Nimimerkin kunnianloukkaus anonyymipalstalla?

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

VPY
Martin Riggs
Viestit: 609
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2011 9:33 pm

Nimimerkin kunnianloukkaus anonyymipalstalla?

Viesti Kirjoittaja VPY »

Erikoisia ajatuksia joillakin tosiaankin, sain tälläisen uhkausviestin nimimerkiltä Flammable ja en tiedä kuka nimimerkki Flammable on, en tiedä edes onko hän ihminen, enkä tälläisellä anonyymipalstalla haluakkaan tietää kenenkään oikeaa henkilöllisyyttä. Flammablen minulle laittama yksityisviesti on kyllä kerrassaan erikoinen:


[url=http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=441038#p441038]
Olenko oikessa, että sinun mielestäsi lasten oikeus toteutuisi parhaiten kun heidät annettaisiin manipuoloitavaksi sellaisen ihmisen käsiin, jota epäillään heidän hyväksikäytöstä, raiskauksesta ja pahoinpitelystä ?Sehän olisi aivan sama kun vaikkapa kun jossain murha tai huumejutussa annettaisiin todistaja epäiltyjen käsiin manipuloitavaksi ja uhakailtavaksi ja vietäisiin todistajat vaikkapa epäiltyjen sellliin kahden keskiselle vierailulle Niin kuin Sirpa totesin, olet päivänselvä psykopaatti, jos se nyt kenellekkään yllätyksenä tulee. Minä taidan laittaa sinut ignoreen, mitä sitä psykopaatin manipulointeja lukeamaan. Laitatko Sirpa ystävällisesti kaikki altteriesi nimet niin tiedän laittaa ne kaikki ignoreen. Nimimerkit: OlaviSusikoski, Flammable ja Mileva on bongattu Sirpan alttereiksi, laitatko ne loputkin, niin ei törmäillä enää?[/quote]

Oikaisetko tuolla samalla palstalla, jonne tuon kirjoitit, että minä en ole todennut väittämääsi. Voin laittaa nimenikin, jonka jälkeen jos et oikaise loukkaustasi, on olemassa peruste vähintään kunnianloukkaus tutkinnalle. Ainakin sen verran, että saan nimesi selville siviilikannetta varten. Nimimerkkinä ei ole samaa kunniaa, mutta en ole missään vaiheessa todennut, että kirjoitan tänne anonyymisti. Päinvastoin, olen kirjoittanut itsestäni paljon, vielä enemmän yksityisviesteissä.

Jos tutkinta ei sinua häiritse, voi oikeudenkäyntikulutkin olla pikkurahaa. En tiedä miten sellainen päättyisi tällaisessa tapauksessa, joten toki itsellenikin siitä voi jäädä kuluja. Jos tutkinta ei etenisi, käräjäoikeusmaksu siviilikanteelle on satasten luokkaa. Siitä voisi tulla hyvä ennakkopäätös, jonka kustannukset tulisivat yhteiskunnan sijaan meille tai sinulle.
VPY
Martin Riggs
Viestit: 609
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2011 9:33 pm

Re: Nimimerkin kunnianloukkaus anonyymipalstalla?

Viesti Kirjoittaja VPY »

Nimimerkin Flammable uhkailut jatkuva, odotettavissa on tosiaankin hupia :mrgreen:

"Kiitoksia.
Lähetetty: Su Loka 30, 2011 12:17 am
Lähettäjä: Flammable
Vastaanottaja: VPY

Tuo YV:n julkaisu taisi itsessään riittää. Katsotaan miten menee."

Oletko sinä ihan viisas, että anonyymilla keskustelupalstalla nimimerkkien välisen yksityisviestien julkaisu on kunnianloukkaus? :mrgreen:

Voithan sä kertoo sen nimesi, olisi oikeasti hauska tietää kenellä on noin erikoisia ajatuksia!

Se on kyllä totta, että nimimerkkini päivät taitavat olla tällä palstalla luetut, mutta mielestäni tuollainen joutavanpäiväinen uhkailu tälläisellä anonymiteettiin perustuvalla keskusteluopalstalla on vähintäänkin yhtä tuomittavaa, joten siitä syystä kyllä en uhkailuviestisi julkaisemista pitäisi kovinkaan tuomittavana.

Ja onhan niitä nimimerkkejä, kuten varsin hyvin tiedät.

Tottahan sinä tiesit että sinun on tehtävä asiasta rikosilmoitus, jos meinaat saada asian tutkittavaksi? Toisaalta väärin kuormittaa poliisien resursseja, mutta kaitpa he ovat tottuneet kaikenlaisiin rikosilmoituksen tekijöihin, myös sellaisiin jossa asianomistajana on anonyymi nimimerkki ja epäiltynä on ei kysymysmerkki, vaan nimimerkki. Tiedäthän sinä, että siviilikannettakaan ei voi nostaa nimimerkkiä kohtaan vaan kyseessä täytyy olla luonnollinen henkilö. Mikäli tosiaan aiot nostaa siviilikanteen, sinun pitäisi tietää kuka on tämä henkilö nimimerkin takana, siihen taas ei ole oikeutta kuin poliisilla esim.siinä tapauksessa mikäli poliisi epäilee rikoksen tapahtuneen :) Mutta jopa täällä tapahtuu, jos nimimerkki Sirpastakin on tehty poliisille tutkintapyyntö poliisille koskien kunnianloukkausta, sekä laitonta uhkausta :shock:

Joten sinuna en Flammable kovin nojaisi suuriin unelmiin luksuselämästä tulevilla vahingonkorvauksilla, tai ostelisi mitään suurempia jouluostoksia tulevien vahingonkorvausten varaan laskettuna.
VPY
Martin Riggs
Viestit: 609
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2011 9:33 pm

Re: Nimimerkin kunnianloukkaus anonyymipalstalla?

Viesti Kirjoittaja VPY »

Teet niin kuin parhaaksi näet.Onneksi poliisi ei tutki sinun keksimiesi lain kohtien mukaan, vaan Suomen lain. Minä en ala anteeksipyytelemään,enkä tunnustamaan sellaista mihin en ole syyllistynyt, semminkään kun en ole mihinkään rikolliseen täällä syyllistynyt, en ole kenenkään kunnia loukannut, tämä on fakta.


Toisekseen sinun mieltäsi pahoittanut(mikä ei toki sinällään ole rikos) kohta on korjattiin, joten käyppäs vastaamassa itse asiaan tuolla Ulvila-ketjussa, äläkä keskity esittämään keksittyjä syytöksiä minua kohtaan.
VPY
Martin Riggs
Viestit: 609
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2011 9:33 pm

Re: Nimimerkin kunnianloukkaus anonyymipalstalla?

Viesti Kirjoittaja VPY »

"Sanoit, että poliisi ei tutki nimimerkkiä kohtaan osoitettuja kunnianloukkauksia. Jos minulla on esimerkiksi osoittaa lainkohta, jota poliisi tutkisi, joka ei liity yksityiselämän loukkaukseen, se riittää. Asiat ei selviä kuin selvittämällä ja joissain asioissa on kokeilemalla haettava se ensimmäinen kerta. "

Kun uhkailuista ei ole tulla loppua, niin tartutaanpa tähän nimimerkki "Flammablen" lähettämään viestiin. Totta tosiaan, koska minkäälaista kunnianloukkausta ei ole tapahtunut, ei ole myöskään kunnianloukkausta, eikä yksityiselämän loukkausta, selvää kuin mikä, tämän toteaa poliisikin, mikäli sinä tälläisestä keksitystä asiasta lähdet tekemään ilmoituksia, sen sijaan laki tuntee sellaisen teon mitä tulee väärää ilmiantoon, siinä voisi sitä kunnianloukkauksen aihetta tullakkin, mutta tosiaan koskapa nimimerkin kunniaa ei voi loukata, niin sekin skenaario on absurdi.


Toisekseen mikäli minä tällä palstallani olisin kirjoituksellani johonkin muuhun rikokseen syyllistynyt, et sinä minun henkilöllisyyttäni saisi sittenkään selville, nostaaksesi minua kohtaan esim. sen siviilikanteen, kera jättiläismäisine korvausvaatimuksineen. Ja se tärkein, minä en ole syyllistynyt sen kummemmin yksityiselämän loukkaukseen, kuin muuhunkaan rikokseen, enkä ilmeisesti ole kirjoitellut edes palstan kirjoitussääntöjen vastaisesti, päätellen, että tässä naputtelen viestiäni.

Se että joku henkilö keksii omasta päästään jotain tapahtuneen, ei tarkoita ettäkö sellainen asia olisi oikeasti tapahtunut, mutta senhän sinä tiedätkin hyvin :wink:
VPY
Martin Riggs
Viestit: 609
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2011 9:33 pm

Re: Nimimerkin kunnianloukkaus anonyymipalstalla?

Viesti Kirjoittaja VPY »

"Sinun mukaasi lasten oikeus toteutuisi parhaiten kun heidät annettaisiin manipuoloitavaksi sellaisen ihmisen käsiin, jota epäillään heidän hyväksikäytöstä, raiskauksesta ja pahoinpitelystä"

Niin otetaanpa nyt käsittelyyn tämä asia missä sinä väitit Flammablen kunniaa loukatuksi. Missä kohtaa tuossa edes tapahtuu kunnianloukkaus? Se, että siitä on jäänyt kysymysmerkki pois, ei tarkoita että siinä loukattaisiin nimimerkin Flammable kunniaa (aivan absurdi asia, koska ei nimimerkillä voida katsoa olla kunniaa, eihän nimimerkki voi esim.solmia avioliittoja ja tehdä muita oikeustoimia). No otetaanpa vielä sellainen skenaario, että olisini esittänyt tuollaisen väitteen nettikeskustelussa jollekkin henkilölle jonka tiedän nimeltä, vaikkapa Facebookissa. Sekin on huono vertaus, koska Facebookissahan voi olla kuka henkilö tahansa valenimen takana, se että Facebookissa esiintyisi esim.nimellä Aatu Hitler, ei tarkoita ettäkö henkilö todellisuudessa olisi Aatu Hitler.

Niin palataanpa tuohon lauseeseen, vielä sehän alkaa Sinun mukaasi...= on päätelmä siitä mitä olet aiemmassa kirjoituksessasi tuonut esiin= on normaalia keskustelua, eikä siitä saisi kunnianloukkausta vaikka se esitettäisiin oikeilla nimillä henkilököhtaisesti poliisiasemalla käytävässä keskustelussa 10 poliisin läsnäollessa. Puhumattakaan nyt nettikeskustelusta, sitten vielä nettikeskustelusta joka käydään kahden anonyyminimimerkin välillä :roll:
Minä olen täysin syytön, jos sinä olet joille kuille muille palstan jäsenille mennyt paljastamaan oikean henkilöllisyytesi, tosi fiksua, kun lukee tuota lautamies-ketjua! :roll: Minulle sinä et koskaan ole koskaan henkilöllisyyttäsi paljastanut.


Kuten totesin, se että keksii omasta päästään tapahtuneen jotain, jota ei ole tapahtunut, ei tarkoita, että sellaista olisi oikeasti ja todistettavasti tapahtunut.

Joten kumpikohan tässä anteeksipyynnön velkaa? Sinä joka väität minun syyllistyneen kuviteltuun rikokseen ja uhkailet yksityisviesteillä minua, vaiko minä joka olen normaalisti keskustellut netissä ja reagoinut ajassa nimimerkki Flammablen viestiin?

Mutta tulipa pientä jumppaa.
VPY
Martin Riggs
Viestit: 609
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2011 9:33 pm

Re: Nimimerkin kunnianloukkaus anonyymipalstalla?

Viesti Kirjoittaja VPY »

Nimimerkki "Flammable":
"Jos haluat nimeni tietoon, se selviää kyllä aikanaan tutkintapöytäkirjasta jos siihen asti päädytään. Itselleni kyllä riittää anteeksipyyntösikin."

Perkele, alkoi ihan tosissaan kiinnosta minkälainen henkilö tuon Flammablen taakse kätkeytyy. Mikä olisi sellainen rikos minkä voisin suorittaa nimimerkkiä kohtaan, niin, että asiasta kehkeytyisi poliisitutkinta, jossa selviäsi nimimerkin "Flammablen" henkilöllisyys? Vinkkejä otetaan vastaan! Riittääkö se että epäilen nimimerkki Flammablen esiintyvän useilla eri nimimerkeillä tällä palstalla? Voisinko käydä tekemästä rikosilmoituksen poliisiasemalla heti vaikka huomenissa, tai ainakin valittaa asiasta Urjalan kunnanvaltuustoon?
Flammable
Poliisikoira Rex
Viestit: 260
Liittynyt: To Syys 01, 2011 3:20 am

Re: Nimimerkin kunnianloukkaus anonyymipalstalla?

Viesti Kirjoittaja Flammable »

Jotenkin säälitti tämä monologisi, joten kirjoitetaan tämä ennen nukkumaanmenoa.

Tuntuu, että yv:n ja tämän ketjun asia ei jossain määrin, ehkä vielä suuremmassakaan määrin täsmää, mutta voi se olla, että muistan väärin, kun hyppään sivulta toiselle. Ihan hyvä, kun oikaisit kuitenkin sinne oikeaan aiheesta käytävään keskusteluun sen tärkeimmän. Ai korvausvaatimukset? Onko joku uhannut sinua? Tuntuu, että copyn, kirjoituksesi ja pasten väliin on eksynyt puppusanageneraattorikin.
VPY
Martin Riggs
Viestit: 609
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2011 9:33 pm

Re: Nimimerkin kunnianloukkaus anonyymipalstalla?

Viesti Kirjoittaja VPY »

Flammable kirjoitti:Jotenkin säälitti tämä monologisi, joten kirjoitetaan tämä ennen nukkumaanmenoa.

Tuntuu, että yv:n ja tämän ketjun asia ei jossain määrin, ehkä vielä suuremmassakaan määrin täsmää, mutta voi se olla, että muistan väärin, kun hyppään sivulta toiselle. Ihan hyvä, kun oikaisit kuitenkin sinne oikeaan aiheesta käytävään keskusteluun sen tärkeimmän. Ai korvausvaatimukset? Onko joku uhannut sinua? Tuntuu, että copyn, kirjoituksesi ja pasten väliin on eksynyt puppusanageneraattorikin.
Käyppä vielä lukemassa Ulvila-ketjusta hyvän yön toivotus. Hyvää yötä Sir.. eikun Flammable :lol:
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Nimimerkin kunnianloukkaus anonyymipalstalla?

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Voidaanko alkaa yleisnimellisesti kutsumaan tälläistä käytöstä "hejacilaisuudeksi"?

Näyttäisi levinneen se tyyli sieltä tänne näköjään. Mitään en ketjusta tajunnut, kahden nimimerkin välistä tappelua jostain täysin hämärästä asiasta x, joka on sitten (alkoholihuuruissa?) levinnyt nönnöttämiseksi yleisellä.

Nimimerkkiä ei kuitenkaan voi kunnialoukata. Ja vaikka voisikin, niin ketä kiinnostaa. 8)

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Flammable
Poliisikoira Rex
Viestit: 260
Liittynyt: To Syys 01, 2011 3:20 am

Re: Nimimerkin kunnianloukkaus anonyymipalstalla?

Viesti Kirjoittaja Flammable »

Hyvää yötä.

Se valitus sinne Urjalan kunnanvaltuustoon kuulosti ihan hauskalta ajatukselta. Tuli ihan vesi silmiin, kun mietin toteutusta. Kannattaa käydä kysymässä muutamalta naapurilta nimi siihen, niin kunnanisät laittavat sille enemmän painoarvoa.
VPY
Martin Riggs
Viestit: 609
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2011 9:33 pm

Re: Nimimerkin kunnianloukkaus anonyymipalstalla?

Viesti Kirjoittaja VPY »

Onnea valitsemallasi tiellä ja muista että jokainen on vastuussa sanoistaan ja teoistaan :wink: , mutta tämä ei koske ihmisen mielikuvituksessa tapahtuneita sanoja tai tekoja. Hyvää yötä Sirp. eikun Flammable, älä pure uninallesi korvaa pois ensi yönä, odottavan aika on pitkä! Moro :mrgreen:
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Nimimerkin kunnianloukkaus anonyymipalstalla?

Viesti Kirjoittaja Damien »

Kuva
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
VPY
Martin Riggs
Viestit: 609
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2011 9:33 pm

Re: Nimimerkin kunnianloukkaus anonyymipalstalla?

Viesti Kirjoittaja VPY »

Kiitokset tosiaan Sirp. eikun Flammable, siellä lepää ja tähän maalilaulu :P :
http://www.youtube.com/watch?v=I31DYmIP1-w

Mene sinä Damien vaikka nussimaan perseeseen sitä karvakätistä poikaystävääsi, mutta älä tähän puutu.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Nimimerkin kunnianloukkaus anonyymipalstalla?

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Muistaakseni minuakin on aikoinaan täällä syytetty anonyymin nimimerkin kunnianloukkauksesta ja oikeustoimiakin siinä taisi vastapuoli harkita. Kyllä se nauratti minua pitkän aikaa. Ajatelkaa nyt! Loukkasin tuossa anonyymin nettikirjoittelijan kunniaa pahan kerran. Vieläkin naurattaa!

Tähän yksi hymiö. Sellainen täysillä naurava.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Outo Enkeli
Sabrina Duncan
Viestit: 362
Liittynyt: Su Touko 22, 2011 12:21 pm

Re: Nimimerkin kunnianloukkaus anonyymipalstalla?

Viesti Kirjoittaja Outo Enkeli »

Menee vakavaksi joillakin henkilöillä foorumilla "hengailu". Tämänkin ja muiden foorumien tarkoitus on kuitenkin perimmäisessä tarkoituksessa olla "viihdettä", mukavaa ajankulua ja toisten kirjoittajien kanssa mielipiteiden vaihtoa.

Mielestäni siinä vaiheessa, kun mielipiteet ja pienet "herjat" ei toiselle enää "uppoa", niin olisi mietittävä esim. taukoa palstalta, jos "vitutus" on niin suuri, että on alettava tehdä siviiilikanteita, kunnianloukkaus syytöksiä ja kaikkea muuta skeidaa. Silloin menee jo tämä "virtuaalielämä" liian vakavaksi.

Esimerkkinä mainitsen äskettäisen Cannonball-tapauksen, jossa osasyy toisten tappamiseen(jäi yritykseksi)oli facebook-kirjoitukset. EI helvetti miten menee överiksi. Myös vastaanottajan olisi otettava erilainen asenne. Miksi ottaa noin vakavasti tuollainen. Noista syytöksistä kun ei tosielämässä tapahdu mitään. Kukaan ei tiedä oikeita henkilöllisyyksiä, niin vittuako välittämään. Kadulla voi edelleen kulkea aivan kuten ennenkin.

Ehkä se peili olisi käännettävä oikein päin ja vilkaista sitä. Molempien. Minä en puutu teidän riitanne, mutta minulla on "oikeus" sanoa asiasta oma mielipiteeni, koska se tuodaan julki tälle palstalle, jossa kaikilla on oikeus kommentoida toisten postauksia. En välitä, vaikka kuka käskisi nussia oravaa tai marsua, kun en sitä tekisi, enkä siitä välittäisi paskan vertaa.

En ole kummankaan puolella. SANON YLEISEN MIELIPITEENI. Ei netin pitäisi olla niin vakava paikka. Kaksoisnikkeily on nyt kovasti tapetilla. Se olisi selvitettävä. Ja tuossakin sanotaan, että toinen(Flammable) on Sirp., joka ei jätä paljon vaihtoehtoja ja sitten toinen jonkin sortin aloitteleva terroristi, sillä mopo on mopo, mutta myös mopo on jossain yhteyksissä "alokas" tai hieman "vajaa". Koulussa esim. ylä-asteen aloittavat saavat mopokasteen ja heitä "mopotetaan". Tietenkin jos tuollaisesta saa kicksejä, niin se on asia erikseen.

OT:tä, mutta tästä mainittiin ed. postauksissa:
Tuosta hejackista tahtoisin tietää enemmän. Olen sinne kirjautunut kerran sisään, mutta ei siellä ollut tämän palstan "tunnelmaa". Jossain postauksessa oli, että Vodka on saanut sinne vuosien bannin jonkin sanaharkan tai muun mitättömän asian takia. Ilmeisesti palsta yrittää kilpailla murha.infon kanssa ja sen ylläpitäjä on eräs nautaeläimiin kuuluvan otuksen nimi. Jos joku voisi laittaa yksäriä ja valaisisi hieman kyseisen palstan "meininkiä".

Tästä postaukseta saan varmasti paljon vihaisia viestejä ja vihamiehiä, jotka pistävät minut "vihamiehekseen" asetuksista. Mutta mitäsitten. Ei kaikkia voi miellyttää ja minulla on välillä aika jyrkät mielipiteet, vaikka olenkin todella suvaitsevainen henkilö.
el músculo pierde su significado cuando la pólvora se inventó. Así que en lugar de hormonas, comprar un arma buena. por lo que no engañan a nadie que no comprende esto, pero al darse cuenta de esto debe ser un poco desordenado
Vastaa Viestiin