Kysy mitä vaan ylläpidolta (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Paikalla
Ani_He
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: Ti Loka 08, 2019 11:44 am

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ani_He »

WalkingDisaster kirjoitti: Pe Helmi 23, 2024 1:26 am Tämä ketju on paskottu aivan täysin:
Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Yllläpito ei tee mitään, vaikka kommentit ovat olleet päiväkausia pääasiassa silkkaa kuraa. Olen vasikoinut ja samalla törmännyt siihen, että aikomukseni vasikoida on törmännyt todella usein ilmoitukseen: Asiasta on jo ilmoitettu

Mikä tässä on pahinta, niin se, että koko palsta ajoittain niin tukossa, ettei kommenttejaan saa läpi ja monelta tulee tuplapostauksia, koska lagaa

Pääosin moderointiin olen ollut tyytyväinen, mutta tuon ketjun osalta menee totaalisesti päin persettä. Tehkää nyt jotain ja olkaa miehiä!
Täysin samaa mieltä. Ylläpidon pitäisi ehkä lukea itse palstan säännöt ja toimia sen mukaan. Banneja joskus annetaan ehkä turhastakin (lukijoiden mielestä), mutta kun selvästi rikotaan sääntöjä - nokitellaan, arvuutellaan käyttäjiä, vahvistamattomia tietoja levitellään -niin ylläpito ei tee mitään. Ikävä lukea tärkeästä asiasta, mutta ei missään nimessä vauvapalstan ja ylilaudan tyyliin, oksettaa
Avatar
Moderaattorit
Moderaattori
Viestit: 1492
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 3:20 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

WalkingDisaster kirjoitti: Pe Helmi 23, 2024 1:26 am Tämä ketju on paskottu aivan täysin:
Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Yllläpito ei tee mitään, vaikka kommentit ovat olleet päiväkausia pääasiassa silkkaa kuraa. Olen vasikoinut ja samalla törmännyt siihen, että aikomukseni vasikoida on törmännyt todella usein ilmoitukseen: Asiasta on jo ilmoitettu

Mikä tässä on pahinta, niin se, että koko palsta ajoittain niin tukossa, ettei kommenttejaan saa läpi ja monelta tulee tuplapostauksia, koska lagaa

Pääosin moderointiin olen ollut tyytyväinen, mutta tuon ketjun osalta menee totaalisesti päin persettä. Tehkää nyt jotain ja olkaa miehiä!
Joensuun 4-vuotias -ketjusta on poistettu joka päivä tuplapostauksia, alatyylisiä kommentteja, lautamiestekstiä, kirjoittajien omia kokemuksia lastensuojelusta, sekä mm. nollapostauksia ja loputtomia kiittelyitä etpk:n tilamisesta ja "miten niitä tilataan" kyselyjä. Runsaasti on myös lyhennetty pitkiä lainauksia sekä poistettu lainaustorneja. Myös kuvien kokoa on usein muutettu.

Vasikointeja on tullut ja niihin on reagoitu poistamalla koko viesti, tai lyhentämällä siitä epäolennaista jaarittelua. Kaikki vasikoituja viestejä ei ole poistettu, sillä eri mieltä oleminen ei ole syy poistaa viestiä; "poistakaa tämä viesti, sillä en pidä tuosta kommentista".

Kyllä ylläpito on tehnyt ketjun eteen joka päivä. Viimeksi ihan äsken.
-NILS-
Ne tietää, jotka tietää...
WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1786
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Moderaattorit kirjoitti: La Helmi 24, 2024 12:15 am

Joensuun 4-vuotias -ketjusta on poistettu joka päivä tuplapostauksia, alatyylisiä kommentteja, lautamiestekstiä, kirjoittajien omia kokemuksia lastensuojelusta, sekä mm. nollapostauksia ja loputtomia kiittelyitä etpk:n tilamisesta ja "miten niitä tilataan" kyselyjä. Runsaasti on myös lyhennetty pitkiä lainauksia sekä poistettu lainaustorneja. Myös kuvien kokoa on usein muutettu.

Vasikointeja on tullut ja niihin on reagoitu poistamalla koko viesti, tai lyhentämällä siitä epäolennaista jaarittelua. Kaikki vasikoituja viestejä ei ole poistettu, sillä eri mieltä oleminen ei ole syy poistaa viestiä; "poistakaa tämä viesti, sillä en pidä tuosta kommentista".

Kyllä ylläpito on tehnyt ketjun eteen joka päivä. Viimeksi ihan äsken.
-NILS-
No nyt on pakko kiittää ylläpitoa. Sekä hyvästä vastauksesta, että toimenpiteistänne. Kuten sanoin, ketju on niin paskottu, ettei sieltä enää pysty millään löytämään moderoinninkaan toimenpiteitä.
Vielä, kun saisitte näille huuhaa tyypeille selväksi sen, että sanomisiin on puututtu, niin olisi bueno. Ilmeisesti kaikki puuttuminen ei näille henkilöille näy, elleivät taannehtivasti ketjua lue. Moni kun ei tunnu lukevan edes suoraan kommentteihin vastaamisiaankaan. Siellä lienee useita, joille ilmoitus, että ovat kommentteja saaneet, mutta...
Zenya
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2023 5:41 am

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Zenya »

Moikka! Oon ollut rekisteröityneenä jo jonkin aikaa, mutta lähinnä uteliaana Ullana silti lueskellut ketjuja eikä oo hirveesti ollut mitään kommentoitavaa. Nyt sitten ajattelin yhden ketjun kohdalla, että kerrankin mulla olis jotain järkevää sanottavaa ja olisin halunnut liittää kommentin yhteyteen kuvan, mutta tajusin, etten osaa tehdä sitä. Luin kyllä ylläpidon vinkkejä minfoiluun -ketjun ja erilaisilla hakusanoilla etsiskelin, mut löysin vaan jostain ketjusta linkin ohjeeseen ja kyseinen linkki vei vaan "404 page not found" -sivulle. Ohjeet oli myös hieman ristiriitaisia, kun jossain sanottiin, että kuva olis hyvä jakaa linkillä ja toisaalla sit taas, että se olisi paras laittaa suoraan tänne. :lol:

Joten nyt täällä tietämätön kyselee, miten ihmeessä se kuva lisätään? :D Muutenkin tämä koodisto on mulle hyvin vierasta ja mietinkin, onkohan missään olemassa sellaista käytännön ohjetta palstan peruskäyttöön. Siis sellaista "väännä tyhmälle rautalangasta" -tyyppistä ohjetta jossa kerrottaisiin mitä mistäkin nappulasta tuolla ylhäällä tapahtuu. :P BBCodeen oli joku ohje, mutta siinäkään ei loppujen lopuksi kovin paljoa/selkeästi näitä perusasioita kerrottu. Ainakaan siinä minkä itse löysin. Olisin halunnut siis myös jakaa linkin, mutten ollut varma pitääkö laittaa koodiksi hakasulkeissa media vai url.

Send help, oon aivan kujalla! :oops:
Avatar
Moderaattorit
Moderaattori
Viestit: 1492
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 3:20 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

Alue Testit ja Kyselyt. Linkki: https://murha.info/rikosfoorumi/viewtop ... =1&t=24221 Miten tänne laitetaan kuvia?
Sivulla 2 on ohjeet.
Sekä tämä linkki alueella Ylläpito tiedottaa: viewtopic.php?t=20022
-NILS-
Ne tietää, jotka tietää...
Avatar
McCall
Neuvoja-Jack
Viestit: 534
Liittynyt: Ma Kesä 25, 2007 9:35 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja McCall »

Zenya kirjoitti: To Maalis 14, 2024 3:45 am Moikka! Oon ollut rekisteröityneenä jo jonkin aikaa, mutta lähinnä uteliaana Ullana silti lueskellut ketjuja eikä oo hirveesti ollut mitään kommentoitavaa. Nyt sitten ajattelin yhden ketjun kohdalla, että kerrankin mulla olis jotain järkevää sanottavaa ja olisin halunnut liittää kommentin yhteyteen kuvan, mutta tajusin, etten osaa tehdä sitä. Luin kyllä ylläpidon vinkkejä minfoiluun -ketjun ja erilaisilla hakusanoilla etsiskelin, mut löysin vaan jostain ketjusta linkin ohjeeseen ja kyseinen linkki vei vaan "404 page not found" -sivulle. Ohjeet oli myös hieman ristiriitaisia, kun jossain sanottiin, että kuva olis hyvä jakaa linkillä ja toisaalla sit taas, että se olisi paras laittaa suoraan tänne. :lol:

Joten nyt täällä tietämätön kyselee, miten ihmeessä se kuva lisätään? :D Muutenkin tämä koodisto on mulle hyvin vierasta ja mietinkin, onkohan missään olemassa sellaista käytännön ohjetta palstan peruskäyttöön. Siis sellaista "väännä tyhmälle rautalangasta" -tyyppistä ohjetta jossa kerrottaisiin mitä mistäkin nappulasta tuolla ylhäällä tapahtuu. :P BBCodeen oli joku ohje, mutta siinäkään ei loppujen lopuksi kovin paljoa/selkeästi näitä perusasioita kerrottu. Ainakaan siinä minkä itse löysin. Olisin halunnut siis myös jakaa linkin, mutten ollut varma pitääkö laittaa koodiksi hakasulkeissa media vai url.

Send help, oon aivan kujalla! :oops:
Moderaattorit tuossa vastailivatkin, mutta oman kokemukseni perusteella pari juttua:

1) Jos ottaa esimerkiksi kuvankaappauksia Windowsin työkalulla niin ne kannattaa tallentaa .jpg -formaatissa. Snipping tool tarjoaa ensimmäisenä vaihtoehtona .png -formaattia, jolloin ollaan herkästi tilanteessa, että kuva on liian iso ladattavaksi tälle foorumille.

2) Kuvat kannattaa tallentaa foorumille, koska muualta linkattujen kuvien ongelmana on se, että ne katoavat.
Minulle Murha.info on ennen kaikkea dokumentaatiopaikka, jossa vanhoihin juttuihin voi palata ja myös kuvat ovat tallella.
Hank Voight
Christopher Lorenzo
Viestit: 1598
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2023 9:34 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hank Voight »

Onko siis niin, että Lautamiesten ulkopuolella ei saa viitata millään tavalla keneenkään foorumilaiseen tai foorumilaisen kommenttiin, paitsi ainoastaan suoraan viestiä lainaamalla?

Ei tuo nyt suuri asia ole, mutta ei vaan mielellään kirjoittaisi mitään mikä putsataan punaisella pois. Ja näemmä punaista tulee jos vaikka jonkun kommentteihin viittaa.

*Toisia nimimerkkejä saa arvostella mutta vain Lautamiehissä. Muualla on tarkoitus pysyä otsikon aiheessa*tm
possu kirjoitti: To Maalis 21, 2024 1:29 am HANK the hunk
Hank Voight
Christopher Lorenzo
Viestit: 1598
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2023 9:34 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hank Voight »

Hank Voight kirjoitti: Ma Maalis 18, 2024 10:17 pm Onko siis niin, että Lautamiesten ulkopuolella ei saa viitata millään tavalla keneenkään foorumilaiseen tai foorumilaisen kommenttiin, paitsi ainoastaan suoraan viestiä lainaamalla?

Ei tuo nyt suuri asia ole, mutta ei vaan mielellään kirjoittaisi mitään mikä putsataan punaisella pois. Ja näemmä punaista tulee jos vaikka jonkun kommentteihin viittaa.

*Toisia nimimerkkejä saa arvostella mutta vain Lautamiehissä. Muualla on tarkoitus pysyä otsikon aiheessa*tm
Juu sen olen kyllä sisäistänyt. Siksi ihmettelenkin, kun taas oli tullut punakynää, vaikka ihan tosissani varonut arvostelemasta. Toista en muista, mutta toisessa joka tapauksessa vaan kysyin yhtä asiaa, viitaten siihen miten on asiaa kommentoitu. Mutta se viittaaminen oli liikaa, Minfosta kun löytyy pieni ryhmä joka myös kyseisenlaista kommentointia on ehkä harrastanut. Enkä edes tiedä ovatko, kun en heihin edes viitannut. Ettekä tiedä tekään, että ovatko kommentoineen, mutta putsasittepa silti.
Viimeksi muokannut Hank Voight, Ma Maalis 18, 2024 10:45 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
possu kirjoitti: To Maalis 21, 2024 1:29 am HANK the hunk
Hank Voight
Christopher Lorenzo
Viestit: 1598
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2023 9:34 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hank Voight »

Noniin muistinpas. Eli:
qurqo kirjoitti: Ma Maalis 18, 2024 8:47 am
Hank Voight kirjoitti: Ma Maalis 18, 2024 12:31 am Onkohan toi Biden saanut jonkun lääkityksen kuntoon? On ollut viime aikoina paljon skarpimpi kun aiemmin. Heittää hyvää ja terävää juttua, ajoittain ihan hauskaakin. Ei ollenkaan vaikuta niin höppänältä kuin vielä jokin aika sitten.

Aiemmin sitä aina odotti, että koska sekoaa sanloissaan tai alkaa tuijottamaan tyhjyyteen. Nyt ei ole näkynyt merkkiäkään sellaisesta. Onko joku muu huomannut saman?
Se nyt johtuu vain siitä, kun sinä seuraat propagandamedioita, jotka jättää kaikki sen kohellukset pois.
Kysyin siis asiallisesti, että onko joku huomannut, ettei enää sekoile, johon toinen kommentoi, että en mä vaan näe niitä kun seuraan pelkästään propagandamediaa. Ja siihen kun sitten vastaan, että en jumalauta katso, kuten olen useaan otteeseen todennut, niin se putsataan lautamiestekstinä pois. Ja vastaavasti tuo hönön perusteeton leimaava kommentti jää näkyviin.

No, ei nyt todella iso asia, mutta erikoista touhua. Se on sitten lautamiestekstiä kun vastaa perättömään paskapuheeseen, että on kyllästynyt siihen paskanpuhumiseen.
possu kirjoitti: To Maalis 21, 2024 1:29 am HANK the hunk
Hank Voight
Christopher Lorenzo
Viestit: 1598
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2023 9:34 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hank Voight »

Pidätkö sä possu noita nimimerkkejä ihan sitä varten reservissä, että pääset tänne aina äkkiä kommentoimaan? Ainakin nopeaa touhua on. Nyt kesti neljä minuuttia :shock:
possu kirjoitti: To Maalis 21, 2024 1:29 am HANK the hunk
Zenya
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2023 5:41 am

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Zenya »

McCall kirjoitti: Pe Maalis 15, 2024 8:11 pm
Moderaattorit tuossa vastailivatkin, mutta oman kokemukseni perusteella pari juttua:

1) Jos ottaa esimerkiksi kuvankaappauksia Windowsin työkalulla niin ne kannattaa tallentaa .jpg -formaatissa. Snipping tool tarjoaa ensimmäisenä vaihtoehtona .png -formaattia, jolloin ollaan herkästi tilanteessa, että kuva on liian iso ladattavaksi tälle foorumille.

2) Kuvat kannattaa tallentaa foorumille, koska muualta linkattujen kuvien ongelmana on se, että ne katoavat.
Minulle Murha.info on ennen kaikkea dokumentaatiopaikka, jossa vanhoihin juttuihin voi palata ja myös kuvat ovat tallella.
Kiitos vastauksista McCall ja moderaattori! :) Itsekin koen tärkeänä, että tänne tallentuu info johon myöhemmin voi palata, kun muualta netin ihmeellisestä maailmasta tiedot syystä tai toisesta katoaa.

Vielä kysyisin tarkennusta, että miten tallennan kuvan foorumille? (Sori jos tää tieto löytyy tuolta moden linkkien takaa, en ehtinyt vielä kovin tarkkaan ajatuksen kanssa käydä niitä läpi, mut kuitenkin pakko kysyä koska utelias ja malttamaton mieli :D )
Hank Voight
Christopher Lorenzo
Viestit: 1598
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2023 9:34 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hank Voight »

Laitetaan tämä tännekin:
qurqo kirjoitti: Ti Maalis 19, 2024 9:38 am Hankin mielestä lastenraiskaajat ei ansaitse rangaistusta :evil:
Hank Voight kirjoitti: Ti Maalis 19, 2024 2:38 am
Niin jää nähtäväksi onko Trumpin nimi siellä. Mutta se on joka tapauksessa erittäin kiinnostava asia. Clinton taas ei luulisi kiinnostavan enää ketään, mutta tuntuu kiinnostavan silti. Mua ei ainakaan kiinnosta tippaakaan, paitsi ehkä siinä mielessä, että rangaistuksen ansaitsisi jos sen arvoisesti on puuhastellut. Mutta noin poliittisessa mielessä vahva MEH.
*huokaus*

Lisäsin tuon loppukaneetin ihan vain siksi, ettei vaan kukaan pääse viisastelemaan tuosta, itsestään selvästä asiasta. Mutta ei näemmä auttanut.

Tässä nyt vielä uusiksi, paksummalla fontilla ja alleviivattuna:

Mua ei ainakaan kiinnosta tippaakaan, paitsi ehkä siinä mielessä, että rangaistuksen ansaitsisi jos sen arvoisesti on puuhastellut. Mutta noin poliittisessa mielessä vahva MEH.

Eli miten helvetissä voi olla, ettei tuotakaan olevinaan ymmärrä?

Eikö ylläpito ihan oikeasti voisi heittää vittuun noita tyyppejä, jotka ei muuta tee kuin vääristelee faktoja ja muiden sanomisia? Aika vitun raskasta porukkaa.

Olen monasti sanonut, että olen sellainen luonne, etten juurikaan hermostu, en oikeassa elämässä, enkä etenkään nettifoirumeilla. Mutta nyt tunnustan, että tämä ilmiö alkaa jo hiukan kyrpiä. Ei siksi, että kurkon jutut rassaisi, vaan siksi, että ylläpito antaa vaan touhun jatkua.

Niin ja jos vastaisin tuolla ketjussa tuohon kurkon päättömään kommenttiin, niin se varmaan poistettaisiin lautamiestekstinä.
possu kirjoitti: To Maalis 21, 2024 1:29 am HANK the hunk
Hank Voight
Christopher Lorenzo
Viestit: 1598
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2023 9:34 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hank Voight »

Niin ja kun jo päätin, etten noille enää vastaile, mutta pakkohan se on kun näemmä voi tulla mitä tahansa. Eikä tarvitsisi, jos ylläpito puuttuisi tuohon jatkuvaan paskanjauhantaan.

Ja kuten näette, ei ole loppumassa:
qurqo kirjoitti: Ti Maalis 19, 2024 9:59 am Pedofiileilla on tapana vähätellä toisia pedofiileja.
Saako Lautamiehissä tosiaan sanoa aivan mitä tahansa ja miten tahansa? Jos saa, niin hiukan paska juttu, kun turpaankaan ei voi tuollaista tuntematonta vetää, eikä rikosilmoitustakaan voi tehdä. Vai voiko?
possu kirjoitti: To Maalis 21, 2024 1:29 am HANK the hunk
Hank Voight
Christopher Lorenzo
Viestit: 1598
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2023 9:34 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hank Voight »

Vastaisikohan ylläpito tähän?
AlexKrycek kirjoitti: To Maalis 28, 2024 7:23 am Miks tietyt ihmiset saa postaa pelkkää valetta viestistä toiseen? Eikös sikakoirakin saanut tuosta loputtomasta valehtelusta banaania?
Ja kyse siis luonnollisesti paskapuheautomaatti qurqosta.
possu kirjoitti: To Maalis 21, 2024 1:29 am HANK the hunk
Kosti
Hetty Wainthropp
Viestit: 463
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2023 3:04 am

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kosti »

^No onhan tuollainen kenkkua, ja samaan ilmiöön, eli sanktioimattomiin keskustelunpaskojiin törmännyt täällä joskus itsekin. Modethan ei aina ( milloinkaan?) vastaa näihin yksilöityihin keskustelunpaskojakyselyihin käsittääkseni.
Koska mitä ilmeisimmin en ole moderaattori täällä, en voi tietää mistä tämä ilmiö johtuu. Joitakin arvauksia voi esittää ja ne lienevät käyneet mielessä sinullakin. Minfo lie kärsii kroonisesta moderaattorivajeesta, miksei asialle tehdä mitään, sitä en tiedä. Paikoitellen modet hoitavat hommansa todella hyvin ja uutterastikin, mistä heille kiitokset. Sitten jää näitä sokeita pisteitä syystä tai toisesta jotkut saavat jauhaa täyttä skeidaa, ja kun jotkut kyllästyvät ja huomauttavat ehkä hieman kärkevästikin, nuo huomauttajat saavat jäähyä. No on noita keskustelunpaskojiakin lopulta pantu jäähylle, se joskus vain ottaa aikansa.
Sinänsä olisi kyllä toivottavaa, että ilmeisimmät trollit saisivat lähtöpassit nopeammin. Tossa oliko nyt kuukausi sitten yksi palstanpaskoja lensi tosi mallikkaasti minfoa sotkemasta, se oli kaunista, täng puang.^^
Eih bennek, eih blavek
Vastaa Viestiin