Kysy mitä vaan ylläpidolta (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2844
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Alida kirjoitti:.

Sellanen kysymys, että voiko kuvan ladata tähän jotenkin niin, että se jää pysyvästi näkyviin?

Kun esim. imageshack poisti niiden käyttäjien kuvat, jotka ei olleet palvelusta maksaneet, hävisivät kuvatkin samantien kaikkialta. Siksi olisi parempi, jos tähän pystyisi kuvan myös lataamaan eikä vain linkittämään jostakin muualta.
Pystyyhän sen, mulla on ainakin ladattuna tänne. max koko taitaa olla 100x100 pikseliä.
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä
Alida
Sofia Karppi
Viestit: 421
Liittynyt: Su Touko 14, 2017 10:04 am

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Alida »

Miten? Osaan vain img-systeemin.
Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2844
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Alida kirjoitti:Miten? Osaan vain img-systeemin.
Omat asetukset> Profiili > Avatar ja sieltä "Siirrä omalta koneeltasi:" ja painat Browse nappia.
Sitten painat lähetä. Jos sulla on jostain imagepalvelusta ollut aiemmin profiilikuva linkitettynä sinne, niin laita ensin varuilta ensin "poista kuva" täppi siihen laatikkoon ja paina lähetä, sillä phpBB ei aina ole antanut aina ladata omaa kuvaa, jos linkitettyä ei ole ensin poistettu.
Kuvan koko max 150x150 pikseliä, tiedoston koko 128.00 KiB.
Niin ja jos yrität tunkea sinne tiedostokooltaan suurempaa kuin 128Kib, vaikka itse kuvan koko olisikin alle 150x150 pikseliä, se ei onnistu ja varmin valinta avatarin toimivuudelle on käyttää .gif tai .jpg kuvaa.
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä
Alida
Sofia Karppi
Viestit: 421
Liittynyt: Su Touko 14, 2017 10:04 am

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Alida »

Siis en profiilikuvaa tarkoittanut, vaan viestiin liitettyjä kuvia. Joillakin näyttää olevan niin, että on ikään kuin jonkun neliön sisällä; ne on ilmeisesti kai ladattu omalta koneelta.
Avatar
Samppalainen
Harjunpää
Viestit: 332
Liittynyt: To Loka 27, 2016 4:25 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Samppalainen »

En ole ylläpitoa, eikä ole soveliasta vastailla täällä oleviin kysymyksiin, ellei ole nappivastausta. Tiedän aiheesta riittävästi, jotta voin vastata.
Alida kirjoitti:Sellanen kysymys, että voiko kuvan ladata tähän jotenkin niin, että se jää pysyvästi näkyviin?

Kun esim. imageshack poisti niiden käyttäjien kuvat ...
Olet oikeassa, nuo voivat aiheuttaa isoja pettymyksiä ja kaikenlaisia tonkimisia, kun yhtäkkiä lähdetiedosto poistuu ja häviää tietysti myös kaikkialta minne on linkitetty. Minfossa tästä useita esimerkkejä, kun vanhempia aiheita täälläkin lueskelee, on vain joku pikku ruutu, jossa taitaa lukea "kuva".

Ohjetta on täällä, siis kohta 2. En taida tossa kertoa, että max kuvakoko on 256kt(ilmoittaa KiB), Tulet törmäämään siihen. Jos ei ole jo hallussa, niin kannattaa opetella jonkun kuvankäsittelyohjelman perusjutut eli rajaus, resoluution pienentäminen sekä jpg-kuvien laadun heikentäminen.

Kannattaa käyttää esikatselua ja tsekkailla mille kuva näyttää ja kannattaako siitä tehdä sellainen, että näkyy kerrallaan ilman klikkailuja tai vierityksiä vai onko jostain syytä pitää kuva isona. Aluksi voi aikaa tuhraantua, mutta kuvankäsittelyyn muodostuu äkkiä rutiini.

Ketjussa Kotimaiset terroristit, sivu 3 olen tehnyt itse ensin huonosti tuo ylin kuva, olisi pitänyt pienentää niin, että olisi mahtunut ruutuun kerralla ja sitten paremmin sivun keskivaiheilla.
“Ajattele miten tyhmä keskiverto ihminen on ja pidä mielessä, että puolet heistä on sitäkin tyhmempiä.”
- George Carlin
Avatar
Kilomies
System Administrator
Viestit: 370
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 11:36 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kilomies »

Samppalainen kirjoitti:En ole ylläpitoa, eikä ole soveliasta vastailla täällä oleviin kysymyksiin, ellei ole nappivastausta. Tiedän aiheesta riittävästi, jotta voin vastata.
Alida kirjoitti:Sellanen kysymys, että voiko kuvan ladata tähän jotenkin niin, että se jää pysyvästi näkyviin?

Kun esim. imageshack poisti niiden käyttäjien kuvat ...
Olet oikeassa, nuo voivat aiheuttaa isoja pettymyksiä ja kaikenlaisia tonkimisia, kun yhtäkkiä lähdetiedosto poistuu ja häviää tietysti myös kaikkialta minne on linkitetty. Minfossa tästä useita esimerkkejä, kun vanhempia aiheita täälläkin lueskelee, on vain joku pikku ruutu, jossa taitaa lukea "kuva".

Ohjetta on täällä, siis kohta 2. En taida tossa kertoa, että max kuvakoko on 256kt(ilmoittaa KiB), Tulet törmäämään siihen. Jos ei ole jo hallussa, niin kannattaa opetella jonkun kuvankäsittelyohjelman perusjutut eli rajaus, resoluution pienentäminen sekä jpg-kuvien laadun heikentäminen.
Toivottavasti Samppalaisen ohjeet auttoivat (tänks) ?
Jokaisessa kirjoitettavassa viestissä on tosiaan tuo "Liitetiedostot" lehti tuossa alhaalla.
Ei niin selvästi näy, sitä ei ehkä ihan heti huomaa.
Liitetiedostot saa viestiin Samppalaisen neuvomalla tavalla , "Näytä viestin yhteydessä" napista.

Kannattaa tosiaan opetella ainakin kuvan koon muuttaminen:
-MSpaint : Resize nappi
-Gimp (Linux): Image/Scale image (ja vielä File/Export as --- jpg image)
Let's change the game mode, and we can disco dominate.

https://www.youtube.com/watch?v=CCLGUQ5LN-4
Avatar
Tabula Rasa
Sofia Karppi
Viestit: 415
Liittynyt: To Syys 24, 2015 8:51 am

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tabula Rasa »

Missä vika kun Minfon yhteys takkuaa?
Muutkin valittelivat, joten ei varmaan ole vai minun yhteydessäni vika.
Työttömyys, viina, kirves ja perhe
Lumihanki, poliisi ja viimeinen erhe
Avatar
Kilomies
System Administrator
Viestit: 370
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 11:36 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kilomies »

Tabula Rasa kirjoitti:Missä vika kun Minfon yhteys takkuaa?
Muutkin valittelivat, joten ei varmaan ole vai minun yhteydessäni vika.
Tuolta löytyy selvitystä asiaan:

https://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=1&t=23751
Let's change the game mode, and we can disco dominate.

https://www.youtube.com/watch?v=CCLGUQ5LN-4
Berlin
Jack Bauer
Viestit: 936
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:06 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Berlin »

Kun saa banniin niin siinä on linkki, jossa YP:ltä voi kysyä syytä banniin. Koskaan kukaan ei vastaa, joten tekstin voisi poistaa?

Ja tuo lautamiesteksti syynä banniin on ilmeisesti se, että joku vasikoinut?
Annaanna: Mistä valtiosta mies oli kotoisin? Afrikasta?
Avatar
Yavanna
Armas Tammelin
Viestit: 74
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 1:16 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Yavanna »

Mua nyt ei noi tekniset ongelmat haittaa, vaikka joo tökkimistä täälläkin.
Enemmän minä mietin tässä sitä, että eikös noille sarjamurhaajille voisi olla oma osionsa ja kunnolliset aloitukset, kun nyt ne on tuolla sekaisin kaikkien muiden juttujen kanssa, eikä foorumin oma hakukaan tunnu olevan yhteistyökykyinen.
Viimeksi hain tietoa Ted Bundysta ja foorumin oman haun mielestä täällä ei sellaisesta tietoa ollutkaan. Kas vain kun sitten googlella yritin, niin löysin. En siis pelkästään muualta, vaan tuo nosti esiin myös murha.infon oman ketjun, jonka aloitus ei mielestäni ollut erityisen hyvä ja kieli laiskuudesta, kun oli linkki laitettu sen sijaan, että ois itse tehnyt kunnon aloituksen, niin kuin muutama minfolainen on ansioituneesti tehnyt parista muusta kuuluisasta sarjamurhaajasta ja jutusta, jotka noin muuten on olleet kiintoisia.

Lisäksi toinen asia mikä on hypännyt esiin, on vanhentuneet linkit eri ketjuissa. Mä tiedän, osa ketjuistakin on vuodelta nakki ja muusi, mutta voisi niitä linkkejä silti käydä päivittämässä ihan oma-aloitteisestikin, kun osa niistä paikoista tosiaan on kadonnut tai lopettanut jostain syystä tai ei muuten vain toimi enää.

Mm tuo MurhaWiki ei tunnu toimivan ja en usko että vika välttämättä on selaimessa. Itse tosin käytän Firefoxia, mutta testasin asian myös IE:llä. Kummassakin lataili pitkään ja sen jälkeen herjasi bad gatewaysta. En sitten tiedä, että onko se vika siellä päässä, vain mun selaimissa.
Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.
Avatar
Rescuer
Perry Mason
Viestit: 3647
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 8:15 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Foorumisoftan haku on tosiaan syvältä, mutta jokaisen alueen yläreunasta löytyy tiedotteet ja siellä ylinnä on tietoa foorumin täsmähausta joka ainakin itselläni on toiminut.

Linkkien muokkaaminen taas ei onnistu kuin modeilta, joilla tuskin siihen on resursseja. Aika jolloin käyttäjä viestiä saa muokata kun on rajoitettu.

Ja sitten se kysymys ylläpidolle:
Miksi tietyt nikit saavat täysin vapaasti trollata foorumilla? Täällä kun on useampia nikkejä, joilta ei ole tainnut yhtään asiallista kirjoitusta tulla.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
annaanna

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Rescuer kirjoitti:Miksi tiettyjen nimimerkkien, kuten siru83, annetaan jatkuvasti trollata keskustelua pois aiheesta?
Tätä tuoretta kysymystä minäkin olen ihmetellyt :shock: .

Uskomatonta, mutta näyttää aktiivinikit unohtaneen palstan olevan suomenkielinen ja valheuutisten kiellettyjä.

Muistaako ylläpito miten ankaria tuomiot ovat?
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Yavanna kirjoitti:sekaisin kaikkien muiden juttujen kanssa, eikä foorumin oma hakukaan tunnu olevan yhteistyökykyinen.
Viimeksi hain tietoa Ted Bundysta ja foorumin oman haun mielestä täällä ei sellaisesta tietoa ollutkaan. Kas vain kun sitten googlella yritin, niin löysin.
Haku googleen muotoa: hakemasi_asia site:murha.info, niin löydät tehokkaasti täältä asiat ja ketjut, joissa hakemasi_asia on mainittu.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
Avatar
Thelea
Martin Beck
Viestit: 846
Liittynyt: Ke Marras 23, 2011 1:22 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Thelea »

Miksi On Anoi Kaa voi kirjoitella vaikka tietojen alla lukee punaisella "käyttäjä on porttikiellossa?" Bugi taas?
"Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end." - Maxine (kertoi isänsä sanoneen näin), Amyn lailla.
Avatar
Moderaattorit
Moderaattori
Viestit: 1492
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 3:20 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

Yavanna kirjoitti:Lisäksi toinen asia mikä on hypännyt esiin, on vanhentuneet linkit eri ketjuissa. Mä tiedän, osa ketjuistakin on vuodelta nakki ja muusi, mutta voisi niitä linkkejä silti käydä päivittämässä ihan oma-aloitteisestikin, kun osa niistä paikoista tosiaan on kadonnut tai lopettanut jostain syystä tai ei muuten vain toimi enää.
Moderaattorit käyvät linkkejä läpi sen minkä ehtivät. Niin uusia kuin vanhojakin. Ensisijainen vastuu niiden oikeellisuudesta on kirjoittajalla itsellään. Huomioikaa, että linkit ovat oikein kirjoitetut tai oikein lyhennetyt. Testatkaa niiden toimivuus viestin lähettämisen jälkeen.

Joskus tapahtuneesta on uutisoitu pelkällä linkillä. Näin oli varsinkin minfon alkuaikoina. Ne linkit ovat monasti jo vanhentuneet; joko siellä ei ole enää mitään tai sitten ne ohjaavat aivan toiseen aiheeseen. Muutamassa ketjussa niitä on jo muutettu uutismuotoon ja/tai toimimaton linkki poistettu.

Jos ei ole halua uutisen suoraan kopioimiseen, niin sen voi myös muotoilla itse ja linkki alkuperäiseen uutiseen mukaan. Silläkin pääsee jo eteenpäin.

Onnettominta on tehdä aloitus: Kauheeta! ja perässä linkki johonkin uutiseen. Eikä muuta informaatiota.
-NILS-
Ne tietää, jotka tietää...
Vastaa Viestiin