Lintuvarkaus Turussa (Selvinnyt)

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
mustarastas
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Joulu 14, 2007 2:40 pm

Lintuvarkaus Turussa (Selvinnyt)

Viesti Kirjoittaja mustarastas »

Lintujen myyjän ilmoitus kirjoitti:Neitokakadupariskunta LUTINO-HELMIÄIS-naaras, jolla melkein koko pyrstö pudonnut ja punainen poskilaikku levinnyt pesimisinnon takia ja HARMAA koiras huijattu minulta. Samalla varastettu kotoa lompakko rahoineen, kännykkä ja lääkkeitä.

Tapahtui Turussa 5.12.2008. Kauppakirjan väärennettyjen tietojen mukaan miehen nimi Jan Happonen, syntymävuosi 1980, puheen perusteella mies ULKOMAALAISPERÄINEN, mutta puhuu hyvin suomea. Isällään kuulemma ollut neitokakadupariskunta aikoinaan. Pituus noin 175-180 cm, siili-hiukset, tummanruskeat, silmät ehkä ruskeat, vaalea iho, vartalo normaali, ei huomattavan lihaksikas, muttei laihakaan, uudet vaaleansiniset skeittikengät, siistit vaatteet, polttaa tupakkaa. Sanoo olevansa Rossossa töissä.

Nainen hieman yksinkertainen, pituus n. 170-> cm, ruskeat yli olkapään -pituiset hiukset, ehkä värjäämättömän ruskeat, ei meikattu. Sopusuhtainen vartalo. Ei polta tupakkaa. Ikä alle 30 vuotta. Sanovat että heillä 7-vuotias tytär ja asuvat Yliopistonkatu 6c:ssä Turussa, muuttaneet kaksi viikkoa sitten Vantaalta kuulemma. Löysähköt, ruskeansävyiset vaatteet. Ei korkokenkiä.

Esittivät hyvin kiinnostuneita neitokakaduista, huomasivat ilmoituksen kaupan ilmoitustaululta. Puhuivat paljon kauppakirjan tärkeydestä ja muista ns. turvallisuus- ja oikeudenmukaisuusasioista. Väärennetty nimi ja henkilötunnus.

ILMOITTAKAA POLIISILLE ja MINULLE KAIKISTA HAVAINNOISTA! Kiitos
Mainitut linnut ovat alkujaan minun, jouduin luopumaan niistä niiden aiheuttaman vakavan keuhkosairauden takia.

Varkaat luultavasti toimivat nopeasti: Eläinkaupoista voi kysellä, jos asuu Turun seudulla tai lähettyvillä. Itse seuraan Keltaista pörssiä ja myydään lintuja-palstoja netissä ja kyselen epäilyttävistä lintupariskunnista tai yksittäisistä linnuista lisätietoja.

Voi toki hyvin olla, että varkaat asuvat/toimivat muualla kuin Turussa, siksi arvostan myös muualla silmänsä auki pitäviä.
Viimeksi muokannut mustarastas, Pe Tammi 09, 2009 6:12 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2650
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Arjen salapoliiseille tehtävä: Lintuvarkaus Turussa

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

mustarastas kirjoitti: Nainen hieman yksinkertainen
Miten lintujen myyjä voi näin sanoa? Itsehän hän on hieman yksinkertainen jos antoi linnut ilmaiseksi pois. :roll:
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Arjen salapoliiseille tehtävä: Lintuvarkaus Turussa

Viesti Kirjoittaja Damien »

Hä?
Siis sinulta huijattu kaksi lintua joista jouduit luopumaan?
Olenko oikeasti ainoa joka ei ymmärrä?
Murtauduttiinko kotiisi vai jäikö linnut vain maksamatta.
Ja samalla varastettu tavaraa...
Jätitkö kyseisen pariskunnan
keskenään asuntoosi?
Jos asutte samassa kaupungissa, onko
poliisi tarkastanut jo kyseisen osoitteen tai
herran väittämän työpaikan?
Sori mutta nuo tuntomerkit vähän huvittaa: "ei korkokenkiä, ei polta tupakkaa".
Mutta siis, valitettavasti tekstisi jättää ainakin minulle enemmän kysymyksiä kuin vastauksia.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
mustarastas
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Joulu 14, 2007 2:40 pm

Viesti Kirjoittaja mustarastas »

Linnut olivat väliaikaisessa sijoitushoidossa niiden myyjän luona, koska itse en voinut niitä enää terveyteni kustannuksella pitää. Aloitusviestini quote on kyseisen myyjän kirjoittama ilmoitus tapahtuneesta. Itse asun Helsingissä, en Turussa - tapahtumapaikka on kuitenkin Turku. Osoitetta ei ole vielä tarkistettu, mutta tuskin varkaat siellä asuvat, jos kerran nimensäkin väärensivät. Kyse on linnuista maksamatta jättämisestä ja lompakon, kännykän sekä lääkkeiden varastamisesta, ei varsinaisesta murrosta.

Lähes kaikki tämä kävisi kyllä ilmi aloitusviestistä, jos viitsisi vain lukea sen kunnolla.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

mustarastas kirjoitti:Linnut olivat väliaikaisessa sijoitushoidossa niiden myyjän luona, koska itse en voinut niitä enää terveyteni kustannuksella pitää. Aloitusviestini quote on kyseisen myyjän kirjoittama ilmoitus tapahtuneesta. Itse asun Helsingissä, en Turussa - tapahtumapaikka on kuitenkin Turku. Osoitetta ei ole vielä tarkistettu, mutta tuskin varkaat siellä asuvat, jos kerran nimensäkin väärensivät. Kyse on linnuista maksamatta jättämisestä ja lompakon, kännykän sekä lääkkeiden varastamisesta, ei varsinaisesta murrosta.

Lähes kaikki tämä kävisi kyllä ilmi aloitusviestistä, jos viitsisi vain lukea sen kunnolla.
Pahoittelen.
En huomannut useasta lukukerrasta huolimatta
että tuossa alussa oli lainaus.
Ehkä kuitenkin silti kannattaisi tarkistaa ko.
osoite ja työpaikka,
tai mitä ilmeisimmin poliisihan sen tulee tekemään
jos asiasta rikosilmoitus on tehty.
Toivotaan että linnut, sekä myös kadonneet tavarat löytyvät.
Jotenkin voisi kuvitella että nisteistä on kyse kun lääkkeet on viety.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
mustarastas
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Joulu 14, 2007 2:40 pm

Viesti Kirjoittaja mustarastas »

Rikosilmoitus on tehty juu. Minäkin toivon että linnut löytyvät, pelottaa ajatella että millaisiin oloihin ne tällaista kautta voivat päätyä.
mauser
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 11:14 pm

Viesti Kirjoittaja mauser »

tuntuu et linnut oisi ollu sivuseikka et ois vaan saanu samalla varastettua omaisuutta. ilmeisesti tasapainoista sakkia ku lääkkeitäkin pöllineet.
jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1328
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Mä nyt en oikein ymmärrä tässä keississä, että miten se varkaus on tapahtunut? Antoiko lintujen myyjä linnut ilman rahaa pariskunnalle? Lompakko ja lääkkeet ilmeisemmin on viety jostain näkyvältä paikalta? Miten pariskunta on saanut puuhastella rauhassa siellä kämpässä niin, että ovat saaneet lompakon ja lääkkeet pöllittyä? Itselläni on tapana jos asunnossani joskus harvoin on minulle tuntemattomia ihmisiä pistää kaikki vähäänkään kinnostavat tavarat piiloon, ei sillä, että en luottaisi mutta varmuuden vuoksi.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
mustarastas
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Joulu 14, 2007 2:40 pm

Viesti Kirjoittaja mustarastas »

Kyseessä on selvästi ollut ammattimainen varkaus, ei normaaleille ihmisille tule mieleen antaa huolella keksittyä väärennettyä elämäntarinaa ja varastaa myyjän kämpästä tavaraa. Yhden ihmisen on vaikea pitää silmällä kahta, etenkin jos toinen kyselee ja vie huomion, ETENKIN kun mitään tällaista ei todellakaan osaa epäillä tai odottaa. Ko. myyjä muuten lukee tätä keskustelua, olisi ystävällistä huomioida se.

Mutta mutta. Uutisia! Varkaat ovat asioineet ja kyselleet linnuista eräässä eläinkaupassa Turussa. Ilmeisesti asuvat siis Turussa eivätkä olleet satunnaisella visiitillä.
mustarastas
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Joulu 14, 2007 2:40 pm

Viesti Kirjoittaja mustarastas »

Nyt jo polttaa. Varkaat ovat asioineet jälleen mainitussa eläinkaupassa. Taitaa tapaus selvitä pian.
Jackdaw
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: To Syys 04, 2008 11:02 pm

Viesti Kirjoittaja Jackdaw »

toivottavasti,ja toivotaan että linnut löytyvät terveinä..
silmät auki turussa siis :x
Maailma on vaarallinen paikka.Ei siksi että on ihmisiä jotka tekevät pahaa,vain siksi että on ihmisiä jotka seisovat vieressä eivätkä tee mitään--
Jackdaw
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: To Syys 04, 2008 11:02 pm

Viesti Kirjoittaja Jackdaw »

mikä kauppa mahtaa olla kyseessä,noita kun ei turussa paljon ole :roll:
Maailma on vaarallinen paikka.Ei siksi että on ihmisiä jotka tekevät pahaa,vain siksi että on ihmisiä jotka seisovat vieressä eivätkä tee mitään--
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2650
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Eläinkaupan henkilökuntaahan voisi informoida tapahtuneesta rikoksesta ja pyytää soittamaan poliisille kun pariskunta seuraavan kerran asioi liikkeessä. Jos varkaat vaikkapa saataisiin nopealla poliisioperaatiolla kiinni.

Näen mielessäni jo otsikot:

"NÄYTTÄVÄ POLIISIOPERAATIO TURUSSA - PAPUKAIJAVARKAAT ANTAUTUIVAT ILMAN VASTARINTAA"

"KAKADUVARKAAT SYYTTIVÄT OIKEUDESSA TOISIAAN - KUMPAAKIN PUOLUSTANUT OIKEUSAVUSTAJA POISTUI PAIKALTA"

"JAAKKO TUUTTI: JATKOSSA VALITSEN ASIAKKAANI PAREMMIN"
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
mauser
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 11:14 pm

Viesti Kirjoittaja mauser »

Jack the Ripper kirjoitti:Eläinkaupan henkilökuntaahan voisi informoida tapahtuneesta rikoksesta ja pyytää soittamaan poliisille kun pariskunta seuraavan kerran asioi liikkeessä. Jos varkaat vaikkapa saataisiin nopealla poliisioperaatiolla kiinni.

Näen mielessäni jo otsikot:

"NÄYTTÄVÄ POLIISIOPERAATIO TURUSSA - PAPUKAIJAVARKAAT ANTAUTUIVAT ILMAN VASTARINTAA"

"KAKADUVARKAAT SYYTTIVÄT OIKEUDESSA TOISIAAN - KUMPAAKIN PUOLUSTANUT OIKEUSAVUSTAJA POISTUI PAIKALTA"

"JAAKKO TUUTTI: JATKOSSA VALITSEN ASIAKKAANI PAREMMIN"
seitsemän päivää: kakadu varas laulaa kaiken
mustarastas
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Joulu 14, 2007 2:40 pm

Viesti Kirjoittaja mustarastas »

Linnut ovat löytyneet! :) Poliisin kanssa hakivat linnut pois varkailta, kuulemma voivat hyvin. Kerron lisää jahka itse kuulen tarkemmin tapahtumien kulusta.
Vastaa Viestiin