Vauva kuoli Kihniössä 9/2020 - isä ja äiti epäiltyinä, syytettä ei nostettu

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Vauva kuoli Kihniössä 9/2020 - isä ja äiti epäiltyinä, syytettä ei nostettu

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Belagile kirjoitti:
Ke Marras 10, 2021 12:25 am
Kuten arvelinkin jo alussa että on vaikea todistaa vamma vanhempien aiheuttamaksi, tuntuu niin väärältä että heitä ei asiasta syytetä mutta odotettu lopputulos valitettavasti :(

Itsekin sain tietää vamman henkilökunnan kautta jotka työnsä puolesta tähän osallisiksi päätyivät. Harva pitäisi tätä vammaa tapaturmana tai vahinkona.

Itse olen sitä mieltä että vanhemmat ovat syyllisiä mutta kuten jo omien sukulaisten kanssa olen oppinut niin jotkut ne pääsee kuin koira veräjästä kun osaavat vaan olla jättämättä tarpeeksi todisteita..
Tää tapaushan sitten vilisee muun lisäksi vaitiolovelvollisuuden rikkomuksia.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Tappoepäily Kihniössä 9/2020 - pariskunta vangittu ja vapautettu

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Belagile kirjoitti:
Ke Joulu 30, 2020 2:55 am
Sen mitä itse tiedän tapauksesta, on todella vaikea todistaa jommankumman vanhemman aiheuttaneen kuolemaan johtaneet vammat. Järki sanoo että lapsi on tapettu mutta se ei tuomioon johda ilman todisteita koska on olemassa mahdollisuus onnettomuudellekin.
Tämä ja nimimerkin viimeisin kirjoitus minkä Ruusumaa on lainannut yllä olevaan viestiin. Sinun tietolähteesi on rikollinen, kai tiedostat sen? Etkä itse ole juurikaan parempi, kun sinun on pakko tulla internetin keskustelupalstalle pätemään, että "minäpä tiedän tästä casesta". Vaitiolovelvollisuuden rikkominen on virkarikos ja jokainen salassa pidettävissä asioista juoruilija murentaa omalla panoksellaan luottamusta julkisen viran haltijoihin, jollaisia myös terveydenhuollon henkilökunta on.

Ja kuten itse kirjoitit. On olemassa onnettomuuden mahdollisuuskin. Vauvojen käsittely voi olla todella vaikeaa ja kömpelöä varsinkin jos äiti ei ole vielä toipunut synnytyksestä. Synnytyksestä voi jäädä monenlaisia vaurioita jotka haittaavat toimintakykyä, jaksamista ja koordinaatiota hyvinkin pitkään.

Minä haluan lähtökohtaisesti ajatella ihmisistä hyvää ja uskon, että tässä on tapahtunut onnettomuus, ja osa vammoista on voinut syntyä elvyttämisen seurauksena. Mikäli kyseessä on onnettomuus, niin se kalvaa näitä vanhempia lopun ikäänsä, ja uskon heidän syyttelevän itseään ihan riittämiin ilmankin, että saavat tuntemattomien ihmisten vihat niskaansa.

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Vauva kuoli Kihniössä 9/2020 - isä ja äiti epäiltyinä, syytettä ei nostettu

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Iltalehden facessa on tosiaan hienot ihmiset taas vauhdissa. Siellä syytellään murhaajiksi ja tappouhkauksiakin on heitelty. :roll: Myös vanhempien nimet on siellä julkaistu.

Poliisi on mediatietojen perusteella yrittänyt suojella niin epäiltyjä kuin tutkintaakin, mutta toki vangitseminen toi epäiltyjen nimet julkisesti saataville. Media taas on kaivanut epäillyistä tietoja mm. vaitiovelvollisuuden omaavilta ihmisiltä, eikä ollut ongelmia julkaista esimerkiki kuvia perheen kotitalosta. Toimittajilla tunnetusti ei ole mitään moraalia, tarvittaessa vetoavat lähdesuojaan ja JSN antaa hyväksynnän toiminnalle.

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Vauva kuoli Kihniössä 9/2020 - isä ja äiti epäiltyinä, syytettä ei nostettu

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Ihan kuin jotain provoilua Iltalehdeltä julkaista se sama uutinen kahdesti.

Luulinkin ensin, että toisessa olisi lisätietoja, kun kuvakin oli eri mutta aivan samat artikkelit.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

Maanasukas
Lauri Hanhivaara
Viestit: 121
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2021 10:15 pm

Re: Vauva kuoli Kihniössä 9/2020 - isä ja äiti epäiltyinä, syytettä ei nostettu

Viesti Kirjoittaja Maanasukas »

"Kinnusen mukaan viimeisimmässä pahoinpitelyssä on kyse siitä, että surmansa saanut henkilö on joutunut myös pahoinpitelyn uhriksi ennen kuolemaansa."

Lainasin mtv3:n uutista. Käsittääkseni siis kylkiluunmurtuma ei ole ollut elvytyksestä johtuva.

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Vauva kuoli Kihniössä 9/2020 - isä ja äiti epäiltyinä, syytettä ei nostettu

Viesti Kirjoittaja Joosua »

ruusumaa kirjoitti:
Ke Marras 10, 2021 8:58 am
Belagile kirjoitti:
Ke Marras 10, 2021 12:25 am
Kuten arvelinkin jo alussa että on vaikea todistaa vamma vanhempien aiheuttamaksi, tuntuu niin väärältä että heitä ei asiasta syytetä mutta odotettu lopputulos valitettavasti :(

Itsekin sain tietää vamman henkilökunnan kautta jotka työnsä puolesta tähän osallisiksi päätyivät. Harva pitäisi tätä vammaa tapaturmana tai vahinkona.

Itse olen sitä mieltä että vanhemmat ovat syyllisiä mutta kuten jo omien sukulaisten kanssa olen oppinut niin jotkut ne pääsee kuin koira veräjästä kun osaavat vaan olla jättämättä tarpeeksi todisteita..
Tää tapaushan sitten vilisee muun lisäksi vaitiolovelvollisuuden rikkomuksia.
Hyvä kun erittäin usein kysellään keisseistä tarkempia tietoja, ja sitten kun joku kertoo kieli pitkällä tietoa odottaville niin sitten aletaan moralisoimaan.

Eläköön kunnon kaksinaamaisuus!!! Hienoa että perinteet jatkuvat ja voivat hyvin!!

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Vauva kuoli Kihniössä 9/2020 - isä ja äiti epäiltyinä, syytettä ei nostettu

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

No mnäkin olen mm. tässä ketjussa useamman kerran ihmetellyt, minne tää case on hautautunut.

Mutta oon kyllä odotellut tietoja ihan viralliselta taholta, en kenenkään salassapitorikkomuksia :cry:
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Vauva kuoli Kihniössä 9/2020 - isä ja äiti epäiltyinä, syytettä ei nostettu

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Maanasukas kirjoitti:
Ke Marras 10, 2021 12:08 pm
"Kinnusen mukaan viimeisimmässä pahoinpitelyssä on kyse siitä, että surmansa saanut henkilö on joutunut myös pahoinpitelyn uhriksi ennen kuolemaansa."

Lainasin mtv3:n uutista. Käsittääkseni siis kylkiluunmurtuma ei ole ollut elvytyksestä johtuva.
Voisitko linkittää uutiset siten, kuin täällä edellytetään....

Elizabeth
Neuvoja-Jack
Viestit: 570
Liittynyt: To Huhti 30, 2015 8:40 am

Re: Vauva kuoli Kihniössä 9/2020 - isä ja äiti epäiltyinä, syytettä ei nostettu

Viesti Kirjoittaja Elizabeth »

No hyvä että joku uskoo ja haluaa uskoa näiden aiheuttaneen elvytyksellä, siis sormilla, lapsen kylkiluumurtumat. Samat "elvytyksetkö" ne teki vanhemmallekin lapselle?!? Ja sitten ei puhuta sanaakaan kun ollaan kuulusteluissa. Normaali (=kunnon) isä ja äiti varmasti haluis itekin selvittää mitä lapselleen tapahtui sen sijaan että pidetään mykkäkoulua kun asiaa koitetaan viranomaisten kanssa selvittää.

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Vauva kuoli Kihniössä 9/2020 - isä ja äiti epäiltyinä, syytettä ei nostettu

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Vammojen laadusta ei anneta tarkempaa tietoa julkisuuteen koska asia ei edennyt oikeuteen saakka. Tilanne nyt vain on tämä.

Itse en epäile ollenkaan etteikö tämä kuolemantapaus ole tutkittu niin perusteellisesti, kuin mahdollista, kun kesti näinkin pitkään saattaa esitutkinta päätökseen. Näyttöä tahallisuudesta saati motiiveja tahallisuuteen ei ole saatu, jolloin tosiaan onnettomuuden, vahingon jne, mahdollisuus on jäänyt vaihtoehdoksi. Näköjään tämä kiukuttaa ihmisiä aivan hirvittävästi, aiheuttaen sen että somekeskustelu saattaa hyvinkin poikia lisää tutkittavia rikoksia.

Joku tuolla somen puolella otti esille sen, että vauva oli käytetty neuvolassa vain muutama päivä ennen elottomaksi menoa. 3kk ikäisenä annetaan pneumokokki, rotavirus ja virusrokote. Vakavat haittavaikutukset ovat hyvin, hyvin harvinaisia, mutta ne ovat mahdollisia. Suurin osa rokotetuista selviää ilman oireita tai pienellä kuumeilulla, mutta silti, joillekin rokotukset voivat aiheuttaa vakavampia haittavaikutuksia. Ja ei, minä EN ole rokotevastainen, mutta olisi älyllistä epärehellisyyttä kiistää vakavien haittavaikutuksien olemassaolo kokonaan.

Kannattaisi varmaan itse kunkin keskittyä omaan elämäänsä sekä läheistensä hyvinvointiin ennemmin kuin tähän caseen, joka on viranomaistahoilta loppuun käsitelty.

jekkumaisteri
Neuvoja-Jack
Viestit: 589
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 10:55 am

Re: Vauva kuoli Kihniössä 9/2020 - isä ja äiti epäiltyinä, syytettä ei nostettu

Viesti Kirjoittaja jekkumaisteri »

Hermione kirjoitti:
Ke Marras 10, 2021 11:06 am
Iltalehden facessa on tosiaan hienot ihmiset taas vauhdissa. Siellä syytellään murhaajiksi ja tappouhkauksiakin on heitelty. :roll: Myös vanhempien nimet on siellä julkaistu.

Poliisi on mediatietojen perusteella yrittänyt suojella niin epäiltyjä kuin tutkintaakin, mutta toki vangitseminen toi epäiltyjen nimet julkisesti saataville. Media taas on kaivanut epäillyistä tietoja mm. vaitiovelvollisuuden omaavilta ihmisiltä, eikä ollut ongelmia julkaista esimerkiki kuvia perheen kotitalosta. Toimittajilla tunnetusti ei ole mitään moraalia, tarvittaessa vetoavat lähdesuojaan ja JSN antaa hyväksynnän toiminnalle.
Vanhempien nimet on tulleet julki jo aikaa sitten melkeimpä heti rikosksen tapahduttua. Täälläkin ne on mainittu kuvineen ja nimineen jo ajat sitten. Kuvien perusteella vahvasti nousee mt- ongelmat siilä molemmat on ihan diudau diudaun näköisiä

Elizabeth
Neuvoja-Jack
Viestit: 570
Liittynyt: To Huhti 30, 2015 8:40 am

Re: Vauva kuoli Kihniössä 9/2020 - isä ja äiti epäiltyinä, syytettä ei nostettu

Viesti Kirjoittaja Elizabeth »

jekkumaisteri kirjoitti:
Ke Marras 10, 2021 4:13 pm
Hermione kirjoitti:
Ke Marras 10, 2021 11:06 am
Iltalehden facessa on tosiaan hienot ihmiset taas vauhdissa. Siellä syytellään murhaajiksi ja tappouhkauksiakin on heitelty. :roll: Myös vanhempien nimet on siellä julkaistu.

Poliisi on mediatietojen perusteella yrittänyt suojella niin epäiltyjä kuin tutkintaakin, mutta toki vangitseminen toi epäiltyjen nimet julkisesti saataville. Media taas on kaivanut epäillyistä tietoja mm. vaitiovelvollisuuden omaavilta ihmisiltä, eikä ollut ongelmia julkaista esimerkiki kuvia perheen kotitalosta. Toimittajilla tunnetusti ei ole mitään moraalia, tarvittaessa vetoavat lähdesuojaan ja JSN antaa hyväksynnän toiminnalle.
Vanhempien nimet on tulleet julki jo aikaa sitten melkeimpä heti rikosksen tapahduttua. Täälläkin ne on mainittu kuvineen ja nimineen jo ajat sitten. Kuvien perusteella vahvasti nousee mt- ongelmat siilä molemmat on ihan diudau diudaun näköisiä
Nimet ja naamat on tosiaan tullut jo reilu vuosi sitten selville. Löytyy taatusti tästäkin ketjusta ja mitä tuohon face keskusteluun ni jossain enempi kuraa niskaansa sai tämä syyttäjä!

Ja tämä keissi ei ole tosiaan ainoaa sorttia. On ennenkin ravistelijat jätetty ilman syytteen nostamista:

https://www.ess.fi/paikalliset/23856

jekkumaisteri
Neuvoja-Jack
Viestit: 589
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 10:55 am

Re: Vauva kuoli Kihniössä 9/2020 - isä ja äiti epäiltyinä, syytettä ei nostettu

Viesti Kirjoittaja jekkumaisteri »

Hermione kirjoitti:
Ke Marras 10, 2021 1:16 pm
Maanasukas kirjoitti:
Ke Marras 10, 2021 12:08 pm
"Kinnusen mukaan viimeisimmässä pahoinpitelyssä on kyse siitä, että surmansa saanut henkilö on joutunut myös pahoinpitelyn uhriksi ennen kuolemaansa."

Lainasin mtv3:n uutista. Käsittääkseni siis kylkiluunmurtuma ei ole ollut elvytyksestä johtuva.
Voisitko linkittää uutiset siten, kuin täällä edellytetään....
Kyllä näiltä äidiltä ja isältä pitäisi itseltään murtaa kaikki kylkiluut

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Vauva kuoli Kihniössä 9/2020 - isä ja äiti epäiltyinä, syytettä ei nostettu

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Jos ei nyt katkottais enempää kenenkään kylkiluita, mutta kun luki tuon Elizabethin laittaman linkin, tulee mieleen olisiko lakipykälissä ja kuulustelutavoissa jotain petraamista.

Molemmissa tapauksissa on selvästi tiedetty, että kiinniotto tulee ja yhdessä sovittu, että mitään ei myönnetä. :roll:
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

Maanasukas
Lauri Hanhivaara
Viestit: 121
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2021 10:15 pm

Re: Vauva kuoli Kihniössä 9/2020 - isä ja äiti epäiltyinä, syytettä ei nostettu

Viesti Kirjoittaja Maanasukas »

Hermione kirjoitti:
Ke Marras 10, 2021 4:08 pm

Joku tuolla somen puolella otti esille sen, että vauva oli käytetty neuvolassa vain muutama päivä ennen elottomaksi menoa. 3kk ikäisenä annetaan pneumokokki, rotavirus ja virusrokote. Vakavat haittavaikutukset ovat hyvin, hyvin harvinaisia, mutta ne ovat mahdollisia. Suurin osa rokotetuista selviää ilman oireita tai pienellä kuumeilulla, mutta silti, joillekin rokotukset voivat aiheuttaa vakavampia haittavaikutuksia. Ja ei, minä EN ole rokotevastainen, mutta olisi älyllistä epärehellisyyttä kiistää vakavien haittavaikutuksien olemassaolo kokonaan.

Kannattaisi varmaan itse kunkin keskittyä omaan elämäänsä sekä läheistensä hyvinvointiin ennemmin kuin tähän caseen, joka on viranomaistahoilta loppuun käsitelty.
Kävihän äiti vauvauinnissakin, seuraavaksi ehdotetaan varmaan kuivahukkumista? Saahan sitä uskoa mitä haluaa.

Vastaa Viestiin