Pizzataksi ajoi pikkutytön yli - pakeni paikalta

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Avatar
Kokki
Agentti Scully
Viestit: 693
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 4:16 pm
Paikkakunta: Stadi

Pizzataksi ajoi pikkutytön yli - pakeni paikalta

Viesti Kirjoittaja Kokki »

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1481570

" Kotipihallaan leikkinyt kolmevuotias tyttö sai vakavia vammoja ruhjouduttuaan pizzataksin alle Helsingin Hakuninmaalla.

Kuljettaja huomasi törmäyksen, mutta kaasutti paikalta. Poliisi tavoitti 20-vuotiaan miehen myöhemmin soittamalla tälle puhelimella.

- Aluksi mies kiisti, että olisi ollut siellä päinkään. Kuulusteluissa hän on selvittänyt olleensa paikalla, mutta hänen näkemyksensä tapahtuneesta on vielä selvityksen alla, kertoo ylikomisario Tuomo Lotta Pasilan poliisipiiristä.

Onnettomuus sattui Perhekunnantiellä sunnuntaina noin kello 12.30.

Pizzataksin ruhjomaksi joutunut pikkutyttö vietiin sairaalaan, jossa hän on edelleen. Hän sai ruhjeita jalkoihinsa ja mustelmia selkäänsä, mutta vammat eivät ole hengenvaarallisia.

- Tyttö on ollut tajuissaan ja voi tämänhetkisten tietojen mukaan ihan hyvin, ylikomisario Lotta kertoi IS:lle maanantaina.

Onnettomuuspaikalla on hyvin ahdas sisäpiha, jonne ei yleensä ajeta autolla. Tyttö loukkaantui, kun pizzataksi oli kääntymässä. Pihalla oli leikkimässä muitakin pieniä lapsia.

Kolmevuotiaan äiti ja muutama muu asukas näkivät tapahtuneen. He ryntäsivät heti tytön luokse.

- Auto on ilmeisesti lähtiessään töytäissyt kolmevuotiasta. Eräiden silminnäkijöiden mukaan auto olisi kulkenut lapsen yli. Auto oli lähtenyt pois melkoisella kiireellä, kertoo Lotta.

Poliisi takavarikoi miehen auton teknisiä tutkimuksia varten. Häntä epäillään ainakin törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, ja tutkinnan edetessä mahdollisesti myös liikennepaosta."

-Alueella toimii suunnattoman monta pizzeriaa, joilla on kotiinkuljetus. Viikoittain tipahtelee luukusta mainoksia monista firmoista. Sinänsä vähän leimaavaa sanoa pizzataksi, kun on oikeasti olemassa firma nimeltä Pizzataxi. Kyseessähän voi olla mikä tahansa muu pizzalafka alueelta. Moni kuitenkin yhdistää tuon uutisen juuri kysiseen yritykseen, vaikka se onkin kirjoitettu "ks", eikä "z":lla. Samapa se minulle, minkä firman kuski on kyseessä, kusipäisesti teki paetessaan.
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Mä en tajua ihmisiä, eikö millään ole mitään merkitystä muuta kuin omalla persnahalla? Tyttöhän olisi voinut vaikka kuolla, kun tuolla tavalla ukko jätti heitteille :x Ihan tajutonta miten paljon ihmisiä ajattelee esim niin, että jos vaikka maassa makaa mies, ei edes mennä kysymään onko kaikki ok, oletetaan vaan, että kyseessä on juoppo, siinäpä makaa (Sori OT) ja tässä tapauksessa mies on ITSE ajanut tytön päälle ja lähtenyt pois paikalta! Huhhuh.. Heitteillejätöistäkin kunnon tuomiot vaan.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

sanonpa vaan, että jos kyseessä oli maahanmuuttaja, lynkkaus on ihan taattu.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Kalessin kirjoitti:sanonpa vaan, että jos kyseessä oli maahanmuuttaja, lynkkaus on ihan taattu.
Niinpä. Ihan sama minkä maalainen tyyppi on, niin ansaitsisi kyllä kunnon rangaistuksen ja muut.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

joo, siis sitä olen minäkin mieltä, että itse auton alle vaan, kun noin paskan tempun teki, oli sitten suomalainen tai maahanmuuttaja!!!! :evil: :evil:
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Harmi, kun ei toteuteta silmä silmästä -periaatetta. Vaikkakin jos sitä oikeasti alettaisiin käyttämään aina ja ihan laillisesti, niin ei tästä mitään tulisi. Joskus se tuntuisi vain niin hyvältä rangaistukselta :twisted:
synkempi hautajaisvieras
Martin Beck
Viestit: 798
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 4:08 am

Viesti Kirjoittaja synkempi hautajaisvieras »

.



Kyllähän vahinkoja voi sattua kenelle hyvänsä, mutta juuri tuo, että tuollaisessa yliajo-tilanteessa paetaan paikalta, tekee sen homman kuvottavaksi. Onneksi nuo pakenemiset noissa tilanteissa ei yleensä taida onnistua kovin hyvin.


Voisi kuvitella että jos vahingossa ajaa jonkun päälle, niin ensin olisi huoli siitä toisesta ihmisestä. Että mitä sille kävi. Että pitäisikö vaikka esim. kutsua ambulanssi paikalle.


Haluaisin tietää, että onko näille pakenijoille Kaskot tai Keskot tärkeämpiä kuin kanssaihmisen elämä? Jos tuollaisessa tilanteessa menee niin paniikkiin että pakenee paikalta, ei pitäisi olla mitään asiaa auton puikkoihin missään vaiheessa. Auto on tehokas tappoväline. Kumma kun sen ajokortin saa kuka hyvänsä. En tiedä miten näissä tuomiot menee mutta jos selkeästi on paennut paikalta niin pitäisi tulla kova tuomio.


.
.

kaukana poissa


.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

olen aivan samaa mieltä, voisin tarjoutua jopa vapaaehtoiseksi päälleajajaksi.... :evil:
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Näissä päälleajoissa on aina samat selitykset. "Menin paniikkiin, enkä tajunnut mitä pitäisi tehdä". Silti sitä osataan ajaa kotiin, tehdä ruokaa, katsella telkkua jne.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

niin ja auton ajaminen itsessään on jo paniikissa aika vaikeaa, joten kuinka sitä selviää edes sinne himaan asti lämmittämään mikropitsaansa ja katsomaan oprahia...
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Uskoisi sentäs, että suurimmalla osalla ihmisistä tulee mieleen hypätä välittömästi autosta ulos ja katsoa miten kävi, hälyttää paikalle apua jne. Kun normaalin ihmisen pitäisi toimia niin, että kun iskee paniikki, tilanne joka aiheutti paniikin, pyritään selvittämään eikä pakenemaan. Phuuh. Nyt mies vaikuttaa taatusti siltä, että jotain mätää on, kun karkuun meni!
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

joillekin se oma hyvinvointi vaan ajaa kaiken muun ohi niin, ettei muiden kohtalolla ole mitään merkitystä. onhan se esimerkiksi katastrofeissa huomattavissa, että on niitä jotka auttaa ja jäävät auttamaan apua tarvitsevia, ikään kuin ottavat riskin oman henkensä uhalla ja sitten on näitä itsekkäitä paskiaisia, jotka heittävät suurinpiirtein lapsetkin pelastusveneestä ulos, että itse mahtuisi sinne paremmin. ja aina kaikkeen löytyy syyksi, että;"olin niin paniikissa, etten tiennyt mitä teen". hätätilanteissa se ihmisen todellinen karva paljastuu ja valitettavasti se on liian usein jälkimmäisen kaltainen....
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Matlock87
Nikke Knakkertton
Viestit: 153
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 1:26 am
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Matlock87 »

Veikkaisin,että joku "karvakäsi" oli kyseessä - nehän taitavat suhteessa eniten pitääkin pizzerioita eri kaupungeissa.Mikään ihme että tollanen tapaus kävi..... täälläkin eräs ulkolain pizzeria ajelee pizzataxil tilaauksii ku viimeistä päivää (risteyksestä takaa tulevien eteen jne..) niinkun suurempikin kiire..... luulevat vissiin ajavansa jossain kamelinpaska rallissa :lol:
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

on täälläkin nähty toisinaan mitä mielenkiintoisimpia suorituksia ja tulkintoja suomen lakipykälistä, mitä tohon ajamiseen tulee. mua tympäisee ihan suunnattomasti, kun itse ajan rajoitusten mukaan ja asiallisesti niin sitten jonkun kusipäisen vatiaivon takia voi oma henki kaikota, kun on niin helvetillinen kiire toimittaa sitä pizzaa!!!!
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
synkempi hautajaisvieras
Martin Beck
Viestit: 798
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 4:08 am

Viesti Kirjoittaja synkempi hautajaisvieras »

.



Kieltämättä välillä tulee mieleen, että pitäisikö nuo Formulat kieltää lailla, kun nuo wannabe-rallikuskit, apinat, ajavat tuolla liikenteessä kaasu pohjassa, talvi-keleilläkin. Ja varsinkin ärsyttää jalankulkijoiden kohtelu. Suojatien kohdalla auton nopeutta ei hiljennetä, vaikka nähdään että jalankulkija tahtoisi ylittää tien. Tämä myös talvella.


Liikenteessä juuri mielenkiintoinen seikka onkin se, minkä Kalessin tuossa mainitsi, eli vaikka itse varoisit ja olisit tarkkana, joku toinen saattaa ajaa päällesi. Muutenkin tuntuu, että jotkut ovat liikenteen seassa vain purkamassa omaa pahaa oloaan ja kiukkuaan. Sellainen kummallinen "minä tärkeä minä suuri herra/rouvas tässä nyt minä aina ensin minä"-asennevamma. Todella harvinaista on nähdä jonkun antavan tietä tai moikkaavan jos itse annat tietä. Varsinkin markettien parkkipaikoilla on ihan tuomiopäivän ralli käynnissä. Kun toiset peruuttavat pois parkkiruuduista niin takaa ja sivuilta jo suihkitaan autolla ohi kun ei voida odottaa paria sekuntia ja antaa tietä. Vähän turhan hektistä on elämä siinä vaiheessa. Käytöstavat puuttuvat. Siinä se.


No taas tuli vuodatukset. Mutta aiheesta.


.
.

kaukana poissa


.
Vastaa Viestiin