Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Avatar
PaxCow
Adrian Monk
Viestit: 2520
Liittynyt: To Tammi 17, 2013 3:45 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

Julperi kirjoitti:Paxcow.Postaa pitkiä englannin kielisiä uutisia,kaikilla tällä foorumilla olevilla ei toi kansainvälinen kieli taivu(paitsi ne kansainväliset käsimerkit ehkä).Itselläni taipuu sen verran että menee joku hetki lukiessa.
Pahoittelen vieraskielisiä uutisia. Suurin osa tuntemistani henkilöistä lukee englantia sujuvasti, joten en ajatellut tuon olevan ongelma tai että se tämän foorumin sekavan sisällön seassa olisi erityisen ärsyttävää. Ainahan ne uutiset voi hyppiä yli 8) . Tietysti olisi parempi, jos ehtisi aina suomentaa uutisen, mutta siihen ei valitettavasti ole aikaa.
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain
Avatar
Thelea
Martin Beck
Viestit: 846
Liittynyt: Ke Marras 23, 2011 1:22 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Thelea »

Jinx kirjoitti:P.S Eikö tota tappajan raatoa vois jo poistaa etusivulta, sitä on jo saanut katsella tarpeeksi kauan!
Taidan olla yhtä paatunut kuin valoviikate (?) ja Sajaki, kun tuo kuva ei suuremmin haittaa. Siinä on jopa jotain kiehtovaa, kun yrittää laskea luodinreikiä (juu, olen opiskellut ominpäin oikeuslääketiedettä oppikirjoista, harrastus sekin :wink: ). Ei sitä kyllä mielellään silti kauaa tuijota.

Tee niin kuin minä. Pidä selaimessa aina auki ainakin yksi keskustelu (tai keskustelualue) tai pistä se kirjanmerkkeihin. Tai sitten googlella hae murha.info forum.

Ps. Pikajuoksija on tuossa Pariisi-ketjussa kieltämäti jankkaaja, ei ole vielä mustalla listallani, skippaan vain ko nikin kirjoitukset. Trolliksi tunnistaa liiankin helposti.
"Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end." - Maxine (kertoi isänsä sanoneen näin), Amyn lailla.
Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Jinx kirjoitti:
P.S Eikö tota tappajan raatoa vois jo poistaa etusivulta, sitä on jo saanut katsella tarpeeksi kauan!
Se ei siitä poistu ennen kuin joku kirjoittaa uuden tekstin ja postaa sen sinne etusivulle. Toivottavasti joku ottaa asiakseen, minä en sitä tee.
Gods made heavy metal.
Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

PaxCow kirjoitti:
Julperi kirjoitti:Paxcow.Postaa pitkiä englannin kielisiä uutisia,kaikilla tällä foorumilla olevilla ei toi kansainvälinen kieli taivu(paitsi ne kansainväliset käsimerkit ehkä).Itselläni taipuu sen verran että menee joku hetki lukiessa.
Pahoittelen vieraskielisiä uutisia. Suurin osa tuntemistani henkilöistä lukee englantia sujuvasti, joten en ajatellut tuon olevan ongelma tai että se tämän foorumin sekavan sisällön seassa olisi erityisen ärsyttävää. Ainahan ne uutiset voi hyppiä yli 8) . Tietysti olisi parempi, jos ehtisi aina suomentaa uutisen, mutta siihen ei valitettavasti ole aikaa.
Nimimerkki PaxCow ei ärsytä minua lainkaan, mutta muuten en tykkää pitkistä englannin kielisistä artikkeleista yhtään. En osaa kovin hyvin englantia ja tuollaisten pitkien artikkeleiden lukeminen ei onnistu yhtään. Saksaa ja ruotsia luen kyllä. Itse en laita tänne artikkeleita ja muita itseni tai tuttavieni takia, vaan ihan täällä minfossa oleville henkilöille luettavaksi, joten käännän esim. saksasta suomeen uutisia. Mitä siitä tulisi että ryhtyisin postaamaan jutut saksankielisenä tänne vaivautumatta kääntämään, varsinkin kun tiedän että moni ei pystyisi lukemaan niitä. Pitää ottaa huomioon toiset ihmiset eikä väsätä viestejä ihan oman itsensä takia.

On harhaluulo se, että kaikki osaavat Suomessa lukea ja puhua englantia. Peruskoulun käyneet toki osaavat, mutta ei kaikki heistäkään. Kaikilla ei ole ns. kielipäätä, toisaalta on heitäkin jotka eivät osaa suomeakaan kunnolla, vaikka se on heidän äidinkielensä. Vanhempi ikäluokka, joka ei ole kouluja käynyt, ei osaa tuosta noin vaan englantia, kun ei ole ollut mahdollisuutta opiskeluihin. Minä en ole englannista koskaan ollut kiinnostunut vaan valitsin aikoinaan toisen kielen enkä ole sitä koskaan katunut.
Gods made heavy metal.
Nepenthe
Neuvoja-Jack
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 4:19 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Lisäksi tuohon englantiasiaan: osaan englantia hyvin, jopa opiskelen englannin kielellä ja seuraan englanninkielisiä uutisia. Kuitenkin ne sitten ärsyttävät täällä, kun jotenkin sitä asennoituu tänne tullessaan, että okei, tämä on suomenkielinen foorumi, joten sillä mennään, mutta sitten kun yhtäkkiä jossain viestissä kieli vaihtuukin, niin se kyllä turhauttaa ihan niin saakutisti. :D Asia olisi ihan eri jos olisi esimerkiksi jonkinlainen erillinen ketju englanninkielisille uutisille tai kommenteille. Eli en usko, että ainakaan kaikkien ärsyyntyminen johtuisi siitä, että ei tekstiä ymmärrä, vaan että vaihtaa "kielimoodi" toiseen ihan yhtäkkiä ja ilman mitään kovin hyvää syytäkään. Kyllä niihin englanninkielisiin uutisiin voisi vaikka viitata ja linkata, mutta niiden copypastettaminen suoraan tekstiin ärsyttää. Ainakin voisi referoida ne pääpointit sieltä, jos ei olekaan aikaa kääntää koko artikkelia.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
Avatar
PaxCow
Adrian Monk
Viestit: 2520
Liittynyt: To Tammi 17, 2013 3:45 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

Hyviä pointteja. Ehkä elän englantikuplassa, sillä niillä suomalaisilla nettifoorumeilla, joilla olen pyörinyt, englanninkieliset jutut ovat olleet ihan normaaleja enkä ole asiaa siis täälläkään sen enempää pohtinut. Mutta joo, niiden suora liittäminen tekstiin ei täällä olekaan kaikkien mieleen. Täytyy pitää mielessä.
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain
Nyyti
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: To Syys 18, 2014 6:50 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Nyyti »

Tällä hetkellä ärsyttää lähinnä se, etten ehdi lukea murhainfoa juuri lainkaan kun on liikaa muuta puuhaa. :D Toista se oli opiskeluaikana.
Avatar
Thelea
Martin Beck
Viestit: 846
Liittynyt: Ke Marras 23, 2011 1:22 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Thelea »

Nyyti kirjoitti:Tällä hetkellä ärsyttää lähinnä se, etten ehdi lukea murhainfoa juuri lainkaan kun on liikaa muuta puuhaa. :D Toista se oli opiskeluaikana.
Ainahan sitä ehtii vaikka yöllä, nukkumaan ehtii myöhemminkin, varaa vaan paljon kahvia, energiajuomia ja/tai kokista 8)

Onko se miten terveellistä, sitä ehtii huolehtia myöhemmin :wink:
"Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end." - Maxine (kertoi isänsä sanoneen näin), Amyn lailla.
Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2829
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Jotekin ymmärrän että jos esim. ruotsi, saksa tai ranska ei taivu, mutta joka maankolkassa enempi tai vähempi puhutusta kansaivälisestä kielestä, eli englannista rutiseminen on jo vähän turhaa. Sitä kuuluu osata, kaikkille opetetaan sitä koulussa ja sitä kieltä tulee joka tuutista muutenkin 24/7.
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä
Alice
Neuvoja-Jack
Viestit: 563
Liittynyt: To Heinä 09, 2015 6:01 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Alice »

^ Wikipediasta
Suomessa englanti ei ole pakollinen oppiaine kouluissa, mutta 99,4 prosenttia 7–9-luokkalaisista opiskeli sitä vuonna 2011.
Eli suurin osa englantia opiskelee, mutta vanhemmissa ihmisissä on niitäkin, jotka eivät ole sanaakaan opiskelleet. Kuten vanhempani, saksa ja ruosti kyllä taittuu. Mutta totta, suurin osaa englantia edes välttävästi. Ja tämä viestini on täten täysin OT ketjun otsikkoon nähden, pahoittelen.
Alice
Neuvoja-Jack
Viestit: 563
Liittynyt: To Heinä 09, 2015 6:01 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Alice »

The Fox kirjoitti:
Louvren kummitus kirjoitti:
The Fox kirjoitti:Oikeastaan sinun ei tarvitse mitään muuta, kuin selittää täysin pitävästi miten se vaimon DNA ilmestyi Lisan alushousuihin, niin sitten minäkin alan uskoa NBn syyllisyyteen.
Tuohan selittyy ihan arkisesti. Tekijä on aamu- ja/tai päiväpanojen jälkeen jättänyt pesut vähemmälle. Lisan hoideltuaan on sitten fiilistellyt kalunsa kanssa kiehnäämällä sitä Lisan kalsareihin. Näin DNA siirtyi kuin hyppykuppa konsanaan.
Kuinkahan monta kertaa se on toistettava.........alushousuissa EI ollut NBn DNAta.
Selitätkö ihan arkisesti minulle, minkälainen on DNAton kalu tai miten suoritetaan päiväpano johon vain toinen osallistuu omalla DNAllaan.
Tummennos minun, ja kyllä, tämä voisi naurattaa, mutta kun ei vaan naurata, vaan ärsyttää, miten ei ymmärretä lukemaansa, vai onko edes luettu? Mutta kyllä haluaisin saada kummitukselta vastauksen tuohon :lol: . No niin, perun sanojani vähän, kyllä naurattaa samalla.
DemlaMinfo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1460
Liittynyt: To Syys 24, 2015 5:20 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja DemlaMinfo »

Englannin kieli yleensä ärsyttää niitä elämänkouluttaneita moni-osaajia, jotka eivät englantia osaa. Oma moka.
Mielenterveys on tärkeä osa ihmisen hyvinvointia. Omasta mielenterveydestään voi pitää huolta ja omia voimavarojaan vahvistaa. Psykologin kanssa keskustelu voi auttaa pääsemään eroon harhaluuloista ja kuuloharhoista.
Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

^ Voipa olla. Minä olen sen verran vanhempi ihminen, että peruskoulua ei ollut olemassakaan siihen aikaan kun jo lopetin koulukäynnin vuonna 1966. Ei siihen aikaan edes ammattikoulussa ollut kielien opetusta, nuorenahan ne kielet pitää alkaa oppimaan. Se on eri juttu niillä lapsilla nyt, joilla alkaa koulussa englanti jo 3. luokalla.

Mitä tulee elämänkoululaisiin, en taida kuulua kokonaan siihen porukkaan. Olen käynyt koulua peräti 18 vuotta elämäni aikana.

Itse olen kyllä ylioppilas, olen aikuisena kirjoittanut. Lukion päästötodistuksessa on neljä kieltä, joista kirjoitin kaksi. Mutta luin vain lyhyen englannin eikä sillä sanavarastolla ratkota rikoksia ja vielä vähemmän lueta jotain ammattilaisten raportteja ja tieteellisiä artikkeleita. Luen joskus helppoja tekstejä englanniksi, mutta ei ole ollut aikaa ryhtyä sitä enemmän nyt harrastamaan. Minä tulin kirjoittaneeksi pitkän saksan...no en ole katunut. Pitäkää tunkkinne.
Gods made heavy metal.
Alice
Neuvoja-Jack
Viestit: 563
Liittynyt: To Heinä 09, 2015 6:01 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Alice »

Priita kirjoitti:Eipä löytynyt monellakaan kokeilemallani haulla. Notta kiitos vaan sarkasmista. :roll:
Opettele käyttämään hakua etusivulta. Ja toki moni aihe löytyy ihan helposti avaamalla sopiva topicci.
Oli sitten sarkasmia, kettulua tai ei, ei kaikesta kannata ottaa nokkiin.

OT, en tajua, miksi tänään mua ärsyttää näin paljon? Parempi painua muualle, jep, pystynkö?
aga
Adrian Monk
Viestit: 2754
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 11:21 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja aga »

Rasistit ovat ylläpidon suojeluksessa, esim. vempele hehkuttelee neekerien tappamista monissa viesteissä, mutta mitään seurausta ei ole. Eiköhän kaikki jo ole nähnyt millä kannalla ylläpito on. Vittuilepa rasistille niin jäähyä tulee välittömästi.
Vastaa Viestiin