Siru83 ja Pandoran lipas

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Hairahtelija kirjoitti:Kolmekymppinen, vaikka miten olisi laiha, tissitön ja pennun näköinen, ei ole mikään kadehdittavan nuori enää
Ei ole ikäkysymys. Jotkut ovat hyvännäköisiä ja toiset ei. Ainakin mua miehet katsoo enemmän kuin jotain leveäperseisiä muutamaa vuotta nuorempia. Minä olen 28, mutta ei 30 ole vanha. Jos sinä olet vanhentunut jo nyt ja olet lihava, niin se ei tarkoita, että hoikemmat ja kauniimmat muut naiset vanhentuisivat yhtä nopeasti.

Tässä nainen, 31-v (täyttää 32):

Kuva

Veikkaan, että leveäperseisillä käy kateeksi. Mutta ei niin varmaan, jos niin sanovat.
Marskalkka
Sabrina Duncan
Viestit: 364
Liittynyt: Pe Maalis 23, 2012 9:12 am

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Marskalkka »

Hairahtelija kirjoitti:
Marskalkka kirjoitti:
Kyllä tässä taitaa nyt kirjoittaa aika pahasti traumatisoitunut ihminen. Oli oikeasti hyvä, että toit esille olevasi seksuaalirikoksen uhri. Ja vieläpä rikoksen, jota ei käsitelty ja jossa tekoa ei millään tavalla käsitelty saati viety poliisin tietoon. Selittää hyvin paljon suhtautumisestasi.
Jep, tämä kyllä selventää Sirun tekstejä.
Niin. Todella surullinen asia. JA tuntuu, että tuota asiaa ei helpota tämä nettikirjoittelu, jossa syyllistetään ja kyseenalaistetaan muita seksuaalirikosten uhreja.
Siru83:n esittämä viidakkokusikoodi:Jos on somalin kanssa seurustellut, silloin tuntee ymmärtää, että jos somalipoika pyytää metsään, kun hän menee kuselle, niin kyseessä ei ole varmaan kusellakäynnin näytösesitys.
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Marsalkka-rassu kuvittelee minun nyt ihan hirveästi loukkaantuvan näistä kommenteista. Onko sinua Marsalkka kukaan koskaan sanonut narriksi? Mielestäni se olisi jotenkin oikea sana kuvailemaan sinua.
Gladys
David Starsky
Viestit: 4508
Liittynyt: To Loka 01, 2009 6:53 pm

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Gladys »

Siru83 kirjoitti:Niin mikäköhän mahtaa olla syy siihen, miksi Gladys ja muut katkerat vanhat naiset ovat kimpussani? Ymmärrän, että älykkäät nuoret naiset herättävät teissä kateutta, mutta ei voi mitään - juna meni jo.
Ketä muuten tarkoitat kun puhut älykkäästä?
t. Gladys, joka on nuori ja hirrvveen nätti ja kohta tohtorisnaisia :mrgreen:
All is pretty.
- Andy Warhol
Hairahtelija
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2011 8:00 pm

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Hairahtelija »

Onko nuoruus yhtäkuin kauneus ja haluttavuus Sirun mielestä? Tästähän voisi vetää vaikka minkälaisia johtopäätöksiä, jos haluaisi ;)

Tottakai kolmekymppinen voi olla kaunis, ja usein onkin kauniimpi ja itsevarmempi kun joku juuri teini-iän ohittanut. Silti se keski-ikä sieltä lähestyy kovaa vauhtia!
Marskalkka
Sabrina Duncan
Viestit: 364
Liittynyt: Pe Maalis 23, 2012 9:12 am

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Marskalkka »

Siru83 kirjoitti:Marsalkka-rassu kuvittelee minun nyt ihan hirveästi loukkaantuvan näistä kommenteista. .
En ajattele. Minua surettaa, koska aistin sinussa tosi paljon ahdistusta ja tuskaa, jota nyt purat täällä uhriin, joka jollain tavalla muistuttaa sinua omasta tapauksestasi.
Siru83:n esittämä viidakkokusikoodi:Jos on somalin kanssa seurustellut, silloin tuntee ymmärtää, että jos somalipoika pyytää metsään, kun hän menee kuselle, niin kyseessä ei ole varmaan kusellakäynnin näytösesitys.
Hairahtelija
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2011 8:00 pm

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Hairahtelija »

^Kyllä, juuri näin. Luulin pitkään että Siru ihan oikeasti vaan trollaa, koska eihän kukaan jaksa tuollaisella raivolla mättää tekstiä. Mutta koska kuitenkin Siru näitä rikosjuttujakin postailee, tulin siihen tulokseen että jotain Sirulle on sattunut, koska käyttäytyy näin.

Ehkä Sirun kannattaisi käydä vaikka jollain vertaistukipalstalla lukemassa niitä juttuja, jos rohkaistuisi kertomaan tai aluksi edes uudelleen läpikäymään omaa traumaansa.
Marskalkka
Sabrina Duncan
Viestit: 364
Liittynyt: Pe Maalis 23, 2012 9:12 am

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Marskalkka »

Hairahtelija kirjoitti:^Kyllä, juuri näin. Luulin pitkään että Siru ihan oikeasti vaan trollaa, koska eihän kukaan jaksa tuollaisella raivolla mättää tekstiä.
Minä luulin myös, että kyseessä on trolli.

Mutta toisaalta nyt pää on avattu. Hän kertoi hyväksikäytöstä täällä ja ehkäpä tässä lähtevät nyt suuret padot murtumaan. Toivotaan näin, sillä kieltäminen ja muiden uhrien syyllistäminen vain pitkittää tuskaa.
Siru83:n esittämä viidakkokusikoodi:Jos on somalin kanssa seurustellut, silloin tuntee ymmärtää, että jos somalipoika pyytää metsään, kun hän menee kuselle, niin kyseessä ei ole varmaan kusellakäynnin näytösesitys.
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Siru83:n kommentti ketjusta "Koulupojat raiskasivat 15-vuotiaan tytön...":
Siru83 kirjoitti:Ei pohjasakka tai eliitti määräydy vanhempien ammatin vaan henkilökohtaisten ominaisuuksien ja saavutusten perusteella. Tytöllä ainakin on pitkä tausta erilaisia ongelmia, mielenterveysongelmia, psykosomaattisia ja muuta ja oli hoitoon hakeutunut ennen tätä tapahtumaa. Jos ei tuo ole jollekin signaali ongelmista, niin ei sitten varmaan mikään. Eiköhän nämä ole kumminkin sellaista perinteistä lähiöelämää viettäneet koko kolmikko.
Aiemmin olen tavallaan ymmärtänytkin Sirua. Olen ajatellut, että koska foorumilla on silloin tällöin paitsi aivan avoimen rasistisia kommentteja, myöskin alaikäisiä tyttöjä syyllistäviä kirjoituksia liittyen alaikäisten tyttöjen mahdollisiin hyväksikäyttöihin/raiskauksiin - olisi luontevaa, että joku on provosoitunut niistä ihan kroonisesti, ja tavallaan mättää sitten samalla mitalla takaisin. Syyttömiäkin päin, välillä, tosin. Mutta eipä tuo provosoiva vastapuolikaan asiallisesti keskustele, ei todellakaan.

Tuo yllä lainaamani, Siru83:n eilinen kommentti kuitenkin oli minullekin jo aivan liikaa. Olen vieläkin siitä loukkaantunut ja kiukkuinen. Aihepiiri liippaa minua varsin läheltä. En voi sanoin kuvailla miten törkeäksi tuon Sirun purkauksen koen.
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
Marskalkka
Sabrina Duncan
Viestit: 364
Liittynyt: Pe Maalis 23, 2012 9:12 am

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Marskalkka »

Haettiinko tuossa Sirun viestissä, että syömishäiriöinen=pohjasakkaa? Vai mistä oli kyse?
Siru83:n esittämä viidakkokusikoodi:Jos on somalin kanssa seurustellut, silloin tuntee ymmärtää, että jos somalipoika pyytää metsään, kun hän menee kuselle, niin kyseessä ei ole varmaan kusellakäynnin näytösesitys.
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Siru83 ei seuraa keskustelua, vaan tunteenomaisesti purkaa omia perusteettomia näkemyksiään aggressiiviseen sävyyn. Takinkääntö käy sulavasti, ilman että tulisi pienintäkään katumusta tai pahoittelua.


Eilen:
Siru83 kirjoitti:
...Ja nämä pojat eivät varmaankaan ole mitään somalialaisten eliittiä (uskokaa tai älkää, yksittäisten somalien välillä on suuria eroja niin persoonallisuudessa, älyssä, koulutuksessa, perhetaustassa kuin ulkonäössäkin). Ja tyttökin oli hakeutunut hoitoon noiden asiakirjojen mukaan vähän ENNEN tekoa, minkä lisäksi erilaisia probleemia vuosikausia. Eiköhän nämä ole sekä tekijät että uhri jonkin sortin reppanoita, eikä kukaan kiinnittäisi niin hirveästi huomiota koko asiaan, jos tekijöiden väri olisi joku muu...
Michelangela kirjoitti:
seppoilmari kirjoitti:... molempien raiskaajien huoltajat ovat muuten johtohahmoja Somaliliitossa ...
Siru, ovatko pojat siis muka reppanoita, pohjasakkaa?


Tänään:
Siru83 kirjoitti: ...Tekijät ovat ilmeisesti hyvistä perheistä, joten eiköhän perheet huolehdi siitä, ettei vastaavaa satu ainakaan pitkään aikaan. Lisäksi tekijöillä ei ole mitään rikostaustaa, ja molemmat käyvät koulua, mikä tuomiolauselmasta ilmenee...
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
Marskalkka
Sabrina Duncan
Viestit: 364
Liittynyt: Pe Maalis 23, 2012 9:12 am

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Marskalkka »

Michelangela kirjoitti:Siru83 ei seuraa keskustelua, vaan tunteenomaisesti purkaa omia perusteettomia näkemyksiään aggressiiviseen sävyyn.
Ja syyhän meillä onkin nyt selvillä.
Siru83:n esittämä viidakkokusikoodi:Jos on somalin kanssa seurustellut, silloin tuntee ymmärtää, että jos somalipoika pyytää metsään, kun hän menee kuselle, niin kyseessä ei ole varmaan kusellakäynnin näytösesitys.
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Marskalkka kirjoitti:Haettiinko tuossa Sirun viestissä, että syömishäiriöinen=pohjasakkaa? Vai mistä oli kyse?
Mielestäni Sirun viestiä ei voi tulkita mitenkään muuten. Syömishäiriön lisäksi muuta mielenterveysongelmaa.

Kuten edellisestä viestistäni voi päätellä, ensin (väitettyyän aluksi toki ihan päinvastaista) Sirun mielestä nuoret somalimiehet eivät olleetkaan kunnon poikia ollenkaan, ja siksi heidän tekonsa oli jotenkin ehkä muka ymmärrettävissä, mutta nyt pojat ovatkin fiksuja hyvän perheen kasvatteja, joille vain sattuui tapahtumaan jokin hairahdus ja väärinkäsitys (varmaan uhrin syytä sekin), ja pojat varmaan katuvat loppuikänsä, eivätkä koskaan enää mitään pahaa tee. (Hyvin voi olla, että katuvatkin, en minä sitä voi tietää. Mutta kommentoin tässä Sirun tapaa keskustella. Minulla ei ole sen suurempia rahkeita spekuloida itse syyllisten sielunelämää, että tekevätkö ns. parannuksen vai eivätkö.)
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Marskalkka kirjoitti:
Michelangela kirjoitti:Siru83 ei seuraa keskustelua, vaan tunteenomaisesti purkaa omia perusteettomia näkemyksiään aggressiiviseen sävyyn.
Ja syyhän meillä onkin nyt selvillä.
Marskalkka, saattaa ollakin. Olen lukenut mm. tämän viestiketjun viestit.
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
Jane T
Neuvoja-Jack
Viestit: 591
Liittynyt: To Heinä 14, 2011 4:26 pm

Re: Siru83 ja Pandoran lipas

Viesti Kirjoittaja Jane T »

Siru83 kirjoitti:Niin mikäköhän mahtaa olla syy siihen, miksi Gladys ja muut katkerat vanhat naiset ovat kimpussani? Ymmärrän, että älykkäät nuoret naiset herättävät teissä kateutta, mutta ei voi mitään - juna meni jo.
Olen yllättynyt Siru83:n kateuskortin esiin tempaisemisesta! Epäilen suuresti, että täällä kukaan olisi kateellinen ko. nimimerkille, koska siihen ei mitään aihetta ole, päinvastoin. Ja,kateellinen, mistä?
Mielestäni älykäs ihminen on sellainen, joka kykenee keskustelemaan muiden kanssa, vaikka mielipide-eroja olisikin, ja myös tuomaan oman näkökulmansa esiin ilman valtavaa haukku- ja herjaustulvaa kuorrutettuna asenteella: minä olen aina ja ainoa oikeassaolija ...jne.

Minua raivostuttaa ainoastaan se, että Siru83 sotkee useita ketjuja jankuttamalla samaa asiaa sivukaupalla, kuten esim. siinä kadonneen Merja Vaaran ketjussa, lähteenään ainoastaan Suoli-palstalta napattu lause, vaikka keskustelussa on mukana ihan paikkakuntalaisiakin,joilla on tarkempaa tietoa.
Ihmettelen Siru83:n mukanaoloa palstalla, koska tämä aiheuttaa hänelle ilmiselvästi vain pahaa oloa paitsi jos nauttii muiden kirjoittajien haukkumisesta ja nälvimisestä. Ja, kiinnostaa vielä tietää hänen motiivinsa tuohon jankuttamiseen ja riidan haastamiseen ylemmyydentuntoisella paatoksella.

Ja sitten vielä kiitos Siru83:lle: kiitos uudesta Amerikkalaisia kadonneita- threadista, se on todella mielenkiintoinen, ajatuksia ja pohdintoja herättävä, ja paljon on Siru83 vaivaa nähnyt tuon threadin eteen.
Vastaa Viestiin