Prostituutio ja ihmiskauppa rehottavat Espanjassa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Sestoelemento
Sabrina Duncan
Viestit: 371
Liittynyt: Ti Joulu 11, 2018 1:29 am

Re: Prostituutio ja ihmiskauppa rehottavat Espanjassa

Viesti Kirjoittaja Sestoelemento »

Insattsgruppen kirjoitti:
Ke Huhti 14, 2021 8:30 am
H.Moilanen kirjoitti:
Ti Huhti 13, 2021 10:26 pm
Insattsgruppen kirjoitti:
Ti Huhti 13, 2021 9:42 pm


Käy ihmeessä. Loistava maa, ihmiset, ruoka, kulttuuri, maisemat.

Francon ajat ovat yhtä kaukana kuin Kekkoslovakia. Espanja ei ole yhtään sitä mitä kuvittelet.
Ongelmana on runsauden pula. Upeita paikkoja on niin paljon. Kuten yritin aiemmassa viestissäni tuoda esiin, Espanja kyllä kiinnostaa minua, mutta ainakin tällä hetkellä riittää, kun luen aiheesta, katselen dokkareita & elokuvia jne. Kyllähän siellä ramppaa niin paljon muita ihmisiä, että eivät ne taida juuri minua sinne tarvita. En missään nimessä kuitenkaan vanno, ettenkö joku päivä löytäisi itseäni sieltä. Lähinnä ihmettelen, miksi se paikka on niin monille "pakollinen" matkakohde. Toisaalta olen Thaimaassakin pistäytynyt, enkä kyllä tykännyt yhtään, vaikka niin moni sitä paikkaa hehkuttaa. Siinä on muuten toinen suosittu matkakohde, missä prostituutio ja ihmiskauppa kukoistaa. Mutta ehkäpä minun makuni on vaan "vähän" erilainen kuin monilla muilla. Kukin tavallaan.
Sanotaanko näin että sinulla on ehkä joku ongelma, asenne tai muu. Todellakin outo mielipide Thaimaasta tullakseen ”maailmanmatkaajalta”. Thaimaa on paljon enemmän kuin prostituutiota. Onhan siellä huumeet, huijaukset ja halvat piraattituotteet myös. Sekä kaikkea mikä palkitsee matkaajaa ääretöntä hyvyyttä, ystävällisyyttä, kauneutta, ruokaa, kulttuuria, historiaa jne. Olisit nyt käynyt muuallakin kuin turistialueilla. Tai ehkä et vaan osaa jättää mukavuusvyöhykettäsi? Tai sitten sulle vaan sopii kuppi tammanmaitoa mongoli jurtassa. Muuten vaikutat mukavalta.

Aiheeseen: Espanjan ihmiskauppa ja muut ongelmat liittyvät vahvasti ählämien ja neekereitten touhuun. Kuten muualla liberaalien pilaamassa Euroopassa. Esimerkiksi Pohjois-Euroopan (Ruotsi, Saksa, Hollanti) Albaani, Somali ja Arabijengit ovat siirtäneet toimintansa Espanjaan.
Toki, Espanja on myös luonnollinen väylä Eurooppan markkinoille latinalaisen Amerikan huumekuljetuksille.
Makuja on monia. Espanjasta löytyy laidasta laitaan, luksusta ja kurjuutta. Ei ole siinä mielessä tasapaksu maa kuten esim. Suomi. Itse pidän siitä siinä määrin, että ostin jopa kakkosasunnon Costa Blancalta, osin sijoitusmielessäkin. Kuten todettu ruoka on hyvää, ihmiset ystävällisiä pahimpien rysien ulkopuolella varsinkin jos edes vähän vaivautuu kieltä opettelemaan, kulttuuria ja historiaa löytyy niitä etsiville, hintataso edelleen siedettävä ja ennenkaikkea ilmasto on manner-Euroopan parhaita.

Huonojakin puolia on, tämän ketjun pääaihe on ihan näkyvissä. Sääliksi käy likat liikenneympyröissä, siinä on Pretty Woman pilvilinnat kaukana realiteeteista. Kuvastaa kai jollain lailla yhteiskunnan asenteita, turvaverkkoja yms. Lisäksi byrokratia on aivan naurettavaa, mutta se on halpa hinta edelleen muista eduista.

Mutta niinhän se menee, jollekin on Espanja se ainoa oikea, toiselle Italia, kolmannelle Kreikka, taikka Thaimaa yms. Kaikissa omat hyvät ja huonot puolensa, mutta ainakin parempi ilmasto kuin Suomessa 😉 Sama Espanjan sisällä, Costa del Sol vs Costa Blanca. Jälkimmäinen on minusta edelleen parempi hinta-laatusuhde, mutta rantaviivakylät ja kaupungit ei kyllä toisistaan eroa missään päin Espanjaa. Lentokenttä alle tunnin päässä, siinä tärkein kriteeri mulle. Vaikka tietysti jokaisen mielestä se oma kylä on se kaikista paras, ja niin pitääkin olla, mitä järkeä siinä muuten olisi.

Jottei menisi ihan off-topic lätinöiksi, niin mun käsitys on, että iso osa rikollisuudesta on kuitenkin ns. tuontitavaraa. Ihmis- ja huumekauppa. Jo pelkästään prostituution sisämarkkina on iso, ja aurinko yms. vetää puoleensa myös pohjasakkaa, noita em. etnisiä rikollisjengejä siinä kuin lainkuuliaista kansaa (on siellä kyllä paljon muitakin kuin ählämeitä ja negroja, mm. britit ja itä-Eurooppalaiset on hyvin edustettuina, väittäisin jopa heidän olevan monessa paikassa majoriteetti). Kun jo sisämarkkina on iso, (espanjalaiset keskimäärin käyttävät noita palveluja paljon) ja siihen lisätään turistimassat, ei tarvitse ihmetellä miksi asia on ns. prominent. Ja sama päätee muuten Thaimaahan, sisämarkkina on vielä suurempi ja historiallisesti paremmin estabiloitu, ja turistit kirsikat kakun päällä sielläkin. Suomi on lintukoto monessa mielessä, joten matkailu minne vaan avartaa. Osaa laittaa sitten asiat paremmin perspektiiviin, ettei käy kuten eräällekin kansanedustajalle, joka on ilmiselvästi sekoamassa ja näkee kauhut kaikkialla.

Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4528
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Prostituutio ja ihmiskauppa rehottavat Espanjassa

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

Kiinnostavaa matkailukeskustelua oikeastaan kaikki tähän mennessä puhuttu, eikä minusta mene edes ohi varsinaisesta aiheesta. Nimittäin onhan se niinkin, että esimerkiksi prostituutio ihan yleisesti kukoistaa matkailuelinkeinon rinnalla (esim. Amsterdam) paremmin kuin paikassa, missä ei matkailua ole. Yhtään niitä sisämarkkinoita väheksymättä! Myös satamakaupungit ympäri maailma ovat legendaarisia prostituution paikkoja ja ne ovat yleensä olleet sitä jo kauan ennen tavallisten pulliaisten matkailun alkamista.

Espanjassa on aivan taatusti mm. ählämeitä ja Afrikan väkeä rikollisuutta pyörittämässä, mutta ei pidä unohtaa oman maan Santiagoja eikä Joseja. Kun tutustuu Espanjan historiaan, ymmärtää miten oudosti maata on johdettu jo niin pitkään ettei paikallisväestöllä enää ole mitään kokemusta kunnollisesta hallinnosta. Muun muassa natsi-Saksan ja fasistisen Italian kannattama Francisco Franco johti Espanjaa diktaattorina peräti 36 vuotta ajalla 1939–1975. Kyseisenä aikana elämä Espanjassa väärien mielipiteiden kannattajana ei ollut todellakaan mukavaa. Siksi moni ottikin hatkat, jos pystyi, ja hakeutui maahanmuuttajana tai pakolaisena jonnekin. Francon kuoltua Espanjan kerrotaan siirtyneen demokratiaan, mutta täytyy olla varsin naiivi, jos kuvittelee moisen siirtymän tapahtuvan napista painamalla. Vain kaksi päivää Francon kuoleman jälkeen Espanjassa kruunattiin kuninkaaksi prinssi Juan Carlos ja Espanjasta tuli hetkessä perustuslaillinen monarkia. Juan Carlosin isoisä oli ollut Espanjan vuoteen 1931 asti. Tuolloin perustettiin tasavaltalaisten vaaleissa saaman murskavoiton perusteella tasavalta, mikä oli jo toinen kerta Espanjan historiassa. Kyseinen tasavalta kuitenkin koki loppunsa vuonna 1936 alkaneen sisällissodan myötä ja sisällissodan päätyttyä alkoikin Francon diktatuuri, joka todellakin kesti sen 36 vuotta. Kaiken tämän huomioiden voisi ajatella, että marraskuussa 1975 espanjalaisten elämä muuttui hyväksi, kun diktatuuri päättyi Francon kuolemaan ja maahan kruunattiin kuningas. No, kuten viime aikaisia uutisia lukeneet tietävät, kyseinen ex-kuningas elelee tällä hetkellä Arabiemiraateissa maanpaossa, koska yrittää vältellä Espanjassa käynnissä olevia korruptiotutkintoja. Vähän nolo päätös Juan Carlosin kuninkuudelle oli sekin, että suurin osa espanjalaisista halusi hänen luopuvan kruunusta. Lahjus- ja korruptioepäilyjen takia kuninkaaksi noussut poika Felipe ilmoitti luopuvansa perinnöstä.

Että ennen kuin syytätte kaikista Espanjan ongelmista niitä ählämeitä, niin miettikääpä millaiset suhdekiemurat mm. ählämeiden suurjohtajilla on Espanjan hallitsijoihin ja hallintoon. Olen taipuvainen ajattelemaan, ettei Espanja ole ainakaan yhtään paremmin toimiva ja/tai rehellisempi yhteiskunta kuin usein parjattu Italia, missä mafia tekee melkein mitä haluaa, missä haluaa ja milloin haluaa. Eiköhän Espanjan ihmiskauppa- ja prostituutiokuviot ole ihan maan ylimpien tahojen suojeluksessa ja varmaan käsissäkin riippumatta siitä, onko ruohonjuuritason toimijana joku Abdiqadir Marokosta, Adebamgbe Nigeriasta tai Fernando Kataloniasta.

Espanjassa muhii kuninkaallinen kriisi – kuningas luopui perinnöstään, isän epäillään saaneen miljoonia saudeilta

Lehtiväitteiden mukaan Espanjan entinen kuningas sai Saudi-Arabialta jopa 90 miljoonaa euroa.

Lähde: https://yle.fi/uutiset/3-11259454

Insattsgruppen muuten arvasi oikein, kuppi tammanmaitoa mongolijurtassa viehättäisi minua enemmän kuin vapaavalintaisen mittainen aika Espanjan rannoilla, kaupungeissa, maaseutukylissä yms. Jos Euroopasta puhutaan, niin viihdyn ehdottomasti länttä paremmin idässä, missä muuten myös on monissa paikoissa ihmiskaupan ja prostituution ongelmaa. Suomen ilmastossa ei myöskään ole mitään vikaa, jos minulta kysytään. Näillä suuntaviivoilla jo ymmärtänette, ettei sen enempää Espanja kuin Thaimaakaan ole matkalistan kärjessä. Mukavuusalueelta poistuminen ei ehkä niinkään kuulu minun suurimpiin ongelmiin :wink: Pakko kyllä myöntää, että espanjalainen keittiö on antanut minulle paljon vaikutteita - erityisesti paellat - joskin hyödynnän niitä tavalla, mikä varmaan saisi Mamma Margaritat suunniltaan.

Toivottavasti Sestoelementon kiinteistösijoitus oli hyvä hankinta. Espanja on ehdottoman kiinnostava kohde talousasioita seuraaville. Esimerkiksi britit ovat kuulemma käyneet ahkerasti Epsanjan kämppäkaupoilla motiivinaan saada pysyvä oleskelulupa Schengen-alueelle. Espanjalla on myös ollut intressinsä brittien ja Britannian suhteen. Britannia sai juuri melkoisen luottamuslauseen Espanjan suunnasta myös siinä, kun kruununprinsessa Leonorin kerrottiin lähtevän Walesiin suorittamaan IB-tutkintoa legendaariseen UWC Atlantic Collegeen.
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.

Sestoelemento
Sabrina Duncan
Viestit: 371
Liittynyt: Ti Joulu 11, 2018 1:29 am

Re: Prostituutio ja ihmiskauppa rehottavat Espanjassa

Viesti Kirjoittaja Sestoelemento »

H.Moilanen kirjoitti:
Ke Huhti 14, 2021 4:27 pm

Toivottavasti Sestoelementon kiinteistösijoitus oli hyvä hankinta. Espanja on ehdottoman kiinnostava kohde talousasioita seuraaville. Esimerkiksi britit ovat kuulemma käyneet ahkerasti Epsanjan kämppäkaupoilla motiivinaan saada pysyvä oleskelulupa Schengen-alueelle. Espanjalla on myös ollut intressinsä brittien ja Britannian suhteen. Britannia sai juuri melkoisen luottamuslauseen Espanjan suunnasta myös siinä, kun kruununprinsessa Leonorin kerrottiin lähtevän Walesiin suorittamaan IB-tutkintoa legendaariseen UWC Atlantic Collegeen.
Aika näyttää. Pikavoittoja tuolta ei kiinteistöpuolelta ainakaan ilman yhtiön perustamista saa, koska varainsiirtoverot, notaari ym. kulut nousevat helposti n. 14-15% ostohinnasta. Tai minä en tiedä miten se olisi mahdollista. Costa Blanca laahasi asuntokuplasta toipumisessa perässä, joten ajattelin jos eläkemökkiä joskus harkitsee nyt on sen aika. Siis muutama vuosi sitten. Nyt on sielläkin noustu mutta käsittääkseni edelleen edullisempaa vs Cd Sol puhumattakaan Mallorca, Barcelona etc. En ole kyllä ihan viime aikoina hintoja seuraillut. Ja nimenomaan vs Cd Sol on C Blanca ilmastoltaan miellyttävämpi, pikkasen viileämpi kesällä ja lämpimämpi/vähemmän sadetta talvella. Keskimäärin. Tietenkin mun kohdalle on sattunut kaksi pahaa tulvaa jo muutaman vuoden sisään, onneksi ei autotallin puhdistusta pahempaa kuitenkaan 😂. Ja korona sopivasti teki välivuoden vuokrailuun, että on saanut lainat ja kulut ihan itse maksella, mutta vaikka en pandemiaa skenaarioihin ennakoinutkaan ei noita sijoituksia voi viimeisillä penneillä tehdä, silloin hakee itselleen vaan ongelmia. Ainoa miinus vs Cd Sol että ei pääse hengailemaan Ranta-Aho et co kanssa samoihin baareihin 😜 Summa summarum sijoituksen taustalla oli muitakin syitä kuin pelkkä kiinteistösijoittaminen. Jos sitä enemmän tekisin keskittyisin luultavasti Suomeen.

Totta on sekin, että Espanjan yhteiskunta ei ole niin solidi kuin esim. Suomen. Ei se ehkä ihan Italian mafiameininkiä ole mutta suhmurointia on ihan riittävästi, ja tiettyä turhauttavaa kafkamaista vatulointia. Liekkö niitä Francon peruja. Ja on se aika machokulttuuri pohjimmiltaan. Luulen, että tämä prostituutiokin siksi katsotaan osaksi normaalia elämää. Father I have sinned jne. ja kaikki on taas hyvin parin katekismuksen jälkeen 😉

Lisäksi sen olen huomannut, että tosiaan luotto hallitukseen ja mm. poliisiin on aika vähäistä. Tämäkin varmaan historian traumoja. Ja aika kovalla kädellä koronarajoituksia kuulemma valvottiin, mikä sinällään on ehkä hyväkin. Ja jos tämä on kunniallisten veronmaksajien mindset, voi vaan kuvitella mihin rakoon vähäosaiset esim. nämä ilolinnut putoaa.

Vastaa Viestiin