Vartijat hakkasivat teinejä lähijunassa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Vartijat hakkasivat teinejä lähijunassa

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Rajut otteet tallentuivat videolle

Vartijat mäiskivät teinejä lähijunassa
25.2.2008 5:03

- Se oli karmeaa katsottavaa, kertoo välikohtauksen kännykällään videoinut opiskelija.

Helsinkiläisopiskelija oli sunnuntaita vasten yöllä palaamassa lähijunalla kotiinsa Pohjois-Haagaan, kun hänen matkansa sai järkyttävän käänteen Pasilan asemalla.

- Olin nousemassa M-junaan tyttöystäväni kanssa. Heti kun ovet aukesivat, edessä oli hirveä kamppailu. Vartijat mätkivät ja vääntelivät lattialla ollutta itkevää nuorta poikaa, opiskelija kertoo.

"Hässäkkä oli hirveä"

- Hässäkkä oli niin hirveä, ettei siitä voinut nousta sisään. Menimme toiselle ovelle. Yhden pojan vartijat heittivät rappusia alas laiturille.

Juna lähti liikkeelle. Opiskelija palasi vaunun eteiseen katsomaan, miten tilanne jatkui.

- Poika näytti 12-vuotiaalta. Hän huusi, että kuvatkaa, noi on hakannu mua koko ajan.

- Kun vartijat huomasivat, että kuvasin, he alkoivat huutaa pojalle, että rauhoitu, rauhoitu! Samassa he lakkasivat rääkkäämästä häntä, opiskelija kertoo.

2 minuuttia ja 30 sekuntia pitkään kuvatiedostoon ehti tallentua, kuinka lattialle istunut poika revittiin ylös ja retuutettiin ulos junasta kontalleen Ilmalan asemalaiturille.

- Harmi, etten ehtinyt saada kuvaan niitä pahimpia tilanteita siinä ovella, opiskelija sanoo.

"Ei saisi tapahtua"

Juna lähtee liikkeelle. Vartijat jäävät odottamaan kiinni ottamiensa poikien kanssa paikalle kutsuttua poliisia.

- Oli se karmean näköistä. Ei tällaista saisi tapahtua, opiskelija sanoo.

Lue lisää aiheesta maanantain Iltalehdestä

RISTO KUNNAS
[email protected]
http://www.iltalehti.fi/helsinki/200802 ... 9_hi.shtml









.......vittu, että pistää vihaksi tällanen! Ja TAAS on kyse FPS:stä. Ei sillä etteikö muutkin firmat harrasta aina silloin tällöin samaa, mutta tolla vitun paskafirmalla on ollut jo vuosikausia maine lastenhakkaajana, mutta kun joka tilanne ei tallennu videolle on hyvä väittää kyseessä olleen vain yksittäistapauksia. Saatanan vuokrakytät luulee olevansa isojakin miehiä, kun hakkaavat lapsia.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Se nuori oli varmaan ihan viaton pulmunen joka ei ollut koskaan tehnyt mitään? Nytkin oli matkalla myymään postimerkkikokoelmaansa, jotta saisi vanhalle isoäidilleen maksettua kaihileikkauksen...

Niinpä niin. Tällä hetkellä meillä ei ole muuta tietoa kuin Iltapulun julkisuushakuiset jutut. Entäs jos tuo nuori oli esim. puukolla tuikkassut yhtä vartijaa koipeen? Tai HIV-ruiskulla tms.... ootetaan ennen kuin tuomitaan.
Avatar
Zodiac
Agentti Scully
Viestit: 674
Liittynyt: To Heinä 26, 2007 7:58 pm

Viesti Kirjoittaja Zodiac »

Missä hakattiin? ei tuossa videolla minusta ketään hakattu.

Katupoika se taas itkee kun raggari kaveri laitettiin kuriin.
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

EuroJR kirjoitti:Entäs jos tuo nuori oli esim. puukolla tuikkassut yhtä vartijaa koipeen? Tai HIV-ruiskulla tms....
Joo, näin varmasti oli käynyt. Meilaa ihmeessä lehdistölle ja kerro mitä tiedät jo nyt.
Zodiac kirjoitti:Missä hakattiin? ei tuossa videolla minusta ketään hakattu.
Kuten tossa jutussakin sanotaan, niin kuvaaja harmitteli sitä, ettei saanut tätä itse hakkaamista nauhalle. Ja siinä vaiheessa, kun stevet huomasivat, että heitä kuvataan, otteet rauhoittuivat. Silti tostakin pätkästä näkee miten aikuiset äijät retuuttavat lasta varsin kovakouraisesti.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Mitä helvettiä, saako siis vartijat hakata paskaksi ihmisiä laillisesti jos joku ihminen tekee jotain niille? Hammas hampaasta-laki täälläkin?
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Bombay kirjoitti:Mitä helvettiä, saako siis vartijat hakata paskaksi ihmisiä laillisesti jos joku ihminen tekee jotain niille? Hammas hampaasta-laki täälläkin?
Juu. Sama homma pedofiilien kanssa. Ne pitää tappaa. Samoin kuin murhaajat jne.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Kaljukostaja
Alibin satunnaislukija
Viestit: 57
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 11:54 am

Viesti Kirjoittaja Kaljukostaja »

Mulla on mennyt kunnioitus/arvostus tuota ammattiryhmää kohtaan jo aikapäiviä sitten :evil: .

"Nakki-poliisiksi" (kuten teiniserkkuni heitä kutsuu) tuntuu pääsevän kuka tahansa ja yleensä juuri "ne arkipäivän sankarit". Sitten sitä omaa egoa ja pätemisentarvetta ruokitaan ylilyönneillä.

Sama pätee valitettavan usein myös ovimiehiin ja HKL:n bussilinja 73:n bussikuskeihin :lol:
PitBull
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 2:05 am
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja PitBull »

Kaljukostaja kirjoitti: Sama pätee valitettavan usein myös ovimiehiin ja HKL:n bussilinja 73:n bussikuskeihin :lol:
Älä yleistä, Mulla paljon ovimiehiä kavereina ja niille työ on kutsumus ammatti, Tottakai sinnekkin mahtuu niitä paskoja mutta suurin osa on todella ammattimaisia. HKL:stä ei ole kokemuksia :D
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.

UUSI TUNNUS! REALPITTI
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Jännä sinällään, että mulla ainakaan ei ole minkäänlaista valitettavaa vartijoista tai ovimiehistä, ei ole yhtään ikävää tapausta takana ja baarissa olen todellakin reilusti käynyt. Tosin, jotenkin tuntuu että nämä vartija-ongelmat melkein aina koskee Helsinkiä..

http://www.fps-security.fi/index.php?newsID=950

KORJAUKSIA ILTALEHDEN 25.2.2008 UUTISOINTIIN

25.02.2008
KORJAUKSIA ILTALEHDEN 25.2.2008 JULKAISEMAAN UUTISEEN
Iltalehti on julkaissut 25.2.2008 uutisen, joka käsittelee poistotapahtumaa M-junassa 24.2.2008. Artikkeli sisältää useita virheellisiä väittämiä. Artikkelissa on käytetty lähteenä vain yhtä henkilöä, jonka esittämiä väitteitä ei ole mitenkään vahvistettu.

Jutussa väitetään, että järjestyksenvalvojat olisivat ”mätkineet” ja ”vääntäneet” lattialla ollutta nuorta poikaa. Tämä ei pidä paikkansa. Jutussa silminnäkijä väittää, että järjestyksenvalvojat olisivat alkaneet rauhoittelemaan nuorukaista vasta kun kännykkäkuvaus alkoi. Tämä ei pidä paikkansa. Järjestyksenvalvojat yrittivät rauhoittaa nuorukaista koko tilanteen ajan ja antoivat hänelle monta mahdollisuutta lopettaa aggressiivinen käyttäytyminen ja jatkaa matkaansa rauhassa. Päihtynyt nuorukainen ei kuitenkaan lopettanut riehumista, vaan jatkoi järjestyksenvalvojien potkimista ja sylkemistä ja hänet jouduttiin lopulta poistamaan junasta ja luovuttamaan poliisille, joka joutui käyttämään myös voimakeinoja nuorukaisen taltuttamiseksi.

Jutussa väitetään myös että Pasilassa olisi ”heitetty” henkilö rappusia alas laiturille. Tämä ei pidä paikkansa. Henkilö saatettiin kädestä kiinni pitäen ulos junasta.

Tilanteessa apuun tulleet järjestyksenvalvojat tulivat paikalle sellaisen tiedon varassa, että järjestyksenvalvojien fyysinen koskemattomuus on uhattuna. Kiinniottotilanteen ympärillä olevat henkilöt eivät noudattaneet järjestyksenvalvojien käskyä siirtyä syrjään. Välittömästi havaittuaan, että tilanne on rauhoittunut lopettivat järjestyksenvalvojat toimenpiteet kuten kännykkätallenteesta voidaan myös todeta.

Paikalla olleiden konduktöörien muilta matkustajilta saaman palautteen mukaan järjestyksenvalvojat toimivat täysin asiallisesti. Tässäkin tapauksessa järjestyksenvalvojat toimivat lain ja asetusten mukaisesti vähimmän haitan periaatetta noudattaen.
PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Aika harvoja ovimiehiä näin äkkiseltään tulee mieleen, jotka tuntuis suhtautuvan ammattiinsa jotenkin kutsumusammattina tai asiakaspalveluna. Ellei sitten kutsumuksena ole pullistelu ja oman egon korostus ja vääränlainen vallankäyttö.

Ymmärtää kai sen että joskus saattaa palaa hermo, varsinkin humalaisten kanssa, mutta kovin kuumakallen ei kyllä pokeksi kannattaisi edes hakeutua. Valitettavan usein näin silti tekevät.

No, joitain poikkeuksia kyllä kieltämättä löytyy.

Ja kavereilleen portsarit tuppaavatkin olevan mukavia ja palvelualttiita, mutta entäs kun naama ei miellytäkään... Aika mielivaltaisia juttuja tullut nähdyksi tässä pitkän asiakasuran aikana. :roll:

Tämä siis kokemukseni ovimiehistä, vartijoita pidän ihan samana väkenä, vaikka heistä ei henkilökohtaista haittaa minulle olekaan ollut.
Kaljukostaja
Alibin satunnaislukija
Viestit: 57
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 11:54 am

Viesti Kirjoittaja Kaljukostaja »

PitBull kirjoitti:
Älä yleistä, Mulla paljon ovimiehiä kavereina ja niille työ on kutsumus ammatti, Tottakai sinnekkin mahtuu niitä paskoja mutta suurin osa on todella ammattimaisia. HKL:stä ei ole kokemuksia :D
Juu, en yleistä (siskon mieskin tekee keikkatyönä ovihommia).

Mutta.... siinä vaiheessa kun erään tunnetun Helsinkiläis"kapakan" ovimiehet poistivat 150cm/45kg tytöntyllerön väkivalloin ravintolastaan n.30 asteen pakkaseen ilman takkia ja laukkua (jossa oli avaimet, rahapussi yms.), niin silloin tulin ohimennen ajatelleekseni "että paskoja jätkiä" :wink:

Ja mikä oli syy :?: Nuori nainen ilmoitti ovimiehen olevan "munaton mies"...

Juu, ja tarinan neiti en ole minä. Olen hieman pidempi, ja panavampikin :lol: :lol: Paikalla olin kyllä :roll: :roll:
Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

Portsareista on kyllä monta juttua... Täytyy sanoa, että ymmärrän kyllä asiasta molemmat puolet, kun olen kummallakin puolella tiskiä ollut. Kyllä siinä leppoisampikin kaveri on välillä aika kovilla.
Sellaista turhaa machoväkivaltaa yms paskaa en kyllä sulata enkä puolustele. Sellaiset pois hommista heti.
PitBull
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 2:05 am
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja PitBull »

Kaljukostaja kirjoitti:
PitBull kirjoitti:
Älä yleistä, Mulla paljon ovimiehiä kavereina ja niille työ on kutsumus ammatti, Tottakai sinnekkin mahtuu niitä paskoja mutta suurin osa on todella ammattimaisia. HKL:stä ei ole kokemuksia :D
Juu, en yleistä (siskon mieskin tekee keikkatyönä ovihommia).

Mutta.... siinä vaiheessa kun erään tunnetun Helsinkiläis"kapakan" ovimiehet poistivat 150cm/45kg tytöntyllerön väkivalloin ravintolastaan n.30 asteen pakkaseen ilman takkia ja laukkua (jossa oli avaimet, rahapussi yms.), niin silloin tulin ohimennen ajatelleekseni "että paskoja jätkiä" :wink:

Ja mikä oli syy :?: Nuori nainen ilmoitti ovimiehen olevan "munaton mies"...

Juu, ja tarinan neiti en ole minä. Olen hieman pidempi, ja panavampikin :lol: :lol: Paikalla olin kyllä :roll: :roll:
saanko arvaa kapakan nimen? Sijaitseeko kaivopihalla?
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.

UUSI TUNNUS! REALPITTI
Kaljukostaja
Alibin satunnaislukija
Viestit: 57
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 11:54 am

Viesti Kirjoittaja Kaljukostaja »

PitBull kirjoitti:
saanko arvaa kapakan nimen? Sijaitseeko kaivopihalla?
Saa arvata, mutta ei ole kaivopihalla :D Siellä oli kyllä joskus ysikytluvun puolivälissä myös varsinaisia pullistelijoita, mutta tämä "sivistyneen kansan mekka"sijaitsee Espalta etelään ja omaa maailman vanhimmat ovimiehet :lol: :lol:
PitBull
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 2:05 am
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja PitBull »

Kaljukostaja kirjoitti:
PitBull kirjoitti:
saanko arvaa kapakan nimen? Sijaitseeko kaivopihalla?
Saa arvata, mutta ei ole kaivopihalla :D Siellä oli kyllä joskus ysikytluvun puolivälissä myös varsinaisia pullistelijoita, mutta tämä "sivistyneen kansan mekka"sijaitsee Espalta etelään ja omaa maailman vanhimmat ovimiehet :lol: :lol:

Okei, Nyt on pieni haisu mistä puhut :wink:
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.

UUSI TUNNUS! REALPITTI
Vastaa Viestiin