Vihreiden entinen puoluesihteeri ryöstettiin ja pahoinpideltiin Brysselissä

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17033
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Vihreiden entinen puoluesihteeri ryöstettiin ja pahoinpideltiin Brysselissä

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

poikani kirjoitti:
To Maalis 04, 2021 7:06 pm
Laturihan on saanut sellaisen lahjan, josta muut - etupäässä eliittikuplassaan elävät - voivat vain haaveilla: toiseuden kosketuksen. Kuin nykypäivien Jeesus hän on vain kääntänyt toisen posken ja jatkaa töitään Suomen ja Euroopan tuhoamiseksi. "Tosiasiat eivät saa minua muuttamaan mieltäni!"
Aivan. Laturi joutui hakatuksi myös siksi koska kansainväliset sopimukset ja suuri eurooppalainen vastuu.

Mutta nyt tuli takapakkia:
Panu Laturi sai lääkäriltä huonoja uutisia – haave kotiin­paluusta kesäksi murskaantui

Brysselissä pahoinpidellyn Panu Laturin lonkkaleikkaus siirtyi ison riskin takia.

Joulukuussa 2019 Brysselissä pahoinpidelty vihreiden entinen puoluesihteeri, nykyisin luovan toimiston N2 Commsin toimitusjohtajana vaikuttava Panu Laturi sai keskiviikkona lääkäriltä huonoja uutisia.

Keskiviikoksi 2. kesäkuuta sovittu lonkkaleikkaus peruuntui isojen riskien takia.
– Minulta leikattiin oikea lonkka pari kuukautta sitten ja nyt piti leikata vasen lonkka, Panu Laturi kertoo puhelimessa.

49-vuotias Laturi puhuu rauhallisella äänellä, vaikka elämä on muuttunut puolessa toista vuodessa paljon.

Kahden lapsen isä joutui sattumalta tuntemattoman miehen pahoinpideltäväksi joulukuussa 2019 Brysselin keskustassa. Hän oli koomassa useita viikkoja, minkä jälkeen häntä hoidettiin lähes vuosi sairaalassa.

Nyt Panu Laturi asuu palvelutalossa Helsingissä ja pystyy jo kävelemään. Kuntoutus on vielä kesken.
– Oikean lonkan leikkaus oli onnistunut hyvin, ja olen pystynyt kävelemään pidempiä matkoja, Panu Laturi kertoo.
– Tänään selvisi, että vasemman lonkan leikkauksessa on riski, että polven koukistaja ja ojentaja eivät toimi enää sen jälkeen.
...

Yksi vaihtoehto on jättää leikkaus tekemättä. Silloin polvi jäisi nykytilaan eli sitä ei saisi koukkuun. Laturi joutuisi kävelemään portaat kepin kanssa tuettuna.
– Tämä käänne oli yllätys. En ajatellut, että vasemman ja oikean lonkan leikkauksessa olisi mitään eroa. Olin kuvitellut, että olisin taas tänään leikkauksessa.

Toivosta kiinni pitäminen on ollut koko ajan Laturille tärkeää.
–Tämä leikkauksen siirtyminen on ensimmäinen iso takapakki. Pystyn kävelemään rollaattorilla ja yhdellä kävelykepillä, mutta portaiden kävely ilman kävelykeppiä on mahdotonta. Vasen jalka ei toimi.
...

Suunnitelmat ovat nyt avoimia. Tavoitteena on ollut koko ajan päästä takaisin kotiin asumaan. Panu Laturilla on vaimo ja kaksi kouluikäistä poikaa. Laturi haluaa palata omin jaloin kotiin, koska omaan kerrostaloasuntoon ei pyörätuolilla pääse.
– Toiveissa on ollut päästä kesän aikana muuttamaan kotiin. Nyt se ei kyllä ole mahdollista. Leikkauksen peruuntuminen tekee sen, etten pääse muuttamaan kotiin kesällä.

Kaikesta huolimatta Panu Laturi on valoisalla mielellä. Ystävillä ja läheisillä on ollut toipumisaikana valtava merkitys. Hänellä käy palvelutalossa vieraita joka päivä. Golfin peluu sujuu myös ystävien seurassa viheriöllä.
– En olisi jaksanut tätä aikaa ilman ystäviä. Myös Palvelutalo Merenpisara on mahtava paikka asua, Panu Laturi päättää.
IltaSanomat
2.6.2021 17:28
Kahden lapsen isä joutui sattumalta tuntemattoman miehen pahoinpideltäväksi joulukuussa 2019 Brysselin keskustassa.
Hetkinen? Eikös tästä pidätetty ja tuomittu joku sudanilainen "siirtolainen"? Jos ja kun on uskominen aikaisempiin uutisointeihin. Halutaanko tässä jotenkin häivyttää pahoinpitelijän tausta?

Panu Laturi vuonna 2010:
Jatkuva vihapuhe voi luoda ilmapiirin, jossa saattaa tapahtua myös todellista väkivaltaa. Sitä ei voi hyväksyä. Eikä sitäkään, että omasta maastaan vainon takia paenneet ihmiset joutuvat Suomessakin pelkäämään turvallisuutensa puolesta.
Kuinka monta sotaa ja vainoa paennutta on Suomessa hakattu, raiskattu ja tapettu, versus kuinka monta on hakattu, raiskattu ja tapettu sotaa sekä vainoa paenneiden toimesta Suomessa ja esim. Ruotsissa? Mutta Laturi se on huolissaan vihapuheesta. Ei suomalaisista.
- Se ei kuitenkaan olut vihainen puhe mikä Laturia satutti, vaan vihateko heidän taholtaan, joita Laturi pitää uhreina.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

TucoRamirez
Hetty Wainthropp
Viestit: 485
Liittynyt: Ke Elo 01, 2018 12:10 am

Re: Vihreiden entinen puoluesihteeri ryöstettiin ja pahoinpideltiin Brysselissä

Viesti Kirjoittaja TucoRamirez »

Uutta tietoa tästä tapauksesta. Mielenterveysongelma mainittu tälläkin kertaa eikä kyse ollut rasismista tai viharikoksesta Laturin mielestä. Lukijat voivat ainakin arvailla vaihtoehtoista tapahtumien kulkua.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vi ... #gs.nihhno

Vihreiden entinen puoluesihteeri Panu Laturi pahoinpideltiin rajusti työmatkalla Brysselissä joulun alla 2019. Tammikuun puolivälissä 50 vuotta täyttänyt Laturi on nyt kuntoutunut niin hyvin, että pystyy muuttamaan keväällä palvelutalosta omaan asuntoon. Pahoinpitelijälleen Laturi ei ole vihainen, mutta vakuutusyhtiön toiminta sapettaa.

Ex-puoluesihteeri Panu Laturi lopetti Vihreissä vuonna 2013. Ennen aivovamman aiheuttanutta pahoinpitelyä Laturi oli toimitusjohtaja helsinkiläisessä viestintätoimistossa, jossa hän yhä työskentelee, mutta nykyisin vain kahdeksan tuntia viikossa.

Kohtalokkaasta pahoinpitelystä on nyt vähän yli kaksi vuotta ja Laturin kuntoutus on ottanut aimo harppauksen eteenpäin.

– Viikko sitten otettiin fysioterapeuttini Antin kanssa ensimmäiset juoksuaskeleet ilman mitään apuvälineitä. Me oltiin harjoiteltu sitä muutama kerta juoksumatolla ja ne olivat ensimmäiset oikeat juoksuaskeleet kahteen vuoteen. Se oli suuri saavutus, Laturi kertoo.

– Se tuntui hienolta, vaikka raskastahan se oli, ja jaksan juosta ehkä 30 metriä. Tämä vaatii maratoniin vähän töitä vielä, Laturi nauraa

Satunnainen ohikulkija löi päähän
Laturin elämän muuttanut pahoinpitely tapahtui Brysselissä Belgiassa joulun alla vuonna 2019. Viestintäyhtiö N2 Commsin toimitusjohtajana tuolloin työskennellyt Laturi oli kaupungissa työmatkalla.

– Pahoinpitelystä voin kertoa sen, mitä olen kuullut, koska minähän en itse muista siitä mitään. Kävelin Place Jourdanilla illalla ja satunnainen ohikulkija löi minua päähän. Hänellä oli kädessään rautapaino, jolla hän löi.

– Olin ihan satunnainen uhri, en millään tavalla valikoitu. Olen myöhemmin kuullut, että hänellä oli pahoja mielenterveysongelmia ja hän oli päättänyt lyödä jotain ohikulkijaa ja minä satuin kohdalle.


Place Jourdan

Kuva

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17033
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Vihreiden entinen puoluesihteeri ryöstettiin ja pahoinpideltiin Brysselissä

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Sudanilaiselta "maahanmuuttajalta" iskun päähänsä saanut Panu Laturi on vihainen vakuutusyhtiölle - ei sudanilaiselle. Ai miksei? Koska tällä oli kuulemma pahoja mielenterveysongelmia. Niinpä niin.
- Sanallakaan ei puututa siihen, että jos näitä sudanilaisia ei olisi ollut Belgiassa, niin Panu Laturin ei tarvitsi olla vihainen kenellekään - ei edes vakuutusyhtiölle.

Sudanilainen Belgiassa on osa sitä suurta unelmaa, johon Panu Laturikin on osallistunut olemalla osa Vihreitä.
Vihreiden ex-puoluesihteeri Panu Laturia lyötiin rautapainolla päähän Brysselissä – kertoo nyt avoimesti aivovammastaan ja kuntoutumisestaan: "Raha ratkaisee"

Vihreiden entinen puoluesihteeri Panu Laturi pahoinpideltiin rajusti työmatkalla Brysselissä joulun alla 2019. Tammikuun puolivälissä 50 vuotta täyttänyt Laturi on nyt kuntoutunut niin hyvin, että pystyy muuttamaan keväällä palvelutalosta omaan asuntoon. Pahoinpitelijälleen Laturi ei ole vihainen, mutta vakuutusyhtiön toiminta sapettaa.

Ex-puoluesihteeri Panu Laturi lopetti Vihreissä vuonna 2013. Ennen aivovamman aiheuttanutta pahoinpitelyä Laturi oli toimitusjohtaja helsinkiläisessä viestintätoimistossa, jossa hän yhä työskentelee, mutta nykyisin vain kahdeksan tuntia viikossa.

MTV Uutiset tapasi Laturin hänen kotonaan helsinkiläisessä palvelutalo Merenpisarassa. Asunnossa valitsee kaaos, sillä Laturi on muuttamassa toiseen asuntoon samassa palvelutalossa.
...

Laturin uusi koti sijaitsee Töölöntorilla, joka on miehelle tärkeä paikka.
– Käymme kavereiden kanssa joka lauantai aamukahveilla Töölöntorilla ja nyt alan käydä torikahveilla joka aamu.

Muutenkin ystävistä tuli pahoinpitelyn jälkeen entistäkin tärkeämpiä, Laturi kertoo.
– Tapasin paljon ihmisiä sairaalassa ja se piti minut hengissä. Olisi ollut kuolemaksi, jos en olisi tavannut ihmisiä.

Laturin elämän muuttanut pahoinpitely tapahtui Brysselissä Belgiassa joulun alla vuonna 2019. Viestintäyhtiö N2 Commsin toimitusjohtajana tuolloin työskennellyt Laturi oli kaupungissa työmatkalla.
– Pahoinpitelystä voin kertoa sen, mitä olen kuullut, koska minähän en itse muista siitä mitään. Kävelin Place Jourdanilla illalla ja satunnainen ohikulkija löi minua päähän. Hänellä oli kädessään rautapaino, jolla hän löi.

– Olin ihan satunnainen uhri, en millään tavalla valikoitu. Olen myöhemmin kuullut, että hänellä oli pahoja mielenterveysongelmia ja hän oli päättänyt lyödä jotain ohikulkijaa ja minä satuin kohdalle.

Laturilta vietiin kännykkä ja lompakko. Sen seurauksena Laturi oli useita päiviä kateissa perheeltään ja ystäviltään, ennen kuin taskussa ollut avainkortti johti viranomaiset hänen henkilöllisyytensä jäljille.
...

Koomassa kuusi viikkoa
Laturia pidettiin koomassa kuusi viikkoa. Sinä aikana Laturin päätä operoitiin ja hänet lennätettiin myös kotiin Suomeen, missä hän päätyi Laakson sairaalaan.
...

Pahoinpitely kohdistui ainoastaan päähän, mutta siitä seurasi muutakin harmia.
– Kun heräsin koomasta, vasen käsi ei liikkunut. On kamala tunne, kun yrittää liikuttaa kättä ja mitään ei tapahdu. Sekin viittasi 'siihen, että huonosti oli käynyt.

Laturi itse kutsuu pahoinpitelyään onnettomuudeksi. Kun onnettomuuden vakavuus selvisi, oli päällimmäisenä toive normaalielämästä.

Liikkuminen itsenäisesti oli suuri saavutus
Nyt, kaksi vuotta onnettomuuden jälkeen, normaali elämä ei ole enää mikään haave.
– Pystyn rollaattorin kanssa käymään kaupungilla ja kulkemaan julkisilla kulkuvälineillä. Oli suuri saavutus, että pystyn liikkumaan itse. Se on osa normaalia elämää. Tapaan paljon ihmisiä, joka päivä jonkun. Kuvaavaa on, että olen korona-aikana tavannut yli 200 eri ihmistä.

Tammikuun puolivälissä 50 vuotta täyttänyt Laturi on nykyään työkyvyttömyyseläkkeellä. Töitäkin hän pystyy tekemään, mutta maltillisesti.
– Käyn töissä kahtena päivän viikossa, neljä tuntia kerrallaan. En yksinkertaisesti jaksa tehdä enempää.
– Lääkäri on sanonut, minun pitää muistaa, että olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja olen vain osatyökykyinen. Luen paljon, tapaan kavereita ja ihmisiä, katson uutisia ja luen politiikkaa. Siihen mun päivät menevät.
...

Raha ratkaisee kuntoutuksessa
Laturi kertoo yllättyneensä siitä, miten vaikeaa kuntoutusta on saada tarpeeksi. Ilman omaa rahaa Laturi ei olisi nyt ottanut ensimmäisiä juoksuaskeliaan.
– Olen väärällä tavalla onnellinen siitä, että itselläni, vaimollani, veljilläni ja vanhemmillani on ollut varaa maksaa kuntoutuksesta. Olemme voineet ostaa lisätunteja.

Laturin mielestä Suomessa pitäisi tehdä kuntoutusuudistus, johon kuuluisi kuntoutustakuu samalla tavalla kuin hoitotakuu.
– Kuntoutuksessa raha ratkaisee, vaikka Suomi on sosiaalidemokraattinen hyvinvointivaltio. Kuntoutus jää tosi helposti perusterveydenhuollon jalkoihin, mutta kuntoutus on kuitenkin se, millä ihmiset saadaan takaisin normaalielämään.
...

Laturi kertoo, että tuoreessa epilepsialääkityksessä on totuttelemista, sillä lääke väsyttää. Muuten mies ottaa uuden diagnoosinsa tyynesti.
– Se oli uusi takapakki, mutta se on kuin kaikki muutkin sairaudet, sen kanssa pitää vaan oppia elämään. Pitää pyrkiä siihen, että se ei muuta mitään.

Vakuutusyhtiön kanssa riita korvauksista
Laturin pahoinpitelijä oli työtön turvapaikanhakija. Hän sai teostaan pitkän, kahdeksan vuoden vankeustuomion. Korvauksia Laturi ei saa, koska mies on rahaton eikä valtio Belgiassa maksa korvauksia kenenkään puolesta.

Laturin osalta tapaus ei ole vielä loppuun käsitelty, sillä vakuutusyhtiö ei suostu korvausvaatimuksiin. Tapaus on menossa oikeuteen.
– Meillä on hyvä työtapaturmavakuutus, mutta OP Pohjola tulkitsee, että kyseessä ei ole työtapaturma, koska pahoinpitely tapahtui ilta-aikaan työmenojen ulkopuolella.
– Vakuutusyhtiölle olenkin todella vihainen, en sille mielenterveysongelmaiselle miehelle, joka minut pahoinpiteli, Laturi sanoo.
Koko juttu täällä: mtvuutiset.fi
30.1.2022 07:11
"Raha ratkaisee"
Tämä onkin mielenkiintoinen väite? Vihreät ovat valmiita syytämään miljardeja vuosikymmenien ajan Afrikkaan - sillä onhan meillä varaa.
- Nyt Panu Laturi marisee, että "raha ratkaisee". No, onko se raha ratkaissut ne Afrikan ongelmat?
Vakuutusyhtiölle olenkin todella vihainen
Mutta eikö hänen pitäsi olla vihainen itselleen, sillä... ei pidä mennä tyrkyttämään itseään kaiken maailman kaduille ja kujille.
...ei pitäisi olla niin luottavainen, että kun vastaan tulee musta mies, että siinä on pelkkää hyvää tahtova sorrettu uhri - eikä missään nimessä rasistinen väkivaltateknikko.
...eikö Panu Laturin pitäsi olla vihainen myös eurooppalaiselle "maahanmuuttopolitikalle", joka sallii jokaisen saapuvan ja kulkevan vapaasti.
- Laturi edusti/edustaa Vihreitä, joille vapaa liikkuvuus on "fantsua" - ja kun tapahtui ikäviä, niin syy on onkin vakuutusyhtiön.
satunnainen ohikulkija löi minua päähän
Tuskinpa vaan. Valikoitu kohde; valkoihoinen, turistin näköinen, lyöjällä silmää siihen onko uhrista vastusta ja onko tämä yksin.
Olin ihan satunnainen uhri, en millään tavalla valikoitu
Itsensä syyllistämistä, uhrin "pahan olon" myötäelämistä.
Olen myöhemmin kuullut, että hänellä oli pahoja mielenterveysongelmia ja hän oli päättänyt lyödä jotain ohikulkijaa ja minä satuin kohdalle.
Miksi juuri Panu Laturi? Kadulla oli muitakin kulkijoita, joten... ihonväri = eurooppalaisen näköinen, värinen = sika ja rasisti. Turistin näköinen = rahaa, kortteja, matkashekkejä. Mt ongelmat = ei mee läpi, tekosyy, halu torjua ihmisen pahuus.
Laturilta vietiin kännykkä ja lompakko.
Ei sitten ollut ihan niin pahoja mt-ongelmia, että olisi vaan huvikseen, katkeruuttaan tai muuten vaan lyönyt. Se siitä niistä pahoista mt-ongelmista...
Laturi itse kutsuu pahoinpitelyään onnettomuudeksi.
Vaikea myöntää, että joutui rasismin kohteeksi. Kas kun ei pyydä anteeksi ihonväriään ja suomalaisten siirtomaavalta-aikaa.
Laturin pahoinpitelijä oli työtön turvapaikanhakija.
Voi voi sentään! Työtön - ja turvaa hakemassa. Aiheutti kuitenkin turvattomuutta - ja Laturi syyttää vakuutusyhtiötä.
...vaikka Suomi on sosiaalidemokraattinen hyvinvointivaltio.
Juu, mutta kun sitä rahaa pitää jakaa (Demareiden ja Vihreiden toimesta) joka vuosi miljardeja ympäri maailman, niin ei sitä millään riitä näiden panulatureiden kuntouttamisiin.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

Tiukkameno
Hetty Wainthropp
Viestit: 484
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 3:39 pm

Re: Vihreiden entinen puoluesihteeri ryöstettiin ja pahoinpideltiin Brysselissä

Viesti Kirjoittaja Tiukkameno »

Kova on usko(ja pää), unelma ei hajoa vaikka hakataan rautapainolla vai oisko ollu putki päähän.
Suomen oma, nojoo. Antaa olla.

Avatar
John Kimble
Michael Knight
Viestit: 4124
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 5:19 pm

Re: Vihreiden entinen puoluesihteeri ryöstettiin ja pahoinpideltiin Brysselissä

Viesti Kirjoittaja John Kimble »

MTV kirjoitti:– Olin ihan satunnainen uhri, en millään tavalla valikoitu. Olen myöhemmin kuullut, että hänellä oli pahoja mielenterveysongelmia ja hän oli päättänyt lyödä jotain ohikulkijaa ja minä satuin kohdalle.
Tässä Laturi on tietenkin väärässä kuten Virheet yleensäkin. Laturi ei ollut pelkkä satunnainen uhri vaan satunnainen vaaleaihoinen uhri. Jotenkin kummallista ettei rasistista motiivia/viharikosta edes tutkita jos tekijä on tummaihoinen turvapaikanhakija koska suojaväri.

Suomi voisi muuten ottaa oppia EU:n päämajamaasta tuomioiden suhteen. Tässä on sentään tuomittu 8 vuotta ehdotonta. Suomessa tästä olisi melko varmasti selvinnyt pääntaputuksella ja ehdollisella tuomiolla. Miten Suomessa voi olla lievemmät tuomiot kuin EU:ssa keskimäärin.
Radiopuhelin kirjoitti:
Ma Heinä 30, 2012 2:01 pm
Ulkomaalaisia ei tuomita heppoisimmilla perusteilla kuin suomalaisia. Korostuminen raiskaustilastoissa johtuu vain siitä että maahanmuuttajat yksinkertaisesti raiskaavat enemmän.

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17033
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Vihreiden entinen puoluesihteeri ryöstettiin ja pahoinpideltiin Brysselissä

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Haittamaahanmuuttajan invalidiksi pahoinpitelemä, haittamaahanmuuttoa voimakkaasti kannattava Panu Laturi (vihr) on kuulkaas muuttamassa ns. omilleen.
- Laturin saamat vammat lasketaan välillisesti haittamaahanmuuton aiheuttamiin kuluihin - vaikka ei joutunutkaan hakatuksi Suomessa.

Mutta hakatuksi voi joutua missä tahansa. Ja kenen toimesta tahansa:
Minulle on ollut täysin se ja sama, mikä oli tekijän tausta ja paikka, sillä sama olisi voinut todella tapahtua Suomessa. Tekijä olisi yhtä hyvin voinut olla epätoivoiseen tilaan joutunut kantasuomalainen
Verkkouutiset.fi
17.11.2020

Erona toki se, että Suomessa hän ei olisi ollut rasismin uhri, kuten oli Brysselissä - mutta mt-ongelmien piikkiin oli tämä(kin) kepponen helppo laittaa.

Mutta mutta, kuten tässä mainitaan, niin hän ei myöskään ollut mikään _satunnainen_ uhri - vaikka Laturi (ja media siinä ohessa) onkin rakentanut tästä satunnaisuudesta eräänlaisen siilipuolustuksen
John Kimble kirjoitti:
Su Tammi 30, 2022 10:21 pm
MTV kirjoitti:– Olin ihan satunnainen uhri, en millään tavalla valikoitu. Olen myöhemmin kuullut, että hänellä oli pahoja mielenterveysongelmia ja hän oli päättänyt lyödä jotain ohikulkijaa ja minä satuin kohdalle.
Tässä Laturi on tietenkin väärässä kuten Virheet yleensäkin. Laturi ei ollut pelkkä satunnainen uhri vaan satunnainen vaaleaihoinen uhri. Jotenkin kummallista ettei rasistista motiivia/viharikosta edes tutkita jos tekijä on tummaihoinen turvapaikanhakija koska suojaväri.
Jaa, siihen muuttoon josta alussa mainitsin:
Työmatkallaan rajusti pahoinpidelty Panu Laturi pääsi vihdoin muuttamaan omaan asuntoon

Vihreiden entinen puoluesihteeri Panu Laturi joutui vuonna 2019 rajun pahoinpitelyn kohteeksi. Nyt takana on kaksi vuotta kuntoutusta.

Vihreiden entinen puoluesihteeri Panu Laturi, 50 pahoinpideltiin ja ryöstettiin työmatkallaan Brysselissä joulukuussa 2019. Laturi on myös viestintätoimiston N2 Comms:n entinen toimitusjohtaja.

Laturi sai pahoinpitelyssä rajun iskun päähänsä ja oli koomassa useita viikkoja. Nyt takana on kaksi vuotta kuntoutusta ja viimein Laturi on päässyt muuttamaan palvelutalosta omaan asuntoon.
– Nyt kuuluu hyvää. On ollut piristävää muuttaa omilleen omaan asuntoon.
– Toki se on opettelua taas, koska tarvitsen apua pukeutumisessa. Mutta avustajani auttaa minua siinä. Muuten menee kaikki hyvin, ja tämä on iso askel minulle, Laturi sanoo

Laturi muutti Helsingissä Töölöntorille. Lapset ovat lähellä ja Töölössä on helppo kulkea paikasta toiseen.
– Toinen syy, miksi muutin tänne on se, että tykkään Töölöntorista. Täällä on kuusi kahvilaa 50 metrin säteellä.

Laturi on nyt N2 Comms:lla töissä muutaman päivän viikossa. Hän on työkyvyttömyyseläkkeellä, joten töitä tehdään sen verran kuin oma jaksaminen ja vointi sallivat.

Aivovamman seurauksina epilepsia
Laturin kuntoutuksessa on nyt mennyt kaksi ja puoli vuotta. Alussa Laturi oli sairaalassa 11 kuukautta, minkä jälkeen hän muutti palvelukotiin.
– Minulla on ollut hyvä fysioterapeutti, joka on auttanut minua suuresti, Laturi kertoo.
– Olen käyttänyt pyörätuolia viimeksi huhtikuussa. Fyysinen kunto ei tietystikään ole niin hyvä kuin ennen, väsyn paljon nopeammin kaikesta.

Laturin vasen lonkka leikataan tämän vuoden syyskuussa luutumisen takia. Se tekee pukeutumisesta hankalaa, koska vasen jalka ei taivu kunnolla. Syksyllä Laturilla myös todettiin epilepsia.
– Minulla ei siis ole koskaan ollut epilepsiaa. Isku osui silloin päähäni. Epilepsia ja luutuminen ovat molemmat aivovamman seurauksia, Laturi kertoo.
– Sain syksyllä kaksi epilepsiakohtausta ja lääkityksen aloittamisen jälkeen niitä ei ole enää tullut. Ensimmäisessä epilepsiakohtauksessa minulla murtui neljä kylkiluuta. Toivon, että kohtauksia ei enää tule.

Laturi myös lisää, että kohtausten välttämiseksi täytyy pitää huoli lääkityksestä ja säännöllisistä elämäntavoista.
– Olen ollut huono syömään, niin nyt pitää opetella ateriarytmi kuntoon; aamupala, välipala, lounas, välipala, päivällinen.
...

Raskainta on yksinäisyys
Laturi mainitsee, että kuntoutumisessa on henkisen jaksamisen kannalta todella tärkeää, että omaiset, läheiset ja kaverit käyvät vierailemassa.
– Minulla on ollut suuri apu siitä, että entinen vaimoni, vanhemmat ja veljeni kävivät todella paljon luonani. Se on henkisen kestämisen kannalta tärkeää. Henkisesti yksinäisyys on kaikista raskainta sairaaloissa ja vanhustenhuollossa, Laturi kertoo.
...
Enemmän täällä: Iltalehti
15.3.2022 10:32

Suorastaan koomista oli kun hänelle toivotettiin "tsemppiä" haittamaahanmuuton kannattajien, mm. Alexander Stubb (kok) ja Maria Ohisalo (vihr), taholta.
- En muista - enkä myöskään usko - heidän toivottaneen koskaan tsemppiä haittamaahanmuuttajien taholta raiskatuiksi joutuneille lapsille.

Stubbin ja Ohisalon maailmakuvan mukaan raiskaukset lienevät siis osa sitä hintaa minkä maksamme saadaksemme monikulttuurin, eivätkä ole anteeksipyynnön arvoinen asia.
- Onkin ehkä niin, että joku Panu Laturi lienee ylempänä heidän ihmisarvoasteikossaan kuin joku nobody jostain pöndeltä.

Mut joo, mennääs siihen Panu Laturi toivotti venäläiset tervetulleeksi Suomeen - siis myös heidät. Arabeille ja afrikkalaisille hän avasi portit jo aiemmin:
”Vaatimaton tavoite pitäisi olla miljoona uutta suomalaista ja koko Pietarin alueen korkeasti koulutetun kerman houkuttelu.”
Uusi Suomi
7.1.2021
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

JailMind
Nikke Knakkertton
Viestit: 175
Liittynyt: To Syys 03, 2020 6:55 pm

Re: Vihreiden entinen puoluesihteeri ryöstettiin ja pahoinpideltiin Brysselissä

Viesti Kirjoittaja JailMind »

Aika kova on monikulttuurin hinta.
”Kun oppii tuntemaan pelon, tulee rohkeaksi ja oikea rohkeus on sitä, että oppii pitämään pelkonsa kurissa”.

jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3916
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Vihreiden entinen puoluesihteeri ryöstettiin ja pahoinpideltiin Brysselissä

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

JailMind kirjoitti:
Ke Maalis 16, 2022 12:28 am
Aika kova on monikulttuurin hinta.
Onhan se joo. Sehän ei toki haittaisi jos sen hinnan maksaisi ainoastaan ne jotka tätä hullutusta äänestää. Muut saisi sitten vaan naureskellen katsella vierestä. Maailma ei tosin näin toimi ja valitettavasti suurimman hinnan maksavat lapset ja naiset.
"Those who want respect, give respect."

Avatar
Fire
Rico Tubbs
Viestit: 1207
Liittynyt: Ti Maalis 19, 2019 10:20 pm

Re: Vihreiden entinen puoluesihteeri ryöstettiin ja pahoinpideltiin Brysselissä

Viesti Kirjoittaja Fire »

jepulis82 kirjoitti:
Ke Maalis 16, 2022 9:02 pm
JailMind kirjoitti:
Ke Maalis 16, 2022 12:28 am
Aika kova on monikulttuurin hinta.
Onhan se joo. Sehän ei toki haittaisi jos sen hinnan maksaisi ainoastaan ne jotka tätä hullutusta äänestää. Muut saisi sitten vaan naureskellen katsella vierestä. Maailma ei tosin näin toimi ja valitettavasti suurimman hinnan maksavat lapset ja naiset.
Voisi perustaa lukittuja aidattuja alueita missä nämä voisivat vapaasti oleskella vihreiden ja muun refugees welcome porukan kanssa eristettyinä tavallisista ihmisistä.

Vastaa Viestiin