Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Damien »

Nooruska kirjoitti:Homous ei edelleenkään ole sairaus eikä siitä voi "parantua" eikä mielestäni edes ole tarve... Sori OT.
Monien paikallisten mielestä pedofiliakaan ei ole mutta siitä parannettaisi erinäisiä, ja satunnaisia ruumiinosia silpomalla. :wink:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Arlene
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 8:30 pm
Paikkakunta: Pentonville

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Olen sitä mieltä, että sillä tahdilla mitä Lecter ketjuja avaa, hän ei voi olla kokopäivätyössä.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

^ Oon aina ajatellu, että se on perus normi-ikänen hiiva ja eläkkeellä tms..? :o
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
MEG
Adrian Monk
Viestit: 2588
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja MEG »

Arlene kirjoitti:Olen sitä mieltä, että sillä tahdilla mitä Lecter ketjuja avaa, hän ei voi olla kokopäivätyössä.
Doctor Lecter kirjoitti Politiikka ketjussa ,romanikerjäläisistä : "en minä köyhänä eläkeläisenä saa Helsingin kaupungilta pennin jeesusta jos lähden sinne "lomailemaan" ja sitten rahattomana käännyn kaupungin kassanhoitajan puoleen. En saa majoitusta, en lähtörahoja, en palstatilaa meediassa, en säälipillua, en yhtään mitään..".
Siis eläkeläinen. Mutta olemmehan "täällä" pelkkinä virtuaalihahmoina.
Ihan mielenkiintoista on D.L juttuja lukea, vaikka olenkin monesti erimieltä.
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Ei oikein tiedä itkisikö vai nauraisi, kun lukee näitä kommentteja. Itse "juhlakalu" ei ole virkkanut mitään.
Kannan korteni kekoon. :mrgreen:
Vuosia sitten aloitimme riitelemällä DL:n kanssa, kunnes meistä tuli kaverit, etten sanoisi ystävät.
Keneltä muulta löytyy sellaiset tiedot rikoksia koskien tällä palstalla kuin Doctor Lecteriltä?
Ehkä Aizerbaidzanilta kenties?
Yhtä kaikki, aina olen apua saanut DL:ltä jonkun rikoksen suhteen, kun olen tietoja kysellyt. Hän on juuri siitä harvinainen, ettei panttaa tietoja itsellään ajatuksella "Hankkikaa prkl itse nämä pöytäkirjat!" Hän on aina edistänyt keskustelua rikoksista ja pyrkimyksiä niiden selvittämiseen.

Se, että sohaisee politiikan kusiaispesään, ei kiitoksia kartuta! Sieltä tantereelta löytää aina aivan varmasti vastustajansakin, jotka näinä kinkkisinä aikoina käyvät kuumina kuin kiuaskivet saunailtoina.
No, minä pysyn siitä erossa.

Jotkut ovat paheksuneet Doctorin "uutta tyyliä". Itse pidän tätä uutta linja humoristisempana kuin alkuaikojen jäykkää kirjoittamista. Makuja on kuitenkin monia.

Nepenthe on mielensä pahoittanut. Varmaan syystäkin. En ole lukenut ko. Nepenthen vanhemmista kirjoitettua kommenttia, mutta vaikuttaa asiattomalta. Tässä yhteydessä tulisi taas muistaa, että nimimerkki Doctor Lecter on yksi meistä. Ei hänkään luullakseni pyhimys ole.
Arvostelematta mitenkään Nepenthen v*ttuuntumista (mikä on oikeutettua) ajattelen, olisiko nuo kommentit kirveltäneet yhtä paljon, jos ne olisi ilmaissut joku palstan rääväsuu.

Tätä en ymmärrä, että arvuutellaan mikä DL on asemaltaan työelämän kannalta?! Mitä merkitystä sillä on hänen viestiensä sisällön kannalta? Eikö ylläpidon tulisi suojella kirjoittajia näiltä arvuutuksilta?

Pitäisikö sitä vain palata asiaan - niihin rikoksiin?
härkä
Jack Bauer
Viestit: 936
Liittynyt: Ke Syys 17, 2008 6:34 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja härkä »

Olen tietyllä tavalla jäävi kommentoimaan tänne nykyään , mutta nyt lienee pakko !

Ensinnäkin , yhdyn Ailariin ! :D

Doctor Lecter on huomattavin rikosharrastaja tässä maassa , omasta mielestäni.
Tietenkin on joitakin kirjailijoita , mutta he ovat yleensä keskittyneet vain tiettyihin tapauksiin. ( Bodom jne. )
Hänen tietämyksensä yleisellä tasolla on merkittävän laaja ja hän on perehtynyt useisiin tapauksiin ihailtavalla perinpohjaisuudella.
On toki tapauksia , joissa joillakin muilla saattaa olla enemmän tietoa , jopa minullakin.

Kuten Ailar totesi , DL astui ehkä nyt hieman arveluttavalle alueelle - politiikkaan.
Se oli suuri virhe , tavallaan.
Tietyn sanoman julkituominen tuo aina vastakkaisia ajatuksia ja kommentteja esiin. Oma blogi olisi tässä suhteessa parempi vaihtoehto.
Anni Sinnemäen seksuaalisen haluttavuuden olisi voinut ehkä jättää omaan arvoonsa. ( Minulle kylläkin kelpaisi ) Härkä on härkä. :mrgreen:

Olisi hyvä , jos tämä keskustelu Tohtorista voitaisiin lopettaa. Teidän , jotka eivät ole häntä henkilökohtaisesti tavanneet ja rikospaikoilla yhdessä käyneet , on vaikeata ymmärrettävästi hahmottaa kaikkea sitä , mitä tähän harrastukseen liittyy.
Jotkut meistä ovat menneet , minä mukaan lukien , varsin syvälle näihin tapauksiin.

Kaiken kaikkiaan meidän pitäisi kunnioittaa toisiamme tuon ainaisen toistemme haukkumisen sijaan.
Ne meistä , jotka ovat toisensa eri yhteyksissä tavanneet , eivät ole yleensä juuri sen jälkeen toisistaan pahaa sanaa sanoneet.

Rauha kanssanne sisaret ja veljet. Ugh

Ja Valdovas. Älä turhaan käytä symboliani homoyhteyksissä , kuten Moldovan lipussa. Vaikken kirjoita , seuraan aika-ajoin.

Minä olen kuitenkin se , jota viimeiseksi voitaisiin homoksi mainita.
Nepenthe
Neuvoja-Jack
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 4:19 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Ailar kirjoitti:Arvostelematta mitenkään Nepenthen v*ttuuntumista (mikä on oikeutettua) ajattelen, olisiko nuo kommentit kirveltäneet yhtä paljon, jos ne olisi ilmaissut joku palstan rääväsuu.
Eivät tietenkään. Sen verran olen minfoa lukenut ja tuo haukkumiskulttuuri on täällä niin voimissaan, ettei kyllä ollut ensimmäinen kerta, kun jotain tuollaista kuulin. Jotkut käyttäjät ovat yksinkertaisesti vain pelkkiä trolleja, eikä heiltä edes voi odottaa mitään muuta. En koe tarpeelliseksi valittaa sellaisesta käytöksestä, koska en koe sen auttavan yhtään mitään. Kaikki tietävät millaisia he ovat, eivätkä he siitä muuksi muutu. Sen sijaan tällainen enemmän tai vähemmän kunnioitettu käyttäjä kun haukkuu, mutta sitten jossain toisessa ketjussa kun hän kommentoi jotain ja haukkuu maahanmuuttajia neekereiksi tai ählämeiksi, niin sitten joku kommentoi heti perään, että kyllä oli taas loistavaa tekstiä Doctor Lecteriltä, mitään hän ei tee koskaan väärin ja jos jotain käyttäjää haukkuu, niin tietysti se ruikuttaja on sen ansainnut, kun Doctor Lecter on tehnyt enemmän palstan hyväksi kuin KAIKKI TE MULKUT YHTEENSÄ! Sen takia vaan haukutte sitä kun olette eri mieltä poliittisista asioista sen kanssa. jne.

Veikkaanpa että jos kuka tahansa sattuisi tuollaisessa tilanteessa olemaan, niin ärsyttäisi kyllä aika vahvasti.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Sen kummemmin selittelemättä Doctor Lecter kuuluu ehdottomasti tänne minfoon ja on yksi tärkeimmistä keskustelijoista. Liian vähän on hänenlaisiaan kirjoittajia, jotka näkevät vaivaa löytääkseen jotain kättä pitempää. Asioiden pyörittely kuukausitolkulla ilman mitään kunnon faktaa muodostuu usein mielikuvitusleikiksi.
taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Taisi Hemmi kirjoittaa tuon avauksen :D :D :D
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

härkä kirjoitti: Ja Valdovas. Älä turhaan käytä symboliani homoyhteyksissä , kuten Moldovan lipussa. Vaikken kirjoita , seuraan aika-ajoin.

Minä olen kuitenkin se , jota viimeiseksi voitaisiin homoksi mainita.
Heh heh, odottelinkin, koska Härkä osallistuu tuohon epäilemättä häntä syvällisesti koskettavaan hereford-keskusteluun... :D

Mitä Moldovan valtion omaksumaan heraldiikkaan ja muuhun symboliikkaan tulee, niin sitä koskevat huomautukset lienee parasta suunnata suoraan mainitulle taholle eli esim. tänne:

Moldova Embassy , Finland

Kuznetsky Most 18
Postal Code:
107031
Moscow
Russia
Phone:
+7-95-9245353
+7-95-9246342
Fax:
+7-95-9249590
Email:
[email protected]
Website URL:
http://www.moldembassy.ru


Ja mitä Härän muihin transspekiestisiin taipumuksiin tulee, niin onhan toki niilläkin jo pitkät historialliset perinteensä... :D

Kuva

- http://fi.wikipedia.org/wiki/Minotauros
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

hannu hanhi kirjoitti:Sen kummemmin selittelemättä Doctor Lecter kuuluu ehdottomasti tänne minfoon ja on yksi tärkeimmistä keskustelijoista. Liian vähän on hänenlaisiaan kirjoittajia, jotka näkevät vaivaa löytääkseen jotain kättä pitempää. Asioiden pyörittely kuukausitolkulla ilman mitään kunnon faktaa muodostuu usein mielikuvitusleikiksi.
Äkkiä sitten vaan syntyy se käsitys, että kaikenmaailman neekerittelyt ja politikoinnit olisivat kanssa ikään kuin faktaa.

Mutta kuten sanottua, ei minusta kuulu ainakaan poissakaan olla. Mutta ymmärrän myös Nepenthen ajatusjuoksua liittyen ns. perseilyyn DL:n skrivailuissa.
Arlene
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 8:30 pm
Paikkakunta: Pentonville

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Nooruska kirjoitti:^ Oon aina ajatellu, että se on perus normi-ikänen hiiva ja eläkkeellä tms..? :o
Kun täällä jotkut kehuvat, miten paljon se on tehny palstan hyväksi. Vituttaa! :evil:
Kait sitä tekis itse kukin, jos olisi eläkkeellä; hakisi divareista Alibeja ja sitten referoisi niistä juttuja tänne. Mistä se on tuon politiikan keksinyt, en tiedä. Enkä halua tietääkään.

Mutta kun täällä lienee muitakin kun minä, jotka käymme kokopäivätyössä ja tykkäämme liikkua, lukea kaunokirjallisuutta jne. Ja onhan ne kotihommatkin hoidettava.
Salander
Harjunpää
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Loka 28, 2009 2:39 pm
Paikkakunta: Castellum

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Salander »

Arlene kirjoitti: Kun täällä jotkut kehuvat, miten paljon se on tehny palstan hyväksi. Vituttaa! :evil:
Kait sitä tekis itse kukin, jos olisi eläkkeellä; hakisi divareista Alibeja ja sitten referoisi niistä juttuja tänne. Mistä se on tuon politiikan keksinyt, en tiedä. Enkä halua tietääkään.

Mutta kun täällä lienee muitakin kun minä, jotka käymme kokopäivätyössä ja tykkäämme liikkua, lukea kaunokirjallisuutta jne. Ja onhan ne kotihommatkin hoidettava.
Siis ihanko tosissaan sua nyt vituttaa että joku laittaa aikaa ja vaivaa kirjoituksiinsa? :shock:
"The darkest place is under the candlestick"
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

INES 7 kirjoitti:
hannu hanhi kirjoitti:Sen kummemmin selittelemättä Doctor Lecter kuuluu ehdottomasti tänne minfoon ja on yksi tärkeimmistä keskustelijoista. Liian vähän on hänenlaisiaan kirjoittajia, jotka näkevät vaivaa löytääkseen jotain kättä pitempää. Asioiden pyörittely kuukausitolkulla ilman mitään kunnon faktaa muodostuu usein mielikuvitusleikiksi.
Äkkiä sitten vaan syntyy se käsitys, että kaikenmaailman neekerittelyt ja politikoinnit olisivat kanssa ikään kuin faktaa.

Mutta kuten sanottua, ei minusta kuulu ainakaan poissakaan olla. Mutta ymmärrän myös Nepenthen ajatusjuoksua liittyen ns. perseilyyn DL:n skrivailuissa.
No kyllä jokainen keskiverto ihminen erottaa, mikä on faktaa ja mikä jotain muuta. Jos DL on neekeritellyt, niin se ei ole fiksua toimintaa. En ole itse varmaan sitä ketjua lukenut. Ei tarvitse ajatella joka asiassa kuten Doctor Lecter, mutta siitä huolimatta häntä voi pitää yhtenä tärkeimmistä tämän palstan moottoreista.
Tuntematon Mies
Remington Steele
Viestit: 238
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 10:20 am

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Tuntematon Mies »

Tämä on kyllä yksi kiinnostavimmista ketjuista pitkiin aikoihin :shock:
Vastaa Viestiin