Siru83 ja Pandoran lipas

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Näytöt
Hetty Wainthropp
Viestit: 458
Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 4:11 pm

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Näytöt »

Siru83 kirjoitti:Oho. Eikö maailma olekaan sellainen mustavalkoinen paikka kuin äärioikeistolaissedät ovat kertoneet, että joko on heidän kannattajansa tai sitten on vihervasemmistolainen yms? Eikö polarisaatio vastaakaan todellisuutta?
No äärioikeistolaissedistä en tiedä mitä ovat sanoneet, eikä maailmasta mustavalkoista saa, kun ei sille tarvettakaan ole. Mutta kyllähän sinunkin on ymmärrettävä se että jos jatkuvasti kritisoit kirjoittajia täällä siitä että he tuomitsevat muita kansallisuuden tai muun etnisen taustan vuoksi, niin on oletettavaa ettet itse kuitenkaan alkaisi mitään kansalaisuuksiin liittyviä perusteettomia ennakkoluuloja viljelemään.

Minun puolestani saat olla sitä mieltä että somaleita pitää käsitellä yksilöinä ja virolaisia taas stereotyyppisenä joukkona. Mutta olen kuitenkin itse eri mieltä ja voin sen myös täällä Lautamiehet -osiossa ilmaista.
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Näytöt kirjoitti:Minun puolestani saat olla sitä mieltä että somaleita pitää käsitellä yksilöinä ja virolaisia taas stereotyyppisenä joukkona. Mutta olen kuitenkin itse eri mieltä ja voin sen myös täällä Lautamiehet -osiossa ilmaista.
Tässähän on osittain kyse siitä, että virolaisista on korostuneen myönteinen mielikuva, vaikka tosiasiallisesti ovat Suomen suurin ulkomaalainen rikollisryhmä ja yhdessä venäläisten kanssa viimeisen tilaston mukaan muodostavat 45% Suomen ulkomaalaisvangeista ja yhdessä polakkien, liettulaisten yms. prosentit menee jo selkeästi yli puolen.

On huvittavaa, kun puhutaan suuresta ulkomaalaisrikollisuudesta yms. ja tosiasiallisesti suuri osa niistä rikoksista on itäeurooppalaisten tekemiä (ja itse asiassa myös raiskauksista optulan viimeisimmän saatavilla olevan tilaston mukaan 27% virolaisten tekemiä, viime vuoden päälle 40 ulkomaalaisten tekemästä seksuaalirikokseta 10 venäläisiä ja virolaisia), niin SOMALIT saa sen leiman niistä virolaisten tekemistä rikoksista. Esitetään jotain v...n kaavioita, että katsokaa, näin ja näin paljon ulkomaalaisten tekemiä rikoksia, missä on mukana turistien tekemät rikokset, ja puhutaan siinä yhteydessä arabeista ja somaleista, vaikka suurin osa on venäläisten, virolaisten, latvialaisten, liettualaisten, polakkien yms. tekemiä, niin somalit on se ryhmä, mikä leimataan.

Ja voi vittu mikä meteli nostetaan, kun pari jotain 15-v teinipoikaa pakottaa jonkun tytön suihinottoon, mutta kun virolainen vaikka tappaa suomalaisen ja Itä-Suomessa kun kolme virolaista tuomittiin viime vuonna lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja yksi lapsen pakottamisesta sukupuoliyhteytteen, niin ketä kiinnosti?

Minä puutun niihin ASENTEISIIN, mitä on ja virolaisten kohdalla ne on ylikorostuneen ja vääristyneen myönteiset. Muka jotain veljiä, kun käyttävät aika pitkälle suomalaisia hyväksi. Ja somalit taas on leimattu päinvastaisella tavalla. Realistisia asenteet eivät ole kummankaan kohdalla.
Merope
Hetty Wainthropp
Viestit: 491
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 12:04 pm

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Merope »

Siru83 kirjoitti:No ei sinänsä mikään ihme, jos hevosentammat lähtevät Turkkiin hakemaan oriita, jos realhunterin kaltaiset pienivehkeiset suomenhevoset eivät kiinnosta.
.....blaa blaa.....En toki väitä, että kaikkien muiden kirjoittajien jokikiset viestit olisivat ehdottoman järkeviä ja aina asiaankuuluvia......seliseli
Kyllä se oli täynnä yhtä "tasokkaita" kommentteja, eri käyttäjiltä vaan. Mutta ethän sinä niistä vinkunut, ne kun edustavat enemmän omaa tasoasi.

Viestejäni ei kannata lukea, jos älykkyys on sama kuin siilin, koska ette niistä mitään kuitenkaan ymmärrä.
Wau, mitä retoriikkaa :lol: . Enpä viitsi jatkaa tätä väittelyä enempää, tietäen hyvin mihin se kanssasi johtaa (tai paremminkin ei johda), mutta kiitos, kun tulit tänne vielä itse esittämään hyviä esimerkkejä juuri niistä aiheista, mitkä ihmisiä kommunikointitavoissasi ärsyttää :lol:
So I took the shotgun off the wall and I fired two warning shots...
into his head.
Gladys
David Starsky
Viestit: 4508
Liittynyt: To Loka 01, 2009 6:53 pm

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Gladys »

Sirun fanaattinen meuhkaaminen, jankkaus, mustavalkoinen jakaminen hyviin ja huonoihin, kyvyttömyys kestää kritiikkiä, kettuilu, haukkuminen ja itsensä ja omien teorioiden jalustalle nostaminen kertovat ainoastaan kehittymättömästä ja lapsellisesta psyykestä. En usko, että hän voi asialle mitään, sillä hän ei näe itsessään mitään vikaa. Vika on meissä muissa tyhmissä, jotka eivät ymmärrä. Ja siksi hän selittää ja selittää ja paasaa ja paasaa ja menettää hermot ja kiihtyy ja selittää ja paasaa entistä enemmän. Jotta saisi meidät muut ymmärtämään.

Tavallaan vähän niinkuin syyntakeeton. Ei voi itselleen mitään.
All is pretty.
- Andy Warhol
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Niin mikäköhän mahtaa olla syy siihen, miksi Gladys ja muut katkerat vanhat naiset ovat kimpussani? Ymmärrän, että älykkäät nuoret naiset herättävät teissä kateutta, mutta ei voi mitään - juna meni jo.
seppoilmari
Martin Beck
Viestit: 776
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 11:37 pm

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja seppoilmari »

Kaikkien näiden minfossa viettyjen vuosien jälkeen on nyt pakko korkata tämä osio ja Siru83 on se syy,
ei siis voi olla todellinen tuo henkilö, täydellinen esimerkki "HAN-ihmisestä" murhaavatHAN, raiskaavatHAN, varastavatHAN, huijaavatHAN jne SUOMALAISETKIN, ihan kuin olisi joku peruste sikailla ja raiskailla ilman vastuuta kun tekeväthän sitä muka Suomalaisetkin, täytyisi kuitenkin muistaa että Suomalaisilla siihen kuuluu myös se kansakunnapyörittäminen mikä ei Somaleilta onnistu afrikassa eikä euroopassa eli jotain pieniä eroja on olemassa, vertaus siihen USA:n työlukuihin on hyvä mutta taisi unohtua USA:n maahantulo politiikka, ei sinne makoilemaan ketään otete niinkuin tänne mutta senhän sinä tiesitkin mutta annoit epäkuranttia tietoa. Vertaus Thaimaan turistimatkailuun ontuu myös sillä turismi ja turvapaikka ovat eri asioita, tosin nykyään puhutaan turvapaikkaturismista jota Siru83 ilmeisesti on tottunut pitämään turvapaikanhakuna.

Ja olisi jo aika vastata tähän (useasti) esittämääni kysymykseen:
Teoreettisena, huom. siis täysin kuvitteellisena ajatusleikkinä ilman aikomustakaan toteuttaa tai muuten fyysisesti ketään loukata millään tavalla, tuliko selväksi, fiktiivisenä kysymyksenä mietin että tuntisiko Ajaan Ali itsensä huoraksi jos kaksi valkoista nuorukaista nussisi häntä suuhun koraanikoulun jälkeen lähimetsässä vai olisiko kyseessä suuri rasismi ja rikos häntä kohtaan, Siru voi vastata?
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja joey »

Siru83 kirjoitti:Niin mikäköhän mahtaa olla syy siihen, miksi Gladys ja muut katkerat vanhat naiset ovat kimpussani? Ymmärrän, että älykkäät nuoret naiset herättävät teissä kateutta, mutta ei voi mitään - juna meni jo.
Minä en ole katkera, vanha, typerä enkä hirveän rumakaan, mutta silti sinä vitutat minua suunnattomasti. Tuntuu kuin keskustelisi vakavista asioista hieman keskivertoa paremmin itseään ilmaisevan tarhaikäisen kanssa.

Kuten lapset yleensäkin, sinä et jostain syystä voi vain sietää tilannetta, jossa joku on kanssasi eri mieltä, vaan päädyt aina haukkumaan vastapuolta. Vieläpä usein mahdollisimman loukkaavasti. Se on säälittävää ja surullista (mutta lapsille hyvin tyypillistä), sillä mikäli oikeasti uskoo asiaansa ja siihen, että on oikeassa, pitäisi keskustelu pystyä viemään loppuun saakka ilman, että menee henkilökohtaisuuksiin.

Ärsyttävintä on kuitenkin kyvyttömyytesi ymmärtää sitä, että ihminen voi olla jotain mieltä jostakin asiasta ilman, että se mielipide ajaa mitenkään kyseisen henkilön omia etuja. Se on aika mielenkiintoinen lähestymistapa rikosaiheisiin keskusteluihin.
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Sinä et ole koskaan ollut tämän foorumin teräväpäisimpiä henkilöitä. Ja ei tosiaan voisi vähempää kiinnostaa, mitä joku tuollainen nimimerkistäni ajattelee. Tapanani ei ole tähän ketjuun ollut kommentoida ja lopetan sen tähän, koska tähänhän tulee toinen toistaan turhempia tyyppejä avautumaan.
Hairahtelija
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2011 8:00 pm

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Hairahtelija »

Kutsuit? :wink:

Siru, kohta kolmekymppinen ei ole nuori. Vaikka miten shoppailisi Seppälän lastenosastolla.
Lukijana
Sofia Karppi
Viestit: 422
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2009 4:38 am

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Lukijana »

Siru83 kirjoitti:Sinä et ole koskaan ollut tämän foorumin teräväpäisimpiä henkilöitä.
Hahahaha! Onko tämä enää todellista? Kuten joku tuolla aiemmin sanoi, vahvistat näillä haukkumisillasi vain kuvaa itsestäsi. Pieninkin kritiikki sinua kohtaan ja alat haukkumaan kritiikin antajaa tyhmäksi. Aiemmin pidin sinua trollina tästä syystä, mutta sitten tajusin ettei kukaan käytä trollailuun noin paljoa aikaa.
Siru83 kirjoitti:Ja ei tosiaan voisi vähempää kiinnostaa, mitä joku tuollainen nimimerkistäni ajattelee.
Sinua kiinnostaa aivan helvetisti mitä muut nimimerkistäsi ajattelevat. Siksi jatkuvasti kerrot älykkyydestäsi ja kuinka paljon muita fiksumpi olet. Jos muiden mielipiteet ei kiinnostaisi, niin voisit ehkä myöntää olevasi joskus (yleensä) väärässä ja vaikenisit. Sen sijaan, että alkaisit inttämään ja vaahtoamaan sivu toisensa perään kuinka sinä olet oikeassa ja lähes kaikki muut väärässä.
Siru83 kirjoitti:Tapanani ei ole tähän ketjuun ollut kommentoida ja lopetan sen tähän, koska tähänhän tulee toinen toistaan turhempia tyyppejä avautumaan.
Tämä lupaus tuskin kestää päivääkään. Olet rikkonut samanlaisen lupauksen jo kymmeniä kertoja.
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Hairahtelija kirjoitti:Siru, kohta kolmekymppinen ei ole nuori.
Se riippuu katsos siitä, miten hyvin säilyy. Jos on luonnostaan pitkä, hoikka ja lapsenkasvoinen, niin kestää vähän kauemmin kuin perus leveäperseellä, että muuttuu ruman ja vanhan näköiseksi. Minä olen nuoren näköinen, mutta sinä varmaan minun ikäisenäni olet jo loppuunkuluneen näköinen ja lihava (tai itse asiassa taidat olla jo nyt).
Lukijana kirjoitti:Sinua kiinnostaa aivan helvetisti mitä muut nimimerkistäsi ajattelevat. Siksi jatkuvasti kerrot älykkyydestäsi ja kuinka paljon muita fiksumpi olet. Jos muiden mielipiteet ei kiinnostaisi, niin voisit ehkä myöntää olevasi joskus (yleensä) väärässä ja vaikenisit.
Käydäänkö läpi Breivik-ketjun vanhoja viestejä ja katsotaanko, kumpi siinä oli oikeassa, siis käytännössä ihan kaikessa. Ihan älyllä ja intuitiolla niitä juttuja heitin siihen, enkä voinut tietää lopputulosta. Jos minulla olisi tarvetta tuoda omaa älyäni esiin, olisin kuittaillut sinulle siinä välittömästi. Toisaalta tyhmät ihmiset aina vähän säälittää, että ei senkään takia viitsi.
Lukijana kirjoitti:Olet rikkonut samanlaisen lupauksen jo kymmeniä kertoja.
Se on oikeuteni.
Lukijana
Sofia Karppi
Viestit: 422
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2009 4:38 am

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Lukijana »

Siru83 kirjoitti:Tapanani ei ole tähän ketjuun ollut kommentoida ja lopetan sen tähän, koska tähänhän tulee toinen toistaan turhempia tyyppejä avautumaan.
Ei mennyt kauaa taaskaan... 2 tuntia 15 minuuttia.
Siru83 kirjoitti:Käydäänkö läpi Breivik-ketjun vanhoja viestejä ja katsotaanko, kumpi siinä oli oikeassa, siis käytännössä ihan kaikessa.
Huutonaurua. Teeppä se, oikeasti. Tai älä tee, kun poimisit sieltä kuitenkin vain itsellesi edulliset kohdat ja sitten minun pitäisi käydä koko keskustelu läpi, enkä todellakaan jaksaisi tehdä sitä.

Olit Breivik-ketjussa oikeassa korkeintaan siinä, että Breivik saattaa olla psykopaatti, kaikki muu (ja sitä oli paljon) meni ihan metsään. Minäkin olin Breivik-jutussa pihalla kuin lumiukko ja sen siellä kyllä sanoinkin. Eräs muu oli siellä oikeassa, meistä se ei ollut kumpikaan.
Siru83 kirjoitti:Jos minulla olisi tarvetta tuoda omaa älyäni esiin, olisin kuittaillut sinulle siinä välittömästi. Toisaalta tyhmät ihmiset aina vähän säälittää, että ei senkään takia viitsi.
Ai sinulla ei ole tarvetta kehuskella? Suurimmassa osassa rikoksia olet väärässä, mutta jos osut kerran oikeaan niin voi pojat, siitä kuulee kyllä koko foorumi. "Minähän sanoin" jne.

EDIT: Edelleenkin mietin, miten kukaan voi olla niin tyhmä että luulee terroristin haluavan syyntakeettoman paperit. Valoja päälle. Breivik itsekin sanoi että kuolema on parempi rangaistus kuin syyntakeettomaksi julistaminen. Sinä siellä puhuit että Breivik nimenomaan halusi syyntakeettomaksi että voi tehdä ihmeparantumisen ja vapautua nopeasti.
Marskalkka
Sabrina Duncan
Viestit: 364
Liittynyt: Pe Maalis 23, 2012 9:12 am

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Marskalkka »

Ennenkuulumatonta idioottimaisuutta:
No, haeppa yksikin tuomio, jossa tekijä olisi tuomittu raiskauksesta tapauksessa, jossa on kyse pakottamisesta oraaliseksiin.
Tapsa K kirjoitti: Siru, jos sinä et jotain tiedä, se ei tarkoita sitä, ettei sellaista olisi tapahtunut

Helsingin käräjäoikeus antoi 13.1.2010 tuomion 107280. Asiano. R09/10218.
Jukkola Marko tuomittiin raiskauksesta ja ryöstön yrityksestä 1v10kk ehdolliseen vankeuteen.
"Jukkola on Pengerpuistossa pakottanut A:n sukupuoliyhteyteen, ottamalla istumassa olleen A:n päästä/hiuksista voimakkaasti takaapäin kiinni ja työntämällä väkisin peniksensä hänen suuhunsa. Välittömästi 1) kohdassa mainitun teon jälkeen ..."

Korvauksia Jukkola määrättiin maksamaan raiskauksesta 5200€

Jukkola käytti peniksen suussa, välittömästi sen jälkeen yritti anastaa käsilaukun sisällön.
Siru83 kirjoitti:
Se, että henkilö, jolla on täällä ollut lukuisia päätöslauselmia, löytää vain yhden, jossa tuomittu on tuomittu raiskauksesta, kun kyse on oraaliseksiin pakottamisesta, kertoo sen, kuinka harvinaista se on.
Pyysi edes yhtä. Sai sen. Kitisee, kun tuotiin esille vain yksi.
Siru83:n esittämä viidakkokusikoodi:Jos on somalin kanssa seurustellut, silloin tuntee ymmärtää, että jos somalipoika pyytää metsään, kun hän menee kuselle, niin kyseessä ei ole varmaan kusellakäynnin näytösesitys.
Marskalkka
Sabrina Duncan
Viestit: 364
Liittynyt: Pe Maalis 23, 2012 9:12 am

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Marskalkka »

Siru83 kirjoitti: lievä seksuaalirikos.
Ohhoh! Kaksikymmentä minuuttia väkisin munaa suuhun kahdelta tekijätä=lievä seksuaalirikos.

Kyllä tässä taitaa nyt kirjoittaa aika pahasti traumatisoitunut ihminen. Oli oikeasti hyvä, että toit esille olevasi seksuaalirikoksen uhri. Ja vieläpä rikoksen, jota ei käsitelty ja jossa tekoa ei millään tavalla käsitelty saati viety poliisin tietoon. Selittää hyvin paljon suhtautumisestasi.
Siru83:n esittämä viidakkokusikoodi:Jos on somalin kanssa seurustellut, silloin tuntee ymmärtää, että jos somalipoika pyytää metsään, kun hän menee kuselle, niin kyseessä ei ole varmaan kusellakäynnin näytösesitys.
Hairahtelija
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2011 8:00 pm

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Hairahtelija »

Siru83 kirjoitti:
Se riippuu katsos siitä, miten hyvin säilyy. Jos on luonnostaan pitkä, hoikka ja lapsenkasvoinen, niin kestää vähän kauemmin kuin perus leveäperseellä, että muuttuu ruman ja vanhan näköiseksi. Minä olen nuoren näköinen, mutta sinä varmaan minun ikäisenäni olet jo loppuunkuluneen näköinen ja lihava (tai itse asiassa taidat olla jo nyt).
Eikä riipu! Kolmekymppinen, vaikka miten olisi laiha, tissitön ja pennun näköinen, ei ole mikään kadehdittavan nuori enää :D
Marskalkka kirjoitti:
Kyllä tässä taitaa nyt kirjoittaa aika pahasti traumatisoitunut ihminen. Oli oikeasti hyvä, että toit esille olevasi seksuaalirikoksen uhri. Ja vieläpä rikoksen, jota ei käsitelty ja jossa tekoa ei millään tavalla käsitelty saati viety poliisin tietoon. Selittää hyvin paljon suhtautumisestasi.
Jep, tämä kyllä selventää Sirun tekstejä.
Vastaa Viestiin