Kaksosten kuolema kotisynnytyksessä Helsingissä

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

Loka kirjoitti:
Yökiitäjä kirjoitti: Miten muuten käy. Tuleeko tuollaisessa tapauksessa syytteitä jollekin, kun lapsi kuoli?
Sikiöllähän ei ole Suomessa mitään oikeuksia. Eli voit käytännössä tehdä lapsi mahassa mitä vain. Synnytyskin on oman harkinnan varassa, kuinka toimia.

Toinen lapsihan syntyi kuolleena joten siltä osin kaikki on ok, veikkaan että toisenkaan lapsen kohdalla syytteitä ei tule.
sairaalassa ainakin linja on, että jos lapsi ja äiti on synnytyksessä ahdingossa ja vain toisen voi pelastaa niin se pelastettava on äiti. ja itselle tuli mieleen tästä synnyttäjästä, että tämä on taas niitä homeopatiaan hurahtaneita luomuja, joille ei mene järkipuhe jakeluun vaikka sitä vasaralla sinne takoisi. on se sit jännä, et se oma vakaumus menee syntyneen lapsenkin kanssa usein sen lapsen etujen edelle, eikä ammattilaisia uskota edes hengenhädässä...prkl...
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
rikospahkina
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 10:52 pm

Viesti Kirjoittaja rikospahkina »

ABC kirjoitti:Voipi olla, että sekä tässä että Pietarsaaren tapauksessa äiti olisi hyvinkin ollut valmis lähtemään sairaalaan synnytyksen toden teolla alettua, mutta ei enää ollut siinä kunnossa, että olisi kyennyt tahtoaan selvästi ilmaisemaan.
Tämä on asian vierestä, mutta mitä lapsen isälle, joka oli kai osittain synnytyksessä mukana, jos muistan oikein, tapahtui? Saiko hän syyteen? Oliko juttu jo käräjillä?
kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

rikospahkina kirjoitti:
ABC kirjoitti:Voipi olla, että sekä tässä että Pietarsaaren tapauksessa äiti olisi hyvinkin ollut valmis lähtemään sairaalaan synnytyksen toden teolla alettua, mutta ei enää ollut siinä kunnossa, että olisi kyennyt tahtoaan selvästi ilmaisemaan.
Tämä on asian vierestä, mutta mitä lapsen isälle, joka oli kai osittain synnytyksessä mukana, jos muistan oikein, tapahtui? Saiko hän syyteen? Oliko juttu jo käräjillä?
Tästä ei ole ollut mitään uutisissa, minä olen siinä käsityksessä, että mies ei saanut mitään syytettä, korjatkaa jos olen väärässä.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

kahvitar kirjoitti:
rikospahkina kirjoitti:
ABC kirjoitti:Voipi olla, että sekä tässä että Pietarsaaren tapauksessa äiti olisi hyvinkin ollut valmis lähtemään sairaalaan synnytyksen toden teolla alettua, mutta ei enää ollut siinä kunnossa, että olisi kyennyt tahtoaan selvästi ilmaisemaan.
Tämä on asian vierestä, mutta mitä lapsen isälle, joka oli kai osittain synnytyksessä mukana, jos muistan oikein, tapahtui? Saiko hän syyteen? Oliko juttu jo käräjillä?
Tästä ei ole ollut mitään uutisissa, minä olen siinä käsityksessä, että mies ei saanut mitään syytettä, korjatkaa jos olen väärässä.
Ei isä voi mun järjen mukaan syytettä saada, eihän hän mitään ole tehnyt. :miettiö: Eikä isät muutenkaan ole aina niin tietoisia synnytyksen kulusta saati siitä koska pitää mennä sairaalaan ja koska ei. Toki onneksi on poikkeuksiakin.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Kalessin kirjoitti:******on se sit jännä, et se oma vakaumus menee syntyneen lapsenkin kanssa usein sen lapsen etujen edelle, eikä ammattilaisia uskota edes hengenhädässä...prkl...
Todellakin näin just. :raivio: Justiin selasin noita linkkiarkistoja ja muistin pari tapausta joissa toisessa 6 kk ikäinen poika kuoli vanhempien vegaanihömpötykseen ja toinen lapsi, alle vuosikas kuoli kun vanhemmat olivat koko eliniän syöttäneet pelkkiä hedelmiä. Voin kattoo linkit jos joku haluaa lukea?
rikospahkina
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 10:52 pm

Viesti Kirjoittaja rikospahkina »

Loka kirjoitti:
kahvitar kirjoitti:
rikospahkina kirjoitti: Tämä on asian vierestä, mutta mitä lapsen isälle, joka oli kai osittain synnytyksessä mukana, jos muistan oikein, tapahtui? Saiko hän syyteen? Oliko juttu jo käräjillä?
Tästä ei ole ollut mitään uutisissa, minä olen siinä käsityksessä, että mies ei saanut mitään syytettä, korjatkaa jos olen väärässä.
Ei isä voi mun järjen mukaan syytettä saada, eihän hän mitään ole tehnyt.
Kyseistä miestä todella epäillään vastasyntyneen murhasta ja keski-ikäisen naisen törkeästä kuolemantuottamuksesta. Avaan tästä uuden ketjun, sillä kuulisin mielelläni, missä tässä jutussa mennään.

Lisätietoja täällä:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1153359
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

rikospahkina kirjoitti:
Loka kirjoitti:
kahvitar kirjoitti: Tästä ei ole ollut mitään uutisissa, minä olen siinä käsityksessä, että mies ei saanut mitään syytettä, korjatkaa jos olen väärässä.
Ei isä voi mun järjen mukaan syytettä saada, eihän hän mitään ole tehnyt.
Kyseistä miestä todella epäillään vastasyntyneen murhasta ja keski-ikäisen naisen törkeästä kuolemantuottamuksesta. Avaan tästä uuden ketjun, sillä kuulisin mielelläni, missä tässä jutussa mennään.

Lisätietoja täällä:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1153359
Niin, me puhutaan nyt eri aiheista. Minä puhun kaksossynnytyksestä ja sinä yksös synnytyksestä joka tapahtui vuosi sitten?
rikospahkina
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 10:52 pm

Viesti Kirjoittaja rikospahkina »

Loka kirjoitti:
rikospahkina kirjoitti:
Loka kirjoitti: Ei isä voi mun järjen mukaan syytettä saada, eihän hän mitään ole tehnyt.
Kyseistä miestä todella epäillään vastasyntyneen murhasta ja keski-ikäisen naisen törkeästä kuolemantuottamuksesta. Avaan tästä uuden ketjun, sillä kuulisin mielelläni, missä tässä jutussa mennään.

Lisätietoja täällä:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1153359
Niin, me puhutaan nyt eri aiheista. Minä puhun kaksossynnytyksestä ja sinä yksös synnytyksestä joka tapahtui vuosi sitten?
Joo, sori.
Angaroth
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 1:40 pm

Avuataja

Viesti Kirjoittaja Angaroth »

Muistan lukeneeni jostain että se avustaja oli hommattu jonkun kotisynnytyksiin liittyneen nettisaitin välityksellä.
Vastaa Viestiin