Koira tappoi lapsen Elimäellä

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Viesti Kirjoittaja otus »

Marsalkka kirjoitti:
anneli1 kirjoitti:Tosi asia on niin, että koira on perheessä vain koira: Isäntäväki lapsineen on aina koiran yläpuolella eli nokkimisjärjestys koskee myös lapsia siten, että jopa lapsi saa ottaa vaikka makoisan ydinluun koiran suusta pois ja kun näin on, silloin koira on perheessä koira, ei johtaja, ei alfa, eikä mikään muukaan paitsi vahti vierasta uhkaa varoittamaan.
Juuri näin! Sellaiset rodut kuuluu hävittää, jotka tappavat lapsen, jos tämä menee lähelle ruokakuppia.

Samaa mieltä minäkin, mutta Rotukohtaiseen vihaan tai hävittämiseen en lähde!
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

tätä lukiessa olen kyllä vakuuttunut että anneli ei toimi koirien kouluttajana :roll:
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
anneli1
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:30 pm

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

Marsalkka ja Otus: luetteko sisältöä ollenkaan vai onko toi sitaaraus nyt pelkkää vittuilua??

Koiraroduissa on eroja, sen tiedän tosi pitkän kokemuksen perusteella, eli mikä oli noissa teidän viesteissä ydinluu, en ymmärrä???
otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Viesti Kirjoittaja otus »

anneli1 kirjoitti:Marsalkka ja Otus: luetteko sisältöä ollenkaan vai onko toi sitaaraus nyt pelkkää vittuilua??

Koiraroduissa on eroja, sen tiedän tosi pitkän kokemuksen perusteella, eli mikä oli noissa teidän viesteissä ydinluu, en ymmärrä???
Olen samaa mieltä siinä asiassa kanssasi, että koira on arvojärjestyksessä perheen alimmainen.piste.

ps:Kirjoita siteeraus ,ennen kuin Aariel tulee muistuttamaan oikeinkirjoituksesta.. :lol:
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

anneli1 kirjoitti:Marsalkka ja Otus: luetteko sisältöä ollenkaan vai onko toi sitaaraus nyt pelkkää vittuilua??

Koiraroduissa on eroja, sen tiedän tosi pitkän kokemuksen perusteella, eli mikä oli noissa teidän viesteissä ydinluu, en ymmärrä???
Olen siis asiasta samaa mieltä kuin sinä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
anneli1
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:30 pm

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

Persrallaa, oot ihan oikeassa ´siteeraus´ei sitaaraus, vttu kun olen tyhmä!

Mutta koirien käyttäymiskouluttaja olen, cicero (varmaan joku kreikkalainen) saa olla ihan mitä mieltä tahansa!
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

anneli1 kirjoitti:Persrallaa, oot ihan oikeassa ´siteeraus´ei sitaaraus, vttu kun olen tyhmä!

Mutta koirien käyttäymiskouluttaja olen, cicero (varmaan joku kreikkalainen) saa olla ihan mitä mieltä tahansa!
juu niin varmaan olet :lol:
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

eikös tuo ampumakoe nimenomaan ole metsästyskoirille tehtävä soveltuvuuskoe?
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Tässä puolueetonta ja asiallista tietoa ;) :

http://koiranvihaajat.tripod.com/
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Viesti Kirjoittaja otus »

Ol pakko korjata vähän :Joey kiteytti, hyvin tuonne alemmas, muutama järjen sananen..
Viimeksi muokannut otus, Ti Maalis 18, 2008 5:58 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

otus kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:Tässä puolueetonta ja asiallista tietoa ;) :

http://koiranvihaajat.tripod.com/
Hoh hoijaa, ei käy edes huonosta vitsistä..
Olihan siellä ihan asiallistakin tietoa. 550 000 koiraa, noin 40 000 puremaa vuodessa...
Viimeksi muokannut Marsalkka, Ti Maalis 18, 2008 6:00 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Tämä on hiljainen mielenosoitus tyhmiä ja välinpitämättömiä koiranomistajia vastaan..eläinhän ei ole kykenevä vastaamaan teoistaan.

...

Ne koirat, joilla on idiootit omistajat, saattavat jopa käydä kiinni ja huonoimmassa tapauksessa raatelevat ihmisen.
Jopa Koiranvihaajissa ymmärretään, että syy ei ole juuri milloinkaan koirassa.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

joey kirjoitti:
Tämä on hiljainen mielenosoitus tyhmiä ja välinpitämättömiä koiranomistajia vastaan..eläinhän ei ole kykenevä vastaamaan teoistaan.

...

Ne koirat, joilla on idiootit omistajat, saattavat jopa käydä kiinni ja huonoimmassa tapauksessa raatelevat ihmisen.
Jopa Koiranvihaajissa ymmärretään, että syy ei ole koskaan koirassa.
Näin on! Kaikki eivät ymmärrä, että lapsi ei saa mennä koiran ruokakupin lähelle tai että yli kymmenen vuoden ikäinenkään lapsi ei voi jäädä koiran kanssa kahdestaan.

Idiootteja omistajia onkin Suomessa melko paljon. 550 000 koiraa ja noin 40 000 puremaa vuosittain!
Viimeksi muokannut Marsalkka, Ti Maalis 18, 2008 6:00 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Viesti Kirjoittaja otus »

Parempi nimi tuolle saitille olisi Idioottien Koiranomistajien vihaajat.
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
raikuli
Alibin satunnaislukija
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 8:28 pm

Viesti Kirjoittaja raikuli »

Taas on näemmä Rottweiler hyökänny ihmisen kimppuun. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008031 ... 0_uu.shtml

Tässä uusimassa tapauksessa väitetään koiran päässeen irti vahingossa, mikä lie ihan totta. Etenkin Elimäen tapauksen johdosta kokisin kuitenkin hyväksi Rottweilereiden, Pitt Bullien yms. koirarotujen kohdalla jonkinlaisen lupamenettelyn.

Mikäli omistaja tahtoo tai on vain muuten asiasta mitään ymmärtämätön, niin koirasta saa kasvatettua minkälaisen viripään tahansa. Eikä asiaan perehtymätön koiran omistaja useinkaan tajua, miten koira pitäisi kasvattaa ja miten koiran tulisi antaa olla tekemisissä ulkopuolisten kanssa. Pahin tapaus on sekopää omistaja ja munan jatkeeksi hommattu isohko ja agresiiviseksi kasvatettu hauva, joka on erittäin huono ja vaarallinen kombinaatio. Osaavissa ja hyvissä käsissä näistä kyseisistä koiraroduista saa kuitenki varmasti erittäin hyviä ja tottelevaisia lemmikkejä ja monissa tapauksissa apulaisia ihmisille. Hyvin kasvatettua, pidettyä ja omistajan kontrolloimaa koiraa en ole koskaan kokenut vaaraksi. Varuillaan on kuitenkin saanut olla koirien kanssa, jotka on hankittu syystä tai toisesta, mutta kasvatus on "unohtunut".

Sitä ei voi sallia, että koiria jotka huonosti kasvatettuna muuttuvat vaarallisiksi, annetaan ihmisille, joilla ei ole taitoa tai halua kasvattaa koiria kunnolla. Tämä on koirien parhaaksi, mutta ennenkaikkea tärkeää ihmisten turvallisuuden kannalta.
Vastaa Viestiin