Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Avatar
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher
Viestit: 3484
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Puhuminen "Iltapulusta" jonkun jutun yhteydessä. Pahimmillaan jopa copypastetaan teksti ja kerrotaan että Iltapulussa luki näin.

Mistään ei voi tietää tarkoitetaanko Iltasanomia vai Iltalehteä, jos etsii lisätietoja tai haluaa tarkistaa lähteen. Toki se selviää copypasteamalla teksti googleen mutta tämä on ihan turhaa työtä.
Avatar
Thelea
Martin Beck
Viestit: 846
Liittynyt: Ke Marras 23, 2011 1:22 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Thelea »

^Huomannut saman. Iltapulu-nimitystä käytetään noista molemmista (tullee Aku Ankasta). Samoin Iltistä ja Iltsaria käytetään molemmista. Lisäksi Iltapulu on Telkku.comin kaltainen tv-ohjelma -sivusto/appi.

Ja nimeltämainitsemattomat nikit otsikoi avauksensa esim raiskauksesta/pahoinpiteystä ym. usein niin, että väittävät maahanmuuttajan olevan syypää, vaikka itse rikoksesta kertovassa jutussa ei mainita mitään tekijän etnisyydestä. Nämä samat häipyvät ketjustaan mikäli tekijäksi osoittautuu supi-suomalainen torvelo. Otsikkoa eivät muuta.
"Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end." - Maxine (kertoi isänsä sanoneen näin), Amyn lailla.
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3851
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Luupää »

^
Otsikkoa ei saa muutettua jälkikäteen. Se mahdollisuus häipyy samalla kuin muutkin muokkausmahdollisuudet.
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
Avatar
Thelea
Martin Beck
Viestit: 846
Liittynyt: Ke Marras 23, 2011 1:22 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Thelea »

Aina voi pyytää modea muokkaamaan sen. Miksi muuten edes pitää laittaa oma arvaus heti otsikkoon? Sen voi laittaa aloitukseen muuten.
"Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end." - Maxine (kertoi isänsä sanoneen näin), Amyn lailla.
tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

Ei ärsytä,vaan vituttaa yli?huolehtivaiset ihmiset tuosta oravan poikueesta mitkä löysin.Sain syötettyä/juotettua ja kurreilla on nytten parempi paikka,eivät olisi halunnut mennä ite väsäämästä riippukeinusta poikkeen.Tuli viestiä heti seuraavana hetkenä,poltatko/juotatko ym oraville.. :roll: ei paljon naurata,mutta naurattaa kuitenkin.oravilla on nytten parempi mesta.
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
Paa
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ti Huhti 09, 2013 8:19 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Paa »

Ihmiset jotka itkevät kuinka minfo oli ennen niin hyvä ja nykyään pelkkää rasismipaskaa, ja vuodatuksensa jälkeen suurieleisesti ilmoittavat jättävänsä palstan. Varmaan haluavat, että muut jäävät haikailemaan heidän mahtavien kommenttiensa perään :roll:
Niin kuin kasvot kuvastuvat vedessä, niin ihmisen sydän toisessa ihmisessä. (Snl.27:19)
WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Paa kirjoitti:Ihmiset jotka itkevät kuinka minfo oli ennen niin hyvä ja nykyään pelkkää rasismipaskaa, ja vuodatuksensa jälkeen suurieleisesti ilmoittavat jättävänsä palstan. Varmaan haluavat, että muut jäävät haikailemaan heidän mahtavien kommenttiensa perään :roll:
Totuus on se, että täällä on tosiaankin haikailtu useiden hyvien kirjoittajien perään, kun ovat jättäneet palstan.
Sinusta varmaan on hienoa se, että oli rikos mikä hyvänsä, niin nykypäivänä ensimmäisenä peräänkuulutetaan, että onhan nyt varmasti kyseessä matu, millään muulla ei ole väliä. Mikäli en väärin muista, sinäkin kuulut juuri tuohon joukkoon.
Gladys
David Starsky
Viestit: 4508
Liittynyt: To Loka 01, 2009 6:53 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Gladys »

^ Aika usein tosiaan kyseessä on matu. Ihan tilastollisesti.
Ei ole minfo entisellään, koska eivät ole rikoksetkaan enää entisellään. Ja sekös ärsyttää ja jopa ihan vituttaa.
All is pretty.
- Andy Warhol
WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Gladys kirjoitti:^ Aika usein tosiaan kyseessä on matu. Ihan tilastollisesti.
Ei ole minfo entisellään, koska eivät ole rikoksetkaan enää entisellään. Ja sekös ärsyttää ja jopa ihan vituttaa.
Aika usein on, muttei läheskään aina. Minä tarkoitin sitä, että matujen syyksi ollaan laittamassa nykyään kaikki, vaikkei mikään edes viittaisi siihen.
Itse aikoinaan pidin myös Gladysiä hyvänä kommentoijana, mutta hänkin on nykyään palstan pahimpia rasisteja. Ja tarkoitan tällä juurikin sitä, että tuomitaan matut ennen kuin mitään viitettä sihen on, että syyllinen ei olisi suomalainen kultamussukka.
Gladys
David Starsky
Viestit: 4508
Liittynyt: To Loka 01, 2009 6:53 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Gladys »

WalkingDisaster kirjoitti:
Gladys kirjoitti:^ Aika usein tosiaan kyseessä on matu. Ihan tilastollisesti. Ei ole minfo entisellään, koska eivät ole rikoksetkaan enää entisellään. Ja sekös ärsyttää ja jopa ihan vituttaa.
Aika usein on, muttei läheskään aina. Minä tarkoitin sitä, että matujen syyksi ollaan laittamassa nykyään kaikki, vaikkei mikään edes viittaisi siihen. Itse aikoinaan pidin myös Gladysiä hyvänä kommentoijana, mutta hänkin on nykyään palstan pahimpia rasisteja. Ja tarkoitan tällä juurikin sitä, että tuomitaan matut ennen kuin mitään viitettä sihen on, että syyllinen ei olisi suomalainen kultamussukka.
WalkingDisaster, näytä minulle yksikin viesti missä olen laittanut matun syyksi jotakin, mitä matu ei ole tehnyt. Tai tuominnut ennen kuin mitään viitettä on. Keskustellaan sitten lisää minun rasismistani. Se, että sinä et pidä faktoihin perustuvasta hallitsematonta maahanmuuttoa ja sen tuomia ongelmia kritisoivasta kommentoinnista (koska ilmeisesti satuttaa sinun unelmaasi?) ei tee minusta rasistia.

Joten viestit tiskiin nyt, kun kerran aloitit ja kutsuit minua yhdeksi palstan pahimmista rasisteista. Jatketaan sitten juttua.
All is pretty.
- Andy Warhol
Chefile
Christopher Lorenzo
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Marras 23, 2014 11:30 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Chefile »

Gladys kirjoitti:^ Aika usein tosiaan kyseessä on matu. Ihan tilastollisesti.
Ei ole minfo entisellään, koska eivät ole rikoksetkaan enää entisellään. Ja sekös ärsyttää ja jopa ihan vituttaa.
Saisko niitä tilastoja sitten, miten usein kyseessä on matu? Ja onko tilastoissasi mukana Ruotsin, Venäjän ja vaikka Romanian kansalaiset?

Esim. Lahti on Suomen väkivaltaisimpia kaupunkeja, pidätkö siis lahtelaisia rikollisina? Kun tuo sama logiikka pätee "matuihin", niin kaiken järjen mukaan myös Suomen Chigagon asukkaat ovat tuomittuja yhtä lailla.
”Yeah man.. I mean the days were slow but the years went fast, you know?”
Avatar
Rescuer
Perry Mason
Viestit: 3647
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 8:15 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Chefile kirjoitti:Esim. Lahti on Suomen väkivaltaisimpia kaupunkeja, pidätkö siis lahtelaisia rikollisina? Kun tuo sama logiikka pätee "matuihin", niin kaiken järjen mukaan myös Suomen Chigagon asukkaat ovat tuomittuja yhtä lailla.
Suomen Chigagon maine on pelkkää legendaa nykyään. 50 suurimman kunnan joukossa vasta sijalla 30, top20:ssa sijalla 14 ja top10:ssäkin vasta kuudes, jos suhteutetaan henkeen ja terveyteen kohdistuneiden rikosten määrä väkilukuun.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Gladys
David Starsky
Viestit: 4508
Liittynyt: To Loka 01, 2009 6:53 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Gladys »

Chefile kirjoitti:
Gladys kirjoitti:^ Aika usein tosiaan kyseessä on matu. Ihan tilastollisesti.
Ei ole minfo entisellään, koska eivät ole rikoksetkaan enää entisellään. Ja sekös ärsyttää ja jopa ihan vituttaa.
Saisko niitä tilastoja sitten, miten usein kyseessä on matu? Ja onko tilastoissasi mukana Ruotsin, Venäjän ja vaikka Romanian kansalaiset?

Esim. Lahti on Suomen väkivaltaisimpia kaupunkeja, pidätkö siis lahtelaisia rikollisina? Kun tuo sama logiikka pätee "matuihin", niin kaiken järjen mukaan myös Suomen Chigagon asukkaat ovat tuomittuja yhtä lailla.
Mistäs tämä nyt tuli? Miksi minä pitäisin kaikkia lahtelaisia rikollisina? Tai miksi minä pitäisin kaikkia maahanmuuttajia rikollisina? En ole koskaan enkä missään väittänyt mitään sellaista, joten älä laita sanoja suuhuni.

Totesin yllä ympäripyöreästi, että aika usein nykyään rikoksen tekijänä on matu. Sen tarkoituksena ei ollut aloittaa mitään tilastovänkäystä (mitä minfon eri ketjuista löytyy jo yllin kyllin ja minkä mukaan ulkomaalaiset ovat yliedustettuina mm. tiettyjen rikosten tai vankien määriä tarkastellessa) vaan olla kommentti niille, jotka valittavat ettei minfo ole entisensä kun täällä keskustellaan enää lähinnä maahanmuuttajataustaisten tekemistä rikoksista. Pointtini oli se, että totta kai niistä keskustellaan, koska niitä tapahtuu. Jos ei tapahtuisi, ei myöskään keskusteltaisi. Riittää, kun vilkaisee Ajankohtaista juuri nyt- osiota. Minkä minä sille mahdan, että niin monessa rötöstelyssä on osallisena maahanmuuttaja? En kuitenkaan ole ikinä väittänyt, että kaikki rikokset tai enemmistö olisi maahanmuuttajien tekemiä, tai että kaikki maahanmuuttajat olisivat rikollisia.

Tarkkuutta näihin siis!
All is pretty.
- Andy Warhol
Chefile
Christopher Lorenzo
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Marras 23, 2014 11:30 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Chefile »

Se tuli oikeastaan sinun vastineelle WD:lle. Ja ymmärrän täysin ettet halua "vängätä" tilastoista, koska niistä kävisi ilmi ettei ne luvut niin hurjia ole mitä annat ymmärtää, ei lähellekään.

Ja mun mielestä rikokseen syyllistyneen kotimaan voi sanoa, mutta sitten kun nämä rotutohtorit alkavat selittää miten Suomessa syntyneet eri väriset ihmiset ovat myös ulkomaalaisia, niin sekin vituttaa. Ja silkka rasismi ärsyttää myös, jollaista ei taida sallia isoista foorumeista kuin minfo ja homma. Ei se mitä sanoo, vaan miten sen sanoo.
”Yeah man.. I mean the days were slow but the years went fast, you know?”
Avatar
Samppalainen
Harjunpää
Viestit: 332
Liittynyt: To Loka 27, 2016 4:25 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Samppalainen »

Jopas täällä on meno muuttunut linnatuomioni aikana. Ihme syyttelymenoa on, kun asiat ei mene kuinka itse haluaisi. Tympäseehän se ja ongelma on siinä, että rasistit räkyttää ja sitten muslimit suuttuu ja viiltää ja kaahaa. Ärsyttää tollaset ääripäät kyllä minuakin. Huhuja olen kuullut, että Suomen survivalistipiireissäkin kuhisisi. Melkoista vatipäätä sielläkin on, mennä nyt metsään, kun voi olla omassa pikku boksissa.

Ja Muppekin on bannissa, vaikka vasta talvella tavattiin livenä mun lomilla. Terkut sinne, kun kuitenkin luet tätä - oon sulle viivat pystyssä! Oon itte nyt reissussa.

Katselin vähän noita rasismijuttuja ja olen huomannut, että ovelaa käänteisrasismia täällä harrastetaan.

Ps. Riksussa oli omat paikat muslimeille, huhuja liikkui että miksi, nuoria irakilaisia pyöri kuitenkin siellä meidän seassa. Niillä melkoisia kieliongelmia, kun vanhemmat eivät päässeet auttamaan käännöshommissa. Jostain rattihommista puhuivat, varmaan niitä rattijuoppohommia halusivat estää ja yksittäisjuttuja, mielenterveyttä parantaa? Pamput ovat kyllä niin mulkkuja, että en sanaakaan uskonut tuosta. Se dokumentti pelsolta katottiin lomilla ja huomaa, että suomalaisnuoriso on ihan mulkkua, kun vankeja epäilee epärehellisiksi. Vähäku ärsytti.
“Ajattele miten tyhmä keskiverto ihminen on ja pidä mielessä, että puolet heistä on sitäkin tyhmempiä.”
- George Carlin
Vastaa Viestiin