Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Avatar
samoilija
Neuvoja-Jack
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2016 11:06 am

Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja samoilija »

Rahaton Jarmo, 48, vietteli naisia ympäri Suomen ja eli heidän siivellään – naiset maksoivat vaatteet, ruuat ja asumisen
Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi on ollut lakimies, syöpäpotilas, tsunamiuhri ja moottoripyöräjengin presidentti.

Kuva

Saatat jopa tuntea hänet. Olet kenties yrittänyt ostaa häneltä netistä iPhone 4S:n, Samsung Galaxy S3:n, Nokia E75:n tai N900:sen, Applen iPadin tai varaosia tietokoneeseen. Olet voinut yöpyä viereisessä hotellihuoneessa Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Turussa, Tampereella tai Seinäjoella. Tai ehkä sittenkin olet vuokrannut häneltä asunnon tai käynyt treffeillä hänen kanssaan. Hän on saattanut asua luonasi tai jonkun tuttusi luona.

Tunnet hänet ehkä Juha Hellsteninä, Antero Hellsteninä, Jarmo Viitasaarena, Jani Lahdesmäkenä, Olavi Pöyhösenä, Jukka Hämäläisenä – tai sitten hänen oikealla nimellään, Jarmo Antero Lähdekorpena.

Tämä 48-vuotias ammattihuijari on mies, joka myy olematonta tavaraa, lähtee hotelleista maksamatta ja jolle tapahtuu aina kaikenlaista kummaa. 2000-luvun puolella hänet on tuomittu niin monesta petoksesta, ettei niiden kokonaismäärää kannata edes laskea. Puhutaan joka tapauksessa kymmenistä ja taas kymmenistä lievistä petoksista, perusmuotoisista petoksista ja törkeistä petoksista. Hän on istunut käräjäoikeuksissa ympäri Suomea Kemi-Torniosta Helsinkiin. Pelkästään tämän vuoden puolella hänen rikoksiaan on käsitelty ainakin Helsingissä, Turussa, Espoossa, Vantaalla ja Kotkassa.

Hän on monta eri asiaa, muttei ikinä tylsä. Hän herättää uhriensa huomion jännityksellä, kunnioituksella, säälillä tai nigerialaiskirjeistä tutulla lupauksella: rahaa on pian tulossa.

Todellisuudessa hän on varaton, ja ansiotulot ovat näyttäneet jo useamman vuoden pyöreää nollaa. IS:n haastattelemat poliisilähteet kuvailevat häntä älykkääksi, manipuloivaksi ja lukeneeksi auervaaraksi, joka tilaisuuden tullen ”myisi vaikka isoäitinsä”.

Hän kertoi seikkaperäisesti saamistaan hoidoista ja sanoi asuvansa kaukana Helsingistä, joten vuokrasin huoneiston hänelle.

Monet hänen uhreistaan ovat tavalla tai toisella häntä heikommassa asemassa: hän pyörii muun muassa masentuneiden vertaistukiryhmissä Facebookissa ja etsii sieltä sopivia uhreja. Erään uhrinsa hän löysi vieroitushoidosta, toiseen hän alkoi tutustua junan ravintolavaunussa. Saatuaan jonkun koukkuunsa hän pyrkii vakuuttamaan olevansa ainoa ihminen maailmassa, johon uhri voi luottaa.

Lähdekorpi käyttää häikäilemättä tilanteen kuin tilanteen omaksi edukseen. Kun vuoden 2004 joulukuussa tsunami pyyhki Kaakkois-Aasian rannikolla yli 200 000 ihmistä hengiltä, Lähdekorpi päätti esittää hyökyaallosta selviytynyttä miestä, joka oli menettänyt tuhossa omaisuutensa ja parhaan ystävänsäkin. Kun tsunamiuhritarina alkoi kulua, Lähdekorpi muuntautui moottoripyöräjengiläiseksi, josta oli tulossa seuraava Easy Ridersin presidentti.

Hän kertoi naiselle, kuinka jengi oli myynyt hänen moottoripyöränsä ja siitä saadut rahat olisivat pian hänen tilillään. Mutta: toiset moottoripyöräjengiläiset uhkasivat hänen henkeään. Hän suostutteli naisen pakenemaan kanssaan Turkuun, jossa he viettivät viikonlopun ja nainen maksoi kaikki hänen ostoksensa, yöpymisensä ja vaatteensa. Kun he palasivat viikonlopun jälkeen maanantaina Helsinkiin, ”moottoripyöräjengin presidentti” jäi kyydistä linja-autoasemalla ja katosi. Sittemmin hän on ollut niin nuorisotyöntekijä, tietotekniikkavelho kuin lakimieskin.

Elokuussa 2013 helsinkiläisessä huoneistohotellissa pirisi puhelin. Soittaja kertoi tarvitsevansa asunnon Helsingistä, koska hänen täytyi käydä säännöllisesti Meilahden sairaalassa sytostaattihoidoissa aivosyöpänsä vuoksi.

– Hän kertoi seikkaperäisesti saamistaan hoidoista ja sanoi asuvansa kaukana Helsingistä, joten vuokrasin huoneiston hänelle, muistelee yrittäjä nyt.

– Kun hän tuli kirjautumaan sisään, hän oli niin kauhean sairaan näköinen, että oikein säälin häntä. Hän oli pukeutunut siisteihin farkkuihin ja collegepusakkaan, oli oikein kohtelias ja kauniskäytöksinen mies.

Miehen tarina oli seuraava: hänen vanhemmillaan oli rahaa, ja hän kävisi hakemassa sitä kotoaan minä hetkenä hyvänsä. Nyt hän kuitenkin oli niin huonossa kunnossa hoitojen ja syövän vuoksi, ettei päässyt ylös sängystä. Hän tarvitsisi pieniä tykötarpeita, jotta voisi hoitaa asioitaan Helsingissä ollessaan. Hyväuskoinen yrittäjä osti hänelle muun muassa yli 500 euron arvoisen tabletin ja ruokaa.

Viimeinen puliveivaus oli kuitenkin vasta tulossa: majailtuaan kuukauden huoneistohotellissa Lähdekorpi uskotteli omistajalle, että oli maksanut vahingossa vastikkeet kahteen kertaan, joten omistaja siirsi hänen tililleen yli 5 000 euroa.

– Kun seuraavana aamuna huomasin, että hän on pakannut tavaransa ja häipynyt asunnosta, tajusin miten hullu olin ollut. Olin laittanut vieraan ihmisen tilille tuhansia euroja!

Edetään seuraavat kuukaudet pikakelauksella: otettuaan ritolat huoneistohotellista hän myi internetissä olemattomia taulutietokoneita useille henkilöille ja lopulta löysi naisen Tuusulasta. Mikä tarina tällä kertaa oli, emme tiedä, mutta hän sai naisen maksamaan 2 500 euron vuokravakuuden puolestaan, ja kun hän lopulta teki uuden katoamistempun, hän vei mukanaan naisen iPadin ja matkapuhelimet.

On kuvaavaa, etteivät uhrit aina ole tajunneet huijausta vielä silloinkaan, kun Lähdekorpi on hävinnyt teille tietymättömille. Joskus totuus on paljastunut naisille vasta siinä vaiheessa, kun he ovat menneet tekemään hänestä katoamisilmoitusta.

Oli miten oli, syksyllä 2014 Jarmo Lähdekorpi asui jo Espoossa jälleen uuden naisen luona. Nainen puolestaan luuli asuvansa Juha Hellsten -nimisen sairaanhoitajan kanssa. Hän oli tutustunut mieheen internetissä, ja lyhyen tuttavuuden jälkeen mies muutti hänen luokseen asumaan. Miehen lempinimi oli ”Jusa”.

Lähdekorpi oli siis uusi mies, paitsi yhdessä suhteessa: hänellä ei edelleenkään ollut rahaa. Sitä oli kuitenkin tulossa roppakaupalla, koska hän oli äskettäin myynyt rintamamiestalonsa. Koska ”Jusa” oli sairauslomalla ja talorahoja ei ollut vielä kuulunut, nainen huolehti hänestä maksamalla hänen asumisensa, syömisensä, vaatteensa ja tupakkansa. ”Jusa” vastasi huolenpitoon puhumalla naimisiinmenosta ja siitä, että he voisivat ostaa yhdessä asunnon.

Suunnitelma etenikin pitkälle. Nainen ehti jättää 460 000 euron asunnosta ostotarjouksen, kunnes eräänä päivänä pyykkejä pestessä hän löysi miehen housujen taskusta ajokortin. Juha Hellsten ei ollutkaan Juha. Kun nainen vaati selitystä asialle, Lähdekorpi syötti lisää pajunköyttä, ja sanoi ottaneensa äidin tyttönimen käyttöönsä.

Se ei enää mennyt läpi. Nainen heitti hänet ulos ja vaihtoi lukot. Siinä vaiheessa Lähdekorpi oli asunut naisen luona jo kaksi kuukautta, eikä ollut kertonut edes oikeaa nimeään.

Tällä hetkellä Lähdekorpi istuu vankilassa. Espoon jutusta hän sai 60 päivän tuomion. Huoneistohotellijutussa hänet tuomittiin aikoinaan vuodeksi ja neljäksi kuukaudeksi kiven sisään, ja moottoripyöräjengivyyhti toi puolentoista vuoden vankeusrangaistuksen. Lyhyetkin tuomiot langetetaan hänelle ehdottomina, koska hän syyllistyy säännönmukaisesti uusiin petosrikoksiin ja on täysin piittaamaton lain kielloista ja käskyistä.

Lisäksi hänelle on mätkitty maksettavaksi erilaisia korvauksia ja uhkasakkoja ainakin kymmenien ellei satojentuhansien eurojen edestä. Koska Lähdekorpi on todettu varattomaksi, hän ei niitä pysty maksamaan. Huoneistohotelliyrittäjä sai vasta äskettäin valtiokonttorilta päätöksen, ettei valtio korvaa Lähdekorvelle menetettyjä rahoja. Yrittäjä puhisee kiukusta.

– Laita siihen juttuusi, että en voi mitenkään ymmärtää sitä, että valtio päästää tällaisia huijareita vapaalle jalalle, eikä sitten ota minkäänlaista vastuuta odotettavissa olevista rikoksista! Sitä miestä ei pitäisi päästää vankilan ulkopuolelle ilman isoa palloa jalassa.

– No, ne sitten kai olivat minun oppirahani.

Jutun lähteinä on käytetty oikeuden pöytäkirjoja sekä poliisien ja uhrien haastatteluita.

Miika Viljakainen
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005350399.html

Huhuh, melkoinen sankari. Nyt kyllä saanut niin paljon julkisuutta että ehkä naiset osaa jatkossa varoa.
When the goings get weird, the weird turn pro
MohammedMohammed
Axel Foley
Viestit: 2287
Liittynyt: Su Huhti 09, 2017 4:49 pm

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja MohammedMohammed »

Hauska, että huoneistohotellin omistaja on sitämieltä, että kyseessä on valtion vika, kun hän on siirtänyt huijarin tilille 5000€ tarkastamatta pitäisikö sitä siirtää.
Suomi on siinä aivan kärjessä, että me tiedetään jokainen henkilö, joka tänne on tullut, minkälaisella taustalla hän on tullut ja me pystytään niin kuin rekisterin kautta näkemään sitä tilannetta, minkä tyyppisiä ihmisiä meille tulee. - Päivi Nerg
janita
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja janita »

Minä olen tavannut tämän sankarin joskus kymmenisen vuotta sitten irl. Ei tullut taloudellisia tappioita allekirjoittaneelle ja herra multinimi lähti istumaan. Oli lähtenyt silloin vankilomilta omille teilleen.

Tää käyttää tarinoissaan ihan oikeita ihmisiä ja perustaa noi vedätyksensä pitkälti sellaiseen mitä on tapahtunut jollekin oikeasti tietämälleen ihmiselle. Siksi kai onnistuu olemaan niinkin uskottava jutuissaan.


Onhan tästä ollut nyt paljon juttuja viime aikoina, mutta aina on niitä, jotka eivät tätä osaa sitten livenä naamaan yhdistää. Varsinkaan kun ei tuo juuri käytä omaa nimeään. Naamakuva noissa lehtijutuissa sietäisi olla.

Eikä tämä siis huijaa ainoastaan naisia. Uhreina on ollut niin huonekaluliikkeitä kuin hotellejakin. On ollut moottoripyörätarvikeliikkeitä ja joku pohjalainen poliisikin. Olematonta tavaraa on myynyt kelle tahansa kuka nyt vain nettihuutokauppoja käyttääkin. Näin mm. kun tämä oli myymässä kahta olematonta mönkijää jollekin kiinteistönvälittäjälle.
S.T
Remington Steele
Viestit: 225
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 7:42 pm

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja S.T »

Tässähän tämä sankari on Jarmo Antero Lähdekorpi
Liitteet
BrENfRyCcAAm4fC.jpg
BrENfRyCcAAm4fC.jpg (13.94 KiB) Katsottu 21841 kertaa
loikkari

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja loikkari »

MohammedMohammed kirjoitti:Hauska, että huoneistohotellin omistaja on sitämieltä, että kyseessä on valtion vika, kun hän on siirtänyt huijarin tilille 5000€ tarkastamatta pitäisikö sitä siirtää.
Tämä sattui minunkin silmään, mutta pitäähän ne riskit jakaa, yrittäjä kerää potin ja valtio tappiot. :P :D
anteromau
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Touko 04, 2016 6:14 pm

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja anteromau »

Onko tietoa missä lusii. Olis vähän asiaa, tai aika paljonkin.
Jokienvalloittaja
Agentti Scully
Viestit: 664
Liittynyt: Ti Tammi 19, 2016 4:33 pm

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja Jokienvalloittaja »

Taitaa olla sama heppu josta on eri nimillä useampikin topicci avattuna Suomi24:ssä näistä nettihuutokauppahuijauksista. Olisiko niin, että on joskus käyttänyt naistenkin nimiä\pankkitilejä huijauksiinsa?
janita
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja janita »

^on saletisti käyttänyt niiden naisten nimiä, pankkitilejä ja huutonetti-tilejä, joiden nurkissa on asunut.
Ärrkele
Adrian Monk
Viestit: 2593
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 6:12 am

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja Ärrkele »

Mites tuon näköinen munapää voi huijataan yhtään naista? Kyllä on standardi alhaalla Suomessa.
PaxCow kirjoitti:Vaikka miten yritän, en kuule allahu akbaria.
Chefile kirjoitti:Minulla on kuule munaa lyödä pelkästään sillä munalla sinut taju kankaalle, sinä mielisairas hinaaja.
Seppo Räty: ”Suomalainen keihäänheitto on mennyt polvien nosteluksi”
Merenkulkija
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 92
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 10:15 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja Merenkulkija »

Ärrkele kirjoitti:Mites tuon näköinen munapää voi huijataan yhtään naista? Kyllä on standardi alhaalla Suomessa.
Tuohon aikaan kun maahantunkeutujamiehiä ei vielä riittänyt kaikille suvakeille, niin he joutuivat tyytymään moisiin ihmistyyppeihin. Kovasti kait heitäkin on koetettu rakastaa ehjiksi...
janita
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja janita »

^Ei tämä mun käsittääkseni ole ollut "parisuhteessa" lähellekään kaikkien huijaamiensa ihmisten kanssa.

Toiseksi tuossa jutussa oli, että on metsästänyt uhreja mm. jostain masennuksesta kärsivien tukiryhmästä. Kai tuo hakemalla hakeutuu sellaisessa elämäntilanteessa olevien ihmisten seuraan, ettei siinä paljon ulkonäköasiat paina.

Siitä, kun minä tähän tapaukseen törmäsin, on jo kauan, mutta sen muistan että oli tosi nopea liikkeissään. Olin chattaillut tämän kanssa ja kun tuntui olevan niin paljon yhteisiä kiinnostuksenkohteita, juotiin eräänä päivänä kahvit. Huonoihin leegoihin taisin kyllä kiinnittää huomiota. Eka outo asia mikä tapahtui oli, kun tämä joitakin päiviä kahvittelun jälkeen soitti olevansa pulassa ja tarvitsevansa apua ja ilmestyi sitten oveni taakse kahden suuren matkalaukun kanssa ja pyysi majapaikkaa.


Tuosta alkaen mikään ei sitten ollutkaan enää normaalia.

Ensin se taisi kaivaa verenpainemittarinsa ja mittasi ja sai sellaiaet lukemat, ettei sen olisi kuulunut olla edes hengissä. Testasin sitten mittaria itseeni ja totesin että se on rikki.

Sitten sille soitettiin sairaalasta, että pitäisi mennä kiireellä. Syöpää epäiltiin. Olisi tarvinnut rahaa. Vähän alkoi jo epäilyttää ja ilmoitin että mä tuun muuten mukaan. No se kiireellinen kutsu yllättäen peruttiinkin soittamalla melkein heti uudestaan.

Sitten tää tais seuraavaksi löytää mun kylppäristä "kosteusvaurion", kun pelleili siellä jonkun leivinpaperinpalan kanssa. Tuli joku luento miten kalliiksi se tulisi mulle ja että hän saisi hoidettua sinne kuivurit ja remontin parilla tonnilla. Totesin ettei mahdollinen kosteusvaurio (josta en nähnyt pienintäkään merkkiä) ole oikeastaan mun ongelmani, mutta pyydän nyt ainakin jonkun oman tuttuni alan ihmisen sitä tsiigaamaan ennen kuin otan yhteyttä aaunnon omistajaan. Yllättäen hän olikin erehtynyt.

Tossa kohtaa mulla soi hälytyskellot siihen tahtiin, että totesin että haluan tietää kuka tää tyyppi oikeesti on. Kävin maistraatin sivuilla tsekkaamassa ilmoittamansa sukunimen ja näin ettei koko nimeä ole Suomessa. Sen jälkeen otin herrasta kuvan kännykälläni muka soittoääntä varten (suhtautui muuten tosi epäluuloisesti ja melkein vaati poistamaan kuvan) ja lähetin sen salaa lapsuuden kaverilleni pyytäen tätä kysymään isäpuoleltaan tunteeko tyyppiä. Tää oli puhunut paljon entisestä kotipaikkakunnastani mainiten useita ihmisiä ihan nimeltä sieltä. Sainkin sitten kaverilta vastauksen, ettei uskalla kertoa oikein mitään, kun ei tiedä onko heppu vaarallinen, mutta sanoi että isäpuoli tunnisti ja ohje oli että hankkiudu siitä eroon ja heti.

Sitten pitikin alkaa suunnitella sitä eroon hankkiutumista.

Kai tää vaistosi että epäilen jotain kun oli jo jossain välissä kertonut jonkun %-jengitarinankin ja latonut toisesta matkalaukustaan kasan "bandidoksen aseita" vaatekaappini sokkeliin.

Piti siis päästä tyypistä eroon jolla on kasa aseita ja vielä olin niin utelias että halusin tietää kuka se on. Esitin unetonta seuraavan yön ja salaa meilasin kaverille että huomenna tasan klo 14 hae 2 reppua rappukäytävästä portaitten alta, mutta älä katso niihin sisälle tai tee niille mitään. Seur pvänä oltiin lähdössä jonnekin ja muka meikkasin niin kauan etten ehtinyt millään käydä ostamassa tupakkaa ja lähetin tyypin lähisiwaan just 13:50. Kaveri laittoi kahdelta viestin että haki reput. Sen jälkeen laitoin viestin että soita poliisit mun kämppään.

Ongelmaksi tuli vielä kun häke ei suostunut toisen pyynnöstä lähettämään ketään. Kaveri kuitenkin vaati ja häke soitti mulle sellaisen puhelun että tarvi vastata vain joo/ei-vastauksia. Tyyppi muuttui kyllä sen puhelun aikana tosi epäluuloiseksi, enkä muista enää miten sen soiton selitin. Sitten näin jossain välissä keittiön ikkunasta kun partio kaarsi pihan perälle ja sanoin käyväni kellarissa hakemassa jotain. Kävin antamassa alhaalla partiolle kämpän avaimen ja ilmoitun asunnon ja sanoin että tyyppi tarttis saada ulos sieltä. En tiedä sen oikeaa nimeä ja väittää olevansa se ja se...

Sitten pieni tunnustus. Mä olin vähän utelias kun sillä oli just markkinoille tullut samsung galaxy s1 jota se räpläsi koko ajan. Halusin tietää mitä sen puhelimessa on, niin ilmoitin partiolle että sillä on ne 2 matkalaukkua tavaraa ja vaatteet mitä sillä on päällä ja hopeinen hp läppäri...mutta se kämpässä oleva puhelin on mun.

No joo ei sieltä mitään isoja paljastuksia löytynyt mutta soittelin mä muutamiin numeroihin ja sitten kävin kirjoittelemassa kaikille sen facebook-tileille sen nimissä että "olen huijari" ja plaaplaa ja lähettelin varoitusviestit kaikille sen kontakteille. Se galaxy on mulla yhä, samoin joitain sen muistikortteja ja joku paperiarkki mihin kirjoittelin kaikki löytämäni salasanat ja sen käyttämät sähköpostiosoitteet.

Poliisit vei sen tosiaan mukanaan kun ilmeni että se oli jättänyt palaamatta lomilta. Soittivat mulle perään ja kertoivat oikean nimen ja sotun, siltä varalta jos se olisi tilaillut mun nimissä jtn niin helpompi selvittää. Mutta ei se ollut.

Itseä henk koht tässä tyypissä mietityttää aika ajoin, että mitä niille lukuisille älylaitteille ja muille kamppeille tapahtuu, joita se huijaa. No toi yks luuri jäi mulle, mutta jos se muutaman viikon välein huijaa kaikkea mutta asuu ilmaiseksi niin kaniinko se niitä kantaa? Kun sillä kerran on tavara kuitteineen, niin kanikin ottaa? Tai myy ne edelliset aina netissä. Mutta sitten mietin, että mihin sillä menee rahaa, jos joku aina elättää?

Sen hampaat on kyllä sen näköset, kuin olis mennyt enemmänkin piriä ja stalkkasin jostain että se on muinoin asunut jossain päihdeasuntolassa Oulunkylässä. Kukaan sen tavanneista ei kuitenkaan ole maininnut, että se olis käyttänyt niiden tietääkseen mitään.

Sen hyötysuhde näistä rikoksistaan on näin päällepäin ainakin ihan olematon. Siis mietin että miksi helvetissä se pyörittelee jotain yksittäisiä puhelimia ja näkee tolkuttomasti vaivaa käytännössä pikkurahan takia. Sitten oon kuullut noita talokauppastooreja useammankin kerran, niin mikä niissä on ideana? Tyyppi saa jonkun muijan jättämään ostotarjouksen jostain talosta, niin mitä se siitä itse hyötyy? Vai hyötyykö joku kiinteistönvälittäjä peruuntuneesta kaupasta ja vetää välistä massit (kenties joku diili)? Entä jos tää nyt saakin laitettua jotain tienesteistään sukanvarteen, niin missä halvatun välissä se ehtii niistä rahoista nauttia kun on koko ajan istumassa?

Noi ton rikokset kaiken sen perusteella mitä oon niistä saanut tietää (oon varsin paljon), on sellaista mikä ei voi tuottaa juuri mitään, mutta uhrin vahingot sen sijaan voi olla suuria. Tää mies on kusettanut mm. oikeasti vakavasti sairaan ihmisen puolisolta todella raskaassa tilanteessa vuokravakuudet olemattomasta kämpästä. Vienyt yh-äidin pieniltä lapsilta fillarit ja muuta aivan järjetöntä paskaa. Saamansa hyöty on aivan minimaalinen verrattuna aiheuttamaansa haittaan.

Niin joo, ne pyssyt oli air soft-aseita. Aidon näköisiä, mutta muovisia. Myin ne joskus sitten pois missäs muualla kuin huuto.netissä. Kai ne olis pitänyt palauttaa omistajalleen, mutta ei kauheesti kiinnostanut ruveta etsimään tuota heppua. Uusi rikkinäinen verenpainemittarikin sen on täytynyt jostain hommata, kun se vanha jäi mulle. Tuli muuton yhteydessä vastaan ja lensi roskiin vasta joku 4v sitten.
CPO
Remington Steele
Viestit: 213
Liittynyt: To Maalis 18, 2010 1:23 pm

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja CPO »

Eka outo asia mikä tapahtui oli, kun tämä joitakin päiviä kahvittelun jälkeen soitti olevansa pulassa ja tarvitsevansa apua ja ilmestyi sitten oveni taakse kahden suuren matkalaukun kanssa ja pyysi majapaikkaa.

Ja sinä sitten päästit sisään ja annoit majapaikan tälle lähes tuntemattomalle nistihampaiselle vauhtiveikolle?
Tuossa ihmettelit miten sen kannattaa jotain puhelimia ym. muuta vaatimatonta vedättää. Ei kaikki mitään miljoonakupruja tarvitse tai edes halua tehdä. Toisille riittää pienet jutut kuten ilmainen puhelin jonka voi myydä, vähän rahaa, lämmin ruoka, majapaikka ja sänky(ehkä jopa pillua). Tuota kuviota vain sitten toistaa niin maisematkin vaihtuu kivasti. Samalla voi satuilla omia hurjia juttuja tytöille ja elää hetki ammattirikollisen, erikoisjoukkojen luutnantin, sääliä kaipaavan syöpäpotilaan tai vaikka vakoojan elämää. Oleellisinta tässä on, että nämä höpöhöpöt menee aina jollekin läpi ja näin tivoli jatkaa pyörimistä.
Avatar
samoilija
Neuvoja-Jack
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2016 11:06 am

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja samoilija »

^ Mielenkiintoinen tarina Janitalta,kaveri on ilmeisen ryöhkeä ja empatiakyvytön, veikkaisin jonkinlaista luonnehäiriötä. Toistaiseksi pysytellyt näissä aineellisissa rikoksissa mutta tuon kaltainen luonteenlaatu viittaa siihen että moraali joustaisi kyllä henkirikoksiinkin oman edun nimissä. Potentiaalisesti siis vaarallinen henkilö.
When the goings get weird, the weird turn pro
aivoriihi
Axel Foley
Viestit: 2224
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:16 am

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

CPO kirjoitti:Eka outo asia mikä tapahtui oli, kun tämä joitakin päiviä kahvittelun jälkeen soitti olevansa pulassa ja tarvitsevansa apua ja ilmestyi sitten oveni taakse kahden suuren matkalaukun kanssa ja pyysi majapaikkaa.

Ja sinä sitten päästit sisään ja annoit majapaikan tälle lähes tuntemattomalle nistihampaiselle vauhtiveikolle?
Tuossa ihmettelit miten sen kannattaa jotain puhelimia ym. muuta vaatimatonta vedättää. Ei kaikki mitään miljoonakupruja tarvitse tai edes halua tehdä. Toisille riittää pienet jutut kuten ilmainen puhelin jonka voi myydä, vähän rahaa, lämmin ruoka, majapaikka ja sänky(ehkä jopa pillua). Tuota kuviota vain sitten toistaa niin maisematkin vaihtuu kivasti. Samalla voi satuilla omia hurjia juttuja tytöille ja elää hetki ammattirikollisen, erikoisjoukkojen luutnantin, sääliä kaipaavan syöpäpotilaan tai vaikka vakoojan elämää. Oleellisinta tässä on, että nämä höpöhöpöt menee aina jollekin läpi ja näin tivoli jatkaa pyörimistä.
Aamen! Sinisilmaiset syyttakoon itseaan. Kylla niita huijareita riittaa, niin naisille kun miehillekin. Melkein jatkoin mietteitani, mutta antaapi olla ettei mee off-topickin puolelle :?
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Rubiskreebeli
Jack Bauer
Viestit: 969
Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 5:53 pm

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja Rubiskreebeli »

janita kirjoitti:Siitä, kun minä tähän tapaukseen törmäsin, on jo kauan...
Mielenkiintoista lukea ja ihan rohkeaa myöntää, että niin se vaan voi osua lottovoitto omalle kohdalle vaikkei koskaan uskoisi. Mikä tuossa oli aikaväli alusta loppuun kun mainitsit, että tapahtui nopeasti?

Ja tuohon rikoshyötyasiaan sanoisin, että henkilö saattaa vaan olla niin sekaisin, että tekee tuota pakonomaisesti hyödyistä välittämättä. Voi olla koukussa valehteluun, jännitykseen ja kontrolliin tms.
Vastaa Viestiin