Jan Jalutsi

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
PitBull
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 2:05 am
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Jan Jalutsi

Viesti Kirjoittaja PitBull »

Jalutsi kuulema saa paskaa niskaan linnassa vartijoiden ja muiden viranomaistahojen puolelta tuon kirjan vuoksi, eipä kytätkään kauhean innoissaan ole sillä pakenihan jalutsi kirkkonummen putkastakin ja kirjassa mainitaan että siinä oli mukana eräs poliisi joka on edelleen virassa :D

Karpelaa vihasi jopa kakolan pamputkin, eli siitä voidaan varmaan päätellä kuinka pidetty mies oli :wink:
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.

UUSI TUNNUS! REALPITTI

benzin
Susikoski
Viestit: 32
Liittynyt: La Elo 16, 2008 12:43 am
Paikkakunta: hellsinki,kontula

Re: Jan Jalutsi

Viesti Kirjoittaja benzin »

jep.mä oon aina ihmetellyt juuri sitä,että mitä ihmettä ne vartijat ja poliisit kantaa kaunaa siitä,että jan jalutsi on karannut vankiloista ym...vituttaa vissiin niin pahasti kun heidän vartiointi on ihan surkeeta räpellystä,ja jalutsi puolestaan älykkyydeltään huomattavasti viisaampi kun nämä tunarit... :?: :!:

Mies on kuuleman mukaan ja lukemani kirjan mukaan aivan liian kiltti,ei ole koskaan syyllistynyt yhteenkään väkivallantekoon,siinäpä taitaa olla yksi syy miks vartijat on sen kimpussa siellä linnassa aina...!

Muiden vankien keskuudessa kuulemma tosi arvostettu,eli sieltä hierarkian yläpäästä tämä jalutsi kyllä on..no yleensähän huumerikolliset ym on kyllä sitä ns"johtoporrasta"..jalutsi on kyllä nero,kun luin siitä kirjasta miten se on ne paot ja ryöstöt suunnitellut/tehnyt...päätä olisi lukea vaikka diplomi inssiksi... :D se vasta jos joku pistäis vartijat kyykkyyn... :roll: :shock:

wolferina
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 12:50 pm

Re: Jan Jalutsi

Viesti Kirjoittaja wolferina »


JAN JALUTSISTA dokumentti TOSI TARINA tiistaina 27.10.2009 YLE1 klo 20.00!!!
:D

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Jan Jalutsi

Viesti Kirjoittaja papillon »

Jep, tsiigattua tuli. Ihan pätevästi toteutettu näkökulma.
Sattui vinhasti sillä mulla vasta kesken tuo kirja, juuri siinä kohdassa mitä lukikin dokkarissa, eli karkaa Kolivaaran kanssa Sörkästä, tikkaat liian lyhyet jne.

En nyt tiedä kaverista sen enempää, kovasti jäi noilta ekalta sadalta sivulta vaikutelma, että kaikkien muiden syytä tuntui olevan että persiilleen oli mennyt.

No, nyt näytti olevan tuomiona reilut 3 vuotta, hoviin menossa, jokin huumejuttu.

Mimmi lupas ventata ulkona jos lupaa ettei enää rötöstele jne.
Ei pystynyt lupaamaan, toisaalta sen kyllä ymmärtää kun on uran tuolla tavoi luonut, vaikea sitten muuttaa tyyliä ja saada mahdollisuuttakaan.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

Mopoterroristi
Agentti Scully
Viestit: 652
Liittynyt: La Loka 13, 2007 1:34 am

Re: Jan Jalutsi

Viesti Kirjoittaja Mopoterroristi »

Mike Manner kirjoitti:Kyseinen kirja muuten ei ole mikään suur investointi - Näytti maksavan 7,90€ Ärrällä pokkarina...
Melkoisen paksu opus. Ajattelin hankkia matkalukemiseksi ihan mielenkiinnosta, niin tuleepahan nähtyä, että yltääkö Jalutsin Bunkerin tasolle.

Jalutsihan on Edward Bunkerin rinnalla ihan nöösipoika kaikin puoli, kunhan nyt lusii vielä parikymmentä vuotta ja pääsee Hollywoodiin niin sitten :) Bunkerhan taisi lusia 37 vuotta, Bunkerin novellit on muuten hyviä rikossellaisia. Varsinkin voin suositella Elukkatehdasta, josta on tehty myös samanniminen filmi. Bunkerin elämänkerta "Konnakoulu" on myös hyvä.
Syntyneet räyhäämään

loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Re: Jan Jalutsi

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Vaikutti olevan puheiltaan, eleiltään ja ulkomuodoltaan ihan perusjantteri. Jokaisella on oma polkunsa ja Jalutsista ei tullut hitsaajaa. Todella mielenkiintoinen dokumentti oli ja Jan laittoi itsensä mielestäni hyvin likoon jutussa. Olihan Eikka Lehtosaarikin silti omassa dokkarissaan sympaattisen oloinen (olisko ollut silminnäkijä), mutta kumpaisellakin pahoja juttuja vyöllään. Jalutsi ei tosin samalla tavalla kuin Eikka.
Paavo Arhinmäki on äijä!

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Jan Jalutsi

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Jan Jalutsin "Ammattina vankikarkuri" kirjassa sivuilla 30-33 Jalutsin kertoo ameija ajoistaan -
Lokakuussa -81 jouduin armeijaan Dragsvikin varuskuntaan. Koska olin kovin kiinnostunut aseista ja kaikesta niihin liittyvästä, ilmottauduin varuskuntaan tohkeissani jo kaksi päivää etuajassa.
Pyysin heti saada rynnäkkökiväärin. Se oli suuri virhe, koska minuun kiinnitettiin heti huomiota.

...Sain kyllä aikanani rynnäkkökiväärin, jonka purin välittömästi osiin. Kun kersantti esitti aseen toimintoja muille alokkaille, minä olin jo purkanut ja koonnut oman aseeni.

...Armeija olisi voinut olla minulle sellainen paikka, jossa olisin voinut viihtyä.
Olen kuitenkin koko ikäni kärsinyt auktoriteettikammosta, joka ilmenee siten, että jos minua yritetään väkisin pakottaa johonkin, vastustan käskyjä automaattisesti. Minulle sanottiin, että en pääse lomalle ennen kuin pystyn tunnistamaan kaikki eri armeijan arvonimet- ja merkit.
En halunnut opetella niitä käskystä, niimpä päätin lähteä puntikselle.

...kapteeni jonka kanssa olin paininut oli sitä mieltä, että armeija ei ollut minulle kovinkaan sopiva paikka. Olin kuitenkin sen verran kiinostava tapaus, että minut lähetettiin lisätutkimuksia varten Helsingin sotilassairaalaan Tilkkaan...

...Olin nälkäinen ja äkäinen, kun vihdoin pääsin lääkärin puheille. Lääkäri luki minua koskevat asiakirjat.
Hän mumisi ja jupisi jotain käsittämätöntä itsekseen ja sitten sanoi minulle:
"...Suomen armeija ei sotahulluja kaipaa, niitä on maailmassa ihan tarpeeksi muutenkin.
Annan teille vapautuksen rauhan ajaksi."
Audienssi oli päättynyt. Siviiliin päästyäni jatkoin heti juomista.
Vittu mikä jätkä :D Ei näin...

Kuva

Miten hiton kujalla pitää miehen olla, jos on sitä mieltä että "armeija ois voinut olla minun juttu", mutta samaan hengenvetoon toteaa olevansa auktoriteettikammoinen... :shock: :D
Lisäksi noilla sivuilla paistaa aika hyvin läpi se, että Jalutsinin mielestä kaikki vastoinkäymiset on muiden ja ymmärtämättömän ympäristön syytä, ja hän on vaan ympäristönsä uhri.
Ei muutenkaan ihan putkeen oo tuo vierailu mennyt...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe

verilöyly
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Marras 26, 2007 2:50 pm
Paikkakunta: Pikkupaikka

Re: Jan Jalutsi

Viesti Kirjoittaja verilöyly »

loneliness kirjoitti:Hyvä homma, että jotkut vangit kertovat rehellisesti, että ei ne vangit ole mitään huippujätkiä, vaan todellakin enimmäkseen onnettomia ihmisiä, joilla elämä mennyt pieleen. Kummasti vaan on joitakin sukuja, joissa linnaan mennään sukupolvesta toiseen tai useita veljeksiä lusii. Mielenkiintoista olisi lukea enemmän vankien taustoista ja siitä, kuinka moni on ns. hyvän perheen vekara. Jalutsi ainakaan ei sysää syytä alkkisvanhemmille tai väkivaltaisille vanhemmille. Myöntää omat mokansa. Paitsi viimeistä huumekakkuaan. Tiedä sitten olisiko jopa syytön :roll:
Totta turiset. Kerran kävi niin, että oltiin tulevien appivanhempien ja hiljattain kihlatun rouvan kanssa kaupassa. Kun kaupasta tultiin, makasi automme peräkärryä vasten puukotettu mies. Vammat eivät käsittääkseni olleet hengenvaarallisia. Paikalle sattui poliisipäällystöön kuulunut tuttavamme, joka siinä pidätysmääräyksiä puhelimessa jakaessaan onnitteli meitä samalla kihlauksen johdosta. Kun teräasetta koestanut herra oli kärrätty ensihoidon toimesta pois paikalta, paikalle kertyneestä yleisöstä eräs iäkkäämpi rouvashenkilö tokaisi, että "Noidenkin vanhemmille olisi joutanut mitalin antaa, oli viisi poikaa yhtä aikaa linnassa."
Sic vis pacem, 9x19 mm

James Thompson
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Maalis 13, 2009 9:35 pm

Re: Jan Jalutsi

Viesti Kirjoittaja James Thompson »

Uusimmassa Seiskassa juttua Jalutsista. Hätäisesti luin lekurin vastaanotolla. Ilmeisesti maaliskuussa pääsee ehdonalaiseen. Taisi mainita että kerrankin tulevaisuus näyttää valoisalta, jotain itsestään kertovaa näytelmää tulossa ja ehkä elokuvakin.

tturpo
Harjunpää
Viestit: 305
Liittynyt: Pe Maalis 18, 2011 5:56 pm

Re: Jan Jalutsi

Viesti Kirjoittaja tturpo »

Hauskan oloiselta hepulta vaikutti Maria ohjelmassa, oli taas vapautunut vankilasta. Saas nähdä kauan kestää :D

Ei ollut mikään kovanaama, mitä taas usein noi alan miehet on.. Ja jos nyt jotain rispektiä voi antaa rikolliselle, niin ei niitä väkivalta/henkirikos tuomioita ole rekisterissä.

mikodeus
Sofia Karppi
Viestit: 436
Liittynyt: To Loka 16, 2008 10:51 pm

Re: Jan Jalutsi

Viesti Kirjoittaja mikodeus »

taisi jalutsi olla hieman nauttinnut jotain päihteitä tai ainakin siltä meno vaikutti :o

tturpo
Harjunpää
Viestit: 305
Liittynyt: Pe Maalis 18, 2011 5:56 pm

Re: Jan Jalutsi

Viesti Kirjoittaja tturpo »

mikodeus kirjoitti:taisi jalutsi olla hieman nauttinnut jotain päihteitä tai ainakin siltä meno vaikutti :o
..noh sitähän käy paremmissakin piireissä kun muistaa keskisen menon siellä :D

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2643
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jan Jalutsi

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

tturpo kirjoitti:
mikodeus kirjoitti:taisi jalutsi olla hieman nauttinnut jotain päihteitä tai ainakin siltä meno vaikutti :o
..noh sitähän käy paremmissakin piireissä kun muistaa keskisen menon siellä :D
Jalutsi ja Kimmo Vehviläinen viikkoa-paria aiemmin olivat selkeessä pikkuhiprakassa mutta Keskinen vaikutti lähinnä olevan pilleripöhnässä.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1584
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Re: Jan Jalutsi

Viesti Kirjoittaja apollo »

No ei kai tämä kaveri niin tyhmä ole, että menisi kännissä telkkariin. Jalutsin on nimittäin valvotussa koevapaudessa ja silloin pitää pysyä päihteettömänä. Sehän oli saanut erikoisluvan osallistua koko ohjelmaan.

Ei siinä, katsoin itsekkin ohjelman ja kyllähän kaveri aika hilpeän oloinen oli. Varmaan on puhallutettu viranomaisten toimesta tuon jälkeen.

Sunshine
Nikke Knakkertton
Viestit: 165
Liittynyt: La Helmi 26, 2011 11:16 pm

Re: Jan Jalutsi

Viesti Kirjoittaja Sunshine »

Kyllä sai Jalutsi sympatiat minun puolelta. Tuli ensiksi mieleeni että täytyy olla miehellä älykkyys osamäärä melko korkea kun pystyy ja jaksaa suunnitella pakoa viisikin vuotta. Ei nimittäin monestakaan ole siihen. Se että onnistuu vielä siinä tekee kaverista todella etevän. Ja tämä on varmasti yksi syy mikä ärsyttää vartioita. Kyllä minuakin ottais päähän jos yrittäisin tehdä työni kunnolla ja joku homma luisuis käsistä koko ajan kuin saippuapala. Se mitä tulee tähän hilpeyteen niin minulla tuli ainakin sellainen kuva, että herraa jännitti todella paljon. Sekä taitaa jonkun sortin ADHD:ta herralla olla. Tai ei taida vaan on varmasti :D

Vastaa Viestiin