Niin että siellä se jossain ajelee vieläkin, kunnes reaktioaika on saavutettu. Tai sitten se ei ehtinyt jarruttaa tai väistää ENNEN kuin osui tiellä toikkaroineisiin.Lamminsuo kirjoitti:Yleltä vielä kertaus:
https://yle.fi/uutiset/3-10891992
Kuljettaja ei kerennyt tehdä mitään, ei väistää, ei jarruttaa.
Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
-
- Javier Pena
- Viestit: 1865
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 3:38 pm
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Ei se nyt mikään ihme ole, ettei ehtinyt tehdä minkään, jos auto on ollut valoton niin rahtari on katsonut, että sinne on joku paskajenkki levinnyt tienposkeen, seuraavaksi valokeilaan onkin osunut kolme ihmistä ja yritetty väistää siinä onnistumatta. Hytti on voinut heijata jousien varassa sen verran, että on ottanut caddyyn kiinni voimakkaan ja nopean väistöliikkeen johdosta. Eihän tielle hajonnutta autoa tarvitse kovin kaukaa ohittaa..meitzi kirjoitti:Niin että siellä se jossain ajelee vieläkin, kunnes reaktioaika on saavutettu. Tai sitten se ei ehtinyt jarruttaa tai väistää ENNEN kuin osui tiellä toikkaroineisiin.Lamminsuo kirjoitti:Yleltä vielä kertaus:
https://yle.fi/uutiset/3-10891992
Kuljettaja ei kerennyt tehdä mitään, ei väistää, ei jarruttaa.
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Jos parkkaat tienlaitaan niin varoituskolmio myös omalle paikalle ja riittävän kauas että muu liikenne kerkeää reagoida.
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Moottoriliikennetielle ei saa pysähtyä. Moottoriliikennetielle ei ole jalankulkijoilla mitään asiaa. Jos pakoitettu pysähtymään - aja ajoradan ulkopuolelle, hätävilkut, kolmio, pysy kaukana ajoradasta, poistu autosta vain pientareen puoleisista ovista.Alibion kirjoitti:Jos parkkaat tienlaitaan niin varoituskolmio myös omalle paikalle ja riittävän kauas että muu liikenne kerkeää reagoida.
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Ei abs/jarrutusjälki vaan nestejälki.Marokonsoturi kirjoitti:Voi se olla noinkin näköjään, kun kuvaa suurentaa. Kuva on sen verran heikkolaatuinen, ettei oikein ota selvää onko tuo vasemmalla puolella jatkuva jälki kudosnesteitä vai tummempaa uraa tiessä.. Mitähän lie tuo shaiba rekan takasen alapuolella?Alibion kirjoitti:Voi olla niinkin? Itsestä näyttää että rekka on kääntänyt ensimmäisen varoitustolpan kohdilla reilummin oikeaan laitaan ja jälki näkyy asfaltissa?
Ei se jarrutusjälki ainakaan vasemmalla ole, kun näyttäisi olevan abs:t käytössä jälkien perusteella niin mustaa vanaa niillä ei saa tekemälläkään.
Paikalta tarkempia kuvia ketju ja netti pullollaan, ja videota esim:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006182211.html
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Meinasin jos auto leviää tielle ym...
Toki asiaa kaikki mitä kirjoitit.
Toki asiaa kaikki mitä kirjoitit.
-
- Javier Pena
- Viestit: 1865
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 3:38 pm
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Meinasin, että abs:t on jättäneet sen ei jatkuvan nestejäljen, kun pyörät eivät mene lukkoon. Kauempana horisontissa on mustaa jälkeä mikä lienee tien ura eikä voi olla pyöristä, koska ne eivät lukkiudu.66APE kirjoitti:Ei abs/jarrutusjälki vaan nestejälki.Marokonsoturi kirjoitti:Voi se olla noinkin näköjään, kun kuvaa suurentaa. Kuva on sen verran heikkolaatuinen, ettei oikein ota selvää onko tuo vasemmalla puolella jatkuva jälki kudosnesteitä vai tummempaa uraa tiessä.. Mitähän lie tuo shaiba rekan takasen alapuolella?Alibion kirjoitti:Voi olla niinkin? Itsestä näyttää että rekka on kääntänyt ensimmäisen varoitustolpan kohdilla reilummin oikeaan laitaan ja jälki näkyy asfaltissa?
Ei se jarrutusjälki ainakaan vasemmalla ole, kun näyttäisi olevan abs:t käytössä jälkien perusteella niin mustaa vanaa niillä ei saa tekemälläkään.
Paikalta tarkempia kuvia ketju ja netti pullollaan, ja videota esim:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006182211.html
-
- Jack Bauer
- Viestit: 968
- Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 5:53 pm
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Ainakin henkilöautojen pyörät lukkiutuvat jarrutuksessa kun nopeus vähenee tiettyyn pisteeseen. Ei ABS-järjestelmä "toimi" pysähdyksiin asti. Syy tähän on se, että kun auto liikkuu hitaasti niin sillä ohjattavuudella ei enää voiteta yhtä paljon kuin maksimijarrutuksella. Rekkojen jarruista en tiedä toimivatko samalla periaatteella, mutta voisin kuvitella kun perusteet siihen on ihan samat kuin henkilöautossakin.Marokonsoturi kirjoitti:Meinasin, että abs:t on jättäneet sen ei jatkuvan nestejäljen, kun pyörät eivät mene lukkoon. Kauempana horisontissa on mustaa jälkeä mikä lienee tien ura eikä voi olla pyöristä, koska ne eivät lukkiudu.
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
No niin, nyt se kostautuu kun et ottanut fysiikkaa lukiossa / tulit nukkuneeksi ne tunnit.Rubiskreebeli kirjoitti:Ainakin henkilöautojen pyörät lukkiutuvat jarrutuksessa kun nopeus vähenee tiettyyn pisteeseen. Ei ABS-järjestelmä "toimi" pysähdyksiin asti. Syy tähän on se, että kun auto liikkuu hitaasti niin sillä ohjattavuudella ei enää voiteta yhtä paljon kuin maksimijarrutuksella. Rekkojen jarruista en tiedä toimivatko samalla periaatteella, mutta voisin kuvitella kun perusteet siihen on ihan samat kuin henkilöautossakin.Marokonsoturi kirjoitti:Meinasin, että abs:t on jättäneet sen ei jatkuvan nestejäljen, kun pyörät eivät mene lukkoon. Kauempana horisontissa on mustaa jälkeä mikä lienee tien ura eikä voi olla pyöristä, koska ne eivät lukkiudu.
Henkilöauton pyörän jarrutuskitka EI OLE maksimit lukkiutuneena.
Kerrataanpas sieltä fysiikasta liukukitka vs. lepokitka, kumpi olikaan suurempi.
Pyörivän pyörän alla on sitten se lepokitka vaikuttamassa. Siihen koko ABS-systeemin paremmuus jarrutuksessa perustuu. Ohjattavuus on vain lisäboonusta.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
No onhan tämä topicci selvä peli...rekkamies syytön ja kaikki tieto mitä onnettomuudesta on viittaa Amerikanraudan kuskin sekä tiellä toikkaroiden matkustajien syyksi.
Niinkuin onkin ja rekan kuski jo päästetty kotimaahansa. Surullinen ja täysin järjetön onnettomuus..joka vaikuttaa monien ihmisten elämään mutta kepeät mullat menehtyneille...
Niinkuin onkin ja rekan kuski jo päästetty kotimaahansa. Surullinen ja täysin järjetön onnettomuus..joka vaikuttaa monien ihmisten elämään mutta kepeät mullat menehtyneille...
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Tuossa taas yksi sitkeästi elävä urbaanilegenda.CSI kirjoitti:No niin, nyt se kostautuu kun et ottanut fysiikkaa lukiossa / tulit nukkuneeksi ne tunnit.Rubiskreebeli kirjoitti:Ainakin henkilöautojen pyörät lukkiutuvat jarrutuksessa kun nopeus vähenee tiettyyn pisteeseen. Ei ABS-järjestelmä "toimi" pysähdyksiin asti. Syy tähän on se, että kun auto liikkuu hitaasti niin sillä ohjattavuudella ei enää voiteta yhtä paljon kuin maksimijarrutuksella. Rekkojen jarruista en tiedä toimivatko samalla periaatteella, mutta voisin kuvitella kun perusteet siihen on ihan samat kuin henkilöautossakin.Marokonsoturi kirjoitti:Meinasin, että abs:t on jättäneet sen ei jatkuvan nestejäljen, kun pyörät eivät mene lukkoon. Kauempana horisontissa on mustaa jälkeä mikä lienee tien ura eikä voi olla pyöristä, koska ne eivät lukkiudu.
Henkilöauton pyörän jarrutuskitka EI OLE maksimit lukkiutuneena.
Kerrataanpas sieltä fysiikasta liukukitka vs. lepokitka, kumpi olikaan suurempi.
Pyörivän pyörän alla on sitten se lepokitka vaikuttamassa. Siihen koko ABS-systeemin paremmuus jarrutuksessa perustuu. Ohjattavuus on vain lisäboonusta.
Testattu tosiasia kuitenkin on että varsinkin kuivalla asfaltilla auto pysähtyy nopeammin lukkiutuvilla jarruilla kuin abs-jarruilla, abs-jarrujen tarkoitus on tuoda ohjattavuutta ja turvallisuutta varsinkin liukkailla alustoilla mutta kuivalla asfaltilla pysähtymismatka yleensä kasvaa.
Siksi joissain autoissa abs-jarrutkin lukkiutuvat ns. paniikkijarrutuksessa eli jarrupolkimen voimakas pohjaan polkaisu "rikkoo" abs-toiminnon ja saa jarrut lukkiutumaan.
Ja ettei menisi pelkäksi hatusta vedetyksi jankkaamiseksi niin tuossa jotain aiheesta:
https://yle.fi/uutiset/3-9187351
ABS-jarrujen ja ns. tavallisten lukkiutuvien jarrujen ero tulee esiin konkreettisesti, kun testiradalle pääsee Joel Laakkonen.
Hänen autonsa lähtee hätäjarrutuksessa kylki edellä sivuluisuun, mutta Laakkonen saa kuitenkin pidettyä ajokkinsa testiradalla.
– Ei taida olla abseja autossa, Vartiainen tuumaa. – Suunta säilyy kuitenkin oikeana.
Toisaalta auto pysähtyy parikymmentä metriä aikaisemmin kuin ABS-jarruilla varustettu.
– Pyörä jarruttaa koko ajan, mutta autoa ei voi ohjata.
ABS-jarrut tuovat turvallisuutta ajamiseen, mutta jarrutusmatka voi pidentyä radikaalisti. Tämä kannattaa aina muistaa, Vartiainen teroittaa.Jarrutettaessa lopputulos riippuu muun muassa renkaiden kunnosta ja ajoradan kunnon tuomista yllätyksistä.
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Kun katsoo oikein tarkkaan niin tuo vana kääntyy oikealle, eli on oikean puoleisen renkaan jälki. Tuo vasemman renkaan takana oleva "juova" hämää, veikkaisin vasemman eturenkaan jäljeksi tai muuksi tiessä olevaksi jäljeksi.Marokonsoturi kirjoitti:? Vana näkyy jatkuvan melkein rekalle asti ja nimenomaan vasemmalla puolella rekkaa. Ei oikealla.Alibion kirjoitti:Kun katsoo tarkkaan ja suurentaa kuvaa näkee että jälki tiehen on tullut oikean puolen renkaasta.
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Totuus on että ilman pimeällä moottoriliikennetiellä toikkaroivia ihmisiä onnettomuutta ei olisi tapahtunut. Miten vitussa joku voi puolustaa sellaista vastuunvälttelykulttuuria, että mitä vaan voi tehdä ja kaikki aina muiden vika. Vaikka mennä moottoritielle jalkaisin hillumaan ja sitten ihmetellään kun joku ajoi päälle. Totta vitussa joku ajaa sun päälle jos tarpeeksi kauan tanssit jossain pimeällä satasen alueella. Jos on pakottava syy pysähtyä niin varoituskolmio ja hätävilkut, ja ihmiset pysyy hyvänen aika pois ajokaistalta tai jos ei pysy niin saa kirjata vaikka itsemurhaksi koko homman koska riskit on taatusti tiedossa vähän tyhmemmälläkin ja jopa lada-fanilla. Niinkin päin helvettiä kuin tuo auto oli tässäkin tapauksessa pysäköity, niin kenellekään ei olisi edes käynyt mitään jos olisivat pysyneet autossa sisällä tai muuten vaan poissa ajokaistalta. Kyse olisi pelkistä omaisuusvahingoista eikä asia kiinnostaisi meistäkään yhtään ketään.myrskylyhty kirjoitti: En ala väittelemään missä on parhaat valot. Olen Scanian hytissä matkustanut. Näkyvyys korkealta hytistä on hyvä ja valot on kyllä voimakkaat vakiona. Totuus on että ilman rekkakuskia onnettomuutta ei olisi tapahtunut. Kaksi aiemmin ennen onnettomuutta ohi ajanutta ihmistä on osanneet väistää tätä parkissa ollutta autoa. Toinen totuus on se että nämä yliajajat pääsee aina ehdollisella oli syytön tai ei. Autohan on Suomen paras murhaväline. Vältät aina yliajaessa ehdottoman. Ihmishenki ei maksa kuin 50 päiväsakkoa kuskille.
Tunnen kyllä empatiaa läheisensä tässä onnettomuudessa menettäneitä kohtaan, mutta asiasta ei voi syyttää kuin heitä itseään. Varmaan aika perinteinen kännitappelu ja kukapa meistä ei olisi joskus tehnyt tyhmiä asioita. Itse ainakaan en voi muuta kuin kiittää hyvää tuuria siitä että olen vielä hengissä kaikkien nuorena tehtyjen päättömien tempausten jälkeen. Mutta jos en olisi, en toivoisi ketään muuta niistä syytettävän kuin itseäni. Täysin väärä aika ja väärä paikka oli nyt kyllä tälle kiistalle, ja lopputulos sitten mitä oli, Scanian kanssa ei varmaan kannata ottaa matsia.
-
- Alokas
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe Heinä 26, 2019 6:15 pm
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Se on juuri näin, rekkakuski ei ole syyllinen millään muotoa. Jos syyllistä pitää hakea niin kyllä ne henkilöautosta löytyy, kuski tietenkin pääsyyllinen kun pysäytti moottoritielle ja päästi siten ihmiset ulos humalassa kinaamaan. Tappelupukarit ei välttämättä edes ymmärtänyt että ovat moottoritiellä vaikka ei se heidän syyllisyyttä pienennä, ja eipä se heille enää mitään merkitsekään.fangs kirjoitti:Totuus on että ilman pimeällä moottoriliikennetiellä toikkaroivia ihmisiä onnettomuutta ei olisi tapahtunut. Miten vitussa joku voi puolustaa sellaista vastuunvälttelykulttuuria, että mitä vaan voi tehdä ja kaikki aina muiden vika. Vaikka mennä moottoritielle jalkaisin hillumaan ja sitten ihmetellään kun joku ajoi päälle. Totta vitussa joku ajaa sun päälle jos tarpeeksi kauan tanssit jossain pimeällä satasen alueella. Jos on pakottava syy pysähtyä niin varoituskolmio ja hätävilkut, ja ihmiset pysyy hyvänen aika pois ajokaistalta tai jos ei pysy niin saa kirjata vaikka itsemurhaksi koko homman koska riskit on taatusti tiedossa vähän tyhmemmälläkin ja jopa lada-fanilla. Niinkin päin helvettiä kuin tuo auto oli tässäkin tapauksessa pysäköity, niin kenellekään ei olisi edes käynyt mitään jos olisivat pysyneet autossa sisällä tai muuten vaan poissa ajokaistalta. Kyse olisi pelkistä omaisuusvahingoista eikä asia kiinnostaisi meistäkään yhtään ketään.myrskylyhty kirjoitti: En ala väittelemään missä on parhaat valot. Olen Scanian hytissä matkustanut. Näkyvyys korkealta hytistä on hyvä ja valot on kyllä voimakkaat vakiona. Totuus on että ilman rekkakuskia onnettomuutta ei olisi tapahtunut. Kaksi aiemmin ennen onnettomuutta ohi ajanutta ihmistä on osanneet väistää tätä parkissa ollutta autoa. Toinen totuus on se että nämä yliajajat pääsee aina ehdollisella oli syytön tai ei. Autohan on Suomen paras murhaväline. Vältät aina yliajaessa ehdottoman. Ihmishenki ei maksa kuin 50 päiväsakkoa kuskille.
Tunnen kyllä empatiaa läheisensä tässä onnettomuudessa menettäneitä kohtaan, mutta asiasta ei voi syyttää kuin heitä itseään. Varmaan aika perinteinen kännitappelu ja kukapa meistä ei olisi joskus tehnyt tyhmiä asioita. Itse ainakaan en voi muuta kuin kiittää hyvää tuuria siitä että olen vielä hengissä kaikkien nuorena tehtyjen päättömien tempausten jälkeen. Mutta jos en olisi, en toivoisi ketään muuta niistä syytettävän kuin itseäni. Täysin väärä aika ja väärä paikka oli nyt kyllä tälle kiistalle, ja lopputulos sitten mitä oli, Scanian kanssa ei varmaan kannata ottaa matsia.
Ihmettelen vain h-auto kuskin toimintaa.
- myrskylyhty
- Harjunpää
- Viestit: 320
- Liittynyt: To Kesä 28, 2018 4:01 pm
Re: Luumäki; 2 kuoli erikoisessa onnettomuudessa vt6:lla
Fangs vie sille ryssälle vaikka vuoden rekkakuski palkinto minun puolesta.
"Olin sitä mieltä, että ketään ei tapeta, asiat pitää selvittää muuten." -Metsuri