Tyrmäystipat ja muut samantapaiset

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Tyrmäystipat ja muut samantapaiset

Viesti Kirjoittaja Howler »

Etsiskelin vähän haulla olisiko tästä aiheesta ollut, mutten löytänyt ja mietin, että tämä ei ehkä ihan rikosten puolelle kuulu, kun onneksi välistä ei satu mitään pahempaa...

Mutta, mitä kaikkia tälläisiä on liikkeellä? Mitä mieltä olette niistä? Oletteko itse, tai onko kukaan läheisenne, sukulaisenne tai tuttunne joutunut tyrmäystippojen tai muiden tälläisten aineiden uhriksi? Onko sen jälkeen käynyt huonosti, vai oliko kerrankin "happy ending"?

Samanikäinen serkkupoikani joutui tyrmäystippojen uhriksi juhliessaan 18-vuotispäiväänsä. Hän oli ystäviensä kanssa baarissa. Serkkuni ei vieläkään ole ihan varma, mitä oli tapahtunut, mutta oletettavasti baarissa joku oli tarjonnut hänelle juotavaa. Serkku joi siitä, ja sitten ymmärtääkseni kaatui tai lyyhistyi tai jotain. Onneksi oli ystävät lähellä, eikä serkkuani esim. varastettu tai mitään. Kuitenkin serkku vietiin ensiapuun, ja päästessään kotiinsa hän ei muistanut asioita. Esimerkiksi mennessään huoneeseensa hän kysyi "Onko tämä minun huoneeni?". Muisti kuitenkin palautui myöhemmin niiltä osin, mutta tuon illan tapahtumia ei muista.

Aiheesta oli kaksi ketjua. Ne yhdistetty
-NILS-
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

^tai joi kaatokännit ja sammui kesken illan? :wink:

Kukaan minun tuttuni ei ole joutunut uhriksi.
I am an African!
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

Herkkis kirjoitti:^tai joi kaatokännit ja sammui kesken illan? :wink:
Ei, tästä ei ollut kysymys kuitenkaan. Kuten sanoin, ystäviä oli siinä samassa tilanteessa ja olisivat kyllä kertoneet, jos asia noin olisi. Aika julmaa pilailla tuollaisesta.
Spete
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 12:05 pm

Viesti Kirjoittaja Spete »

Mielenkiintoinen aihe. :wink:
Itse olen nyt 35v, mutta aikoinaan n~24v olin pelinhoitajana ja tietysti viikonloput töissä...
Yhtenä sunnuntaina menin yhteen ravintolaan ns "päiväkaljalle" otin yhden ja tilasin toisen josta kerkisin juoda ~puolet.
Vessassa kävin välillä ja seuraavana päivänä heräsin kotoa.

Jälkeenpäin tutulta baarimokplta kuultuna:

Kävin vessassa yhden jälkeen ja kun toista join niin tipuin jakkaralta "puolitajuttomana", sällit kutsuivat yhden tutun taxikuskin joka minut hoiti kotia....joku varmaan testaili jotain aineita..

Oli muuten pää suht kipeä kun heräsin. :evil:
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Ilmainen vinkki/ohje: Älkää ryypätkö niin paljon niin ei tyrmäys pääse yllättämään.:roll: :mrgreen:
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Ennen sanottiin, että ei pidä jättää juomaansa vartioimatta, mutta onko nyt meno mennyt niin kovaksi, että tipat voi saada jo suoraan tiskiltä, vai miten nuo juttunne pitäisi tulkita?
Every ship must sail a world.
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

ABC kirjoitti:Ennen sanottiin, että ei pidä jättää juomaansa vartioimatta, mutta onko nyt meno mennyt niin kovaksi, että tipat voi saada jo suoraan tiskiltä, vai miten nuo juttunne pitäisi tulkita?
Onhan se mahdollista, että tipat saa suoraan tiskiltä, mutta yleensä kai se on niin, että vartioimattomaan juomaan ne tipat salakavalasti laitetaan.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Veikkaisin, että yksi syy siihen miksi on kuullut vaan entistä enemmän ja enemmän juttuja tästä, on röökikopit. Porukka jättää tuopit niiden eteen vartioimatta. Lähiaikoina olen kuullut kolme kertomusta lähipiiristä näistä, kaksi kertaa nainen on "tyrmätty" ja kerran mies (rahat oli lähteneet), olkaa ihmiset varovaisia!!
albino
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 1:33 pm

Viesti Kirjoittaja albino »

Isoveljeni valitettavasti joutui jonkun idiootin "uhriksi" eräällä baarireissullaan. Ilta oli vasta aluillaan kun hän joi, en muista mitä(eikä varmaan muista itsekään), ja lähes samantien oli sitten filmi menny poikki. Aamulla sitten heräsi tikit otsassaan, olivat kaverit taluttaneet häntä sieltä baarista pois ja hetkeksi hellittäneet otettaan niin samantien oli velipoika sitten ollu siellä asvaltin kanssa tuttavuutta tekemässä=/
Feel no remorse, no sense of shame.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Voisikohan näissä tämän tyyppisissä (siis joissa kohteena ei ole pienikokoinen nainen, joka sitten herää lopulta väärästä sängystä) olla kyse jostain muusta kuin tyrmäystipoista tai vastaavista? Esimerkiksi: alkoholin vaikutus johonkin tiettyyn aiemmin nautittuun ruokaan/lisäaineeseen/lääkkeeseen?

Eräs hyvä ystäväni oli seonnut baarissa parin tuopin jälkeen. Oli puhunut täysin höpöhöpöjä ja sammunut, kotiinpääsystä tai illan muista tapahtumista ei mitään muistikuvaa, aamulla kuulemma oli aika kauhea olo. Kyseessä on henkilö, joka on kyllä erittäin valveutunut alkoholin käytön suhteen ja on seurannut huumeidenkin käyttöä läheltä, eikä hevillä säikähdä. Oli todella järkyttynyt jälkeenpäin, ja varma siitä, että oli tullut nimenomaan tarkoituksella tyrmätyksi.

Miksi kukaan tipottelisi mitään isokokoisen (90kgx190cm, jääkiekkoilija), suurella porukalla liikkeellä olevan pojan, lasiin? Kyllä sen ymmärrän, jos minut pienikokoisena minihameessani tyrmättäisiin ja kannettaisiin kotiorjaksi, mutta nämä täälläkin mainitut esimerkit eivät oikein vakuuta.
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Kyse voisi olla siitä, että tippojen laittaja ei aina tiedä varmasti, kenen juoma on, ja tipat saattoivat olla tarkoitetut jollekin naisihmiselle. Toinen vaihtoehto on tippojen laittaminen ryöstöyritys mielessä tai ihan vaan vittuiluksi kilpailevalle urokselle.
Every ship must sail a world.
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

ABC on oikeassa, samoja motiiveja epäilen minäkin, esim. serkkupojan tapauksessa mietin kovasti tuota ryöstön mahdollisuutta.
pikkunen
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 107
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 4:24 pm
Paikkakunta: Pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja pikkunen »

Itse tyrmäystippojen uhrina olen kiitollinen että tuttu tyyppi oli vienyt kotiin.
Oltiin kaverin kanssa normaalisti baarissa,pohjiksi juotu muutama olut per/naama.
Baariin päästiin,ekat lasit käteen ja sen ekan lasin ei muisteta kumpikaan mitään.
Asiaa seuraavina päivinä pohdittua,totesimme ettei ole muuta mahdollisuutta kuin että tipat tuli laseihin jo tiskiltä poistuessamme.

Noihin aikoihin olimme oikeita baarin suurkuluttajia joten pari kaljaa ei tuntunut missään ja sellaista muistinmenetystä ei yhtä aikaa voi tulla mitenkään.

Olo oli seuraavat päivät huono ja pääkipeä järkyttävä. :evil:
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5189
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Kauan sitten olin baarissa olusilla. Tilipäivä. :wink:
Muutaman oluen ja ihan viihtyisän jutustelun muistan. Sitten "herään" kaupungin keskustasta, eräiltä rappusilta istumasta. Ktson kelloa, viisi tai kuusi tuntia on "kadonnut" kokonaan.
Otan taksin, mutta olo on niin sekava, että en muista kunnolla osoitetta äidilleni, jonne siis hätäpäissäni haluan mennä...
Taksikuski on hermostua. Kerron, että minulla on useamman tunnin muistikatko, taksari pudistelee päätään.
Taksi jättää minut sitten jonnekkin, rahaa löytyy vain taskusta, eikä sitäkään tarpeeksi, vaikka olin nostanut melkoisesti rahaa mukaani...
Lopulta ulkoilmassa virkistyn senverran, että löydän äidille.


Juttu jäi vaivaamaan, olin kyllä kuullut että on olemassa ns tyrmäystippoja. Ennen eikä jälkeen ole moista tapahtunut ja olen tarkka lasistani...
Mutta tuolloin...Olin osittain puolituttujen seurassa, en tajunnut olla varovainen.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
jalkalamppu
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Huhti 25, 2007 1:42 am

Viesti Kirjoittaja jalkalamppu »

Tuttu oli noin kuukausi sitten firman retkellä Tallinnassa. Meni laulamaan karaokea suht hyvässä kunnossa, tuli takaisin juomaan, ja siihen katkeaa muisti. Oli herännyt hytistä ilman kenkiä ja lompakko tyhjänä. Kertoi jutelleensa parin virolaisnaisen kanssa ennen laulamaan menoa, tais sitten kauniit naiset viedä jalat alta ja kengät jalasta.
Vastaa Viestiin