Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

Hermione kirjoitti: Ma Touko 17, 2021 9:37 pm
Insomnia kirjoitti: Ma Touko 17, 2021 6:57 pm Niin mikä tässä nyt virginia noin närästää?

Oikeus totesi mopopojan olleen itse syyllinen onnettomuuteen.

Olisiko asia jotenkin erilainen jos nainen olisi ajanut jollain nuhjuisella corollalla?
Niinpä, corolla ei olisi säästänyt viritetyllä mopolla hurjastelijan henkeä yhtään sen paremmin, kuin BMW.

En kyllä ymmärrä miksi joku haluaa japsilla ajella, kun ovat jollekin lyhytjalkaiselle ja pitkäkätiselle standardiapinalle suunniteltu eikä mukavaa ajoasentoa löydy vaikka yrittäisi säätää miten penkin ja ratin asentoa.

Enkä kyllä oikein kykene ajattelemaan 5-sarjan (näyttää 3-sarjalaista isommalta) farkkumallista BMW:tä "urheiluautona". Kokoluokka siis sama kuin Passatissa. Joo, on kuvien perusteella matala, oletettaisin olevan sport-varustelulla. Tehojakin moottorissa lienee tarpeeksi. Sen verran raju kopsu on tullut kylkeen, että jos autosta on sivuturvatyynyt lauenneet niin lunastukseen on tuo kyseinen yksilö mennyt.
Se närästää, että oikeuden mielestä melko suoralla tiellä ei tarvitse huomioida vastaantulijaa ollenkaan, jos vastaantulija ajaa ylinopeutta. Tästä naisesta tullaan kuulemaan vielä, jos jatkaa autoiluaan.

Pelkkä ylinopeus ei ollut tämän turman syynä. Koko tapahtumaa ei olisi tapahtunut, jos urheilubmw:tä kuljettanut nainen olisi hoitanut velvollisuutensa tähystää liikenteessä. Toisaalta koko onnettomuutta ei olisi tapahtunut, jos ylinopeuttakaan ei olisi ollut. Se närästää myös, että jos poliisi hälytysajossa kolaroi punaisilla valoilla ei poliisi siinäkään tapauksessa ole syyllistynyt liikenteenvaarantamiseen.

Että näin näitä vaan tulkitaan eritavalla oikeudessa. Samat säännöt ei koske kaikkia.
Avatar
Virdon
Sherlock John Holmes
Viestit: 8133
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 1:03 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Likeavirgin kirjoitti: Ti Touko 18, 2021 12:18 pmhttps://www.google.com/maps/place/Leps% ... 24.7418785

Niin juu, et ole siis tutustunut edes onnettomuuspaikkaan ja miten onnettomuus tapahtui..

Autoin hieman sinua.
Kiitos kivasta karttakuvasta, ja avusta. Kieltämättä en ole karttoja tämän asian osalta aiemmin katsellut, miksipä olisi pitänytkään. Eikö se jo selvillä ole miten onnettomuus tapahtui. Minun karttojen tutkimisella ei olisi asiaan hevonhumpan merkitystä.
Likeavirgin kirjoitti: Ti Touko 18, 2021 12:18 pmPelkkä ylinopeus ei ollut tämän turman syynä. Koko tapahtumaa ei olisi tapahtunut, jos urheilubmw:tä kuljettanut nainen olisi hoitanut velvollisuutensa tähystää liikenteessä.
Niin ja sehän ei tietenkään mitenkään voi olla mahdollista etteikö autoilija niin tarkka tilanteessa yrittänyt olla kuin normaaliolosuhteissa voisi vaatiakin? Sivuutat sujuvasti kaikki todisteet jotka puhuvat sen puolesta ettei mopoilija vain ollut normaalilla vaadittavilla toimilla risteyksessä väistettävissä. Sehän se vasta oikeudenmukaista onkin.
Likeavirgin kirjoitti: Ti Touko 18, 2021 12:18 pmToisaalta koko onnettomuutta ei olisi tapahtunut, jos ylinopeuttakaan ei olisi ollut.
Bingo! Nyt olet asian ytimessä. Onnettomuuden selkeästi suurin syy ei ollut autoilijan aiheuttama, vaikka väitätkin että pelkällä autoilijan tähystämiselläkin onnettomuus olisi ollut vältettävissä vaikkei sinulla todisteita tästä olekaan.

Mihin tämä johtaa, ja mikä on merkitys?
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

OK eli syyttömän auton merkki oli siis bemari, mutta mikä oli tappajamopon merkki? Helkama Raisu se tuskin enää oli, joten olisiko joku kiina-ihme luonnonsaastuttaja?

Mielestäni tällainen otsikointi on todella väsynyttä. Toivottavasti linja pitää, kun joku oikeasti tappaa jonkun vaikkapa keskikokoisella sähköautollaan, joka voi toki olla bimmeri sekin.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5040
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja Hermione »

https://www.google.com/maps/@60.3800568 ... 680!8i3840

Linkin takaa löytyy googlen näkymä onnettomuuspaikalta, mutta huomioikaa, että kuva on otettu siltä kaistalta jota mopopoika ajoi ja BMW sijainti oli oikealla, keskikorokkeen toisella puolella. Toisin sanoen siis, näkymä ei ole täysin sama kuin BMW kuskilla.

Ei muuten ole suora tie. Jos katsoo noita liikennemerkkejä liikenteenjakajassa, niin on täysin mahdollista että niiden taakse on maastoutunut yksi lähestyvä ylinopeutta ajanut mopo.

Risteyksessä on näköjään nuolivalot. Liekö lisätty onnettomuuden jälkeen - muutenhan olisi käsitelty sitä, kumpi ajoneuvoista ajoi päin punaisia.

Ja toi autorasismi saa riittää. Vaikka eletäänkin sähköautojen ylivallan aikakautta ja polttomoottoriautot elää kansanmurhan pelon varjossa, niin kaikki autot ovat tosisasiallisesti samanarvoisia sen osalta kumpaan osapuoleen sattuu eniten jos tapahtuu yhteentörmäys kaksipyöräisen kulkuvälineen kanssa.
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5040
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Lisätään vielä toinen linkki google katunäkymään. Siinä on näkymää siitä kohdasta katua, jossa oletan mopon olleen kun BMW kuski on kääntynyt risteysalueelle. Huomioikaa että nopeutta mopolla on ollut se n. 80-100 km/h eli n. 22-27 km/s.

https://www.google.com/maps/@60.3806382 ... 680!8i3840
Dr. Sloan
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 111
Liittynyt: Su Marras 11, 2007 8:22 pm

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja Dr. Sloan »

Hermione kirjoitti: Ke Touko 19, 2021 10:40 am Lisätään vielä toinen linkki google katunäkymään. Siinä on näkymää siitä kohdasta katua, jossa oletan mopon olleen kun BMW kuski on kääntynyt risteysalueelle. Huomioikaa että nopeutta mopolla on ollut se n. 80-100 km/h eli n. 22-27 km/s.

https://www.google.com/maps/@60.3806382 ... 680!8i3840
Googlen auto myös kuvaa näkymän katolla olevalla kamerallaan, joten kuva on korkeammalta (ja näkemä pidempi) kuin henkilöautoilija istuu.
Dr. Sloan
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 111
Liittynyt: Su Marras 11, 2007 8:22 pm

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja Dr. Sloan »

Likeavirgin kirjoitti: Pe Touko 14, 2021 7:29 am
Virdon kirjoitti: To Touko 13, 2021 4:38 am Niinpä, miksipä ei mopopoika valitettavasti hidastanut? Nimenomaan risteysalueelle lähestyessä juurikin niin kannattaisi tehdä ellei muuten olekaan niin väliksi vaikka ylinopeutta paahtaakin. Olen aika varma että silloin kuolemaltaan olisi vältytty.

Oletko sitä mieltä että tässä nyt on kyseessä ollut tahallinen eteen ajaminen ja että moiseen kammottavuuteen syyllistynyt pääsi kuin koira veräjästä? Jos tilanne ei olisi kerta autoilijallekin tullut liian yllätyksenä, niin eihän siinä sitten oikein muuta jäljelle jäisi kuin tahallisuus. Kuljettaja kuitenkin puhui täydestä yllätyksestä ja ottaen huomioon toisen osapuolen ylinopeudet ja valottomuudet sekä pienikokoisen ajokin, niin uskon että ihan yllätys se on myöskin ollut.

Kerron oman näkemykseni vilkusta risteyksessä. Toki vilkulla näytetään ja pitääkin näyttää kääntymissuunta, mutta varsinainen merkityksensä onkin pelkästään siinä...sehän sen tarkoituskin on. Vilkku ei kerro kuitenkaan sitä tärkeintä asiaa, eli että millä hetkellä ajoneuvon kuljettaja päättää edetä risteysalueelle. Siihen vaikuttavat sitten ihan ne sen hetkiset tilanteet ja tapahtumat siinä risteyksessä.

Jos ei oteta huomioon sitä tyhmintä tapaa eli olla käyttämättä vilkkua lainkaan, niin tapoja vilkun käytössä on kaksi. Jotkuthan laittavat vilkun jo hyvissä ajoin lähestyessä risteystä ja se voi tilanteesta riippuen olla päällä siinä hyvänkin aikaa. Jotkut taas voivat laittaa vilkun vasta sillä hetkellä kun lähtevät liikkeellekin. Tällaisella skaalalla ollen ei voi kyllä siis oikeastaan yhtään laittaa sen vilkun varaan että milloin ajoneuvo saattaa sieltä lähteä liikkeelle.

Jopa vilkun käyttämättömyyskään ei sinällään ole niin ratkaiseva mielestäni. Toki se tyhmää ja väärin on, muttei ratkaiseva. Kun havaitaan sivulta risteykseen saapuva ajoneuvo, niin eihän se kyllä yllätyksenäkään voine kenellekään tulla että mitä se on siinä aikomassa tehdä..olipa vilkkua tai ei. Toki se on aikeissa tulla sieltä risteyalueelle kunhan vain mielestään on siihen oikea aika. Vaikka itsellä onkin siinä etuajo-oikeus niin ei se tarkoita kuitenkaan sitä että täysin välinpitämättömästi siinä saa eteenpäin paahtaa surutta menemään, ja että kaikki on vaan sen väistämisvelvollisen väistämisen ja huomaamisen vastuulla.

Toteanpahan myös että jos eteen tulevan ajoneuvon havaitseminen tapahtuisi pelkän vilkun perusteella, niin todennäköisesti silloin on aika myöhäistä jo muutenkin. Eikä reilu ylinopeuskaan helpota asiassa piirunkaan vertaa. Tässä tapauksessa edes autoilijan ajosuunnalla kääntymisineen ei ole ollut varsinaisesti merkitystä kun mopo on tullut kuitenkin suoraan kylkeen. Vaikka oikeuslaitoksessa on paljon kiritisoitavaakin päätöksineen, niin tämä meni mielestäni täysin oikein. Mopoilija oli se syypää kohtaloonsa.
Sitä selittävä tekijä olisi se, ettei vilkkua ole käytetty eikä mopopoika näin ollen ole olettanut, että auto kääntyy hänen eteensä suoralla tiellä, jossa hänellä on etuajo-oikeus kääntyjään nähden..

Mopon päältä näkee paremmin, jos vilkkua olisi käytetty olisi mopopoika sen huomannut jo kaukaa ja hiljentänyt varmasti, koska ei kukaan halua ajaa mopolla auton päälle. Se on ihan retardia jopa lapsilta.

Tottakai se on autoilijallekkin tullut yllätyksenä, mutta olen edelleen sitä mieltä, että autoilijan olisi tullut havaita mopoilija suoralla tiellä. Eli on syyllistynyt törkeään piittaamattomuuteen, tai törkeään liikenteenvaarantamiseen miten se nyt oikeusistuimessa käsitelläänkään.. tässä tapauksessa ei pelkästään muutaman kympin ylinopeus voi olla syynä siihen, ettei suoralla tiellä mopoa havaita (Meikkaus, puhelimenräplääminen, soittimen räplääminen jne..)

Ja onhan se nyt kummaa, että jos jo ylinopeus itsessään on liikenteen vaarantamista niin miten sitä ei sitten ole vastaantulijan huomaamatta jääminen ja hänen henkensä vieminen em. johdosta. Siinähän aiheutetaan omalta osaltaan kuolonkolari, mutta ei mitään ok.. jatkakaa vaan liikenteessä. Ei tarvitse huomata muita, teillä on kuitenkin urheilubmw.
Kokemukseni perusteella useimmat autoilijat eivät hidasta, vaikka havaitsisivatkin jonkun vastaantulijan suunnittelevan kääntymistä eteen. Perusoletus on, että kääntyjä noudattaa väistämisvelvollisuuttaan. Useimmat hidastavat vasta, jos on jotakin syytä pelätä väistämisvelvollisen tulevan eteen (ja aiheuttavan siten kolarin), esim. kääntymisaikeessa oleva lähestyy risteystä suurella nopeudella tai pysähdyksissä ollut auto lähtee liikkumaan.

Sillä voi spekuloida, olisiko mopoilija tunnistanut poikkeuksellisen haavoittuvan asemansa liikenteessä ja jarruttanut ylinopeudelta sallitulle nopeusalueelle havaitessaan "urheilubemarin" kääntymisaikeen. Mutta en odottaisi häneltä näin fiksua käytöstä. Selvä ylinopeus ja nuori ikä viittaavat klassiseen kuolemattomuus-syndroomaan. Mopokorttikoulutuskaan ei käsittele ja korosta mopon erityisluonnetta liikenteessä, vaan neljä tuntia yleistä liikenneteoriaa riittää. Sen jälkeen voi mennä Ajovarmalle kirjalliseen kokeeseen ja käsittelykokeeseen.

Miksi autoilija ei havainnut mopoilijaa ja onko se anteeksiannettava virhe vaiko rikos, se on se suurempi kysymys. Törkeää liikenneturvallisuuden vaarantamista ja törkeää kuolemantuottamusta tästä ei syyttäjänkään mielestä saa, kun haki tuomiota vain perusmuotoisista. Ja miksi saisi? Käsi ylös, jos ei koskaan ole tehnyt missään virhettä. Kaikki ovat joskus lukeneet sanan väärin tai kääntäneet laskiessaan miinusmerkin plusmerkiksi. Mopon havaitsematta jäämistä taas selittänee monikin tekijä. Mopo on pieni kohde, jota on ylipäätään vaikea havaita kaukaa. Entistä hankalampaa siitä tulee, jos mopo sulautuu taustaan väriensä puolesta. Esim. musta tie, musta valoton mopo, musta kypärä ja musta takki ovat mopoilijan pääsylippu mustaan tulevaisuuteen. Lisäksi tässä on väitetysti ollut liikenteenjakaja peittämässä mopoa, tosin se on varsin korkealla, mutta osa moposta on voinut jäädä pylvään peittoon. Samaan aikaan tilanteessa on muitakin huomioitavia asioita kuin vastaantulevat ajoneuvot, kuten kevyt liikenne.

Myös jonkun mainitsema mopon yllättävyys kevätaikaan on saattanut vaikuttaa onnettomuuteen. Ihminen ei näe, mitä ei odota näkevänsä. (Lisää moottoripyörien havaitsemisen vaikeudesta linkin takana englanniksi.)

Jos onnettomuustilanteen näkemäksi oletetaan 100 metriä ja mopon nopeudeksi 80 km/h (22,222 m/s), niin mopoilija on ollut risteyksessä n. 4,5 sekunnissa autoilijan ensimmäisestä mahdollisuudesta havaita mopoilija. Mikäli autoilija on ensin todennut ylitettävän kaistan tyhjäksi, tarkastellut kevyttä liikennettä molemmista suunnista (3 sekuntia), ehkä vilkaissut nopeusmittarista nopeuden olevan kääntymiseen sopiva ja kääntynyt vastaantulijoiden kaistan yli vastaantulijoita enempää tuijottelematta, niin tuossa loppuu yksinkertaisesti aika kesken. Ihmisen tarkan näön alue on kuitenkin suhteellisen kapea, joten viime hetkellä ennen kääntymisen aloittamista mopon havaitsematta jääminen ei olisi mitenkään ihmeellistä, ei etenkään, jos se sulautuu taustan väreihin ja jos se vielä osin peittyy liikenteenjakajan taakse.

Mopon jarrutusjälki kuitenkin oli sen 14 metriä. Jos mopoilija on reagoinut auton kääntymään lähtemiseen 1 sekunnin reaktioajalla, niin 80 km/h ajanut mopoilija on ollut 36 metrin päässä autoilijan aloittaessa kääntymisen (vastaavasti 1,5 s reaktioajalla matka on 47 metriä ja 2 s reaktioajalla 58 metriä). Tuollainen 36-58 metrin etäisyys on aika paljon pienen ja matalan mopon havaitsemiseksi pikasilmäyksellä. Kyllähän se pitäisi nähdä, jos oikeasti sekuntikaupalla tuijottelee, mutta viime hetken pikavilkaisulla voi mennä ohi, varsinkin jos mopo kuljettajineen vielä värimaailman puolesta sulautuu taustaan.

Liekö oikeudessa on ollut käytettävissä laadukkaita rekonstruktioita tilanteesta. Paljonko mopon nopeus oikeasti oli? Mitä autoilija saattoi nähdä? Toivottavasti on, mutta näillä tiedoin en olisi kaatamassa syytä autoilijan niskaan. Paska onnettomuus, joita vain tapahtuu. Ajakaa turvallisesti, ajakaa rajoituksen mukaan.
Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

Dr. Sloan kirjoitti: To Touko 20, 2021 4:51 am Kokemukseni perusteella useimmat autoilijat eivät hidasta, vaikka havaitsisivatkin jonkun vastaantulijan suunnittelevan kääntymistä eteen. Perusoletus on, että kääntyjä noudattaa väistämisvelvollisuuttaan. Useimmat hidastavat vasta, jos on jotakin syytä pelätä väistämisvelvollisen tulevan eteen (ja aiheuttavan siten kolarin), esim. kääntymisaikeessa oleva lähestyy risteystä suurella nopeudella tai pysähdyksissä ollut auto lähtee liikkumaan.

Sillä voi spekuloida, olisiko mopoilija tunnistanut poikkeuksellisen haavoittuvan asemansa liikenteessä ja jarruttanut ylinopeudelta sallitulle nopeusalueelle havaitessaan "urheilubemarin" kääntymisaikeen. Mutta en odottaisi häneltä näin fiksua käytöstä. Selvä ylinopeus ja nuori ikä viittaavat klassiseen kuolemattomuus-syndroomaan. Mopokorttikoulutuskaan ei käsittele ja korosta mopon erityisluonnetta liikenteessä, vaan neljä tuntia yleistä liikenneteoriaa riittää. Sen jälkeen voi mennä Ajovarmalle kirjalliseen kokeeseen ja käsittelykokeeseen.
No sehän tässä juuri närästääkin, että näitä onnettomuuksia sattuu useita vuodessa, joissa pienempi ajoneuvo käytännössä jyrätään isomman alle ja oikeudessa se jyrääjä ei välttämättä saa edes sakkotuomiota siinä missä toiselta lähtee henki, kun isompi ei noudata liikennesääntöjä ja väistämisvelvollisuutta.

Voitaisiin luopua liikenteessä etuajo-oikeuksista ja kolmioista, kun niiden noudattamatta jättämisestä ei kuitenkaan rangaista millään tavalla.

Hyvin mahdollinen tuo jälkimmäinen spekulointisi, sen takia olisikin ensiarvoisen tärkeää, että me vanhemmat noudatamme liikennesääntöjä ja keskitymme autoa ohjastaessa siihen auton ohjastamiseen puhelimen, soittimen, tai meikkipeilin sijaan. Liikennekuri on viimevuosina höltynyt ja mennyt vain huonompaan suuntaan. Suojatielläkään ei voi olla varma, että se toinen auto pysähtyy, jos toinen antaa tietä.
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5150
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Likeavirgin kirjoitti: Pe Touko 21, 2021 8:00 amVoitaisiin luopua liikenteessä etuajo-oikeuksista ja kolmioista, kun niiden noudattamatta jättämisestä ei kuitenkaan rangaista millään tavalla.
Kyllä niistä rangaistaan, ja vaikuttavat vahvasti myös onnettomuuksissa syyllisyyskysymyksiin. Vaikka ns. kuollut kulma haittaisi näkyvyyttä, niin silti väistämisvelvollisuus on voimassa risteyksen vaikutusalueella oleviin. Tässä onnettomuudessa ei ollut sellaisia kuin yksi, eikä itseään oikein voi väistää, joskin itseensä törmääminenkin olisi haastavaa.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

Just tänään miehen kanssa lenkillä, joku ajelee bemarilla kärryn kanssa. Menee ohitsemme ja kääntyy.. laittaa vilkun päälle siinä vaiheessa, kun kärrykin on jo kääntymässä ristauksesta.. , että sellaset bemaristit taas. Epäilemättä tämä nainenkaan ei ole käyttänyt vilkkua. Vilkunkäyttö olisi mahdollisesti säilyttänyt mopopojan hengen.

Käyttäkää sitä vilkkua vitun vammaiset! Se säästää henkiä liikenteessä.
TucoRamirez
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Elo 01, 2018 12:10 am

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja TucoRamirez »

Liikenteessä on myös paljon ajotaidottomia lähi-itäläisiä ja afrikkalaisia, jotka eivät noudata punaisia liikennevaloja. Miten voit kuvitella BMW:n suuntavilkun parantavan liikenneturvallisuutta, jos risteyksistä ajaa risuturvat ja neekerit punaisilla valoilla läpi? Onko nämä huippuosaajat ajokoulutettu Yangon rattiin sossun rahoilla, jotka on kupattu suomalaisten palkoista?

Ps. Säälin miestäsi, onko muuten suomalainen?
Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

TucoRamirez kirjoitti: Su Touko 23, 2021 2:39 pm Liikenteessä on myös paljon ajotaidottomia lähi-itäläisiä ja afrikkalaisia, jotka eivät noudata punaisia liikennevaloja. Miten voit kuvitella BMW:n suuntavilkun parantavan liikenneturvallisuutta, jos risteyksistä ajaa risuturvat ja neekerit punaisilla valoilla läpi? Onko nämä huippuosaajat ajokoulutettu Yangon rattiin sossun rahoilla, jotka on kupattu suomalaisten palkoista?

Ps. Säälin miestäsi, onko muuten suomalainen?
Riippumatta kansalaisuudesta liikenteessä on hyvin paljon urpoja, jotka pitäisi poistaa liikkumaan jalan, tai julkisilla.

Onko äärioikeiston ajokortit maksanut äiti vai sossu? En osaa sanoa, sen enempää kuin muidenkaan ajokorteista.

Mieheni kansallisuudella ei ole merkitys edes minulle. Miksi sillä merkitystä olisi siis muille :roll:
TucoRamirez
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Elo 01, 2018 12:10 am

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja TucoRamirez »

Eikö olisikin kivaa, jos voisit tilata sossusta geenitestin miehellesi ja nähdä onko hänellä predator/raiskaaja geenejä? BMW kuskeilta tuskin löytyisi samalla menettelyllä mitään geenitaustaa, joka selittäisi huonon liikennekäyttäytymisen.
Vastaa Viestiin