Tuomo Ahonen etsittyjen listalla - jäi kiinni Espanjassa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Avatar
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher
Viestit: 3484
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am

Re: Tuomo Ahonen etsityimpien listalle.. talousrikoksista..

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Suomessa poliisi ei voi oikein määrätä sitä mitä lehdistö julkaisee ja mitä ei. Ja hyvä niin. Poliisihan nimenomaan on laittanut tuonne etsityimien listalle myös väkivaltarikollisia.
morbidelli
Agentti Scully
Viestit: 684
Liittynyt: To Loka 01, 2009 1:34 pm

Re: Tuomo Ahonen etsityimpien listalle.. talousrikoksista..

Viesti Kirjoittaja morbidelli »

damfin kirjoitti:
Tuomion Pasuuna kirjoitti:Keitä henkilöitä nyt tarkoitat tällä että ei etsitä vastaavalla innolla? Onko jollain vakaviin väkivaltarikoksiin syyllistyneellä rikokset vanhentumassa ja hän ei ole tuolla listalla?
Kyllä muitakin siellä listalla on, juuri siksi minä ainakin alunperin ihmettelinkin sitä kuinka tämä ahosen päätyminen listalle nostetaan median otsikoihin, kun en ole ainakaan huomannut juuri minkään uutismedian otsikoivan esimerkiksi että "Ammar Muhammad etsityimpien listalle, syytetään veropetoksen ohella lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä"
tai että "Pakistanin kansalainen Israr Ali krp:n etsityimpien listalle, epäillään raiskauksista ja lapsen seksuaalisista hyväksikäytöistä"...
Mutta ei, ei näy tuollaisia otsikoita, otsikoihin päätyy Tuomo Ahonen, talousrikollinen.

Ja edelleen, minä en vähättele tuon Ahosen rikoksia, kyllähän tuo linnaan kuuluisi, minun mielestäni saisivat tuollaisestakin määrättäviä rangaistuksia koventaa, minä vaan kummastelen tuota etsityimpien listalle päätymistä ja siitä uutisoimista.
En ole Ahosen tapaukseen tutustunut mutta yleisesti ottaen poliisi laittaa näitä pikkurikollisia aktiivisemmin hakuun siinä vaiheessa kun tuomion vanhenemisaika alkaa tulla vastaan.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2650
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuomo Ahonen etsittyjen listalla - jäi kiinni Espanjassa

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Eipä tätä Nacciakaan taideta mitenkään aktiivisesti jahdata vaikka mies helpotti poliisien tehtävää kertomalla lähimäkkärinsä josta ranskalaisensa hakee Ranskassa. Lisäksi naamatatuointeineen mies erottuu massasta kuin tikku paskasta.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2650
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuomo Ahonen etsityimpien listalle.. talousrikoksista..

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Tuomion Pasuuna kirjoitti:Keitä henkilöitä nyt tarkoitat tällä että ei etsitä vastaavalla innolla? Onko jollain vakaviin väkivaltarikoksiin syyllistyneellä rikokset vanhentumassa ja hän ei ole tuolla listalla?
Täältä sivusta huutelen että ainakaan marokkolainen joka murhasi suomalaisen morsiamensa noin 30 vuotta sitten ei enää ole listalla, liekö luovuttu toivosta?
https://murha.info/phpbb2/viewtopic.php ... 4&start=30
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Avatar
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher
Viestit: 3484
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am

Re: Tuomo Ahonen etsittyjen listalla - jäi kiinni Espanjassa

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Jack the Ripper kirjoitti:Eipä tätä Nacciakaan taideta mitenkään aktiivisesti jahdata vaikka mies helpotti poliisien tehtävää kertomalla lähimäkkärinsä josta ranskalaisensa hakee Ranskassa. Lisäksi naamatatuointeineen mies erottuu massasta kuin tikku paskasta.
Siis hänhän on tuolla samalla etsityimpien listalla kuin Ahonenkin.
https://www.ksml.fi/kotimaa/He-ovat-Suo ... ta/1216405
Avatar
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher
Viestit: 3484
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am

Re: Tuomo Ahonen etsityimpien listalle.. talousrikoksista..

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Jack the Ripper kirjoitti:Täältä sivusta huutelen että ainakaan marokkolainen joka murhasi suomalaisen morsiamensa noin 30 vuotta sitten ei enää ole listalla, liekö luovuttu toivosta?
https://murha.info/phpbb2/viewtopic.php ... 4&start=30
Olettaisin että listalle valitaan sellaisia henkilöitä, joiden nimen ja kuvan julkistamisesta ennakoidaan olevan hyötyä. Jos tuota miestä ei ole 30 vuodessa tavoitettu, niin mahdollisuudet lienee tässä vaiheessa jo aika heikot ja kannattaa kokeilla jotakuta muuta, joka todennäköisemmin saadaan kiinni.

Lisäksi murhahan ei vanhene koskaan, joten hänen kiinnisaamisellaan ei ole sen osalta kiire, vaikka muuten olisi tietysti hyvä saada murhamies talteen.
PoliisimestariSisu
Rico Tubbs
Viestit: 1230
Liittynyt: To Elo 14, 2014 6:41 pm

Re: Tuomo Ahonen etsityimpien listalle.. talousrikoksista..

Viesti Kirjoittaja PoliisimestariSisu »

Väkivallantarkastaja kirjoitti:
PoliisimestariSisu kirjoitti:
damfin kirjoitti:Onneksi sentään edes näiden vaarallisten talousrikollisten etsimiseen panostetaan oikein kunnolla, tuon Ahosenkin rikokset näyttävät olevan ihan siitä vakavimmasta päästä, tainnut verottajaakin huijata, hui kamala mikä roisto!
Näinhän se menee. Jos kyseessä olisi väkivalta/seksuaali/henkirikos ja keppostelija neekeri tai viimevuosien kamelirallien MM-voittaja, niin mainittaisiin paidan väri, arvioitu pituus ja "tekijä puhui suomea". Syyllisen mahdollisesti jäädessä kiinni puhuttaisiin "suomalaismiehestä".
Hyvät vainoharhat sulla on taas. Otan todistuskappaleeksi KRP:n 10 etsityintä rikollista vuoden takaa:

https://im.mtv.fi/image/6492680/landsca ... oliisi.jpg

Nää on nyt varmaan kaikki niitä kantasuomalaisia, väärinkohdeltuja yrittäjä-talouskeppostelijoita, joiden joukosta on vihervasemmistolainen salaliitto oikein tarkoituksella poiminut pois kaikki vähänkin ulkomaalaistaustaan viittaavat?

Öööö... Sori, ei täsmää.
Muutama kamelikuski seassa, so? Ihme lähinnä, että on laitettu aiemmalle listalle mukaan.
Marokonsoturi
Javier Pena
Viestit: 1865
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 3:38 pm

Re: Tuomo Ahonen etsityimpien listalle.. talousrikoksista..

Viesti Kirjoittaja Marokonsoturi »

Tuomion Pasuuna kirjoitti: Lisäksi murhahan ei vanhene koskaan, joten hänen kiinnisaamisellaan ei ole sen osalta kiire, vaikka muuten olisi tietysti hyvä saada murhamies talteen.
Mutta tekijät kyllä löytyisivät paremmin, jos he olisivat kuvitettuina ja etsittyinä kuten Nacci ja kumppanit. Mutta raiskaus, tapot, törkypahoinpitelyt lienevät rahallisesti niin arvottomia, ettei niiden tekijöitä tule valtioiden mielestä jahdata samalla innokkuudella kuin ihmisiä, jotka ovat onnistuneet kusettamaan pankkia ilman henkilövahinkoja..
Avatar
PiikkiSika
Adrian Monk
Viestit: 2808
Liittynyt: To Tammi 14, 2016 11:52 pm

Re: Tuomo Ahonen etsityimpien listalle.. talousrikoksista..

Viesti Kirjoittaja PiikkiSika »

Marokonsoturi kirjoitti:
Tuomion Pasuuna kirjoitti: Lisäksi murhahan ei vanhene koskaan, joten hänen kiinnisaamisellaan ei ole sen osalta kiire, vaikka muuten olisi tietysti hyvä saada murhamies talteen.
Mutta tekijät kyllä löytyisivät paremmin, jos he olisivat kuvitettuina ja etsittyinä kuten Nacci ja kumppanit. Mutta raiskaus, tapot, törkypahoinpitelyt lienevät rahallisesti niin arvottomia, ettei niiden tekijöitä tule valtioiden mielestä jahdata samalla innokkuudella kuin ihmisiä, jotka ovat onnistuneet kusettamaan pankkia ilman henkilövahinkoja..
Naulankantaan! Henkeen ja terveyteen kohdistuvat teot eivät prioriteetti, vaan terveyttä arvokkaampi oikeushyvä - eli fyrkka, vain sillä on oikeesti merkitystä!

”Joukot ryhmittykää iskemään- naapurikorttelissa myydään kuuden egen lättyjä :mrgreen:
! ! ! Eläköön EU-direktiivit ja kansan syväkyykky ! ! !
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Tuomo Ahonen etsittyjen listalla - jäi kiinni Espanjassa

Viesti Kirjoittaja Blues »

Ahonen on täällä Aurinkorannikolla kunnostautunut vaimonsa von Ahosen kanssa.
Lähtivät Alorassa sijainneelta fincalta, jättäen useita kissoja ja useita koiria oman onnensa nojaan, sekä fincan omistajalle noin 20k:n laskun tuhoistaan.

Tuomo saatiin kiinni, mutta nyt etsitään tätä Frouva von Ahosta maksamaan ja hoitamaan kulut elukoiden hoidosta.
Taitaa olla Misión imposible.

Lisätty kuva eläinilmoituksesta.
Tuomo Ahonen.jpg
Tuomo Ahonen.jpg (129.27 KiB) Katsottu 5754 kertaa
Liitteet
Ahosten elukat.jpg
Ahosten elukat.jpg (113.41 KiB) Katsottu 5739 kertaa
Viimeksi muokannut Blues, Ke Heinä 11, 2018 3:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Avatar
NorthernDarkness
Jane Marple
Viestit: 1090
Liittynyt: To Maalis 17, 2011 4:48 pm
Paikkakunta: Holo-Kaustisen Kansanmusiikkifestivaalit.

Re: Tuomo Ahonen etsittyjen listalla - jäi kiinni Espanjassa

Viesti Kirjoittaja NorthernDarkness »

Ann-Mariehan on kova tyttö laulamaan ja ihan idolsissaki ilmeisesti käyny pyörähtään joten ei tiedä mitä sieltä paljastuu jos kuulusteluihin joskus joutuu.Kiloja näyttäisi olevan lähteny.

https://www.youtube.com/watch?v=FOMioLjxfeE
Muistappa poika että kun nuorena varastat niin vanhana omistat.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Tuomo Ahonen etsittyjen listalla - jäi kiinni Espanjassa

Viesti Kirjoittaja Blues »

Näin kuvia tästä talosta, missä asuivat ja minkä sotkun jättivät jälkeensä. Tuli ihan mieleen nämä "Hoarders"-ohjelmat, mitä telkkarissa joskus näytettiin.
Hurjaan kuntoon olivat talon jättäneet. Finnish white trash indeed.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Tuomo Ahonen etsittyjen listalla - jäi kiinni Espanjassa

Viesti Kirjoittaja Blues »

Kuvia tuhotusta omaisuudesta:

https://postimg.cc/gallery/egeqtzks/

Lupa kuvien julkaisuun on.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17112
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Tuomo Ahonen etsittyjen listalla - jäi kiinni Espanjassa

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Sitä tietysti pohtii, että kuinkas hänelle nyt sitten kävikään kun tuomiolle saatiin:
Virkavaltaa Espanjassa pakoilleelle Tuomo Ahoselle pärähti vuosien tuomio miljoonapetoksista – myös muille vankeustuomioita talousrikoksista

Oikeutta pakoillut Tuomo Ahonen sai vuosien vankeusrangaistuksen talousrikoksista.

Helsingin hovioikeus langetti useiden vuosien vankeusrangaistuksia GSM Suomi Oy -yritykseen kytkeytyneistä talousrikoksista. Pisimmän tuomion sai Espanjassa oikeutta pakoillut Tuomo Ahonen, jota poliisi etsi julkisten etsintäkuulutusten voimin ja nostamalla tämän Europolin etsityimpien listalle.

Ahonen oli kadonnut saatuaan käräjäoikeudessa vankeustuomion. Etsintöjen ja yleisövihjeiden perusteella Ahonen napattiinkin lopulta Espanjasta, ja toimitettiin Suomeen hovioikeuskäsittelyä varten.

Hovioikeus päätyikin tuomitsemaan syytettyjä aiempaa useammista rikoksista, langettaen raskaita tuomioita. Yhtiön päättäjät olivat puliveivanneet rahoitusyhtiöistä ja pankeista perusteetta rahaa erinäisten laskujen ja asiakirjojen avulla. Huijauksilla onnistuttiin hankkimaan miljoonia euroja perusteetonta hyötyä.

Vuonna 1977 syntynyt Tuomo Antti Ahonen tuomittiin kolmesta törkeästä petoksesta ja kahdesta törkeästä kirjanpitorikoksesta 4 vuoden ehdottomaan vankeuteen. Hän tosiasiallisesti vastasi yrityksen valoa kestämättömästä liiketoiminnasta.

Oikeus tuomitsi myös vuonna 1971 syntyneen Katja Hannele Keimmon 3 vuoden 8 kuukauden vankeusrangaistukseen kolmesta törkeästä petoksesta ja törkeästä kirjanpitorikoksesta.

Samoista rikoksista vastaavan tuomion sai myös vuonna 1967 syntynyt Max Mikael Söderström. Keimmo oli yrityksen talousjohtaja tai ainakin sen taloudesta vastaava henkilö, Söderström taas toimitusjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja.

Kolmikko määrättiin myös korvaamaan miljoonia euroja rikoshyötyä ne menettäneelle pankille.

Lisäksi hovioikeus antoi useita pienempiä ehdollisia ja ehdottomia vankeusrangaistuksia.

Tuomituilla on vielä mahdollisuus pyytää korkeimmalta oikeudelta asiassa valituslupaa.
mtvuutiset
22.03.2019 09:59
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Avatar
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher
Viestit: 3484
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am

Re: Tuomo Ahonen etsityimpien listalle.. talousrikoksista..

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Marokonsoturi kirjoitti:
Tuomion Pasuuna kirjoitti: Lisäksi murhahan ei vanhene koskaan, joten hänen kiinnisaamisellaan ei ole sen osalta kiire, vaikka muuten olisi tietysti hyvä saada murhamies talteen.
Mutta tekijät kyllä löytyisivät paremmin, jos he olisivat kuvitettuina ja etsittyinä kuten Nacci ja kumppanit. Mutta raiskaus, tapot, törkypahoinpitelyt lienevät rahallisesti niin arvottomia, ettei niiden tekijöitä tule valtioiden mielestä jahdata samalla innokkuudella kuin ihmisiä, jotka ovat onnistuneet kusettamaan pankkia ilman henkilövahinkoja..
Jos miehestä on viimeisin havainto 30 vuoden takaa, niin sen aikainen kuva ei nyt välttämättä kovin paljon auta.

Kuva

Tuossa sen aikainen otos. Mies on nykyään 56v. Väitän ettet tunnistaisi häntä vaikka tulisi kadulla vastaan. Lisäksi henkilö on Marokon viranomaisten tiedossa ja ongelma on siinä, että häntä ei luovuteta Suomeen. Siihenkään mikään etsityimpien listalle lisääminen ei paljon auta.
Vastaa Viestiin