Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
janita
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja janita »

Aikaväli oli noin viikko. Kaikkkea todella sattui hyvin lyhyessä ajassa.

Tätä on tavallaan ihan hauska muistella - varmasti tunne voisi olla eri, jos tämä olisi aiheuttanut jotain tappioita. Oli vain niin jännittävää aikaa nuorelle tytölle (en ole tämän hepun ikäluokkaa) ja muistan vieläkin, miten haastavaa oli esittää että kaikki on hyvin ja samalla säätää salassa.

Olen kuitenkin lukenut kilokaupalla papereita siitä, mitä tämä on ihmisille tehnyt ja se laittaa surulliseksi ja vihaiseksikin.

Itse varmaan vältyin ongelmilta siksi, että tämä yksinkertaisesti valikoi väärin. Minä en ollut mitään vailla, kun tähän törmäsin. En ollut masentunut, ei ollut rahahuolia (mutten myöskään ollut aikeissa antaa rahaa), enkä tarvinnut apua mihinkään. Luulen myös että tää oli jo alkanut suunnitella katoamistemppuakin, todettuaan erheensä, muttei vain saanut missään välissä tilaisuutta sitä toteuttaa ja ehdin ensin.

Oman kokemukseni pohjalta en yhtään ihmettele tämän uhreja ja minusta näiden syyllistäminen vasta sinisilmäistä onkin. Tämä osaa etsiä just ne ihmiset, jotka tarvitsevat jotain ja antaa ymmärtää voivansa järjestää sen.

Ja vaillaoloksi ei tarvita edes muuta kuin vaikka vähän vannhemman mallinen tai ei malllia lippulaiva-oleva kännykkä. Tää lupaa vaihtaa parempaan, esittäää tilaavansa uuden ja pistää vanhan myyntiin. Tää yritti näitä tällaisia mullekin. Tv:nkin olisi halunnut auttaa vaihtamaan astetta parempaan, mutta en ollut pätkääkään kiinnostunut (ja olin sitäpaitsi sattunut just vaihtamaan ja oon aivan ylitarkka kaikista laitteistani).

Niin ja on tää huijannut myös vankitovereitaan. Oli kanssarikollisiakin asianomistajina jutuissa. Mä nimittäin tapauksen jälkeen hommasin kaiken mahdollisen materiaalin heebosta selvittääkseni itselleni kuka tää tyyppi oli, mistä tuli jne.

On tää ilmeisesti jonkun aikaa elänyt suht normaaliakin elämää.On ollut naimisissa ja saanut 2 lasta (täysi-ikäisiä), mutta jotka eivät ilmeisesti ole isänsä kanssa missään tekemisissä. Muukin suku on sanoutunut irti yhteydestä.

Ai niin joo, joskus vuosia tämän jälkeen oveni taa ilmestyi 2 siviilipukuista poliisia kyselemään tiedänkö missä tyyppi pyörii. Ihmettelin tuolloin miten pihalla poliisit ovat, kun nämä väittivät minun pitäneen yhteyttä heppuun. En sitten tiedä johtuiko noiden luulo siitä kun mulle jäi se puhelin ja leikin jonkin aikaa tämän some-käyttäjätileillä, vai oliko tuo itse lähetellyt mulle jotain viestejä tmv. koska yhteen aikaan sain jostain oudosta numerosta jotain viestejä, joiden ajattelin vain tulleen väärään numeroon.
Viimeksi muokannut janita, Ti Syys 05, 2017 3:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
janita
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja janita »

samoilija kirjoitti:^ Mielenkiintoinen tarina Janitalta,kaveri on ilmeisen ryöhkeä ja empatiakyvytön, veikkaisin jonkinlaista luonnehäiriötä. Toistaiseksi pysytellyt näissä aineellisissa rikoksissa mutta tuon kaltainen luonteenlaatu viittaa siihen että moraali joustaisi kyllä henkirikoksiinkin oman edun nimissä. Potentiaalisesti siis vaarallinen henkilö.
Täähän on tänä päivänä jo 5-kymppinen ja ei taida olla mitään väkivaltarikoksia kontollaan.
Avatar
Dark Tetra
Hetty Wainthropp
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Tammi 25, 2017 11:19 am
Paikkakunta: Keskusvalvomo

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja Dark Tetra »

janita kirjoitti:Niin joo, ne pyssyt oli air soft-aseita. Aidon näköisiä, mutta muovisia. Myin ne joskus sitten pois missäs muualla kuin huuto.netissä.
Jännä ettet antanut noita aseita heti poliisin tietoon ja luovuttanut heille. Kertoo jotain sinunkin rehellisyydestä..

Jotakin vuosia sitten oli petosrikostutkijalla Helsingissä hermot kireällä kun yksi mies myi traktoreita maaseudulle. Traktoreita ei ollut olemassa, mutta maksut hoidettiin ennakkoon. Siinä petosmies teki tiliä sellaisen uusmaalaisen omakotitalon verran. En tiedä miten sillä yhdellä petosmiehellä menee siellä Filippiineillä. Ilmeisesti tilit saatiin suljettua jo vuosia sitten. Istui käytännössä rannalla ja teki läppärillä myynti-ilmoituksia suosituille myyntipalstoille. Ei ollut tarkoitus tulla koskaan takaisin suomeen.
Vankilanjohtaja on eräänlainen matkaopas. Hän osaa määrätietoisesti johtaa jopa vuosikymmenen kestävää retkeä, jossa majoitus on järjestetty betonisen hotellin alakerrokseen.
janita
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja janita »

aivoriihi kirjoitti: Aamen! Sinisilmaiset syyttakoon itseaan. Kylla niita huijareita riittaa, niin naisille kun miehillekin. Melkein jatkoin mietteitani, mutta antaapi olla ettei mee off-topickin puolelle :?
Tuli tästä kommentista mieleen...

Luin mm. sellaisesta tapauksesta, kun tämä oli jossain Meilahdessa törmännyt pariin ihmiseen. Olivat kai kysyneet tietä tmv. mistä juttu oli lähtenyt liikkeelle. Näistä ihmisistä toisen puoliso oli sairastunut vakavasti ja siirretty Meilahden sairaalaan muualtapäin Suomea. Puoliso tarvitsi nopeasti Helsingistä asunnon ollakseen lähellä. Kuinkas ollakaan tämä oli keksinyt samantien jonkun asuntostoorin ja saanut huijattua vuokravakuudet.

On helppoa huudella, miten tyhmiä jotkut ovat. Tämä mies on huijannut ihmisiä elääkseen nyt jo pari vuosikymmentä. Ammattitaito sekin, vaikka moraaliselta puolelta katsottuna onkin kyseenalainen.

Ja yksi syy miksi tällaiset huiharit saavat rellestää on tuo uhrien syyllistäminen. Joitain nolottaa niin paljon, etteivät yksinkertaisesti kehtaa kertoa kenellekään. Fakta on kuitenkin, että tääkin tyyppi on onnistunut kusettamaan jopa poliisia (oli jossakin casessa asianomistajana) jonka pitäisi jo oman ammattinsa puolesta olla tavallista epäluuloisempi.
janita
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja janita »

Dark Tetra kirjoitti:
janita kirjoitti:Niin joo, ne pyssyt oli air soft-aseita. Aidon näköisiä, mutta muovisia. Myin ne joskus sitten pois missäs muualla kuin huuto.netissä.
Jännä ettet antanut noita aseita heti poliisin tietoon ja luovuttanut heille. Kertoo jotain sinunkin rehellisyydestä..
Höpöhöpö. Mun piti vaan toimittaa ne pois asunnostani ja tyyppi sen jälkeen, ihan oman turvallisuuteni vuoksi. En ollut eläissäni nähnyt oikeita aseita vaarin kivääreitä lukuunottamatta, saati koskenut sellaisiin. Luulin niitä oikeiksi.

Ilmoitin niistä poliisille heti kun olin itse turvassa. Itse asiassa toimitutin ne kaverini kyydissä Lohjan poliisille ja tähänkin liittyy hauska sattuma. Niitä oli luultu siellä oikeiksi, niin että oli soitettu Pasilasta joku katsomaan niitä.

Kaveriani kielsin katsomasta niihin reppuihin ennen lupaani syystä, että pelkäsin tämän alkavan säätää muuten jotain ristiin ennen kuin mulla on kaikki varmasti ok. Lohjalle saakka ne joutuivat siksi, kun kaverini sattui asumaan siellä. Ne annettiin takaisin kaverilleni ja päätyivät tältä takaisin mulle. Kysyin poliisilta mitäs noille tehdään, niin ilmoittivat että periaatteessa ne pitäisi palauttaa omistajalleen eli tälle huijarille, joka oli jossain vankilassa sillä hetkellä.
Avatar
Dark Tetra
Hetty Wainthropp
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Tammi 25, 2017 11:19 am
Paikkakunta: Keskusvalvomo

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja Dark Tetra »

janita kirjoitti:toimitutin ne kaverini kyydissä Lohjan poliisille ja tähänkin liittyy hauska sattuma. Niitä oli luultu siellä oikeiksi, niin että oli soitettu Pasilasta joku katsomaan niitä.

Kaveriani kielsin katsomasta niihin reppuihin ennen lupaani syystä, että pelkäsin tämän alkavan säätää muuten jotain ristiin ennen kuin mulla on kaikki varmasti ok. Lohjalle saakka ne joutuivat siksi, kun kaverini sattui asumaan siellä. Ne annettiin takaisin kaverilleni ja päätyivät tältä takaisin mulle. Kysyin poliisilta mitäs noille tehdään, niin ilmoittivat että periaatteessa ne pitäisi palauttaa omistajalleen eli tälle huijarille, joka oli jossain vankilassa sillä hetkellä.
Kyllä sinä itsekin kuulostat sellaiselta säätäjältä ettei varmasti kaikki jauhot ole pussissa. Normaali ihminen olisi vain pyytänyt henkilöä poistumaan asunnostaan ja jos ei olisi suostunut lähtemään, soittanut poliisille. Muutenkin ihmettelen missä ne "uhrit" tällaiseen törmää? Netissä?

Kuka normaali ihminen edes etsii netistä seuraa? Jotenkin tuntuu siltä, että nämä tällaiset tulevat hyvin toimeen keskenään.

En muuten usko sanaakaan mitä kerroit tuosta aseiden toimittamisesta. Epäilen sinun yrittäneen myydä niitä ja sitä kautta jääneesi kiinni tjsp.
Vankilanjohtaja on eräänlainen matkaopas. Hän osaa määrätietoisesti johtaa jopa vuosikymmenen kestävää retkeä, jossa majoitus on järjestetty betonisen hotellin alakerrokseen.
janita
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja janita »

Tee ihan rauhassa musta luonneanalyysia.

Ai että kuka normaali ihminen etsii netistä seuraa? Itse asiassa aika moni luullakseni. Moni uhri on törmännyt tähän myös ihan ollessaan myymässä tai ostamassa jotakin.

Minä en törmännyt tyyppiin missään seuranhakupalstalla, vaan harrastukseeni liittyvällä keskustelufoorumilla, jossa oli myös chatti. En ollut etsimässä miestä, enkä ollut rakastunut tähän heppuun.

Tää tarina on ihan tosi. Kuten todettu, aikaa on jotain kymmenisen vuotta, joten kaikkia yksityiskohtia en enää eksaktisti muista.

Yritin muuten tyrkyttää niitä tämän muistikortteja yms. myös poliisille. Pakkasin pussiin ja kävelin Pasilan poliisilaitokselle (asuin kävelymatkan päässä). Polisi ei ottanut niitä vastaan.
loikkari

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja loikkari »

Ei kannata välittää epäilevien kirjoituksia, pitää muistaa, että nämä huijarit todellakin on taitavia siinä mitä tekevät, sääli sinänsä kun ovat ajautuneet kaidan tien toiselle puolen kun varmaankin moni tienaisi ihan hyvin esim myyjänä joka kuitenkin kaikesta huolimatta on "kunniallinen ammatti" yhteiskunnallisesti. Nämä tyypit myyvät vaikka käytetyt kalsarinsa, muutamiin olen matkalla törmännyt, eräskin nisti ei ole ikinä kouluja käynyt mutta niin vain sai paikan sosiaalityöntekijänä Helsingissä ja kerkesi siinä toimessa olla jopa pari vuotta ennenkuin narahti ettei ole todistuksia yliopistosta eikä muutakaan kokemusta kuin saama puolella.
Avatar
Dark Tetra
Hetty Wainthropp
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Tammi 25, 2017 11:19 am
Paikkakunta: Keskusvalvomo

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja Dark Tetra »

janita kirjoitti:En ollut etsimässä miestä, enkä ollut rakastunut tähän heppuun.

Tää tarina on ihan tosi. Kuten todettu, aikaa on jotain kymmenisen vuotta, joten kaikkia yksityiskohtia en enää eksaktisti muista.

Yritin muuten tyrkyttää niitä tämän muistikortteja yms. myös poliisille. Pakkasin pussiin ja kävelin Pasilan poliisilaitokselle (asuin kävelymatkan päässä). Polisi ei ottanut niitä vastaan.
Et etsinyt miestä, mutta otit hänet makuukammariseuraksi kuitenkin...? Ilmassa on turhaa selittelyn makua. Jos aikaa olisi kulunut tapauksesta vähemmän, epäilisin sinun saaneen taloudellista hyötyä tältä hepulta. Esim. olet luovuttanut petosrikostarkoitusta varten verkkopankkitunnuksesi, ja myöhemmin teet rikosilmoituksen, yhteisymmärryksessä tekijän kanssa.

Mikä oli poliisimiehen nimi? Jukka?
Vankilanjohtaja on eräänlainen matkaopas. Hän osaa määrätietoisesti johtaa jopa vuosikymmenen kestävää retkeä, jossa majoitus on järjestetty betonisen hotellin alakerrokseen.
janita
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja janita »

Nyt tetralla kyllä laukkaa mielikuvitus vähän turhan lujaa. Vai että makuukammariseuranakin "tiedät" tämän mulla olleen.

Mä en muista sen poliisimiehen nimeä. Luin sen kerran papereista hommattuani tän oikeudenkäyntipöytäkirjoja. Jostain Pohjanmaan suunnalta oli, muttei Etelä-.

Yksi nimi on jäänyt mieleen kaikista niistä papereista. Tämä nainen oli H-M H....nen. Oli ollut itse alunperin uhri, mutta jossain vaiheessa lyöttäytynyt tämän kanssa kimppaan tehtailemaan rikoksia. Muistaakaeni olivat yhdessä hakeneet mm. jonkin auton koeajolle. Kuikuilin tuon naisen fb profiilia silloin joskus ja vaikutti päällepäin jonkin sortin päihdetapaukselta.

Lisäksi tyypin huijaamia naisia tiedän koko nimeltä kolme, mutta heidän henkilöllisyytensä eivät tänne kuulu. Sokos Hotelli Pasila oli yhdessä jutussa asianomistajana. Sitten oli pieniä yksityisten hostelleja (perheyrityksiä yms) joista jokunen on jäänyt mieleen. Sitten oli mm. Yksi Harley Davidson-yms prätkäamppeita (jotain varusteita tms) myyvä liike.

Tästä kun noi paperit silmieni alle sain, on niin kauan, etten oikeasti muista enää yksityiskohtia.

Sen muistan että tällä huijarilla oli sellaiset sähköpostiosoitteet käytössään kuin postinmotot@jotain ja camelleen@jotain (en muista loppuja, ehkä gmail tai joku muu näitä ilmaisia).
Viimeksi muokannut janita, Ti Syys 05, 2017 5:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Dark Tetra
Hetty Wainthropp
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Tammi 25, 2017 11:19 am
Paikkakunta: Keskusvalvomo

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja Dark Tetra »

janita kirjoitti:Mä en muista sen poliisimiehen nimeä. Luin sen kerran papereista hommattuani tän oikeudenkäyntipöytäkirjoja. Jostain pohjanmaan auunnalta oli, muttei Etelä-.
Kiikutat tavaroita Pasilaan ja siellä on poliisimies pohjanmaalta? Et myöskään osaa antaa mitään oikeaa tietoa asiasta, vaan julkisuudesta kaivettuja yksityiskohtia jne. Muistamattomuus paljastaa valehtelijan :wink:

Vaikka jäitkin kiinni, kuulisin mielelläni lisää näitä sinun satujasi..
Vankilanjohtaja on eräänlainen matkaopas. Hän osaa määrätietoisesti johtaa jopa vuosikymmenen kestävää retkeä, jossa majoitus on järjestetty betonisen hotellin alakerrokseen.
janita
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja janita »

Dark Tetra kirjoitti:
janita kirjoitti:Mä en muista sen poliisimiehen nimeä. Luin sen kerran papereista hommattuani tän oikeudenkäyntipöytäkirjoja. Jostain pohjanmaan auunnalta oli, muttei Etelä-.
Kiikutat tavaroita Pasilaan ja siellä on poliisimies pohjanmaalta? Et myöskään osaa antaa mitään oikeaa tietoa asiasta, vaan julkisuudesta kaivettuja yksityiskohtia jne. Muistamattomuus paljastaa valehtelijan :wink:

Vaikka jäitkin kiinni, kuulisin mielelläni lisää näitä sinun satujasi..
Luulin että tarkoitit sitä poliisia joka oli ollut uhrina.

Mä vein ne tavarat ihan sinne asiakaspalvelutiskille. Millä helvetillä muistaisin nimeä? Haloo? En varmaan edes ole kuullut sitä. En oo koskaan ollut missään kuulusteluissa tms asian tiimoilta, kun ei mun ole tarvinnut tehdä rikosilmoitusta tästä kun ei tää vienyt multa mitään.

Voi pyhä yksinkertaisuus. Kerrotko vielä että keksin tällaisen stoorin ja naputtelen sen tänne syystä että...? Lisää luonneanalyysia?

Tossa yo.viestissä on sulle yksityiskohtia, joita ei ole ollut julkisuudessa.
Viimeksi muokannut janita, Ti Syys 05, 2017 5:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Dark Tetra
Hetty Wainthropp
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Tammi 25, 2017 11:19 am
Paikkakunta: Keskusvalvomo

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja Dark Tetra »

janita kirjoitti:Mä vein ne tavarat ihan sinne asiakaspalvelutiskille. Millä helvetillä muistaisin nimeä? Haloo? :D En varmaan edes ole kuullut sitä :D. En oo koskaan ollut missään kuulusteluissa tms asian tiimoilta, kun ei lun ole tarvinnut tehdä rikosilmoitusta tästä kun ei tää vienyt multa mitään.
Nyt oletkin siis vienyt tutkintamateriaaliksi kelpaavaa materiaalia asiakaspalveluun. Et myöskään ole tehnyt rikosilmoitusta, etkä ole hyötynyt kaverista mitään eikä hänen kauttaa ole siunaantunut sinulle taloudellista hyötyä?

Otit vain hänet netin hämärältä keskustelupalstalta luoksesi asumaan jne?
Vankilanjohtaja on eräänlainen matkaopas. Hän osaa määrätietoisesti johtaa jopa vuosikymmenen kestävää retkeä, jossa majoitus on järjestetty betonisen hotellin alakerrokseen.
janita
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja janita »

Luulin itsekin kyseisen materiaalin kiinnostavan poliisia. Vaan siellä tiskillä mulle sanottiin, että pitäisi olla tietty rikos, jotta poliisi saisi käyttää niitä. Mulle sanottiin että ne muistitikut ja kortit kuuluisi toimittaa omistajalle.

Sen vaan totean, että elämässä voi tapahtua uskomattoman kuuloisia asioita. Ehkä ei sitten sinun elämässäsi.

*

Mä olen aika järjestelmällinen ihminen ja mulla on myös tapana säilyttää joitain asioita muistona. Tiesin että mulla on jossain lappu ja kaivoin sen "Sekalaisia Muistoja"-nimisestä kansiosta. Tämä J.L. on syntynyt 10.3. Mulla on tossa lapulla sen sotu. Samalla lapulla on muuten myös kaikki puheluhistoria mihin numeroihin tämä on soittanut/vastannut sinä aikana kun tunnettiin. Oli näköjään joulukuu. Päivämäärät ovat 4.12.-8.12. Tossa lapulla lukee muuten myös Bar Loose. Liekö joku tyyypin kantapaikka.
janita
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Ammattihuijari Jarmo Lähdekorpi

Viesti Kirjoittaja janita »

Olet jo päättänyt ettet usko.
Vastaa Viestiin