Rasistinen välikohtaus Pasilan poliisitalolla: mukana vartija, mustalainen ja Vihreiden kuntavaaliehdokas

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Rasistinen välikohtaus Pasilan poliisitalolla: mukana vartija, mustalainen ja Vihreiden kuntavaaliehdokas

Viesti Kirjoittaja poikani »

Alkuun: poliisi ja ilmeisesti muutkin viranomaiset ovat tarttuneet tähän, joten kyse ei ole vain jostakin somehuhusta.

Aleksi Pahkala
@aleksipahkala
producer, music man, record label boss, A/R, writer and beyond @allthatplazz @localal2 @gimkordon @paivanbiisit @GigsaverHQ
Kuntavaaliehdokas @HkiVihreat
Aleksi Pahkala kirjoitti:Raportoin tänään poliisitalolla tapahtuneesta rasismista poliisille. Katsotaan mitä käy, olen vieläkin järkyttynyt tapahtuneesta. 1/x

Olin lupa-asioilla tänään n. 13.45 Pasilan poliisitalolla. Oven ulkopuolella oli muutama ihminen jonossa, kaikki turvartäisyyksien välillä toisista oven lähellä. Itse kävin lukemassa ovelta laput ja jäin myös odottamaan muiden tavoin rauhassa siihen leppoisasti muiden tavoin. 2/x

Ei siinä montaa minuuttia tarvinnut odotella, kun ovelta vartija tuli kysymään, että kenen vuoro oli seuraavaksi. Ihan normaaliin tapaan oven lähellä olijat katselivat toisiaan ja miettivät, että kuka on seuraavaksi. 3/x

Eräs kaksikko sanoi vartijalle rauhassa, että olivat hieman vanhempaa rouvaa ennen, rouva rauhallisesti taisi vartijalle sanoa että saattoi olla hänen vuoro. 4/x

Sillä sekunilla vartija rupesi kovaan ääneen agressiivisesti ja täysin ilman syytä käskyttämään rouvaa, ja huusi hänelle: ”sinä menet jonon perälle tai et tule ollenkaan”, sävy oli todella agressiivinen ja pelottava. 5/x

Tähän ei ollut mitään syytä, tai jos jokin syy tähän oli, niin se että naisella oli romanihame. 6/x

Minä sanoin naiselle järkyttyneenä vartijan käytöksestä, että hän tulisi minun eteen jonossa, koska hän oli siinä jonossa minua ennen muutenkin. Tämä ei vartijalle kelvannut, vaan hän jatkoi agressiivista huutoaan: jonon perälle tai et tule ollenkaan. 7/x

Yritin rauhassa selittää vartijalle, että rouva oli minua ennen jonossa ja vähintä olisi, että hän pääsisi minun edellä. Agressiivinen käskytys vain jatkui, rouvan piti mennä jonon perälle. 8/x

Samalla vartija päästi kaikki minun ja rouvan edellä olevat 3-4 ihmistä sisään ja pyysi minutkin sisään. Jonoa oli jo ehtinyt kertyä ja hän käskytti tätä rouvaa jonoon. Rouva oikeutetusti oli täysin hämmentynyt ja lopulta aivan oikein rupesi syyttämään vartijaa syrjinnästä. 9/x

Mitään muuta syytä aurinkoisena iltapäivänä tuolle käytökselle ei ollut.10/x
https://twitter.com/aleksipahkala/statu ... 6318098433

Helsingin poliisi kirjoitti:Replying to @aleksipahkala
Helsingin poliisilaitos ei hyväksy rasistista tai muutakaan epäasiallista käytöstä omilta työntekijöiltään. Selvitämme asian perusteellisesti ja mahdollisimman nopeasti.
https://twitter.com/HelsinkiPoliisi/sta ... 3573920778

Aleksi Pahkala kirjoitti:Kiitos.
Harri Simolin kirjoitti:Rasismin vastainen viikko on takana ja @HelsinkiPoliisi on palannut arkeen. Järkyttävä kuvaus Pasilan poliisitalolta tänään:
#rasismi #poliisi

https://facebook.com/705593336/posts/10 ... 78337/?d=n
https://twitter.com/harrisimolin/status ... 4138582016
Helsingin poliisi kirjoitti:Replying to @harrisimolin
Helsingin poliisilaitos ei hyväksy rasistista tai muutakaan epäasiallista käytöstä omilta työntekijöiltään. Selvitämme asian perusteellisesti ja mahdollisimman nopeasti. @yhdenvertaisuus
https://twitter.com/HelsinkiPoliisi/sta ... 1099857922

Harri Simolinin linkittämä Facebook-sivu ei avaudu minulle, mutta eipä minulla ole palveluun tunnuksiaan. Miksi poliisi muuten vastailee Twitterissä yksittäisen ihmisen alatyyliseen Twitter-viestiin, kun henkilö ei edes ollut paikalla?
????? ?? ??????.

Slaikka
Sofia Karppi
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 21, 2020 1:25 am

Re: Rasistinen välikohtaus Pasilan poliisitalolla: mukana vartija, mustalainen ja Vihreiden kuntavaaliehdokas

Viesti Kirjoittaja Slaikka »

Mustalainen, vihreiden kuntavaaliehdokas ja vartija. Täältä pisteet vartijalle, hienosti toimittu. Olisi voinut antaa pamppua Rositalle jakaukseen. Sitäpaitsi vartija ainoa työssäkäyvä veronmaksaja.

aavikkoralli
Harjunpää
Viestit: 307
Liittynyt: Su Maalis 14, 2021 2:07 pm

Re: Rasistinen välikohtaus Pasilan poliisitalolla: mukana vartija, mustalainen ja Vihreiden kuntavaaliehdokas

Viesti Kirjoittaja aavikkoralli »

poikani kirjoitti:
Su Maalis 28, 2021 1:51 am
Alkuun: poliisi ja ilmeisesti muutkin viranomaiset ovat tarttuneet tähän, joten kyse ei ole vain jostakin somehuhusta.

Aleksi Pahkala
@aleksipahkala
producer, music man, record label boss, A/R, writer and beyond @allthatplazz @localal2 @gimkordon @paivanbiisit @GigsaverHQ
Kuntavaaliehdokas @HkiVihreat
Aleksi Pahkala kirjoitti:Raportoin tänään poliisitalolla tapahtuneesta rasismista poliisille. Katsotaan mitä käy, olen vieläkin järkyttynyt tapahtuneesta. 1/x

Olin lupa-asioilla tänään n. 13.45 Pasilan poliisitalolla. Oven ulkopuolella oli muutama ihminen jonossa, kaikki turvartäisyyksien välillä toisista oven lähellä. Itse kävin lukemassa ovelta laput ja jäin myös odottamaan muiden tavoin rauhassa siihen leppoisasti muiden tavoin. 2/x

Ei siinä montaa minuuttia tarvinnut odotella, kun ovelta vartija tuli kysymään, että kenen vuoro oli seuraavaksi. Ihan normaaliin tapaan oven lähellä olijat katselivat toisiaan ja miettivät, että kuka on seuraavaksi. 3/x

Eräs kaksikko sanoi vartijalle rauhassa, että olivat hieman vanhempaa rouvaa ennen, rouva rauhallisesti taisi vartijalle sanoa että saattoi olla hänen vuoro. 4/x

Sillä sekunilla vartija rupesi kovaan ääneen agressiivisesti ja täysin ilman syytä käskyttämään rouvaa, ja huusi hänelle: ”sinä menet jonon perälle tai et tule ollenkaan”, sävy oli todella agressiivinen ja pelottava. 5/x

Tähän ei ollut mitään syytä, tai jos jokin syy tähän oli, niin se että naisella oli romanihame. 6/x

Minä sanoin naiselle järkyttyneenä vartijan käytöksestä, että hän tulisi minun eteen jonossa, koska hän oli siinä jonossa minua ennen muutenkin. Tämä ei vartijalle kelvannut, vaan hän jatkoi agressiivista huutoaan: jonon perälle tai et tule ollenkaan. 7/x

Yritin rauhassa selittää vartijalle, että rouva oli minua ennen jonossa ja vähintä olisi, että hän pääsisi minun edellä. Agressiivinen käskytys vain jatkui, rouvan piti mennä jonon perälle. 8/x

Samalla vartija päästi kaikki minun ja rouvan edellä olevat 3-4 ihmistä sisään ja pyysi minutkin sisään. Jonoa oli jo ehtinyt kertyä ja hän käskytti tätä rouvaa jonoon. Rouva oikeutetusti oli täysin hämmentynyt ja lopulta aivan oikein rupesi syyttämään vartijaa syrjinnästä. 9/x

Mitään muuta syytä aurinkoisena iltapäivänä tuolle käytökselle ei ollut.10/x
https://twitter.com/aleksipahkala/statu ... 6318098433

Helsingin poliisi kirjoitti:Replying to @aleksipahkala
Helsingin poliisilaitos ei hyväksy rasistista tai muutakaan epäasiallista käytöstä omilta työntekijöiltään. Selvitämme asian perusteellisesti ja mahdollisimman nopeasti.
https://twitter.com/HelsinkiPoliisi/sta ... 3573920778

Aleksi Pahkala kirjoitti:Kiitos.
Harri Simolin kirjoitti:Rasismin vastainen viikko on takana ja @HelsinkiPoliisi on palannut arkeen. Järkyttävä kuvaus Pasilan poliisitalolta tänään:
#rasismi #poliisi

https://facebook.com/705593336/posts/10 ... 78337/?d=n
https://twitter.com/harrisimolin/status ... 4138582016
Helsingin poliisi kirjoitti:Replying to @harrisimolin
Helsingin poliisilaitos ei hyväksy rasistista tai muutakaan epäasiallista käytöstä omilta työntekijöiltään. Selvitämme asian perusteellisesti ja mahdollisimman nopeasti. @yhdenvertaisuus
https://twitter.com/HelsinkiPoliisi/sta ... 1099857922

Harri Simolinin linkittämä Facebook-sivu ei avaudu minulle, mutta eipä minulla ole palveluun tunnuksiaan. Miksi poliisi muuten vastailee Twitterissä yksittäisen ihmisen alatyyliseen Twitter-viestiin, kun henkilö ei edes ollut paikalla?
Mielestäni mustalaisten rikolliskulttuuri on järkyttävämpää kuin tällaiset tapaukset pari kertaa vuodessa, kun jostain laatikkohameesta ei tykätä.

holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7396
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Rasistinen välikohtaus Pasilan poliisitalolla: mukana vartija, mustalainen ja Vihreiden kuntavaaliehdokas

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Aika isolla varauksella suhtaudun tälläisiin silminnäkijöihin. Pahkala on pitänyt isoja tempauksia rasismia vastaan.

holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7396
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Rasistinen välikohtaus Pasilan poliisitalolla: mukana vartija, mustalainen ja Vihreiden kuntavaaliehdokas

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

aavikkoralli kirjoitti:
Su Maalis 28, 2021 5:41 am
Mielestäni mustalaisten rikolliskulttuuri on järkyttävämpää kuin tällaiset tapaukset pari kertaa vuodessa, kun jostain laatikkohameesta ei tykätä.
Varmaan näinkin, mutta sanoisin yhteiskunnan kannalta paljon vaarallisempaa olevan, jos vartijat ja poliisit joutuvat koko ajan pelkäämään mitä epämääräisempiä rasismisyytteitä ja tämän takia eivät voi tehdä hommiaan.

Ei ole pitkä aika siitä, kun Mv-lehden striimissä toinen juontaja sanoi kohdanneensa etnoporukan kautta väkivaltaista kohtelua ja huutelua itseään ja naisystävää kohtaan, joilla on molemmilla jonkinlainen vamma. Vartijat olisivat juontajan mukaan katselleet toimintaa sivusta ja myöhemmin etnoryhmä oli ryöstänyt muualla nuoren naisen.

Viime aikoina valtamedia on usuttanut hyvin räikeään poliisi- ja viranomaisvastaisuuteen USAn oppien mukaisesti. Tästä ilmiöstä on oltu aivan käsittämättömän hiljaa, vaikka Suomessakin on nähty esimerkkejä samasta.

Tämä kerrottu tarina aloituksessa voi hyvin pitää paikkansa sellaisenaan, mutta ihmettelisin vartijan erikoista käytöstä, jos tarina pitää paikkansa.

Jagge
Neuvoja-Jack
Viestit: 530
Liittynyt: Ke Heinä 22, 2020 6:35 am

Re: Rasistinen välikohtaus Pasilan poliisitalolla: mukana vartija, mustalainen ja Vihreiden kuntavaaliehdokas

Viesti Kirjoittaja Jagge »

Pahkala on aivan yhtä luotettava ja rehellinen kun Husu!

Eli tämän jutun voi jättää omaan arvoonsa. Se on joko täysin valetta tai ainakin voimakkaasti vääristelty.

Jannes
Hetty Wainthropp
Viestit: 453
Liittynyt: La Heinä 23, 2016 3:22 pm

Re: Rasistinen välikohtaus Pasilan poliisitalolla: mukana vartija, mustalainen ja Vihreiden kuntavaaliehdokas

Viesti Kirjoittaja Jannes »

holmesin haamu kirjoitti:
Su Maalis 28, 2021 6:29 am
aavikkoralli kirjoitti:
Su Maalis 28, 2021 5:41 am
Mielestäni mustalaisten rikolliskulttuuri on järkyttävämpää kuin tällaiset tapaukset pari kertaa vuodessa, kun jostain laatikkohameesta ei tykätä.
Varmaan näinkin, mutta sanoisin yhteiskunnan kannalta paljon vaarallisempaa olevan, jos vartijat ja poliisit joutuvat koko ajan pelkäämään mitä epämääräisempiä rasismisyytteitä ja tämän takia eivät voi tehdä hommiaan.
Tähän siis kannattaa pikemminkin pyrkiä, ehkä maailmanhalaajat alkaisivat ymmärtämään kun poliisit näyttää vaan peukkua rosmoille ja raiskareille, ja toteavat kyseessä olevan korkeamman kulttuurin.

Ja sitten tietysti, aina jos joku vaikka suullisesti haukkuu tämmösen ammattikunnan edustajia, ne vois itse haastella oikeuteen, että nyt on harjoitettu vihapuhetta vähemmistöä kohtaan, onhan stevarit ja kytät kuitenkin ihan omanlainen lajinsa.

TuskaistaTietoa
Axel Foley
Viestit: 2312
Liittynyt: Ke Touko 20, 2015 9:34 pm

Re: Rasistinen välikohtaus Pasilan poliisitalolla: mukana vartija, mustalainen ja Vihreiden kuntavaaliehdokas

Viesti Kirjoittaja TuskaistaTietoa »

Pitäisi tietää historia. Epäilen persoonallishäiriöistä tapausta, joka ramppaa poliisitalolla vähän väliä.

Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Rasistinen välikohtaus Pasilan poliisitalolla: mukana vartija, mustalainen ja Vihreiden kuntavaaliehdokas

Viesti Kirjoittaja poikani »

Jos tapaus on mennyt tismalleen niin kuin Aleksi Pahkala edellä kertoo, vartija on toiminut väärin, eikä hänen pidä selvitä asiasta seuraamuksitta. Tämä pätisi myös silloin, jos jonon perälle komennettu olisi ollut itse Juha Sipilä.

Huomionarvoista on mielestäni se, että harvakseltaan mitään twiittaileva Helsingin poliisi vaivautuu vastaamaan asiaan peräti kahteen kertaan, myös aivan ulkopuoliselle henkilölle. Normaalistihan linja on se, että "pistä rikosilmoitusta niin katellaan"(*). Mikä teki tästä väitetystä rikoksesta, jossa kehenkään ei kajottu eikä omaisuutta rikottu, näin vakavan?

(*)Suomen poliisi (https://twitter.com/SuomenPoliisi):
Suomen poliisin virallinen - Finska polisens officiell - The Finnish Police official Twitter. http://poliisi.fi http://poliisi.fi/some
- julkaisemme mutta emme jutustele.
Itä-Uusimaan poliisi (https://twitter.com/IUPoliisi):
Twiittaamme poliisiasioista Vantaalta Hyvinkäälle, Nurmijärveltä Loviisaan. Olemme linjoilla usein, emme 24/7 - hätätilanteessa ☎️ 112!
Jos minä loisin Twitter-tilin ja kirjoittaisin Stadin poliisin sivulle, että "katsellessani auto-onnettomuutta, virka-asuinen poliisi vei minut kauemmas käsivarttani puristaen", vastaus ei satavarmasti olisi:
Selvitämme asian perusteellisesti ja mahdollisimman nopeasti.
Pitääkö asettua vaaleissa ehdolle, niin pääsee - heh - jonon ohi?
????? ?? ??????.

Tiinas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1445
Liittynyt: Su Helmi 11, 2018 11:00 am

Re: Rasistinen välikohtaus Pasilan poliisitalolla: mukana vartija, mustalainen ja Vihreiden kuntavaaliehdokas

Viesti Kirjoittaja Tiinas »

Mitä vihreä teki Pasilassa?
Oli hakemassa pedofiliatuomiotaan?
Tackleberry kirjoitti: ↑
Eli tänä vuonna poliisi on ampunut 42 valkoista ja 31 mustaa.
Valkoisia maassa on sellaiset 234 miljoonaa ja mustia 40 miljoonaa, mutta ongelma tässä on se, että "valkoisia tapetaan enemmän, saatana!"
Ei helvetti

Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Rasistinen välikohtaus Pasilan poliisitalolla: mukana vartija, mustalainen ja Vihreiden kuntavaaliehdokas

Viesti Kirjoittaja poikani »

Tiinas kirjoitti:
Su Maalis 28, 2021 11:06 am
Mitä vihreä teki Pasilassa?
Kertoi olleensa lupa-asioilla. Ehkä jotakin metsästykseen liittyvää tms.

Laitetaas tähän vielä tuo tapahtuman ajankohta, kun se taisi minulta unohtua. Päivä oli perjantai 26.3. ja aika siis vähän ennen kahta iltapäivällä.
????? ?? ??????.

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10563
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Rasistinen välikohtaus Pasilan poliisitalolla: mukana vartija, mustalainen ja Vihreiden kuntavaaliehdokas

Viesti Kirjoittaja damfin »

Ei siinä montaa minuuttia tarvinnut odotella, kun ovelta vartija tuli kysymään, että kenen vuoro oli seuraavaksi. Ihan normaaliin tapaan oven lähellä olijat katselivat toisiaan ja miettivät, että kuka on seuraavaksi.

Eräs kaksikko sanoi vartijalle rauhassa, että olivat hieman vanhempaa rouvaa ennen, rouva rauhallisesti taisi vartijalle sanoa että saattoi olla hänen vuoro.
Vai että ihan normaali tapa on tuo että oikein pitää miettiä kuka olisi jonossa seuraava... kuulostaa yhtä epäuskottavalta kuin se että vanhempi mustalaisrouva sanoisi mitään rauhallisesti :lol:

Kyllä tuo toisiaan katselu ja epäröinti on ollut merkki siitä että on pohdittu uskaltaisiko kukaan mustalaisrouvalle sanoa olleensa jonossa ensin.

Vaikuttaa kyllä melko selvältä tapaukselta, "vanhempi rouva" rasismipelkoa käyttäen yritti etuilla jonossa jolloin vartija ihan normaalin käytännön mukaisesti käski etuilijan jonon viimeiseksi.

SatuSetä
Harjunpää
Viestit: 333
Liittynyt: Ma Loka 29, 2018 6:35 pm

Re: Rasistinen välikohtaus Pasilan poliisitalolla: mukana vartija, mustalainen ja Vihreiden kuntavaaliehdokas

Viesti Kirjoittaja SatuSetä »

poikani kirjoitti:
Su Maalis 28, 2021 11:12 am
Tiinas kirjoitti:
Su Maalis 28, 2021 11:06 am
Mitä vihreä teki Pasilassa?
Kertoi olleensa lupa-asioilla. Ehkä jotakin metsästykseen liittyvää tms.

Laitetaas tähän vielä tuo tapahtuman ajankohta, kun se taisi minulta unohtua. Päivä oli perjantai 26.3. ja aika siis vähän ennen kahta iltapäivällä.
Herää nyt kysymys, että oliko alpakan metsästykseen vaiko johonkin muuhun...?
Pahkalan luotettavuus on toki miinusmerkkinen...
https://www.suomenuutiset.fi/aleksi-pah ... 12-kulkue/

Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Rasistinen välikohtaus Pasilan poliisitalolla: mukana vartija, mustalainen ja Vihreiden kuntavaaliehdokas

Viesti Kirjoittaja poikani »

SatuSetä kirjoitti:
Su Maalis 28, 2021 11:16 am
Herää nyt kysymys, että oliko alpakan metsästykseen vaiko johonkin muuhun...?
Pahkalan luotettavuus on toki miinusmerkkinen...
https://www.suomenuutiset.fi/aleksi-pah ... 12-kulkue/
Ei helvetti! Ha ha ha! Tämäkö kunnallisvaaliehdokas siis oli tuo alpakkavalehtelija? Miten sellaisen jälkeen KEHTAA tuoda tällaisia asioita julkisuuteen, saati sitten asettua vaaleissa ehdolle...?
????? ?? ??????.

URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11302
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Rasistinen välikohtaus Pasilan poliisitalolla: mukana vartija, mustalainen ja Vihreiden kuntavaaliehdokas

Viesti Kirjoittaja URSA »

Ihmettelen kanssa mikä on voinut tehdä jonotuksesta vaikeaa, kun jonottajia on kuvauksen perusteella ollut seitsemän henkeä. Miksi vihreä kuntavaaliehdokas aikoi päästää mustalaisen edelleen, jos oli sitä mieltä, että tämä olisi ollut heti ensimmäisenä vuorossa? Onko kaikki asettuneet samalle etäisyydelle ovesta eli jonon sijasta riviin? Miksi ihmeessä riviin kun jonotetaan?

Olisiko vihreä kuntavaaliehdokas kirjoittanut mitään someen, jos mummolla ei olisi ollut kansanpukua. Tottakai etuilua yrittävä käsketään jonon perälle, oli asu mikä tahansa. Eikä jono ole edes ollut pitkä, joten mummo ei ole joutunut odottamaan kauaa kauniissa kevätsäässä.

Vastaa Viestiin