Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17110
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

taavetti kirjoitti:Ketjun aloittajana voisin jopa hurrata, Lekteri sai melkein mitä halusi! Hänen postauksensa tai sanottakoon lainauksensa Norjan tragediaketjuun olivat säädyttömiä, epäkypsiä, papukaijamaisesti guruaan matkivia ja ...typeriä.
Onko minulla jossain guru? Kuka?
taavetti kirjoitti:Minua nykyään korkeintaan huvittavat ko. nimimerkin OT- jutut.
Sepä outoa, että tällä kertaa muka OT:t vaan huvittavat. Sehän on jo yleisesti tiedossa, että murha.infossa sinua ovat erityisesti huvittaneet ja naurattaneet lapsiin kohdistuneet pahoinpitelyt ja raiskaukset... Mutta nyt näemmä jo minun harvoin - jos koskaan - suoltamat OT-sanomiset. Henkinen tilasi alkaa olla jo varsin lohduton. Ole hyvä, tee palvelus läheisillesi; ammu tai hirtä itsesi. Tai ota lääkkeitä yliannos, kunhan vaan teet sen.
taavetti kirjoitti:Ja vielä lisäyksenä lekteritohtorin aivotuksiin tai - tomattomuuksiin, olen pettynyt nimimerkki Valdovaksen nykytuotanton.
Mitäpä jos sinä näiden erinomaisten ketjujen avaajana avaisit hänen sanomisilleen ihan oman osion.

Nostamalla minua käsittelevän ketjun ylös sait samalla vanhan raadonsyöjän Arlenen palaamaan haaskalle. Aivan kuten Raamatussa osuvasti sanotaan, että "Koira palaa oksennukselleen". Sopii teihin kumpaankin mitättömyyteen.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Emmää ihan vielä rupea itsäni ampumaan, jokunen tilkka savuviskiä jäljellä vielä.

Katsos lekteri, jos me nyt äärilaitoina kisaillaan hiekkalaatikolla niin aikuiset voivat keskustella polttavista asioista sillai niinku rakentavammin. Sain tämän idean Satasen kirjoituksesta.

Valdovas, sitä tuoksua vastaa ehkä parhaiten luonnehdinta parfymoitu kakka.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

taavetti kirjoitti:Valdovas, sitä tuoksua vastaa ehkä parhaiten luonnehdinta parfymoitu kakka.
Sinænsæ huvittava mutta varsin epæinformatiivinen kielikuva. Ehkæ sitæ sisæltøæ sille ei sitten pahemmin løydykææn jos sitæ ei tuon tarkemmin pysty kuvailemaan. Joskus aiemmin læhinnæ S24-"keskusteluja" kommentoidessani totesin, ettei kritiikissæ mitææn, jos siinæ on edes jonkin verran laatua. Laaduton kritiikki herættææ sen sijaan læhinnæ myøtæhæpeææ... :roll:
taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Myötähäpeä vain. Joskus -luonnollisesti hyvin harvoin- häpeän itsekin itseäni.

Et varsinaisesti kuulu tähän ketjuun, maininta sinusta tuli epähuomiossa. No, pientä selitystä tuohtumukselleni. Tämä alkaa kaukaa, mutta; Roald Dahlin novellikokoelmassa eräs keksijä keksi koneen, joka kirjoittaa novelleja. Eräs loistoideoista oli, että jokaiseen novelliin isketään ainakin yksi hyvin harvinainen sivistyssana, koska se saa kirjoittajan vaikuttamaan älykkäältä.
Kuten olen joskus aiemmin maininnut (oikein muistaakseni kehaissut), niin pienestä kliinisyydestä huolimatta teksteissäsi yleensä on laajempaa näkökulmaa keskusteltaviin asioihin. Jotenkin viime aikoina olen kuitenkin saanut vaikutelman, että näennäisen puolueettomuuden ja pohdiskelun takana ajat kuitenkin omaa agendaasi. Tämä saattaa olla täysin omaa vainoharhaisuuttani, mutta omaani silti.Lisäksi arvostan tällaisilla keskustelupalstoilla tekstiä, joka on jokaisen helppo lukea ja omaksua ts. pyritään välttämään ammattijargonia ja harvinaisia sivistyssanoja, koska yleensä niille löytyy korvaava helposti ymmärrettävämpi vastine. Siinä selityksen poikasta ja toivottavasti kirjailija oli edes Roald Dahl, en jaksa mennä tarkistamaan.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Ihan OT:na - Valdo, sullon jonkun norjalaisen näppäimistö! :mrgreen:
(Eihän tää nyt liity siihen Susannen norskiin?)
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

taavetti kirjoitti:Et varsinaisesti kuulu tähän ketjuun, maininta sinusta tuli epähuomiossa. No, pientä selitystä tuohtumukselleni. Tämä alkaa kaukaa, mutta; Roald Dahlin novellikokoelmassa eräs keksijä keksi koneen, joka kirjoittaa novelleja. Eräs loistoideoista oli, että jokaiseen novelliin isketään ainakin yksi hyvin harvinainen sivistyssana, koska se saa kirjoittajan vaikuttamaan älykkäältä.
Kuten olen joskus aiemmin maininnut (oikein muistaakseni kehaissut), niin pienestä kliinisyydestä huolimatta teksteissäsi yleensä on laajempaa näkökulmaa keskusteltaviin asioihin. Jotenkin viime aikoina olen kuitenkin saanut vaikutelman, että näennäisen puolueettomuuden ja pohdiskelun takana ajat kuitenkin omaa agendaasi. Tämä saattaa olla täysin omaa vainoharhaisuuttani, mutta omaani silti.Lisäksi arvostan tällaisilla keskustelupalstoilla tekstiä, joka on jokaisen helppo lukea ja omaksua ts. pyritään välttämään ammattijargonia ja harvinaisia sivistyssanoja, koska yleensä niille löytyy korvaava helposti ymmärrettävämpi vastine. Siinä selityksen poikasta ja toivottavasti kirjailija oli edes Roald Dahl, en jaksa mennä tarkistamaan.
Roald Dahl on hyvæ kirjailija, mutta voidaan jatkaa hænestæ tarvittaessa varmaan jossain sopivammassa ketjussa.

Varmasti meillæ itse kullakin on erilaisia poliittisia nækemyksiæ, joita tuomme eri lailla eri asiayhteyksissæ esille, mutta omalta osaltani olen kyllæ ainakin tællæ palstalla læhinnæ kommentoinut muiden esittæmiæ poliittisia tai muita yhteiskunnallisia nækemyksiæ. Hieman outoa jos sellainen haisee jollekin parfymoidulle, mutta ne nækemykset, joita olen kommentoinut, eivæt. Olisikohan kyse hiukan valikoivasta hajuaistista...?? :mrgreen:

Mitæ kielenkæyttøøn taas tulee, niin eikøhæn meistæ jokainen kæytæ sellaista minkæ kokee itselleen tutuimmaksi. Tæællæ on esim. varsin monia kirjoittajia, joiden jutustelu-, nuoriso- ym. kielten seuraaminen on joskus varsin rasittavaa, mutta olen pitæytynyt sellaisten kommentoinnista, sillæ minusta on ihan reilua ja demokraattista kunnioittaa itse kunkin luontaista ilmaisutapaa, mikæli itse asia kæy riittævæn hyvin ilmi.

Ailarille ja muillekin tiedoksi, ettæ skandien kæyttø johtuu siitæ, ettæ kirjoitan tætæ oslolaisella koneella, enkæ viitsi kaivaa meikælæisiæ erikoismerkkejæ esille. Susanneen asia ei liity.
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Valdovas kirjoitti:Ailarille ja muillekin tiedoksi, ettæ skandien kæyttø johtuu siitæ, ettæ kirjoitan tætæ oslolaisella koneella, enkæ viitsi kaivaa meikælæisiæ erikoismerkkejæ esille. Susanneen asia ei liity.
Wau! Norjassa ei siis löydy aakkosissa oota eikä aata :D (aika usein korvaavat ään ja öön ja tekevät asiasta luettavampaa, wink wink)
Ketjun aiheeseen liittyen, kuka uskaltaa väittää, että dr. Lecter olisi rikollisen typerä? Sitä hän ei ole, eikä ole koskaan ollutkaan. Eri asia on se, jos kemiat ei osu yksiin.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17110
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

taavetti kirjoitti:Emmää ihan vielä rupea itsäni ampumaan, jokunen tilkka savuviskiä jäljellä vielä.
Sinussa menee hyvä viski ihan hukkaan. Viskin kaataminen viemäriin olisi parempi ratkaisu.
rosamarine kirjoitti:Ketjun aiheeseen liittyen, kuka uskaltaa väittää, että dr. Lecter olisi rikollisen typerä? Sitä hän ei ole, eikä ole koskaan ollutkaan. Eri asia on se, jos kemiat ei osu yksiin.
Oikein! Mutta kun mielipide on "väärä", niin silloin henkilö on näiden oikein ajattelevien mielestä rikollinen. Eiköhän näitä samaa mieltä olevia jo ole ihan riittävästi, joten katson oikeudekseni olla eri mieltä kuin itse itsensä nimittänyt minfon eliitti. Kyllä tämäkin ketju saanee pian jatkoa kun nämä raadonsyöjäkoirat palaavat oksennukselleen, jotta saavat sen päivittäisen pikku orgasminsa.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

rosamarine kirjoitti: Wau! Norjassa ei siis löydy aakkosissa oota eikä aata :D (aika usein korvaavat ään ja öön ja tekevät asiasta luettavampaa, wink wink)
Æ ja ø løytyvæt ja ajavat asian kyllæ ihan yhtæ hyvin. Kysehæn on vain tottumuksista... :wink:
Nepenthe
Neuvoja-Jack
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 4:19 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Pakko sanoa, Valdovas, näin päänsärkyisenä on kyllä ihan pakko jättää sun viestit kokonaan väliin, kun tuntuu että noi norjan ääkköset vähintäänkin porautuu silmien kautta suoraan aivoihin! :D Lautamiehissä kun ollaan, niin OT sallittakoon...
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Nepenthe kirjoitti:Pakko sanoa, Valdovas, näin päänsärkyisenä on kyllä ihan pakko jättää sun viestit kokonaan väliin, kun tuntuu että noi norjan ääkköset vähintäänkin porautuu silmien kautta suoraan aivoihin! :D Lautamiehissä kun ollaan, niin OT sallittakoon...
Silloinhan viesti menee ainakin mitæ ilmeisemmin perille eikæ jææ mihinkææn matkan varrelle...! :D

Ok, kiitæn kærsivællisyydestæ. Tænæ iltana palaamme jo kotoisten næppisten ææreen... 8)
valepoliisi
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 10:44 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja valepoliisi »

Ah hah haa! :lol:
Kylläpäs sai jälleen nauraa ääneen, Doctorin pureva ja suora kirjoitustapa tepsii - minuun.

Ja tuosta OT-hommasta, kyllä nyt haukutaan väärää puuta.

2008 vuonna aloin seurata palstaa erään "lähipiirissä" sattuneen tapauksen tiimoilta. Siitä lähtien olen seurannut palstaa enemmän ja vähemmän aktiivisesti, viimeisen vuoden sisällä enemmän. Moni vanha kirjoittaja on harmikseni vetäytynyt palstalta, tosin palstan tasokin on vuosien mittaan muuttunut epäedulliseen suuntaan. Lecter on näitä nimimerkkejä joka on syöpynyt mieleeni jo ajoilta kun aloitin lukemisen; paljon mielenkiintoisia aloituksia, kattavat arkistot ja tulikivenkatkuiset kannanotot asiaan kuin asiaan... Hienoa että vielä keskuudesta löytyy vanha asiatekstin kirjoittaja joka tuo mielipiteensä esiin juuri eikä melkein sellaisena mikä se on.

Poliittista osiota ei ole tullut itse täällä juurikaan seurattua :wink:
Joka toiselle kuoppaa kaivaa - tarvitsee lapion.
Belker
Javier Pena
Viestit: 1706
Liittynyt: Ma Loka 05, 2009 11:51 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Belker »

Lecterin juttuja katselin em. linkeistä ja niiden ympäriltä. Tuumin, että ehkä ajankohta kriittiselle pohdinnalle ei ole vielä kypsä. Tragedia on sen verran tuore, että eräänlainen pahuusjahti on menossa ja kriittinen pohdinta ammutaan sen takia alas, usein ilman argumentteja. Moraali jyllää nyt korostetusti, ja jotenkin jopa ymmärrän sitä inhimillisenä ilmiönä.

Olof Palmen ja Kennedyn murhien jälkeen oli samanlaista hyvän vallankumousta ilmassa. Myöhemmin molempien taustoja pystyi tulkitsemaan myös ne saastat huomioiden. Esim. http://www.hs.fi/tulosta/1135232397611 - mainittu Beck-sarjan Korppikotka-jaksossa (jonka kaltaista ei Suomeen voisi kuvitellakaan, ettäkö demarit niin luihuja...). - Kennedyllä oli omat vaalisotkut ja naissekoilut. Ei niitä nostettu esille maansurun takia.

Norjassa kuoli paljon syyttömiä, jotka olivat osa sod.dem. maailmaa. Suoranaisesti he eivät kuitenkaan ole voineet olla vastuussa Breivikin vihaamista asioista. Mutta kun sos.dem. puolue alkaa kerätä suursympatioita asian tiimoilta, niin pidemmän päälle tuotakin seikkaa on arvioitava. Ehkä aika ei ole vielä kypsä.

btw. Suomen demareista eniten inhottaa itseäkin Halosen & kumppanien suhtautuminen DDR:ään. Halonen ei tuominnut ddr:läistä tapaa pitää tuhansia poliittisia vankeja ja ylläpitää STASI:n urkintakoneistoa. Mutta se ei nyt kuulune Norjan-asiaan. / Muutakin demarisontaa löytyy läjäpäin Alpo Rusin kirjasta http://suomenhistoriaa.blogspot.com/201 ... kirja.html. Suosittelen. Mutta historian saastasta huolimatta suomalaiset vasemmistonuoret on pidettävä Breivikin kaltaisilta suojassa. Breivikin logiikka nyt ei vaan osu kohdalleen, niin paljon paremmin kuin Ruotsissa ja Norjassa ymmärretäänkin mamu-ongelmista. Breivikin teko on yhtä oikea kuin islamistien tekemät kristillisten ja liberaalien murhat. Kummassakin tapauksessa voi todeta, että kärsimään on laitettu väärät ihmiset ja "kaksi väärä ei tee yhtä oikeaa".
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Doctor Lecter on hävinnyt jonnekin. Ylipäänsä täällä keskustellaan nyt vähän mistään muusta kuin Kestin tapauksesta. Itsellä on kone huollossa, ja pystyn rajatusti kirjottamaan mutta mielellään lukisin jostain muustakin kuin tästä yhdestä tapauksesta.
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Lecter on kirjoitellut viimeksi toissapäivänä.
Vastaa Viestiin