Artisti Jonne Aaronia koskeva identiteettivarkaus(?)

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Avatar
Maruna
Sabrina Duncan
Viestit: 353
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 11:31 pm
Paikkakunta: Lahti

Artisti Jonne Aaronia koskeva identiteettivarkaus(?)

Viesti Kirjoittaja Maruna »

Artisti Jonne Aaronia koskeva identiteettivarkaus(?)

Olen aina pitänyt laulaja Jonne Aaronin musiikista. Toisinaan olen myös kommentoinut hänen virallisilla fanisivuillaan olleita julkaisuja, ja ”tykkäillytkin” niistä. (Itse laulajan kanssa en ole koskaan jutellut, saati että olisin tavannut hänet henkilökohtaisesti jossakin.)

Yhden viime aikaisen kommenttini perään oli lisätty muka "Jonne Aaronin" vastaus, jossa tämä pyysi minuakin (faninaan) liittymään toiselle ihailijasivulleen. En osannut oitis epäillä huijausta, ja liityinkin ”tarjotulle” sivulle muka "Jonne Aaronin" kaveriksi. Pian aloin ihmetellä tämän toisen fanisivun lyhyttä olemassaoloa, vähäistä ihailija-kaverimäärää, ja sen sisältämiä muutamia hassuja julkaisuja.

Erosin epämääräiseltä fanisivulta. Pahaksi onneksi, sivun luoja oli kuitenkin ehtinyt jo poimia FB-profiilistani talteen henkilökohtaisen puhelinnumeroni.

Pian aloinkin saada viestejä "Jonne Aaroniksi" tekeytyneeltä henkilöltä oudosta numerosta +1(251)314-7329.Totesin "What's up"-viestien lähettelijälle, että hän numeronsa sijaintipaikka taitaa olla USA:ssa, Texasin osavaltiossa ja Wacon kaupungissa. "Jonne Aaron" vastasi tähän yllättävän liukkaasti käyttävänsä ko. numeroa Yhdysvalloissa, ystävänsä luona vieraillessaan. Epäluuloisena estin kuitenkin numerosta +1 (251)314-7329 tulevat viestit.

Joidenkin päivien kuluttua (11.5.2022) edellä kuvatusta episodista minulle alkoi yhtäkkiä saapua"What's up"- viestejä puhelinnumerosta +358503291470. Jälleen viestien lähettäjä kehotti minua uskomaan, että hän on muka laulaja Jonne Aaron. Lähettipä sanojensa vakuudeksi ko. artistin valokuvankin. Pian tämä "Jonne Aaron" siirtyi pyystämään minun valokuvaani, ja kyseli ikääni, ammattiani sekä haluani avioitua uudelleen. (Olenhan pitkästä 20 vuoden suhteesta ja avioliitosta keväällä 2020 leskeytynyt.)

Estin puhelinnumerosta 050- 3291470 tulevat viestit, ja etsin ko. numeron haltijan Fonecta Finderin avulla. Fonecta Finderin mukaan numero 050-3291470 ei suinkaan kuuluu väitetysti laulaja Jonne Aaronille, vaan Tanja Ståhl-nimiselle, Hamarissa asuvalle henkilölle.

Minulla on nyt tallella kuvankaappaukset kaikista laulaja "Jonne Aaronina" esiintyneen henkilön, sekä numerosta +1(251)314 7329 että +35850-3291470, lähettämistä ”Whats up”-viesteistä, toukokuulta 2022.

Haluaisin tiedustella teiltä, hyvät minfolaiset, minkäasteisesta rikkeestä tai rikoksesta kuvaamassani on mielestänne kyse? Onko kyse vain härskistä kiusanteosta ja minun tietojeni (iän, ammatin, ulkonäön, naimahalujen) kalasteluyrityksestä? Vai voidaanko edellä kuvattua toimintaa pitää, minulle henkilökohtaisesti tuntemattomaan, laulajaan kohdistuneena identiteettivarkautena? Eikö toisena henkilönä esiintyminen ole ylipäänsä rikos?

Laulaja Jonne Aaronina esiintyvä henkilö.jpg
Laulaja Jonne Aaronina esiintyvä henkilö.jpg (39.47 KiB) Katsottu 1108 kertaa
Muka Jonne Aaron.jpg
Muka Jonne Aaron.jpg (100 KiB) Katsottu 1108 kertaa
Kuvien kokoa kohtuullistettu
-NILS-
En esiinny nimimerkillä "Marja" tai muilla M-kirjaimen sisältävillä nimimerkeillä. Toisin kuin minuna netissä esiintymään, pyrkivä, jo vuosia vainonnut ja mustamaalannut T-mies.

Staff Meeting
Hetty Wainthropp
Viestit: 476
Liittynyt: Ke Helmi 10, 2021 8:51 pm

Re: Artisti Jonne Aaronia koskeva identiteettivarkaus(?)

Viesti Kirjoittaja Staff Meeting »

Luulin että hän kirjoitti vain what`s up.
Mutta olihan siinä muutakin.

Erikoinen huijaus jos huijari yrittää omalla nimellään ja osoitteellaan huijata. Haisee rahtihameelle.

Avatar
Maruna
Sabrina Duncan
Viestit: 353
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 11:31 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Artisti Jonne Aaronia koskeva identiteettivarkaus(?)

Viesti Kirjoittaja Maruna »

Staff Meeting kirjoitti:
Ti Touko 17, 2022 6:50 pm
Luulin että hän kirjoitti vain what`s up.
Mutta olihan siinä muutakin.

Erikoinen huijaus jos huijari yrittää omalla nimellään ja osoitteellaan huijata. Haisee rahtihameelle.
Niin.En usko, että tässä huijauksessa on kyse yrityksestä hyötyä taloudellisesti. Ensimmäinen puhelinnumeroista menee Texasin osavaltioon Wacoon, jossa sijaitsee sellaisen, kansainvälisen firman toimipaikka, jossa supisuomalainen mies, jonka kanssa olin hyvin nuorena kihloissa, on töissä. Minun nenääni haisevat vuosien takaiset kaunat ko. miehen puolelta. Mitään muuta en selitykseksi keksi.
En esiinny nimimerkillä "Marja" tai muilla M-kirjaimen sisältävillä nimimerkeillä. Toisin kuin minuna netissä esiintymään, pyrkivä, jo vuosia vainonnut ja mustamaalannut T-mies.

Avatar
Maruna
Sabrina Duncan
Viestit: 353
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 11:31 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Artisti Jonne Aaronia koskeva identiteettivarkaus(?)

Viesti Kirjoittaja Maruna »

Tiedoksi Texas Instruments Oy:n palveluksessa, elektroniikkainsinöörinä työskentelevälle nuoruuden rakkaudelleni, jonka kanssa seurustelin, olin kihloissa ja asuin avoliitossa vuosina 1993-98, jos sinä ja nykyinen naisystäväsi esiinnytte jonakuna toisena, olemassa olevana henkilönä, ja alatte hänen nimissään viestitellä minulle esim. Whats up:ssa, syyllistytte rikokseen. Esiinnytkö muuten täällä murha.infossa nimimerkillä "Marja", vaikka oikea etunimesi on Pekka, ja sukupuoleltasi olet mies? Vai tekeekö uusi naisystäväsi niin? Koska ajattelitte lopettaa raukkamaisen kiusaamisenne ja harhauttamisenne somessa?

Tässä teille tietoa siitä, että identiteettivarkaus on rikos:

”Identiteettivarkaudessa on kyse tilanteesta, jossa esiinnytään toisen henkilöllisyydellä. Rikoksen tekijä erehdyttää tarkoituksellisesti kolmatta osapuolta käyttämällä jonkun muun henkilön henkilötietoja, tunnistautumistietoja tai muuta vastaavaa toisen henkilön yksilöivää tietoa. Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi toisena ihmisenä esiintymistä sosiaalisessa mediassa, toisen ihmisen nimissä tehtyä osamaksukauppaa tai verkkokauppa- tai lehtitilausta.”

https://www.riku.fi/erilaisia-rikoksia/ ... varkaus-2/
En esiinny nimimerkillä "Marja" tai muilla M-kirjaimen sisältävillä nimimerkeillä. Toisin kuin minuna netissä esiintymään, pyrkivä, jo vuosia vainonnut ja mustamaalannut T-mies.

Vastaa Viestiin