Helmie ja Hipsu

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Metsäpirtti
Poliisikoira Rex
Viestit: 286
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 3:00 pm
Paikkakunta: Terenttilä

Helmie ja Hipsu

Viesti Kirjoittaja Metsäpirtti »

EIkö ketään muuta ärsytä "helmien"ja "hipsulaisen" yhen lauseen kommentit: onks tää jo löytynyt? jostai viien vuojen takasista katoamis-tapauksista?????? Luulee aina et ketjuun on tullu jotai asiaakin, mutta pää räjähtää, kun sielt sit löytää ton tyhjentävän kyssärin. :evil: :evil: :x Ja anteeks, jos tää ei kuulu tänne mut oli pakko päästä purkaan. Vai oisko pitäny lisätä noihin joka jutun jatkeeks vastaava kommentti, prkl.
Black_Spider
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 10:26 pm

Re: Helmie ja Hipsu

Viesti Kirjoittaja Black_Spider »

Toisaalta on hyvä, että näitä ainakin tällä sivustolla mysteeriksi jääneitä tapauksia joku "nostaa ylöspäin". Nyt näitä tapauksia tuli melkoinen liuta kerralla ylöspäin nostetuksi, mutta toivottavasti se tuottaa myös tulosta.

Täällä keskusteluissa johonkin tapaukseen voi tulla tieto siitä, että kadonnut on löytynyt. Vaikka tieto tulisikin vuosien viiveellä tänne.. Jostakin toisesta tapauksesta, jossa kadonnutta ei ole löydetty, voi viritä taas uutta mielenkiintoista keskustelua.

Tokihan nuo kysymykset "Onko tästä mitään uutta?" tai saman suuntaista, eivät täytä tämän keskstelupalstan kriteereitä. On kuitenkin turhaa alkaa kirjoittaa ihan mitään "diibadaabaa" tapauksista, joista ei ole tietoa. Eikä omia spekulaatioikaan liiemmilti varmasti ehdi kirjoitella, kun etsii jo ison määrän mielenkiintoisia katoamistapauksia.

Itse olen tämän palstan lähes joka päiväinen lukija, mutta keskusteluun tulee osallistuttua harvoin. Nyt kuitenkin ajattelin kirjoittaa oman mielipiteeni asiasta, sillä pitkään olen jo toivonut, että joku nostaisi näitä unohtuneitakin katoamistapauksia taas esille.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: Helmie ja Hipsu

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Samaa mieltä, kumpikin nimimerkki on pitänyt kiitettävästi huolta uutispäivityksistä.

Kiitokset kummallekin!

Usein tulee suorastaan hyvä mieli, kun huomaan hänen/heidän kantavan huolta jostakin kadonneesta/tapauksesta, siinä kun usealla toisella on vain kova kiire päästä kinaamaan siitä omasta mielipiteestä.
Alethes doksa meta logu
Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2883
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Helmie ja Hipsu

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Olen itse miettinyt vähän samaa kuin aloittaja eli Metsäpirtti. Mietin, että suuttuuko porukka täällä, kun huomaa uusia viestejä tulleen joihinkin keskusteluihin eikä niissä välttämättä olekaan mitään lausetta "Henkilö on löytynyt" ja linkkiä kirjoitukseen. Itsekin olen siis miettinyt omaa käytöstäni ja viestejäni.

Minulle erityisesti Kadonneet -osio on jostain syystä muodostunut täällä murhainfossa tärkeäksi. Selailen sieltä monesti vanhoja katoamistapauksia ja yritän löytää niihin jotain lisätietoa. En tiedä oletteko huomanneet, mutta minulla on tapana tehdä niin, että jos joku tapaus (esimerkkinä Veli Kotilaisen katoamistapaus) minua askarruttaa, googletan tapauksen ja yritän löytää tuoreimpia uutisia tapauksesta tai sitten jotain vanhempia uutisia, jotka on vaan jäänyt jostain syystä keskusteluun kirjoittamatta. Mielestäni ainakin toin tuohon Veli Kotilaisen keskusteluun jotain uutta.
Kun kysyn "Onks tää jo löytyny?" olen yleensä tehnyt googlettelun verran taustatyötä eli yrittänyt selvittää onko henkilö löytynyt. Jos en löydä mitään uutta sisältävää uutista tulen yleensä sitten kysymään täältä.
Olen täällä muutamaan otteeseen huomannut, että minfolaiset tietävät joistakin katoamistapauksista ja niiden selviämisestä, vaikka lehtiin ei ois välttämättä löytymisestä mitään kerrottu.

Itselläni on ehkä se huono taito, että en välttämättä osaa yhdistää paikkakuntaa ja kadonneen nimeä toisiinsa. Esim. jos tulee uutinen "Varkaudessa kateissa ollut nainen löytyi" en välttämättä ihan heti hoksaa, että sillä voidaan tarkoittaa jotain täällä olevaa uutista, mutta vaan nimeä ei ole löytöuutisessa mainittu.

Minä olen sitä mieltä, että nämä kateissa olevat ihmiset ansaitsevat mahdollisimman paljon palstatilaa. Vaikka ois melkeinpä sataprosenttisen varmaa, että kadonnut löytyy kuolleena, on minusta tärkeää, että kadonnut löytyy kuitenkin.
Kadonneiden omaisille on varmasti kamalaa, jos kadonnut ihminen unohdetaan tyystin ja joutuu kuukausia tai vuosia odottamaan löytyykö se oma kadonnut läheinen ja ylipäätään välittääkö kukaan mitään.
Haluan keskustelujen "upittamisella" herättää ihmisiä ja herättää uutta toivoa siitä, että ehkä vielä joskus jonkun kadonneen omaiset saavat rauhan ja kadoksissa ollut omainen löytyy.

Pahoittelen, jos viestini ärsyttävät joita kuita.
Minulla muuten murhainfon käyttäminen menee vähän "jaksoissa". Joskus saatan muutaman päivän aikana kirjotella kymmeniä viestejä ja sitten on taas pitkä tauko jolloin en kirjoita yhtään mitään.
:D
Avatar
Sajaki
Jack Bauer
Viestit: 987
Liittynyt: Pe Maalis 19, 2010 8:53 pm
Paikkakunta: Left-hand path

Re: Helmie ja Hipsu

Viesti Kirjoittaja Sajaki »

Eipä tuo nyt omaa elämääni ainakaan vaikeuta että joku noita ketjuja välillä herättelee. Ehkä saadaan joihinkin tapauksiin jopa päivityksiä.
"Karkea kysymys koko kriminaalipolitiikan historian ajan on ollut, onko rikoksiin syyllistynyt (tai muuten poikkeava) henkilö paha vai hullu."
Metsäpirtti
Poliisikoira Rex
Viestit: 286
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 3:00 pm
Paikkakunta: Terenttilä

Re: Helmie ja Hipsu

Viesti Kirjoittaja Metsäpirtti »

Tää on vähän kakspiippunen juttu. En missään nimessä tarkottanut ettei kiinnostais oisko joku kauan aikaa sitten kadonnut löytynyt. Ehkä mieluummin päinvastoin. Kun huomaa että vanhaan viestiin on tullut uutta, toivo herää että kys.ihminen olis löytynyt tmv. Sitten pettymys on suuri kun huomaa ettei näin ollu käynytkään. :cry: Olishan se aivan mahtavaa et kaikille kadonneille saatais jonkinlainen selitys vaikkakin vuosien päästä, mutta ikävä kyllä näin ei näytä oikeessa elämässä olevan. Voi olla et auoin päätäni "turhasta", mutta tosiaan turhauttaa nää kadoksiin jääneet. Ei mit.henk.koht.kyseisille nimimerkeille, ehkä vaan bad day mulla sit..
Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2883
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Helmie ja Hipsu

Viesti Kirjoittaja Helmie »

No hyvähän se on välillä avautua. :)
Kyllä muakin turhauttaa, kun mitään uutta ei kuulu ja jotkut katoamistapaukset taitavat jäädä ikuisiksi mysteereiksi tai ainakin siltä tuntuu. :(
Vastaa Viestiin