Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Waja
Jane Marple
Viestit: 1098
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 2:36 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Waja »

Siis,että kysymys on asetettukin ainoastaan ylläpidolle ?
Nepenthe
Neuvoja-Jack
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 4:19 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Varmaan tarkoitettu vähän samalla tavoin keskusteltavaksi kuin "Miksi Hessu saa levittää perättömiä tietoja?" -ketju.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
Kukkakaali
Lauri Hanhivaara
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 1:31 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Kukkakaali »

Waja kirjoitti:Siis,että kysymys on asetettukin ainoastaan ylläpidolle ?
Mistäs niin päättelit?
Waja
Jane Marple
Viestit: 1098
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 2:36 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Waja »

Kukkakaali kirjoitti:
Waja kirjoitti:Siis,että kysymys on asetettukin ainoastaan ylläpidolle ?
Mistäs niin päättelit?
Nepenthen kysyessä:Miksi säännöt eivät ole kaikille samat.
Ei ole rivimiehien ratkaistavissa sääntöjen noudattaminen.
Kukkakaali
Lauri Hanhivaara
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 1:31 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Kukkakaali »

Waja kirjoitti:
Kukkakaali kirjoitti:
Waja kirjoitti:Siis,että kysymys on asetettukin ainoastaan ylläpidolle ?
Mistäs niin päättelit?
Nepenthen kysyessä:Miksi säännöt eivät ole kaikille samat.
Ei ole rivimiehien ratkaistavissa sääntöjen noudattaminen.
Kyllä rivimiehetkin silti voi asiasta keskustella, vaikkei päätösvaltaa olekkaan.
Waja
Jane Marple
Viestit: 1098
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 2:36 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Waja »

Sure,my Dear.
pekkaeric
Hetty Wainthropp
Viestit: 451
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 10:04 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja pekkaeric »

Docilla on ehdottomasi intoa ja tietoa,ihan detaljeja asioihin , mihin kommentoi.Tykkäisin tonnilla, mutta oon hetero. Tykkään silti.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17110
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Nepenthe toisaalla:
Nepenthe kirjoitti:
Doctor Lecter kirjoitti:Nyt te kaksi vatipäätä ^ ^^ halusitte tahallaan ymmärtää väärin - tai sitten olette vaan niin vähälahjaisia, että kertomani ei mennyt perille. Pahoittelut jos se on jälkimmäistä. Vanhemmiltanne olisi pitänyt kieltää sukupuoliyhdyntä, sillä jo tuolloin oli todennäköisesti nähtävissä, että se mahdollinen ja ei-toivottu jälkikasvu ei apukoulua pidemmälle tule pääsemään...
Mitään asiallista tai kunnioitettavaa tuossa en näe. Hän lisäksi tuntuu lähinnä vain haukkuvan ihmisiä ja nimittelevän näitä.
En sitä asialliseksi ja kunnoittavaksi tarkoittanutkaan - että ihan oikein näit.
Lisäksi kehitysapu ei millään tapaa kannusta neekerien asuttamia valtioita omaan tuotantoon.
Tuo on ihan totta. Ei kannusta. Pitäisikö asia sanoa jotenkin toisin? Kukkaiskielellä? Sinä ilmeisesti haluaisit lapioida Afrikkaan loputtomasti lisää rahaa, kuvitellen, että sillä ne ongelmat ratkeavat.
Tosin, jos kaikki naiset olisivat mielipiteiltään, ulkoiselta ja ilkoiselta olemukseltaan sekä seksikkyydeltään kuin Anni Sinnemäki, niin naimalakkoon olisi helppo ryhtyä... Ei tekisi naista mieli, ei.
Tämä on minun mielipiteeni. Jonkun toisen mielestä AS on seksikäs.
onkohan tuon Razmyarin aatesuunta "nazistinen..."?
Tuo oli huono läppä, jolla tarkoitin jotain muuta, kuten esim. lipposmainen öykkäri, koivistomainen jaarittelija, nazistinen...
Toki mieluummin menisi läpi toimittaja Päivi Storgård - ainakin hänellä on isohkot tissit.
Eikö se pidäkään paikkaansa?
Mutta kait se menee ählämeilläkin siten, että mitä serkumpi sen herkumpi...
Jos se meillä vääräuskoisilla on näin, niin ehken ählämeilläkin. Onko siinä jotain mitä et ymmärtänyt. Tietääkseni musulmaanit avioituvat serkkujensa kanssa.
Nepenthe kirjoitti:Tossa nyt on ihan aluiksi jotain mitä ÄKKISELTÄÄN pisti silmään, eikä minun mielestä missään noista ole mitään asiallista tai faktaa tai muutakaan. Odottelen innolla, että tyypin varoitussaldo täyttyy ja saa jäähyn, niin ehkä keskustelu pysyisi asiallisempana.
Faktaa niissä oli, mutta se, että et niitä ymmärtänyt ei ollut minulle yllätys. Jos tulee bannit, niin sitten tulee bannit.
-En tiedä oletko niitä minulle yrittänyt "vasikoimalla" hankkia, voidaksesi sitten mahdolliset bannit saatuani kokea hyvää oloa "että sainpas sen mulqvistin käräytettyä".

Peräänkuulutat asiallista keskustelua. Millaista se on mielestäsi?
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17110
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Waja kirjoitti:Esim. politiikasta olen DL:n kanssa täysin eri mieltä,mutta en väheksy hänen tuomiaan näkemyksiä laisinkaan.
Taidatkin olla niitä harvoja, joiden kanssa politiikasta voi puhua vaikka ollaan voimakkaasti eri mieltä. Näkemyksensä kullakin - useimmilla tosin väärä...

Kyllä persuja minun puolestani saa vapaasti moittia - eiväthän hekään täydellisiä ole. Kovin on vähäistä vaan tuo sanailu. Valitettavan vähäistä.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Arlene
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 8:30 pm
Paikkakunta: Pentonville

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Doctor Lecter kirjoitti: Jos tulee bannit, niin sitten tulee bannit.
No on sitten jotakin kehitystä tapahtunut.

Tutkintavankeuden aikana nimimerkki Doctor Lecter syyllistyi uudelleen pykälä 12 rikkomiseen. Toisaalta tuomioistuin ymmärtää Doctor Lecterin turhautumisen.


-----------------------------------------------------------------

TUOMIO:

Pykälä *7 §* , *9 §* sekä *12 §* rikkominen.

Kansantuomioistuimen päätöksen mukaan "Banni vuoden loppuun", kuitenkin lieventävien asianhaarojen vallitessa tuomioistuin määrää tuomiosta istuttavaksi puolet sekä määrää lopun rangaistuksesta ehdollisena. Tuomioistuin hyvittää tutkintavankeuden aikana istutut päivät, joten ehdonalainen astuu voimaan 11.12.2008.

Pykälä *12 §* rikkominen tutkintavankeuden aikana.

Tuomioistuin on ottanut huomioon nimimerkki Doctor Lecterin ansiot ja päättää olla erikseen rankaisematta tutkintovankeuden aikana tehdystä rikkomuksesta, ja on yhdistänyt sen varsinaiseen tuomioon.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Vasta sitten tietää tehneensä jotain, ku itsestä avataan tälläinen ketju. :D
Nimimerkillä: kaksi turhake-ketjua avauttanut :wink:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Nepenthe
Neuvoja-Jack
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 4:19 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Doctor Lecter kirjoitti:-En tiedä oletko niitä minulle yrittänyt "vasikoimalla" hankkia, voidaksesi sitten mahdolliset bannit saatuani kokea hyvää oloa "että sainpas sen mulqvistin käräytettyä".
Kerran olen sinun kohdallasi vasikoinut ja siitä tuli sinulle myös huomautus. Tähän asti kaikki vasikoinnit joita olen tehnyt, ovat johtaneet varoitukseen tai viestin poistoon - lukuunottamatta viimeisintä, joka on niin tuore, ettei ylläpito varmaan ole edes ehtinyt sitä huomaamaankaan, kun veikkaisin, että ikävä kyllä tuollaisia turhia vasikointeja tehdään aika usein.

Muihin kohtiin en koe tarpeelliseksi vastata, kun lienee itsestään selvää, mikä niissä oli vikana. Asiallinen keskustelu on mielestäni vuorovaikutusta, jossa myös toinen keskustelija ja tämän ajatusmaailma otetaan huomioon. Pakko ei ole toisen kanssa olla samaa mieltä, mutta toisen kommentoijan haukkuminen ei ole osa tätä asiallista keskustelua. Ihmisten haukkuminenkaan ei ole asiallista, jos Doctor Lecter ei itse ymmärrä, mitä vikaa on halveeravien ilmaisujen (mm. neekeri, ählämi) käytössä ja esim. julkisuuden henkilöiden JATKUVASSA pilkkaamisessa (ulkonäkö, seksuaaliset avut, yms. asiaan liittymätön), niin ei voi mitään. Tuosta valittamista en suunnannutkaan itse kirjoittajalle, sillä hänen en uskonutkaan tajuavan. Sen sijaan ne, jotka tajuavat, että nyt tässä yhteiskunnassa asiat eivät ole samoin kuin esim. 1930-luvulla, ehkä ymmärtävät, MIKSI tuollaista ei hyväksyttäisi julkisessa keskustelussa joidenkin vastuullisten ihmisten osalta.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Damien »

Arlene kirjoitti:
Doctor Lecter kirjoitti: Jos tulee bannit, niin sitten tulee bannit.
No on sitten jotakin kehitystä tapahtunut.

Tutkintavankeuden aikana nimimerkki Doctor Lecter syyllistyi uudelleen pykälä 12 rikkomiseen. Toisaalta tuomioistuin ymmärtää Doctor Lecterin turhautumisen.
Maybe, maybe not.Noinkin suurpiirteinen lause kun on ymmärrettävissä sillä että joko sieltä pilvestä
on päästy maan päälle tai mahdollisen bannin aikaan toinen persoona nostaa päätään uuden nikin voimin. :lol:
Mutta aika turhiahan tällaiset ketjut ylipäänsä ovat.Kenenkään ei varmasti tarvitse pohtia sen syvällisemmin tarpeellisuuttaan tai oikeutustaan kirjoittaa nettipalstalle.
Ylläpito on tietysti se ylin elin joka tarvittaessa käyttäjän poistaa tai jättää poistamatta.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17110
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Nooruska kirjoitti:Vasta sitten tietää tehneensä jotain, ku itsestä avataan tälläinen ketju. :D
Nimimerkillä: kaksi turhake-ketjua avauttanut :wink:
Eikö! On se vaan mahtava tunne! Mikähän siinä on, että olen viime aikoina tykästynyt Nooruskaan, vaikka aluksi en voinut sietää. Kait hän oli kertonut itsestään jotain mikä innostaa...

Mutta mikä on hiiva?
Nooruska kirjoitti:Oon aina ajatellu, että se on perus normi-ikänen hiiva ja eläkkeellä tms..? :o
Ailar kirjoitti:Vuosia sitten aloitimme riitelemällä DL:n kanssa, kunnes meistä tuli kaverit, etten sanoisi ystävät.
Pitäisikö sitä vain palata asiaan - niihin rikoksiin?
Aivan rakas Ailar! Oi niitä aikoja, ja kuinka olemmekaan monasti nauraneet itsemme tärviölle niitä muistellessa. Mutta palaamme asiaan - jatketaan rikostapausten julkituonnilla.
Arlene kirjoitti:Kun täällä jotkut kehuvat, miten paljon se on tehny palstan hyväksi. Vituttaa! :evil:
Kait sitä tekis itse kukin, jos olisi eläkkeellä; hakisi divareista Alibeja ja sitten referoisi niistä juttuja tänne. Mistä se on tuon politiikan keksinyt, en tiedä. Enkä halua tietääkään. Mutta kun täällä lienee muitakin kun minä, jotka käymme kokopäivätyössä ja tykkäämme liikkua, lukea kaunokirjallisuutta jne. Ja onhan ne kotihommatkin hoidettava.
^ Tämä oli kyllä paras :D

Tulin just bingosta kahvipaketti kainalossa ja ajattelin keittää kunnon tsufet sekä ottaa pullaa pakkasesta. Istuttiin ukkojen kanssa päiväseltään S-Marketin aulassa ja muisteltiin Kekkosen valintaa ja kuinka jännitimme vaalitulosta korva kiinni transistoriradiossa ja muisteltiin ministeri Penna Tervon kuolonkolaria - olikohan se järjestetty juttu? Niin ja maksalaatikko oli tarjouksessa.
VoDKa kirjoitti:Kyllä Lecter täältäkin saa kannatusta, eikä toruja. Mieluummin minä hänet pitäisin foorumilla kuin monet muut, joiden jutut on kyllä sitten ihan täysin sitä shaissea itsessään. Tämä ketju hienona esimerkkinä juurikin siitä.

Toki myönnän, ettei Lecter mikään täydellinen ole, virheitä on mahtunut hänenkin Minfo-uraansa ja tämä "uusi" Lecter on katkeramman oloinen kuin vanha versio, ehkä syystäkin. Mutta ihan samalla tavalla meistä vanhemmista kirjoittajista (lasken törkeästi itsenikin mukaan) löytyy jokaisesta omat salatut, pimeät puolensa, joiden juonikuviot tällä foorumilla hakkaavat saippuasarjat aika nopesti. Jokainen on tehnyt isompia ja pienempiä virheitä, mutta toivottavasti myös oppinut niistä.
VoDKa saa minulta hyvän arvosanan. Kirjoitin hänelle jo yli kaksi vuotta sitten, että pidän avauksistaan ja tavastaan kirjoittaa. Hän yllättyi, sillä ajatteli, että en pidä hänestä ja kouluampumisajatusmaailmastaan.

Kaikista virheistä ei ole tullut opittua, joten sikäli en ole täydellinen. Enkä sitä halua ollakaan.

Omasta puolestani tämä oli tässä. Aiheetta enempään. Palstalla tavataan. Muistakaa käydä äänestämässä!
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Arlene
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 8:30 pm
Paikkakunta: Pentonville

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Nepenthe kirjoitti:
Doctor Lecter kirjoitti:-En tiedä oletko niitä minulle yrittänyt "vasikoimalla" hankkia, voidaksesi sitten mahdolliset bannit saatuani kokea hyvää oloa "että sainpas sen mulqvistin käräytettyä".
Kerran olen sinun kohdallasi vasikoinut ja siitä tuli sinulle myös huomautus. Tähän asti kaikki vasikoinnit joita olen tehnyt, ovat johtaneet varoitukseen tai viestin poistoon - lukuunottamatta viimeisintä, joka on niin tuore, ettei ylläpito varmaan ole edes ehtinyt sitä huomaamaankaan, kun veikkaisin, että ikävä kyllä tuollaisia turhia vasikointeja tehdään aika usein.

Muihin kohtiin en koe tarpeelliseksi vastata, kun lienee itsestään selvää, mikä niissä oli vikana. Asiallinen keskustelu on mielestäni vuorovaikutusta, jossa myös toinen keskustelija ja tämän ajatusmaailma otetaan huomioon. Pakko ei ole toisen kanssa olla samaa mieltä, mutta toisen kommentoijan haukkuminen ei ole osa tätä asiallista keskustelua. Ihmisten haukkuminenkaan ei ole asiallista, jos Doctor Lecter ei itse ymmärrä, mitä vikaa on halveeravien ilmaisujen (mm. neekeri, ählämi) käytössä ja esim. julkisuuden henkilöiden JATKUVASSA pilkkaamisessa (ulkonäkö, seksuaaliset avut, yms. asiaan liittymätön), niin ei voi mitään. Tuosta valittamista en suunnannutkaan itse kirjoittajalle, sillä hänen en uskonutkaan tajuavan. Sen sijaan ne, jotka tajuavat, että nyt tässä yhteiskunnassa asiat eivät ole samoin kuin esim. 1930-luvulla, ehkä ymmärtävät, MIKSI tuollaista ei hyväksyttäisi julkisessa keskustelussa joidenkin vastuullisten ihmisten osalta.
Hyvä Nepenthe! Jos Doctor Lecter haluaa keskustella politiikasta, niin sitten hän keskustelee politiikasta. Mutta en minä ymmärrä, mitä politiikasta keskustelemista on Päivi Storgårdin isot tissit tai että hän ei halua "panna" Anni Sinnemäkeä. Ja mitä HELVETTIÄ ketään kiinnostaa?!
Kummallista kyllä, sain itsekin aikoinani Lecteriltä vastaavanlaisen kommentin (Nepenthen lainaus) eräässä ketjussa (en muista sanatarkkaa muotoa), että olisin mukamas kirjoittanut oikein nautiskellen kommenttini, josta hän löysi jotain itseään vähättelevää. Ei tullut kyllä mieleenikään, sen muistan tarkasti. Mielestäni kommenttini oli ihan asiallinen.
Vastaa Viestiin