"Epäselvä tapahtuma" Turussa -nainen sai vakavia vammoja

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Muppe
Rico Tubbs
Viestit: 1230
Liittynyt: Ma Elo 24, 2015 9:35 pm

Re: "epäselvää tapahtuma" Turussa -nainen sai vakavia vammoj

Viesti Kirjoittaja Muppe »

Nubutti kirjoitti:....onko hän kenties kanniskellut aamuyöstä esim. akkua joka olisi räjähtänyt? Eikä poliisi löydä jälkimmäisestä mitään todisteita?
EIkö sulla ole auton akkua käsilaukussa baarissa mukana että voit ladata puhelimeen lisää virtaa jos huonohko akku.Akku on tietenki räjähtny niin lujaa ettei siitä ole jääny maankamaralle mitään jälkeä ja se vei puhelimenki mukana.. :shock:
Lopetti tietojen kirjoittelun kokonaan foorumille 13.3.2019.
Jäseninä suuri määrä idiootteja joilla ei ole foorumille mitään järkevää kirjoitettavaa tai tietoa asioista vaan ovat paikalla vain todistamassa ja vannomassa omaa tyhmyyttään.
WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: "epäselvää tapahtuma" Turussa -nainen sai vakavia vammoj

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

On Anoi Kaa kirjoitti:Tupla-anna se vaan jaksaa pilailla vakavasti vammautuneiden kohtaloilla.

On mahdollista, että kovasti yökerhossa humaltunut nainen oli pahoinpidelty tuohon kuntoon, mutta kuka sen tekisi(onko hällä joku mustasukkainen paska lähipiirissä). Onhan niitä Turuus, onhan?
Enpä usko, että hän pilailee vammautuneiden takia, vaan teidän hölmöläisten, jotka uskotte kaiken mammafoorumeilla spekuloidun. Tuokin ihan samaa spekulaatiota, kuin nykyään minfossakin. Eli paljon mahdollista, että joku minfossa päivittäin paskaa jauhava on mennyt mammapalstalle "tietämään", että kyse happohyökkäyksestä ja matu kyseessä.

Jälleen kerran kannattaisi arvon palstalaisten ottaa se järki käteen ja miettiä, miksi poliisin toinen vaihtoehto pahoinpitelyn lisäksi on onnettomuus. Älkääkä menkö mukaan ainakaan tuon yhden trollaamiseen akkuhapoista.

Täällä jo joku epäili vahvaa asfaltti-ihottumaa ja se nyt ainakin voi johtua pahoinpitelystä, taikka onnettomuudesta. Tarpeeksi kännissä kun on, niin kyllä se muisti pätkii. Ja joskus saattaa haluta unohtaa ihan tarkoituksellakin (tässä välttämättä niin ei ole).
Pavel
Nikke Knakkertton
Viestit: 198
Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 4:46 pm

Re: "epäselvää tapahtuma" Turussa -nainen sai vakavia vammoj

Viesti Kirjoittaja Pavel »

WalkingDisaster kirjoitti: Täällä jo joku epäili vahvaa asfaltti-ihottumaa ja se nyt ainakin voi johtua pahoinpitelystä, taikka onnettomuudesta. Tarpeeksi kännissä kun on, niin kyllä se muisti pätkii. Ja joskus saattaa haluta unohtaa ihan tarkoituksellakin (tässä välttämättä niin ei ole).
Saattaa olla asvaltti-ihottumaa, tai vaikka jokin kombinaatio sijoiltaan menneen/murtuneen leuan, lohjenneiden/irronneiden hampaiden, poskiluun murtuma ja ihovaurioiden kesken.

Kerrotaan nyt sitten omakohtainen kokemus, kun täällä on epäilty kaatumalla vammautumisen mahdollisuuta. Meikäläinen on nimittäin kerran, ja kaiken kukkuraksi selvin päin ja keskellä kirkasta päivää, kaatunut suoraan sanoen naama edellä kesken reippaan kävely - tai hitaan hölkkäysvauhdin. Leuka meni sijoiltaan, hampaat ottivat kunnon tällin ja yksi lohkesi (mutta yksikään ei lopulta irronnut, kiitos suussa jo valmiiksi olleen retentiokaaren) ja poski sai perhananmoisen veriruhjeen ja suurimman osan kasvojen siitä puolesta peittävän verenpurkauman, jota paranneltiin seuraava reilu kuukausi. Päänikin kajautin komeasti.

Jos samantapaiseen tapahtumaan yhdistettäisiin se, ettei uhri muista tapahtumasta mitään, on pelkä lopputuloksen perusteella hyvin vaikeaa sanoa, onko loukkaantunut yksin vai pahoinpitelyn seurauksena. Lisäksi on mahdollista myös yksin ollessaan kaatua/osua johonkin sellaiseen, mikä pahentaa vammaa tai muistuttaa pahoinpitelyn jälkeä.
lammas1
Martin Beck
Viestit: 773
Liittynyt: Pe Loka 31, 2014 11:36 am

Re: "epäselvää tapahtuma" Turussa -nainen sai vakavia vammoj

Viesti Kirjoittaja lammas1 »

Minä vain kirjoitin mitä vauva palstalla kirjoitettiin. Kyllähän sielläkin joskus ns huhut on niitä oikeaan osuvia tietoja.
Itse ajattelisin sanamuotoa. Jos kaadun tai joku lyö naamaan niin kyllä siinä usein puhutaan että kasvot on kolhiutuneet. Harvoin että vammautuneet. Siksi itse mietin olisiko ne palo vammoja? Saanut ne itse esim tupakasta? Tai joku polttanut kasvoja? Tai heittänyt sitä happoa? Viime mainitussa olisi outoa jos asiaa ei kerrottaisi. Sen verran vakava asia.
Vieno neito
Harjunpää
Viestit: 346
Liittynyt: Ma Elo 04, 2008 3:02 am

Re: "epäselvää tapahtuma" Turussa -nainen sai vakavia vammoj

Viesti Kirjoittaja Vieno neito »

Muppe kirjoitti: EIkö sulla ole auton akkua käsilaukussa baarissa mukana että voit ladata puhelimeen lisää virtaa jos huonohko akku.Akku on tietenki räjähtny niin lujaa ettei siitä ole jääny maankamaralle mitään jälkeä ja se vei puhelimenki mukana.. :shock:
Kasvovammoista ja akuista tuli mieleen villin mielikuvituksen myötä myös kovasti yleistyneet sähkötupakat. Joskus tällaisissahan akut räjähtävät ja vaikka niiden akuissa ei olekaan rikkihappoa, niin räjähdys voi pahimmillaan aiheuttaa kuitenkin vakavia vammoja.
Avatar
samoilija
Neuvoja-Jack
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2016 11:06 am

Re: "epäselvää tapahtuma" Turussa -nainen sai vakavia vammoj

Viesti Kirjoittaja samoilija »

lammas1 kirjoitti:Minä vain kirjoitin mitä vauva palstalla kirjoitettiin. Kyllähän sielläkin joskus ns huhut on niitä oikeaan osuvia tietoja.
Kys. palsta on niin täynnä silkkaa sontaa että kannattaisi miettiä mitä sieltä referoi. Yhtä luotettava kuin suoli24, mutta tietysti kun kymmenen aivonsa hormoneilla pehmittänyttä äityliä ja muutama trolli arvailee, joku voi kai osua oikeaankin. :roll:
When the goings get weird, the weird turn pro
Pirhonen
Olivia Benson
Viestit: 734
Liittynyt: Su Joulu 14, 2008 5:52 pm

Re: "epäselvää tapahtuma" Turussa -nainen sai vakavia vammoj

Viesti Kirjoittaja Pirhonen »

Kävin etsimässä vauva-palstan ketjun ja sanatarkasti siellä joku eilen kirjoitti aihetta käsittelevään ketjuun "happohyökkäys?" ilman mitään perusteluita tms. Ei nyt todellakaan kannata tuollaisia heittoja kovin vakavasti ottaa.
Paa
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ti Huhti 09, 2013 8:19 pm

Re: "epäselvää tapahtuma" Turussa -nainen sai vakavia vammoj

Viesti Kirjoittaja Paa »

Vain kasvoja ilmeisesti vahingoitettu? Ekana tuli mullakin mieleen, että eksä ei ole toipunut erosta eikä halua naisen saavan ketään muutakaan miestä. Toivottavasti ei ole viillelty naamaa :(

Edit. Luettuani uutisen uudestaan ei varmaan olekaan viillelty. Sellaista tuskin käy vahingossa. Toki voi satuttaa itsensä rikkinäiseen lasiin, mutta kai sen erottaa tahalleen silpomisesta.
Niin kuin kasvot kuvastuvat vedessä, niin ihmisen sydän toisessa ihmisessä. (Snl.27:19)
Pavel
Nikke Knakkertton
Viestit: 198
Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 4:46 pm

Re: "epäselvää tapahtuma" Turussa -nainen sai vakavia vammoj

Viesti Kirjoittaja Pavel »

lammas1 kirjoitti:Minä vain kirjoitin mitä vauva palstalla kirjoitettiin. Kyllähän sielläkin joskus ns huhut on niitä oikeaan osuvia tietoja.
Itse ajattelisin sanamuotoa. Jos kaadun tai joku lyö naamaan niin kyllä siinä usein puhutaan että kasvot on kolhiutuneet. Harvoin että vammautuneet. Siksi itse mietin olisiko ne palo vammoja? Saanut ne itse esim tupakasta? Tai joku polttanut kasvoja? Tai heittänyt sitä happoa? Viime mainitussa olisi outoa jos asiaa ei kerrottaisi. Sen verran vakava asia.
Sanamuoto "kolhiintuminen" kuvailisi lähinnä sellaista tylppää vammaa, joka on aiheuttanut esimerkiksi mustelmia, asvaltti-ihottumaa, aivotärähdyksen tai yksittäisen hampaan lohkeamisen iskukohdasta. "Vammalla" saatetaan tarkoittaa esimerkiksi sitä, että useita etuhampaita on katkennu tai leuka on murtunut: kolhiintuminen on spesifisempi ja mahdollisesti väärä (jos vamma onkin pahoinpitelyn seurausta) sanamuoto.
multsi
Sabrina Duncan
Viestit: 370
Liittynyt: Ti Touko 08, 2012 5:11 pm

Re: "epäselvää tapahtuma" Turussa -nainen sai vakavia vammoj

Viesti Kirjoittaja multsi »

"ehkä saanut itse tupakasta palovammoja naamaan??"

Hei oikeasti jotain järkeä näihin spekulointeihin.

Jos naama olisi hapotettu tai viillelty, niin poliisi tuskin pitäisi onnettomuutta tutkintalinjana ollenkaan. Eli voisi päätellä, että naama on mukiloitu tai itse törmäilty jonnekkin.
ViperFace
Martin Riggs
Viestit: 634
Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 1:33 pm

Re: "epäselvää tapahtuma" Turussa -nainen sai vakavia vammoj

Viesti Kirjoittaja ViperFace »

Tapahtuma-ajan ja paikan ollessa noin epämääräiset, voidaan melko varmasti olettaa, että ollaan oltu kunnon soseissa. Joko hävittänyt puhelimen aiemmin tai ryöstetty, eikä ole osannut kotiinsa. Joko kaatunut itse tai kaatunut/hakattu ryöstön yhteydessä. Mahdollisesti mennyt pää sekaisin johonkin puistoon nuolemaan haavojaan, mistä aamulla joku ohikulkija havainnut. Näin siis, jos Occamin partaveistä tahtoo käyttää. Toki voi uskoa happohyökkäykseen jos on fantasiana saada tästä islam-hyökkäys. Yhtään mikään ei tähän kuitenkaan viittaa.

Itse on tullut oltua niin kännissä, että sain tikkejä päähäni ja en vieläkään tiedä, että vedetiinkö minua tauluun vai kävelinkö itse tolppaan ja kaaduin takaraivo edellä maahan. Silmäkulma oli myös ruhjeilla. Siinä olisi voinut helposti naama murtua jos olisin lärvi edellä tullut tonttiin.
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: "epäselvää tapahtuma" Turussa -nainen sai vakavia vammoj

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

Eiköhän tämä ole perus ryöstö, jonka on suorittanut maahan 2015 saapunut, hylsyn saanut turhapaikanhakija tai maassa jo ennen sitä notkunut moniosaaja tai toisenpolven aivokirurgi.

Kyseinen alue, kyseinen aika, tekotapa, eli naista turpaan ja kovaa ja omaisuuden varastaminen viittaa vahvasti päättelemääni lopputulemaan.

Saamme n. kuukauden tai kahden päästä mediasta lukea valvontakuvista, jotka vasta sitten kerrotaan tai sitten jo aikaisemmin kerrotaan, että tekijä saattaa olla lentokapteeni-rakennusmestari tahi sitten kuulemme asiasta vasta oikeudenkäynnin jälkeen.
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"
annaanna

Re: "epäselvää tapahtuma" Turussa -nainen sai vakavia vammoj

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Hans-Peter Haulikko kirjoitti:Eiköhän tämä ole perus ryöstö, jonka on suorittanut maahan 2015 saapunut, hylsyn saanut turhapaikanhakija tai maassa jo ennen sitä notkunut moniosaaja tai toisenpolven aivokirurgi.

Kyseinen alue, kyseinen aika, tekotapa, eli naista turpaan ja kovaa ja omaisuuden varastaminen viittaa vahvasti päättelemääni lopputulemaan.

Saamme n. kuukauden tai kahden päästä mediasta lukea valvontakuvista, jotka vasta sitten kerrotaan tai sitten jo aikaisemmin kerrotaan, että tekijä saattaa olla lentokapteeni-rakennusmestari tahi sitten kuulemme asiasta vasta oikeudenkäynnin jälkeen.
Jos se noin olisi mennyt, olisivat öyhöttäjät olleet koko ajan väärässä väittäessään pakolaisten aina raiskaavan. Että onko paskaa tullut puhutuksi siis jo pitkän aikaa.
Ne mitään raiskaa!

Mitä tulee puhelimeen, niin se on jo varmaan löytynyt. Monta katua ja yksi puisto on tainnut olla se alue mihin baariruusu on omaisuuttaan voinut hukkailla. Ja kaatuilla.
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: "epäselvää tapahtuma" Turussa -nainen sai vakavia vammoj

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

annaanna kirjoitti: Jos se noin olisi mennyt, olisivat öyhöttäjät olleet koko ajan väärässä väittäessään pakolaisten aina raiskaavan. Että onko paskaa tullut puhutuksi siis jo pitkän aikaa.
Ne mitään raiskaa!

Mitä tulee puhelimeen, niin se on jo varmaan löytynyt. Monta katua ja yksi puisto on tainnut olla se alue mihin baariruusu on omaisuuttaan voinut hukkailla. Ja kaatuilla.
En normaalisti vastaa tai kommentoi kommentointia, mutta nyt on pakko, eli missä lukee, että henkilö, eli uhri ei ole raiskattu? Itse en ole ainakaan lukenut mistää, että uhri ei olisi joutunut seksuaalirikoksen uhriksi, kerro toki, jos jossain sellainen tieto on.

Mitkä öyhöttäjät? Mikä on öyhötys? Laita uusimmat tilastot ulkomaalaistaustaisten seksuaalirikoksista, jotka osoittaa, että ulkomaalaistaustaiset ei raiskaa.

Mistä sait tiedon, että puhelin on löytynyt? Itse en ole ainakaan sellaista tietoa mistään lukenut, laita toki linkki, sillä ethän ole paskanpuhuja? Niin ja missä on tieto, että henkilö on kaatuillut? Laita linkit, koska ethän sinä ole paskanpuhuja...kait?

Alue on luultavasti se, mistä henkilö normaalisti kulkee kotiinsa tai muuhun oleskelupaikkaan, siksi alue on kerrottu. Kyseisellä alueella on iso vartiovuorenpuisto, jossa tapahtuu raiskauksia, ryöstöjä, pahoinpitelyitä ja muuta mukavaa jatkuvasti, varsinkin isompina juhlapäivinä, kohta vappua sattuu taas. Alueella pyörii paljon tummapintaista henkilöä ja sitä rataa.
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: "epäselvää tapahtuma" Turussa -nainen sai vakavia vammoj

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Ei tämän kirjoitushetkellä ollut löytynyt puhelinta, mutta jutusta voisi päätellä sen olevan yhä päällä, koska "paikantuu Turun keskustan alueelle". Vieläkään ei ollut selvinnyt, mikä vammat aiheutti. Ajankohdissa ovat edistyneet hieman, mutta vaikuttaa sille, että naisen itse ei ole osannut juuri valottaa tapahtunutta syystä tai toisesta:
Mikä tai kuka aiheutti nuoren naisen vammat Turussa?

Poliisi etsii yhä silminnäkijöitä tapahtumalle, jossa nainen loukkaantui vakavasti lauantaiyönä

24.4.2017 15:37
Rebekka Härkönen

Poliisi selvittää edelleen tapahtumaa, jossa parikymppinen nainen sai sairaalahoitoa vaatineita vammoja kasvoihinsa Turun keskustassa. Naiselta katosi tapahtuman yhteydessä iPhone-merkkinen älypuhelin.

– Vammojen tarkasta syntymekanismista ei ole tietoa, mutta epäilemme niiden aiheutuneen jonkun ulkoisen väkivallan seurauksena, kertoo jutun tutkinnanjohtaja Matti Airaksinen Lounais-Suomen poliisista.

– Vammat ovat voineet syntyä onnettomuuden, tapaturman tai rikoksen seurauksena.

Poliisi pyysi sunnuntaina silminnäkijähavaintoja naisen liikkumisesta ja hänen vammansa aiheuttaneesta tapahtumasta. Yleisövihjeiden ansiosta tapahtuma-ajankohta on nyt tarkentunut, mutta poliisi kaipaa edelleen mahdollisia havaintoja vakavat vammat aiheuttaneesta tapahtumasta.

Myös puhelimen löytymisestä pyydetään ilmoittamaan poliisille.

Nainen ei ole itse kyennyt kertomaan tapahtumista mitään.

– Luotettavan havainnon mukaan hänet on nähty kävelemässä loukkaantuneena Uudenmaankadun alkupäässä aamukuudelta lauantaina, Airaksinen toteaa.

Poliisi on käynyt läpi myös keskusta-alueen valvontakameroiden tallenteita. Kameratallenteiden mukaan nainen lähti aamukolmen aikoihin keskustasta.

Naisen puhelin on edelleen kateissa. Poliisin mukaan puhelin paikantuu Turun keskustan alueelle.

Uhri on noin 160 senttiä pitkä, vaaleahiuksinen, vuonna 1993 syntynyt nainen. Tapahtuma-aikaan hän oli pukeutunut mustaan takkiin, mustiin housuihin, harmaaseen huiviin ja mustiin nilkkapituisiin kenkiin.

Poliisi pyytää mahdollisia todistajia kertomaan tietonsa joko sähköpostitse osoitteeseen [email protected] tai puhelimitse numeroon 050 349 8995.
Turun sanomat
Otetaan talteen tuo juttuun upotettu linkki aiemmasta Turun sanomien jutusta, missä kerrottiin, että naisen kanssa on onneksi voitu jo keskustella:
Nuorelle naiselle vakavia vammoja kasvoihin Turussa – poliisi pyytää havaintoja
Turun Sanomat 23.4.2017 13:37 Päivitetty 23.4.2017 16:08

Poliisi tutkii perjantaiyön ja lauantaiaamun välisenä aikana Turussa tapahtunutta epäselvää tapahtumaa, jonka yhteydessä 1993 syntynyt nainen sai vakavia vammoja kasvoihinsa.

Poliisin mukaan rikos tai onnettomuus tapahtui lauantaina kello 03.40 ja 7.45 välisenä aikana Hämeenkadun – Uudenmaankadun – Sirkkalankadun ja Kaskenkadun välisellä alueella ja mahdollisesti Vartiovuorenpuistossa.

Uhri on vaaleatukkainen ja noin 160 senttimetriä pitkä. Hänellä oli päällään musta takki, mustat housut, harmaa huivi ja mustat nilkkurit.

Uhrilta on tapahtuman yhteydessä hävinnyt myös iPhone-merkkinen älypuhelin.

Poliisi on päässyt puhuttelemaan uhria. Hän ei kuitenkaan muista tapahtuneesta mitään ja on sairaalahoidossa.

Poliisi pyytää mahdollisia todistajia ilmoittamaan havaintojaan tapahtumista tai puhelimen löytymisestä jutun tutkijalle sähköpostitse osoitteeseen [email protected]
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
Vastaa Viestiin