Pizzataksi ajoi pikkutytön yli - pakeni paikalta

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

^yhdyn kyllä ihan täysin hautajaisvieraan tekstiin, koska itseäni närästää juuri samat seikat! ihmiset katsovat hölmistyneinä, jos nostan käteni kiitokseen, kun yksi sadasta autoilijasta antaa tietä kylmänä ja tuulisena pakkaspäivänä. samoin kuinka hölmistyneitä ihmiset ovat, jos pysäytän ja odottelen kiltisti, kun köpöttelevät tien yli (ja siis suojatien yli) sitten siellä on joku viiripää tööttäämässä heti takapuskurissa, vaikka aika, jonka siinä muka-säästäisi, jos en pysähtyisi, olisi muutaman sekunnin luokkaa. sitten toinen asia joka ärsyttää ihan perkeleesti on kotikadulleni ilmestyneet hidasteet....kun autossani on aika matala pohja enkä halua kolhia sitä, joudun hidastamaan ja ryömittämään autoni hidasteen yli, niin jo siinä on joku vitun-vittibaldi tööttäämässä ja näyttämässä kansainvälisiä käsimerkkejä ihan kuin tuomionpäivä olisi justiinsa nyt koittamassa!!!!!!!!!no, itse kostan tämän täysin käsittämättömän käytöksen niin, että menen entistäkin hitaammin, ihan vain siksi, ettei jumalauta tässä maailmassa niin kiire voi olla!

ja sitten....mieheni syyllistyy tähän niin usein, että mieluummin ajan itse, jos voin. jos joku auto tulee hänen mielestään kolmion takaa hänen tielleen ja väli jää suht´lyhyeksi niin normaali ihminenhän painaisi jarrua vaikka olisikin etuajo-oikeutettu...eikö? no tämäpä tekeekin niin, että painaa kaasua ja sitten ihmettelee miksi alan huutaa kuin sireeni siinä vieressä! useimmiten vielä väittää kiven kovaan, ettei painanut kaasua "siinä oli alamäki", mutta en mä ihan niin tyhmä ole, ettenkö erottaisi alamäen ja kaasun eroa, vaikka pelkääjänpaikalla istunkin. joskus on sentään myöntänyt, että "yritin vaan vähän pelästyttää", tosin tätä enää harvemmin kuulee, koska saan siitä niin hirveät raivarit. en pysty ymmärtämään tollaista asennetta liikenteessä, en mitenkään enkä missään muodossa!!!
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Matlock87 kirjoitti:Veikkaisin,että joku "karvakäsi" oli kyseessä - nehän taitavat suhteessa eniten pitääkin pizzerioita eri kaupungeissa.Mikään ihme että tollanen tapaus kävi..... täälläkin eräs ulkolain pizzeria ajelee pizzataxil tilaauksii ku viimeistä päivää (risteyksestä takaa tulevien eteen jne..) niinkun suurempikin kiire..... luulevat vissiin ajavansa jossain kamelinpaska rallissa :lol:
Mutta onko sillä loppujen lopuksi väliä onko "karvakäsi" vai ei?! Ihan yhtä hyvin se voi olla suomalainen jannu. Se mitä olen itse nähnyt,nämä mainitsemasi "karvakädet" ajelee suht rauhallisesti täällä. Hyvin voin kuvitella, että kyseessä on 20-vuotias suomalainen wannabe-rallikuski, jolla ei ole sellaista normaalia käytösmallia eli: ajan ihmisen päälle. Pysähtyisinkö katsomaan miten kävi ja hankkisin apua vaiko painanko kaasua? :roll:
Pointti oli se, että mitä väliä minkä maalainen ja ulkomaalaisten tekemät rikokset nousee aina äärimmäiseen julkisuuteen, aina pitää mainita jos kyseessä on ollut musta tai ruskea :roll: Oma epäilykseni on, että kyseessä on suomijannu.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^En tiedä, mutta itse kallistun rikastajan puolelle.
Saas nähdä kuka on oikeassa. Vai saako? :roll:
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

kyllä nuo pizza-autokuskit on aika useesti jostain muualta alkuperältään kuin suomesta...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Avatar
Kokki
Agentti Scully
Viestit: 693
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 4:16 pm
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Kokki »

Nykypäivänä lienee olevan enemmän sääntö, kuin poikkeus, etä pizzakuski on maahanmuuttaja.
Itse harjoittelin katutuntemusta 80-luvulla pizzataxin ratissa. Myönnän ajaneeni todella kovaa ylinopeutta silloin, jotta saisin lätyt nopeasti perille.Onneksi en ajanut kolareita. Typerää kaahailua se oli.

Sitten siiryin taksin rattiin ja sain alleni tehokkaan bensamoottorisen auton. Aluksi käskytin sitäkin, kuin lättykäbin fiatia, mutta mutta...
Sitten tajusin (ehkä aikuistuin), että täällä on muitakin liikenteessä ja niitäkin pitää kunnioittaa. Satuin näkemään erään kolarissa pahan raajarikon saaneen vammat ja sen jälkeen olenkin ajanut lain puitteissa.

Nyt kuta kuinkin aikuisena ei tulisi mieleenikään ajaa 140km/h Manskulla, niin kuin joskus nuorena ajoin.

Turvallisia kilometrejä.
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

cicero kirjoitti:kyllä nuo pizza-autokuskit on aika useesti jostain muualta alkuperältään kuin suomesta...
On tottakai osa, mutta on myös toinen osa. Ja ihan toisarvoista tässä jutussa on se mistä tyyppi on, en vain voi olla ottamatta rasistisiin kommentteihin kantaa. Ja niin vielä sekin seikka, että harvoin kakskymppiset "karvakädet" pizzerioita pyörittelee, kyseessä on usein vanhempia miehiä.
Ja uskon, että jos kyse on ulkomaalaisesta, lehdet muistavat varmasti infota asiasta suurin otsikoin, joten emmekähän me saa tietää.
Avatar
Kokki
Agentti Scully
Viestit: 693
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 4:16 pm
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Kokki »

Se nyt on ihan sama onko se kuski kotimainen vai ulkomainen. Nämä "karvakädet" vaan sattuu ajamaan eri tavalla, kuin me ollaan totuttu täällä ajamaan. Menevät Stadin kaduilla, kuin Istanbulin yössä. Eikä tämä ole rasistinen kommentti, vaan ihan todellinen huomio vuodesta 1991 taksin rattia Stadissa pyörittäneeltä.
Avatar
Kokki
Agentti Scully
Viestit: 693
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 4:16 pm
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Kokki »

Pakko vielä avautua tuosta liikennekulttuurista. On todella eri asia ajaa Stadissa ja Lahdessa.
Lahtelainen ei anna tietä kaistan vaihtajalle, eikä parkkipaikalta tulijalle, niin kuin pk-seudulla on tapana. Esimerkkinä viime viikko, kun olin tulossa Isku-Areenan parkkikselta tielle, jolla autojono valui hiljakseltaan. Stadissa olisi päästetty sieltä liikenteeseen mukaan sujuvasti, mutta kun oltiin Lahdessa, vedettiin kaikki aukot tiiviisti kiinni.
Ja muutenkin Lahdessa liikkuneena olen huomannut, että paljon olisi opittavaa näillä hämäläisillä. Anteeksi, Päijät-Hämäläisillä.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

^ihan oikeassa olet, Lahdessa ei myöskään osata ajaa kiertoristeyksissä, liikenneympyröistä puhumattakaan. Musta se on todella omituista käytöstä, et jos nähdään, että toinen yrittää vaihtaa kaistaa niin saatetaan jopa kiihdyttää, ettei se toinen varmasti mahdu siihen eteen ja tämäkin vaan ihan kiusallaan...mä en jaksa ymmärtää...sitäpaitsi Lahdessa on hattupäisten vanhojen miesten liiga, jotka hankaloittavat muiden kuljettajien ajamista ihan älyttömästi, tehdään ihan silkkaa muille ja sitten ollaan haavi auki, jos jotain sattuu...prkl...
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
synkempi hautajaisvieras
Martin Beck
Viestit: 798
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 4:08 am

Viesti Kirjoittaja synkempi hautajaisvieras »

Kokki kirjoitti:Pakko vielä avautua tuosta liikennekulttuurista. On todella eri asia ajaa Stadissa ja Lahdessa.
Lahtelainen ei anna tietä kaistan vaihtajalle, eikä parkkipaikalta tulijalle, niin kuin pk-seudulla on tapana. Esimerkkinä viime viikko, kun olin tulossa Isku-Areenan parkkikselta tielle, jolla autojono valui hiljakseltaan. Stadissa olisi päästetty sieltä liikenteeseen mukaan sujuvasti, mutta kun oltiin Lahdessa, vedettiin kaikki aukot tiiviisti kiinni.
Ja muutenkin Lahdessa liikkuneena olen huomannut, että paljon olisi opittavaa näillä hämäläisillä. Anteeksi, Päijät-Hämäläisillä.

Totta turiset, hyvä veli. Mutta Lahti nyt on mitä on. :)



.
.

kaukana poissa


.
Avatar
Marokon Kauhu
Perry Mason
Viestit: 3721
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 9:06 pm
Paikkakunta: Rio Grande

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

Kalessin kirjoitti:sanonpa vaan, että jos kyseessä oli maahanmuuttaja, lynkkaus on ihan taattu.
Kaverille kävi takavuosina niin että oli liikennevaloissa ja maahanmuuttajaitsemurhaexpresspitsakuski rysäytti suoraan perään ja todella kovalla vauhdilla.
Oli talven ensimmäinen liukas päivä ja kaveri juuri lähi-idästä lähiöön muuttanut.

Ei ollut ihan tajunnassa että jääkelillä ei ehkä kannata ajaa kahdeksaa kymppiä neljänkympin alueella.(osaa tuon tietysti suomalaisetkin, mutta nyt oli siis myös kyse nimeenomaan pitsakuskista)

Sekin ukko katsoi parhaaksi kolistella jo melko romuksi menneellä autolla karkuun. Poliisit saivat kyllä nopeaan kiinni.

Kauhu
- Kilo kokaiinia, kolme yhden hinnalla
- Kilo kokaiinia, en oo joutumassa linnaan
- Sösssön sössön
- Äbälä wäbälä
Milan Jaff - jolle annettiin näin ensi alkuun 10 vuotta linnaa
Vastaa Viestiin