re: Makwan Amirkhani tyrmäsi murtovarkaan Raisiossa 4.3.2017

Viesti Kirjoittaja Dark Tetra »

Kun jotkut väittää, että esi-isämme ovat kotoisin Afrikasta, niin miten kommentoitte siihen, että vanhimmat hammaslöydöt ovat kiinalaisesta luolasta?
Vankilanjohtaja on eräänlainen matkaopas. Hän osaa määrätietoisesti johtaa jopa vuosikymmenen kestävää retkeä, jossa majoitus on järjestetty betonisen hotellin alakerrokseen.

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10563
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Makwan Amirkhani tyrmäsi murtovarkaan Raisiossa 4.3.2017

Viesti Kirjoittaja damfin »

Juhani Saari kirjoitti:
Paa kirjoitti:Mihin sillä ruuvarilla sohittiin: kaulaan vai selkään?
Amirkalia kaulaan ja Amirkalin serkkua selkään. Etkö osaa lukea vai mistä on kysymys?
Tuo ruuvarilla sohiminen nyt on varmaan yksi niitä väritettyjä kohtauksia tarinasta, ehkä on vaan sohittu sillä ruuvarilla kunnolla osumatta, eli siksi siitä ei ole tullut mitään vammoja, mutta vammojen puuttuminen taas ei välttämättä sulje pois sitä että ruuvarilla olisi sohittu.

On minuakin joskus tökätty, lyöty tai sohaistu puukolla, mutta ei siitä mitään vammoja tullut kun sohaisu ei osunut.
Juhani Saari kirjoitti:
damfin kirjoitti: Sinä sekoitat nyt nimitykset kantasuomalainen ja suomalainen, tai syntyperäinen suomalainen, katsos kun vaikka mitä omassa pienessä mielessämme haluaisimme niin nimitys "suomalainen" pätee kaikkiin suomen suomea puhuviin kansalaisiin.
Jos henkilö on suomen kansalainen, niin virallisissa asiakirjoissa hän silloin on suomalainen.
Se miksi kukin itse haluaa ketäkin maahan muuttanutta tai heidän jälkeläistään kutsua on sitten ihan jokaisen oma henkilökohtainen mielipide mutta ei virallinen fakta.
Höpöä. Siinä missä valkoisesta miehestä ei koskaan tule afrikkalaista ei myöskään afrikkalaisesta miehestä koskaan tule suomalaista. Väri kertoo taustan. Mustasta ei tule valkoista eikä valkoisesta mustaa, vaikka Michael Jackson onkin sääntöön poikkeus.
Huomioi nyt kuitenkin nuo korostamani kohdat ja kerro mikä kirjoituksessani on höpöä?
En minäkään halua mustaihoista tai muutenkaan etnisesti suomalaisesta poikkeavaa haluaisi kutsua suomalaiseksi, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että jos hän on suomen kansalainen niin hänestä voidaan virallisesti käyttää nimitystä suomalainen, ikävä kyllä se vaan nykypäivänä on niin, eikä minua nyt toisaalta suuresti se edes häiritse että jotain Makwan Amirkhania otteluissa nimitetään suomalaiseksi.

Muppe
Rico Tubbs
Viestit: 1230
Liittynyt: Ma Elo 24, 2015 9:35 pm

Re: Makwan Amirkhani tyrmäsi murtovarkaan Raisiossa 4.3.2017

Viesti Kirjoittaja Muppe »

damfin kirjoitti:Sinä sekoitat nyt nimitykset kantasuomalainen ja suomalainen, tai syntyperäinen suomalainen, katsos kun vaikka mitä omassa pienessä mielessämme haluaisimme niin nimitys "suomalainen" pätee kaikkiin suomen suomea puhuviin kansalaisiin..
Eli Aasiassa koko ikänsä asunut,suomenkielen opetellut,joka ei ole koskaan käynyt edes euroopassa saatika suomessa on sinun mielestä suomalainen kun hän puhuu sitä?

Minäkin olen englantilainen,puhun,kirjoitan ja ymmärrän sitä täysin sujuvasti jopa joitakin murteitakin..En ole koskaan siellä käynyt mutta näin tämä nyt sitten meni,olen englantilainen. :shock:
Lopetti tietojen kirjoittelun kokonaan foorumille 13.3.2019.
Jäseninä suuri määrä idiootteja joilla ei ole foorumille mitään järkevää kirjoitettavaa tai tietoa asioista vaan ovat paikalla vain todistamassa ja vannomassa omaa tyhmyyttään.

sinnerman
Agentti Scully
Viestit: 650
Liittynyt: La Loka 22, 2016 10:00 am

Re: Makwan Amirkhani tyrmäsi murtovarkaan Raisiossa 4.3.2017

Viesti Kirjoittaja sinnerman »

Aikas sivuraiteille menee tämäkin keskustelu.Oleellista lienee mitä on tapahtunut,onko joitakin tapahtumia liioiteltu,missä menee itsepuolustuksen raja,mitä saa tehdä??

annaanna

Re: Makwan Amirkhani tyrmäsi murtovarkaan Raisiossa 4.3.2017

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Kummallinen sankaritarina.

Joko on saatu kuulustelu tehtyä ja paikkatutkinta. Murtojäljet löytyneet vai oliko ovi lukitsematta. Olivatko siis sisällä olleet. Missä ryöstösaalis ja murtovälineet, paenneellako. Ja mitäköhän se saalis oli? Kiinnostaa kovasti lisätiedot.

Poliisi ilmoittanut kiireesti, ettei veljeksiä epäillä mistään eli ei heidän puhelimiaan sitten voida puheluitten ajankohdan tai soittajien osalta selvittää, eikä pikkupojankaan. Näin minä olen ymmärtänyt asian olevan. Tarinan paikkansapitävyys jää todentamatta. Kuvanoton ajankohta ja poliisien saapuminen, kiinnostaisi tietää niistäkin tarkemmin.

Veljekset tuhannesta löytyneestä eurosta ilmoittaneet, mutta ilmeisesti ne olivat jo lompakossa, josta ne henkkarit esiinkaivoivat. Eivät sitäkään poliiseille jättäneet ilmeisesti.

Ruuvarin käyttökelpoisuus murtokeikalla ei avaudu.

Amirkhani perustelee voimankäyttöään sillä, että toinen murtomiehistä oli huitaissut häntä ruuvimeisselillä kaulaan ja lyönyt sillä myös hänen veljeään.

– Kun tilanne ei rauhoittunut muuten, niin mun piti se rauhoittaa.

– Sanoin, että jos tulisi sama tilanne uudestaan, löisin vieläkin kovempaa ja tekisin vieläkin pahempaa.

Murtomiehellä oli mukanaan henkilöpaperit

Iskun saanut murtautuja putosi Amirkhanin mukaan maahan. Toinen otti jalat alleen. Taltutettua miestä pidettiin kiinni otettuna, kunnes paikalle saapui poliisi.

– Se oli Suomen historian tyhmin murtovaras. Se oli liikkeellä henkkareiden kanssa ja sillä oli mukanaan varmaan tonni käteistä.
Hölmöläisiä vai sankareita, ei oikein valkene.

Todellakin huomiohuorausta kertoilla tuollaista netissä. Ajattelematonta. Ylipäänsä sekaantuminen tilattuina "lihaskimppuina" muitten epäselviin tilanteisiin. Harkitsematon isku olisi voinut johtaa hengenlähtöön.

Äärimmäisen herkkähipiäisiä myös. Tunteneet ilmeisesti höyhenenkevyet meisselinkosketukset. Tai luultavasti valehtelevat. Jos ei kerran edes toisesta ole jälkeä jäänyt.

Avatar
Moderaattorit
Moderaattori
Viestit: 1484
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 3:20 pm

Re: Makwan Amirkhani tyrmäsi murtovarkaan Raisiossa 4.3.2017

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

Poistettu joitakin viestejä, joissa pohditaan suomalaisuutta, hammaslöytöjä Kiinasta ja tallissa syntyneitä hiiriä.

Keskustelun aihe on edelleenkin se mikä otsikossa mainitaan. Pysykää siinä.
-NILS-
Ne tietää, jotka tietää...

Jukka Siintonen
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1309
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2016 6:36 pm

Re: Makwan Amirkhani tyrmäsi murtovarkaan Raisiossa 4.3.2017

Viesti Kirjoittaja Jukka Siintonen »

Lähi-itäläistä tarinan kerrontaa? Kuvasta puuttuu vain lentävä matto. Muuten kuva on ihan Bagdad!

Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Makwan Amirkhani tyrmäsi murtovarkaan Raisiossa 4.3.2017

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Päivitystä, jossa on tapausta tarkentavia kohtia.

(Linkistä löytyy myös videohaastattelu, jossa lieviä naarmuja näytetään jne. )

Vapaaottelija Makwan Amirkhani kertoo MTV:lle, miten tyrmäsi murtovarkaan – "Täällä ei tarvita Batmania, koska täällä olen minä"

06.03.2017 19:32

Vapaaottelija Makwan Amirkhani paljastaa uusia yksityiskohtia Raisiossa lauantai-iltana tapahtuneesta murtovarkaan kiinniotosta.

Amirkhani vieraili tänään MTV:llä torstain Tulosruudun kuvauksissa. Hän kertoi nauhoitusten jälkeen tilanteesta, jossa päätyi tyrmäämään hänen tuttavansa kotiin tunkeutuneen murtovarkaan.

– Murtovarkaat olivat ehtineet rikkoa neljä lukkoa takaovesta ruuvimeisselillä, kun tulimme paikalle. He löivät minua kaulaan ja säikähdin, koska luulin, että se oli puukko, joka meni läpi. Helpotuin, kun huomasin miten vahva niska minulla on, paljastaa jäljen ruuvimeisselistä kaulaansa saanut Amirkhani.

Amirkhanin veli sai vammoja sääreensä, kun varkaat potkaisivat tuolin häntä kohti.

– Varkaat löivät veljeäni meisselillä selkään, mutta takki onneksi suojeli niin hyvin, että se ei saanut pahempaa jälkeä aikaan. Myös minä sain sääreeni verisen naarmun ruuvimeisselistä, näyttää Amirkhani.

Amirkhani kertoo, kuinka varas löi häntä kaulaan ja hänen veljensä löi silloin varasta selkään.

– Sitten varas alkoi huitoa veljeä ruuvimeisselillä, silloin täräytin häntä: PAM! Täällä ei tarvita Batmania, koska täällä olen minä, toteaa virnuileva Amirkhani.

Miksi poliisit eivät tulleet nopeammin?

Amirkhanin serkku Sapur Ahmadi kertoo olleensa viime lauantaina autokuskina.

– Paikalle saavuttuamme hyppäsimme ulos autosta ja sovimme, että Makwan ja hänen isoveljensä kiertävät takapihalle eri puolilta taloa, jotta saisimme tunkeutujat otettua kiinni. Minä ja ystäväni jäimme toiselle puolelle taloa siltä varalta, että jos tunkeutujat pääsevät karkaamaan, olemme heitä etupihalla vastassa, kertoo Ahmadi illan jännittävistä hetkistä.

Ahmadi jatkaa, että heidän tarkoituksenaan oli vain saada murtovarkaat kiinni ja luovuttaa heidät poliisille, kun poliisi tulee paikalle.

– Tilanne kehittyi vauhdilla ja parin minuutin päästä kuulimme ystäväni kanssa etupihalle saakka kolinaa, joista tajusimme, että takapihalla tapahtuu jotain. Ryntäsimme hätiin, mutta siinä vaiheessa murtovaras oli jo taltutettu ja hän makasi maassa. Kuulin Makwanilta, että toinen miehistä oli onnistunut pakenemaan, lisää Ahmadi.

Ahmadi sanoo toivoneensa, että poliisi olisi tullut paikalle nopeammin, kun tiedossa oli, että talossa on yksin pelokas 11-vuotias lapsi, jonka kotiin yritetään murtautua.

– Mitä olisikaan tapahtunut, jos emme olisi ehtineet tulla. Poika ei heti tilanteen rauettua uskaltanut tulla ulos piilostaan, vaikka kerroimme, että vaara on ohi ja hän voi tulla esiin, kertoo lapsen puolesta järkyttynyt Ahmadi.

Kuulustelut edessä – en kadu väliintuloa

Amirkhanin mukaan Suomen lain mukaan murtovarkaita pitäisi juosta pakoon.

– Fiksuinta olisi jättää ne eikä ruveta sankaritekoihin, mutta koska kyseessä oli lapsi - muutoin olisimme itse soittaneet vaan poliisit. Mutta kaverin poika oli hädässä, en mieti sitä, sanoo yhä tekojensa takana seisova Amirkhani.

Amirkhanin mukaan monet ovat häneltä kysyneet, että eikö hän pelkää tämän vaikuttavan kielteisesti uraansa.

– Minulta on kyselty, viedäänkö minulta tämän takia kilpailulisenssi. Tämä ei minua kiinnosta juuri nyt yhtään. - - Valtaväestö tajuaa, miksi minä tein sen, pohtii Amirkhani.

Amirkhani vakuuttaa, että hän ei ikinä löisi ketään ihmistä, jos olisi olemassa jokin toinen vaihtoehto.

– Poika alkaa toipua tapahtuneesta. Vanhemmat olivat kiitollisia väliintulostamme. Tietääkseni tämä oli tilattu murto ja ulkomailta tilatut tekijät olivat tietoisia, että perhe oli juhlissa. Minua on pyydetty poliisikuulusteluihin, joihin menen ilomielin, päättää Amirkhani.

MTV Uutiset ei maanantaina tavoittanut jutun tutkinnanjohtajaa Lounais-Suomen poliisista kertomaan tapauksesta.

Poliisi on kuitenkin aiemmin vahvistanut MTV Uutisille, että tapausta tutkitaan. Amirkhania tai hänen seuruettaan ei ole viikonlopun tietojen mukaan epäilty mistään rikoksesta.
http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikke ... na/6337232
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.

annaanna

Re: Makwan Amirkhani tyrmäsi murtovarkaan Raisiossa 4.3.2017

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Sieltä tuli vastauksia.

Vähäisiä olivat nirhaumat, mutta jotakin jälkiä kuitenkin. Tapahtumakuvaus vähintään syventynyt. Murtojälkiä ollut, muttei ilmeisesti sisälle asti menty.

Mihin suuntaan takaovien lukot kehittyvät? Neljä lukkoa ja kaikki avattavissa/poistettavissa ruuvimeisselillä. Tai edes yksi. Oli ammattimiehille oikea työkalu mukaan tullut moisten modernien lukkojen poistoon.

Itsellä satavuotiaassa talossa kaksi alkuperäistä lukkoa, molemmissa lukkopesät sentään sisäpuolella eikä saranoillekaan mitään meisselillä mahda. Poisnostettua ne saranoiltaan kyllä saa.

- Tietääkseni tämä oli tilattu murto ja ulkomailta tilatut tekijät olivat tietoisia, että perhe oli juhlissa.


Melkoinen saalis tiedossa, olisiko se tonni ollut etumaksua. Sormenjäljistä selviää tilaaja, toivottavasti.

Vastaa Viestiin