Kysy mitä vaan ylläpidolta (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Spekultantti
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Pe Elo 26, 2011 4:32 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Spekultantti »

Ehkä täällä on joitakin vanhoja patuja tai -patuttaria, joiden varpaille ei saa astua, tai ovat heti vasikoimassa. Ja heidän ilmiantonsa sitten johtavat sen kummemmin tutkimatta banniin. (Voivat olla itseasiassa "ylläpito" itse...)

Hehän ohjaavat näin samalla keskustelua, kun käyttävät ylläpitokorttia omien päämääriensä ajamiseen. Tai ihan muuten vain, aina kun toisen teksti ei miellytä.

Sama kai se muuten olisi, mutta sehän syö uskottavuutta ja objektiivisuutta koko foorumilta!
MissHolmes -varjo
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: La Maalis 24, 2012 5:36 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja MissHolmes -varjo »

Mitä ihmettä tapahtui?

Ainakin minä ja kai Marski jumiuduttiin ja jouduttiin ottaan ''uudet-vanhat'' nikit?

Kaikille tiedoksi myös minunkin osalta, että olen oman itseni tupla. Tästä eteenpäin kavereiden kesken Varjo ;)
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Henk. koht. olen aivan päinvastaista mieltä. Eli banneja jaetaan tällä liian vähän, koska RAID ja kumppanit blokkaavat valtaosan vasikointiviesteistä. Omatkaan bannit ei haittaa yhtään: ihan hyvä päästä tauolle, ja nytkin jos olisin taukoni aikana kirjoittanut, valtaosa viesteistä olisi ollut turhia provosoinnin jälkeen kirjoitettuja vastauksia pedofiilimielisille ja rasisteille, ja ko. aihepiirit ei mun mielestä kuulu rikospalstalle lainkaan. Tämä sivusto olisi tasokkaampi, jos ylläpidon säännöistä poistettaisiin kohta, jossa sanotaan, että ylläpito ei ole mielipidepoliisi. Asialliselle ja tasokkaalle sivustolle ei kuulu sellaiset rasistiset jutut, jossa joitakin ihmisryhmiä verrataan eläimiin ym. todella asiattomat. Nimimerkit, joiden anti on lähes PELKÄSTÄÄN asiattoman rasistiset jutut, pitäisi poistaa heti. Myös raiskattuja nuoria tyttöjä prostituoidun kaltaisiksi kuvaavia käyttäjiä pitäisi rangaista ja heidän juttunsa pitäisi myös poistaa. Enkä ole ainoa, joka on huomannut tämän jälkimmäisen ongelman täällä: ainakin yksi nimimerkki ilmoitti järkyttyneensä erään palstan miesnimimerkin esittämistä mielipiteistä. Ja kun tota propagandaa, että käytetään seksuaalisesti graafista kieltä syydetään ja puolustetaan alaikäisiin sekaantumista ketjussa, jossa on pakotettu alaikäinen seksuaaliseen tekoon, niin sellanen ei kuulu tasokkaalle palstalle.

Täällä on vaikea pysyä asiallisena, koska täällä SALLITAAN ASIATTOMUUDET, joihin valitettavasti pitää vastata kirjoittajan omalla kielellä. En voi vastata asiallisesti viestiin, jossa vaikkapa verrataan tiettyä etnistä ryhmää aaseihin tai jossa viestitään sanomaa alaikäisiin sekaantumisen oikeutuksesta, kun kyse on tytöstä, joka pakotettu seksuaaliseen tekoon.

Ja bannit on tosiaan osa tätä palstaa, ne kuuluu tänne, ja niitä pitää myös jakaa. Ei kilometrin pituisista pelkkää paskaa sisältävistä viesteistä kuulu antaa pelkkää punakynää.
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Kun palstan ongelmat saadaan ratkaistua, niin ylläpito voisi vihdoin tehdä jotain konkreettisia uudistuksia sivustolla. Sivusto ei tällä hetkellä palvele käyttäjiä, jotka on kiinnostuneet vanhoista henkirikoksista, ja niitä on takuulla muitakin kuin minä. Niitä tapauksia on todella vaikea löytää kaikkien 2000-luvun juoppotappojen seasta.

Tänne pitäisi tehdä lisää alajakoa, samaan tyyliin, mitä amerikkalaisella Websleuths-sivustolla on, elikkä henkirikokset kotimaahan pitäisi laittaa alaluokat, joissa olisi rikokset vuosikymmenittäin, 70-luvun rikokset, 80-luvun rikokset ja hyvin vanhat rikokset vaikka kaikki samaan luokkaan. Joka tapauksessa mun mielestä 2000-luvun rikokset pitäisi olla omassa luokassaan ja vanhemmat omassaan. Näin vanhoista rikoksista kiinnostuneet vois suoraan siirtyä sinne, mikä heitä kiinnostaa, eikä tarvitsisi lukea viimeisintä juoppotappoa/narkomaanintappoa/baarista tuntemattoman miehen mukaan lähteneen naisen surmaa ja yrittää jostain sieltä seasta löytää vanhoja klassikkotapauksia.

Ulkomailla kadonneille pitäisi myös muodostaa ihan oma luokka, jotta niistä kiinnostuneet voisivat lukea niitä, eikä niitä tarvitsisi etsiä karanneita teinejä ym. täynnä olevasta "kadonneet"-osiosta.

En tiedä, onko luokkajakoa mitenkään uudistettu perustamisen jälkeen, mutta jos ei viiteen vuoteen ole mitään tehty, niin nyt sivuston kasvamisen jälkeen olisi sille jo aika tehdä jotain ja muuttaa selkeämmäksi ja käyttäjiä paremmin palvelevaksi.
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3851
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Luupää »

Siru83 kirjoitti:Ja bannit on tosiaan osa tätä palstaa, ne kuuluu tänne, ja niitä pitää myös jakaa. Ei kilometrin pituisista pelkkää paskaa sisältävistä viesteistä kuulu antaa pelkkää punakynää.
No mutta mutta. Sittenhän tässä olisi taas bannin paikka.

Siru83 kirjoitti:Sivusto ei tällä hetkellä palvele käyttäjiä, jotka on kiinnostuneet vanhoista henkirikoksista, ja niitä on takuulla muitakin kuin minä.
??? Oletko sinä vanha henkirikos?
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Noita kaksoisnikkejä vois jaella vähän valikoiden. Tämä olisi ollut hyvä tilaisuus päästä Crishellen kaltaisesta huuhaa-muijasta vähäksi aikaa eroon. Henk. koht. en ole niin epätoivoinen, että kehittäisin jonkun Siru83-2-nimimerkin, jos en teknisten ongelmien takia tänne vähään aikaan pääsisi.
annaanna

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Siru83 kirjoitti:Noita kaksoisnikkejä vois jaella vähän valikoiden. Tämä olisi ollut hyvä tilaisuus päästä Crishellen kaltaisesta huuhaa-muijasta vähäksi aikaa eroon. Henk. koht. en ole niin epätoivoinen, että kehittäisin jonkun Siru83-2-nimimerkin, jos en teknisten ongelmien takia tänne vähään aikaan pääsisi.
Olipa hyvä, että selvensit miten epätoivoinen ET ainakaan ole 8) . Omatuntosi on puhdas. Sinua ei kaksoisnikkeilystä voi narauttaa, vai?
Kävi nimittäin niin, että Sinulle 7.3. langetetun kuukauden (tai siis noin kuukauden) mittaisen bannin aikana tälle palstalle yhteen ainokaiseen ketjuun liittyi 10.3 keskustelemaan neitiB. Eka päivänä laittoi kahdeksan ja seuraavana päivänä loput kaksi viestiään. Kuullostaa varmaan uskomattomalta, kun kerron olettaneeni Sinun saapuneen paikalle (INES7 viestistä sain uskonvahvistusta). Mutta totta vieköön, samanlaiselta retoriikkanne vaikuttaa (nikki on tainnut neitsyytensä menettää alaikäisenä, aviomiestänsäkin harmittaa asia yhä. Ketjun tapahtumaan peilaa omia ikäviä kokemuksiaan, luulen mä).

Näin muun muassa haasteli hän;
Tyttö joutui kahden OPETTAJAN seksileluiksi -ketju.
- Kirjoittaja neitiB päivämäärä 10 Maalis 2012, 18:07
Mun mielestä on vinksahtanutta/pedofiliaa, jos kypsään ikään päässyt mies, kuten tästä lehtorista ainakin voisi olettaa, on kiinnostunut sakkolihaikäisistä teinitytöistä. Mä en ymmärrä miten joku voi väittää sen olevan normaalia. Olisiko myöskin normaalia, jos kypsään ikään päässyt nainen olisi kiinnostunut yläasteikäisistä pojista seksuaalisessa mielessä??

- Kirjoittaja neitiB päivämäärä 10 Maalis 2012, 18:21
Kävin oikein kirjautumassa irc-galleriaan pitkästä aikaa nähdäkseni kuvia 15-vuotiaista, jotta saisin oikeanlaista perspektiiviä mietiskelyyni siitä, että onko normaalia aikuisen yli 30-vuotiaan miehen olla missään mielessä kiinnostunut ja mä pysyn kannassani että se on epänormaalia ja sairasta. 15-vuotias on pitkältä vielä henkisesti kehittymätön lapsi ja monesti vielä fyysisestikin kehittymätön. Mun mielestä on sairasta, jos vanha aikuinen mies himoitsee pikkutyttöjä.

Mä itse seurustelin 15-vuotiaana 20-vuotiaan miehen kanssa. Mun mielestä se on vielä ok.. 20-vuotias mieshenkilö voi olla aika henkisesti kehittymätön itsekin. Mun nykyisen miehen mielestä sekin oli sairasta ja puhuu tästä mun exästäni pedofiilina.

-Kirjoittaja neitiB päivämäärä 10 Maalis 2012, 19:11
Mä olen aivan pöyristynyt, että joku voi olla sitä mieltä, että vanhan miehen halut 15-vuotiasta kohtaan on normaalia ja tervettä. Sitäpaitsi moni 13-vuotiaskin voi olla jo naisen mitoissa, onko silloin 13-vuotiaan kanssa seksin harrastaminen normaalia?

Ja oli kauneusihanne mikä tahansa, niin moni mies silti onneksi haluaa ja paneskelee lähemmäs oman ikäisiään naisia.

Lisäilen vielä, että itsekään en koskaan voisi keskustella samalla taajuudella 15-vuotiaan kanssa (enkä hyväksyisi moista esim. ystäväpiiriin tai jonkun tuttavan tyttöystäväksi), jota pidän aivan pikkutyttönä, joten on hankala kuvitella jonkun päälle 3-kymppisen miehen kokevan olevansa samalla tasolla.. joten tuleehan siitä sellanen fiilis, että kyseessä on pikkutyttö-fantasia, joka mun mielestä on epänormaalia ja pedofiliaa.

- Kirjoittaja neitiB päivämäärä 11 Maalis 2012, 09:15
... (lainaus poistettu)
Kyse ei ole radikaalista erosta ulkonäössä vaan henkisessä kehityksessä. Ja kyllä jos sä olet teini-ikäisistä kiinnostunut pervo, niin on sun velvollisuus ja vastuu niissä suhteissa ottaa tytön iästä selvää.
_____________________________________________________________________________________
Eli alkoi mennä jutut samaan suuntaan kuin Sulla Siru83. Asian sijasta nikki tuntui jakavan kanssaminfoilijoita omien päänsisäisten kriteerien mukaisiin saastoihin pedofiilinikkeihin ja muihin ei-saastoihin-nikkeihin. Olisi toki tuokin nikki bannia saanut ja ansainnut, jos olisi laillasi alkanut parjaamaan muita pedofiileiksi ja ties miksi. Mutta viisaasti jätti herjaamatta. Onkohan kukaan muu kuvitellut Sinun kaksoisnikkeilleen banniesi aikana. Näillä tiedoilla, vakuuttelusi luettuani, en asiaa tietenkään ylläpidolta tiedustele, mutta uteliaisuuttani kyselen muilta nikeiltä.
Lukijana
Sofia Karppi
Viestit: 422
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2009 4:38 am

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Lukijana »

annaanna kirjoitti:Onkohan kukaan muu kuvitellut Sinun kaksoisnikkeilleen banniesi aikana. Näillä tiedoilla, vakuuttelusi luettuani, en asiaa tietenkään ylläpidolta tiedustele, mutta uteliaisuuttani kyselen muilta nikeiltä.
Enpä ole ajatellut moista, mutta voi se olla mahdollista. Kyllä noissa paljon samaa on.

Järkevintä Sirun olisi nyt vain lopettaa tämä Lautamies-osiossa ruikuttaminen, käyttäjien haukkuminen ja pedofiileiksi leimaaminen. Silloin välttyisit banneilta. Pysy niissä asiakeskusteluissa jotka sinua kuulemma ainoastaan kiinnostavat. Kummasti se vaan aina menee siihen, että comebackisi jälkeen täällä lautamiehissä "räiskyy" ja tilanne loppuu vasta kun sinulle pistetään bannit. Lähes kaikilla muilla foorumeilla Sirulle olisi annettu ikuinen IP-banni huono käyttäytymisen takia. Täällä todellakin siis ollaan lepsuja bannien antamisessa.
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Tiedoksi sulle ja kaikille muillekin vajukeille, että mun bannit tuli Kiiski Vastarannan ketjuun kommentoinnista, josta olin aiemmin samana päivänä saanut varoituksen. Ja jos mua olisi kiinnostanut, saanko bannin vai en, olisin jättänyt kirjoittamatta varoituksen jälkeen.

Annannalle onkin mahdotonta varmaan ymmärtää NeitiB:n ajatuskulkua. NeitiB:llä kun on mies ja hän on asioihin normaalisti suhtautuva heteronainen. Annanna taas on vanhapiika joka kyttää yöt muiden viestejä ja listaa niitä tänne. Normaaleille heteromiehille katkeroituneena hän on kiintynyt homoseksuaaleihin ja pedofiileihin.

Noin muuten en jaksa näitä vajukkien spekulointeja edes kommentoida.
Lukijana
Sofia Karppi
Viestit: 422
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2009 4:38 am

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Lukijana »

Siru83 kirjoitti:Ja jos mua olisi kiinnostanut, saanko bannin vai en, olisin jättänyt kirjoittamatta varoituksen jälkeen.
Puhut aina siitä miten sinua kiinnostaa vain ja ainoastaan kunnon rikokset, mutta silti riitelet jatkuvasti jossain "vähemmän arvokkaissa" keskusteluissa. Sitten otat vielä bannin ihan turhan takia, kirjoittamalla sellaiseen aiheeseen jollaisia kritisoit. Kannattaa oikeasti opetella olemaan lukematta aiheita jotka ei kiinnosta. Ja lopeta itseäsi kiinnostamattomien aiheiden arvostelu, niitä kun ei tosiaankaan ole pakko lukea. Tämä ei ole mikään Siru83.info jossa puhutaan vain sellaisista asioista jotka SINUA kiinnostavat.
Siru83 kirjoitti:Noin muuten en jaksa näitä vajukkien spekulointeja edes kommentoida.
Olen huomannut että mainitset usein jotain tällaista, ikäänkuin nostat itsesi muita ylemmäs. Silti kerta toisensa jälkeen kommentoit ja joudut niin ärsytetyksi että räyhäät itsellesi bannin.
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

No kuule mulla on tasan oikeus antaa kehitysehdotuksia ylläpidolle, eikä se kuulu sulle. On vastaavanlaisia amerikkalaisia foorumeita, WebSleuths, Cold Case Files jne. eikä niissä sallita rasismia ja pedofiliaa, ja sen huomaa kaikesta, että keskustelun taso on paljon parempaa ja niitä lukee mielellään. Cold Case Files on loistoesimerkki sivustosta, joka on TÄYTTÄ ASIAA, ei minkäännäköstä paskanjauhamista, eikä kuka tahansa pääse jäseneksi. Jos joskus perustan jonkun oman sivuston, se on esikuvani. WebSleuths on verrattavissa murha.infoon, mutta siellä ei ole rasismia eikä pedofiliaa.

Pedofilian ja rasismin salliminen houkuttelee tänne tietyn tyyppisiä käyttäjiä, ks. esim. vaikka uusi käyttäjä Slugger, jonka jutut on pelkkää paskaa yksilauseisten viestien ja hymiöiden muodossa. Tuollaisille pitäisi antaa suoraan lähtöpassit.

Jos en pidemmällä aikavälillä nää minkäännäköistä kehitystä täällä ja ylläpito jatkaa samalla linjallaan, että vain jäsenten määrällä on väliä, jotta saataisiin lisää sponsoreita eikä jäsenten laadulla, niin kyllä mä lopetan tänne kirjottelun vaikka kokonaan ja joko siirryn toiselle rikossivustolle pysyvästi tai sitten joskus perustan jonkun oman sivuston. Ja tuskin olen ainoa.
Nux vomica
Armas Tammelin
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2010 6:55 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Nux vomica »

Juu, onhan siitä näyttöäkin. Ja hyvin pyyhkii niillä uusilla sivuilla. Voi, mene ja perusta oma, sellainen tosi hyvä ja toimiva jota sitten itse moderoit yötä päivää.
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3851
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Kauhavassa vai Kauhavalla?

Viesti Kirjoittaja Luupää »

'
Sanapoliisi iskee!

Etusivulla on juttu otsikolla "Iäkäs pariskunta sai surmansa Kauhavassa". Eikös se pariskunta kuitenkin menehtynyt Kauhavalla?

Pikku korjaus tuohon tällä hetkellä hyvin näkyvällä paikalla olevaan sijamuotolapsukseen olisi paikallaan.

En itse asiassa tiedä mihin kielioppisääntöön - jos mihinkään - perustuu sekin että jos jotain jossain tapahtuu niin se tapahtuu esim. Turussa tai Tampereella, ei Turulla tai Tampereessa.
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
Hamil
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Marras 25, 2011 10:20 pm

Re: Kauhavassa vai Kauhavalla?

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Luupää kirjoitti:'
Sanapoliisi iskee!

Etusivulla on juttu otsikolla "Iäkäs pariskunta sai surmansa Kauhavassa". Eikös se pariskunta kuitenkin menehtynyt Kauhavalla?

Pikku korjaus tuohon tällä hetkellä hyvin näkyvällä paikalla olevaan sijamuotolapsukseen olisi paikallaan.

En itse asiassa tiedä mihin kielioppisääntöön - jos mihinkään - perustuu sekin että jos jotain jossain tapahtuu niin se tapahtuu esim. Turussa tai Tampereella, ei Turulla tai Tampereessa.
Kotimaisten kielten keskuksen sivuilta löytyy ohjeita:

Kuntien nimet ja niiden taivutus

Sekä Suomen murteiden sanakirja

Tilastokeskuksen sivuilta löytyy mielenkiintoista tietoa rikoksista:

Poliisin tietoon tullut rikollisuus
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Damien »

Mikä helvetti siinä on että kun minfon chatissä kaksi ihmistä keskustelee vuorotellen, toista potkitaan
koko ajan ulos muka floodaamisen takia? Homo chatti....
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Vastaa Viestiin