Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

L'amourha
Jessica Fletcher
Viestit: 3070
Liittynyt: To Elo 24, 2017 8:02 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

ReissuLasse kirjoitti:
To Helmi 18, 2021 11:32 am
aivoriihi kirjoitti:
Ke Helmi 17, 2021 2:18 pm
Tama nyt ei Minfon ongelma ole, mutta pikkasen kyrsii Suomen lainsaadannossa kaytetyt, eufemistiset termit "napistys" ja "kiusaaminen".
Missä säädösteksteissä esiintyy kiusaaminen?
Ainakin perusopetuslaissa.
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä

jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3915
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

ReissuLasse kirjoitti:
To Helmi 18, 2021 11:32 am
aivoriihi kirjoitti:
Ke Helmi 17, 2021 2:18 pm
Tama nyt ei Minfon ongelma ole, mutta pikkasen kyrsii Suomen lainsaadannossa kaytetyt, eufemistiset termit "napistys" ja "kiusaaminen".
Missä säädösteksteissä esiintyy kiusaaminen?
Missa saadosteksteissa esiintyy kiusaaminen?

Noin, pistin sen sellaiseen formaattiin että aivoriihi pystyy sen lukemaan. :mrgreen:
"Those who want respect, give respect."

aivoriihi
Axel Foley
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:16 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Kiitos!

Omassa pienessa mielessani esim. J. Jarva ei "napistanyt" karkkia Loviisan ABClla, vaan varasti. Koskelan teinikolmikko ei "kiusannut" uhriaan, vaan syyllistyi pitkakestoiseen, niin henkiseen, kuin ruumiilliseenkin pahoinpitelyyn ja lopputuloksena uhri kuoli. Asioista pitaisi puhua niiden oikeilla nimilla, myos lakiteksteissa.

Edit. Unohdin lisata: "Those who want respect, give respect."
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson

Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Todellakin raivostuttaa, ylimieliset viisastelut Koskelan teinimurhaketjussa, etenkin tuoreilta nimimerkeiltä. Niitä on ollut siellä useita, tässä eräs tuoreimmasta päästä. Kahden viestin mies Vieras888:
Vieras888 kirjoitti:
Pe Helmi 26, 2021 12:05 pm
- - -
Tää on niin klassista ihmisten käyttäytymistä. Ensin osa nostaa uhrin lähes pyhimykseksi ja sitten alkaa vikojen etsiminen ja lopulta osa porukasta alkaa tavallaan syyttymään uhria, vähintäänkin osasyyliseksi.

Pitää kuitenkin muistaa, että uhri oli ihminen ja murha on aina äärimmäinen rikos.
  • Poimitaan helvetin pitkästä ketjusta yksittäisiä kirjoituksia eri kirjoittajilta ja muodostetaan näiden perusteella "polku" tai tarina, mitä voi sitten halveksia, oikea olkiukonrakentajien kuningas. Tuolla tekniikalla saisi rakennettua vaikka minkälaisen mielikuvan, vaikka tosiasiassa mielipiteet eivät todellakaan ole mikään kollektiivi, vaan samalla sivulla laidasta toiseen.
Perusteltu kritiikki on OK, mutta turha ivaaminen ja "mä tiedän, mutta en kerro teille" -viesteily ei ole hyvä alku täällä, joten fuck you äidin pikku nilkki, alahan muuttamaan tapojasi tai ei hyvä heilu! Täällä saat helposti ystäviä, mutta vielä helpommin vihamiehiä. Tuskin kukaan kiusaamaan alkaa sentään, mutta kritiikkiä tulee herkästi paskansuoltajille, jotka kuvittelevat olevansa jotain. Täällä on sata kertaa sinua kokeneempia ihmisiä joka helvetin asiassa, joten ei kannata ryhtyä esittämään yhtään mitään, koska kortit katsotaan heti.
  • Miksi et suojellut Atsoa, kerran tiesit?
  • Miksi et ilmoittanut isommille, jotka olisivat hakanneet nämä Heikin ja Veetin, muutkin, kerran tiesit?
  • Täällä kuitenkin olet muka Atson muistoa kunnioittamassa ivaamalla sivullisia kirjoittajia. Jos et puuttunut ja tiesit, sinulla on verta käsissäsi!
Tässä se toinen viesti, jossa vinkkaa tietävänsä mitä (Atson rääkkäämisen) jäävuori piti sisällään:
Vieras888 kirjoitti:
Pe Helmi 26, 2021 12:46 pm
URSA kirjoitti:
Pe Helmi 26, 2021 12:33 pm
Se syksyllä tapahtunut ryöstö on varmasti vain jäävuoren huippu siitä kaikesta, mitä kiusaajat ovat keksineet uhrin kiusaksi. Kuvitelkaa millä kierolla tavalla kiusaajat ovat suunnitelleet sen ryöstön! Vastaavaa on varmasti tapahtunut ennenkin kiusaamisen aikana. Millä tavalla sellaiset uhrin kokemukset vaikuttaisivat kenen tahansa perusturvallisuuden tunteeseen ja itseluottamukseen? Kun kaikki oudot sattumukset (ryöstö) ja onnettomuudet ("kaatuminen") ovatkin olleet lapsuudenystävien juonittelemia ja järjestämiä.
Jep, todellakin jäävuorenhuippu.

R.I.P, Atson muistoa kunjoittaen.
No, tuosta ei voi kuin parantaa! Tervetuloa palstalle minunkin puolestani, kirjoitukseni tarkoituksena oli herättää sinut ja ohjata oikealle ladulle. Et ole kirjoittamassa täällä meistä muista kirjoittajista, vaan rikoksista. Tee muutos, kun vielä voit.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.

Avatar
UglyBetty
Neuvoja-Jack
Viestit: 584
Liittynyt: Ke Loka 29, 2014 2:03 am
Paikkakunta: Cloud Cuckoo Land

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja UglyBetty »

Laihian henkirikoksen keskusteluketjussa:
(Ensinnäkin pahoittelen etten saanut lainausta toisesta ketjusta tähän toimimaan)

(Finsbury kirjoitti:
Valitettavasti tää mekkojuttu ei ole kyläpuheita.. Oli vielä esitellyt mekkoa, että eikös sovikkin hänelle paljon paremmin.)
Ja sitten se ärsytys:
sarah6719 kommentoi taas kerran erittäin oleellisia ”tietoja”:
”Näyttävä nainenhan tämä Virpi on mutta .............Uhri taisi olla jossain kohtaa fasessa..vaalea nauravainen nainen lasit päässä. En ole varma oliko hän. Enää muista nimeään kuin sukunimen.”

Helvetin tyhmä ja turhanpäiväinen kommentoija.

hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

Vajakit moderaattorina. *poistettu henkilöspekulointia mitä ei sallita edes Lautamiehissä*t:mode
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Siirretäänpäs tämä OT Koskela-ketjusta tänne:
siiantaika kirjoitti:
Ti Maalis 09, 2021 5:29 pm


Itse en laittaisi lastani laitokseen mikään vitun uupumuksen takia vaan kyllä heidän pitäisi käytännössä tulla ensin sanomaan, että minun luonani hänellä ei ole hyvä asua. Olen toki ylempää keskiluokkaa, joten minulla on monet asiat paremmin kuin joillakin pienipalkkaisilla, vuorotyötä tekevillä duunareilla.

Olen myös ollut nuoruudessani lievästi ongelmalapsi ja äiti on minulle henkilökohtaisesti sanonut, että joskus hän haluaisi laittaa minut laitokseen, koska "hän ei voi olla töistä pois pitämässä meistä huolta". Olen tuollaisesta paskasta ikuisesti katkera hänelle.
Onneksi olkoon, ylempään keskiluokkaan kuuluvana (= uransa alkutaipaleella oleva toimihenkilö joka tienaa 3500 €/kk?), niin odottanet yhteiskunnalta Tosi Hyvä Kansalainen -palkintoa, kun koet ylemmyydentuntoa ainoan lapsensa henkirikoksen kautta menettäneisiin vanhempiin nähden.

Joskus voi olla fiksumpaa pitää ajatukset ominaan. On myös kohtuullisen epäkypsää katsoa ns. duunarityötä tekeviä alaspäin. Jokaisella on oma paikkansa tässä yhteiskunnassa. Jos meitä olisi pelkkiä kynäniskoja tekemässä ainoastaan tietotyötä, niin sairaat jäisi hoitamatta, tavarat liikkumatta paikasta A paikkaan B, tulisi varsinkin talvella helvetin kylmä ja pimeä ja kaiken kukkuraksi hukuttaisiin paskaan samaan aikaan, kun kaupan hyllyt huutavat tyhjyyttään. Notta vähän kunnioitusta kanssaihmisiä kohtaan.

Palataan asiaan, kun kasvat aikuiseksi.

Avatar
MissMallard
Axel Foley
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 4:24 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja MissMallard »

Inttäjät jotka kuvittelevat tietävänsä esim. jonkun henkilön henkilökohtaisista tms. asioista paremmin kuin henkilö itse.

Polf
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: Pe Kesä 07, 2013 11:23 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Polf »

Ei pahasti, mutta hitusen nitkuttaa aivoa yksittäistä tapausta koskevat ketjut, joiden otsikossa ei lue vuosilukua. Omat "vakioketjut" muistaa kyllä että kuinka vanhasta tapauksesta puhutaan, mutta kun lueskelee jotain itelle oudompaa keissiä niin ne välillä yllättelee.

Korostuu ehkä kadonneissa, joissa lukiessa miettii vähän väkisinkin että koska tää on käynyt, vieläkö voi olla hengissä.

Missu
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 95
Liittynyt: Ma Joulu 28, 2020 8:23 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Missu »

Hermione kirjoitti:
Ti Maalis 09, 2021 9:07 pm
Siirretäänpäs tämä OT Koskela-ketjusta tänne:
siiantaika kirjoitti:
Ti Maalis 09, 2021 5:29 pm


Itse en laittaisi lastani laitokseen mikään vitun uupumuksen takia vaan kyllä heidän pitäisi käytännössä tulla ensin sanomaan, että minun luonani hänellä ei ole hyvä asua. Olen toki ylempää keskiluokkaa, joten minulla on monet asiat paremmin kuin joillakin pienipalkkaisilla, vuorotyötä tekevillä duunareilla.

Olen myös ollut nuoruudessani lievästi ongelmalapsi ja äiti on minulle henkilökohtaisesti sanonut, että joskus hän haluaisi laittaa minut laitokseen, koska "hän ei voi olla töistä pois pitämässä meistä huolta". Olen tuollaisesta paskasta ikuisesti katkera hänelle.
Onneksi olkoon, ylempään keskiluokkaan kuuluvana (= uransa alkutaipaleella oleva toimihenkilö joka tienaa 3500 €/kk?), niin odottanet yhteiskunnalta Tosi Hyvä Kansalainen -palkintoa, kun koet ylemmyydentuntoa ainoan lapsensa henkirikoksen kautta menettäneisiin vanhempiin nähden.

Joskus voi olla fiksumpaa pitää ajatukset ominaan. On myös kohtuullisen epäkypsää katsoa ns. duunarityötä tekeviä alaspäin. Jokaisella on oma paikkansa tässä yhteiskunnassa. Jos meitä olisi pelkkiä kynäniskoja tekemässä ainoastaan tietotyötä, niin sairaat jäisi hoitamatta, tavarat liikkumatta paikasta A paikkaan B, tulisi varsinkin talvella helvetin kylmä ja pimeä ja kaiken kukkuraksi hukuttaisiin paskaan samaan aikaan, kun kaupan hyllyt huutavat tyhjyyttään. Notta vähän kunnioitusta kanssaihmisiä kohtaan.

Palataan asiaan, kun kasvat aikuiseksi.
Hyvin sanottu!

Missu
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 95
Liittynyt: Ma Joulu 28, 2020 8:23 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Missu »

Sterling kirjoitti:
Ke Tammi 06, 2021 6:22 pm
Tietyt ihmiset saa punakynää ja jotkut ei, vaikka kirjoittavat samasta asiasta mistä punakynä viuhui.
Ja ärsyttää muutenkin kun ei saa mitään enää kirjoittaa heti ollaan kauhuissaan.
Pitäis vissiin vaan kirjoitella RIP ja osanotot omaisille. Siihen toimintaan on olemassa surunvalittelut ja kukkavihot.
Eikä myöskään saa chattailla keskenään.

Ketjuja ei ole tarkoitettu keskinäiseen chattailuun. Sitä varten on olemassa yksityisviestit.

Pykälät 4 ja 15.

mitä täällä sitten saa sanoa?kannattaa vain myötäillä toisten mielipiteitä niin ei ainakaan poisteta
Sano sanottavasi. Jos se on aiheeseen liittyvää ja sääntöjen mukaista, niin ei sitä poisteta. Ja jos tosiaan tuntuu siltä että vain chattailu on se mitä haluaisit tehdä ja sanoa, niin sitten tämä ei ehkä ole sinulle oikea paikka.

Kenenkään mielipiteitä ei tarvitse myötäillä. Saa olla omaa mieltä. Ylläpito ei ole mielipidepoliisi. Mutta huomioi etenkin säännöt 2, 4, 7 ja 9.
-NILS-

Missu
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 95
Liittynyt: Ma Joulu 28, 2020 8:23 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Missu »

Hermione kirjoitti:
Ke Joulu 16, 2020 12:33 am
TuskaistaTietoa kirjoitti:
Ti Joulu 15, 2020 9:30 pm


Lakia ei vielä ole taidettu vaihtaa. Tyypillinen meno on, että soitetaan poliitikoille, että tarvitaan lisää rahaa muutoin ei päästä tuottotavoitteisiin.
:roll:

Ihan lämpimikseen höpötellään harhoja, kun muut yrittää pitää keskustelun asiallisena. Niuvassa tainnut jäädä ovet lukitsematta.

Lisäksi toisen kirjoittajan lainaukset on tehty aivan päin helvettiä, otin ne pois.

Mutta näköjään jonkun universumissa on ihan mahdollista, että viiniä siemaileva elitisti-toimitusjohtaja selviytyy rötöksistä tutulle poliitikolle kilauttamalla, ja naps saadaan lakeja muutettua niin että toimitusjohtaja vakuutusyhtiön kanssa käsikynkässä nauraa suunnatessaan pankkiin.
Pääseekö niuvasta välillä lomille🤔

Missu
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 95
Liittynyt: Ma Joulu 28, 2020 8:23 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Missu »

putsari kirjoitti:
Ma Marras 30, 2020 1:11 am
JammuSetä kirjoitti:
Ma Marras 30, 2020 1:09 am
Eikö rikossivustolle sovi rikosaiheinen nimimerkki?
Ei se mielestäni ole fanittamista muuta kuin sinulle???
Yököttää tuollaiset tyypit, jotka fanittavat Jammu Siltavuorta. Minun Suomessani heidät laitettaisiin uuniin.
Onneksi se on jo kuollu

Kalabaliikki
Poliisikoira Rex
Viestit: 258
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2021 10:18 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kalabaliikki »

Ylläpito ei ole mielepidepoliisi ! Johan nyt, pomppaa pimppiin. Muuta tee kuin karsii,sortaa ja vainoaa hyviä kirjoituksia.
Huutoäänestys

Avatar
viinitty
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1345
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2020 5:02 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja viinitty »

Kalabaliikki kirjoitti:
Ke Maalis 24, 2021 11:21 am
Ylläpito ei ole mielepidepoliisi ! Johan nyt, pomppaa pimppiin. Muuta tee kuin karsii,sortaa ja vainoaa hyviä kirjoituksia.
Söpöä miten joillain menee noin tunteisiin oma lukutaidon puute sääntöjen suhteen. :D
Mitkä hiton salaliittoteoriat?!

Vastaa Viestiin