8-vuotiaan Vilja Eerikan henkirikos - nokitussäie

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

nero
Susikoski
Viestit: 43
Liittynyt: To Maalis 28, 2013 1:17 pm

Re: 8-vuotiaan Vilja Eerikan henkirikos - nokitussäie

Viesti Kirjoittaja nero »

Sen verran vielä että katselin pakscown viestihistoriaa ja mielestäni sinulla ei todellakaan ole varaa nimittää yhtään ketään trolliksi kun viestejäsi katselee. Pata kattilaa soimaa?
Avatar
reijoreipas
Jack Bauer
Viestit: 907
Liittynyt: Ti Helmi 26, 2013 7:11 pm

Re: 8-vuotiaan Vilja Eerikan henkirikos - nokitussäie

Viesti Kirjoittaja reijoreipas »

Sen verran olen seurannut "neron" postauksia, jotta voin rehellisin mielin sanoa hänen olevat "omaa luokkaansa" positiivisessa mielessä.

Hän nyt ei vaan tiedosta normaalielämän syheröitä ja lakeja, josta voi päätellä hänen olevan joko vasemmistoradikaali tai jokin muu kettutyttö.

Pahaa hän ei tarkoita.
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: 8-vuotiaan Vilja Eerikan henkirikos - nokitussäie

Viesti Kirjoittaja CSI »

reijoreipas kirjoitti:Sen verran olen seurannut "neron" postauksia, jotta voin rehellisin mielin sanoa hänen olevat "omaa luokkaansa" positiivisessa mielessä.

Hän nyt ei vaan tiedosta normaalielämän syheröitä ja lakeja, josta voi päätellä hänen olevan joko vasemmistoradikaali tai jokin muu kettutyttö.

Pahaa hän ei tarkoita.
Sinähän sen eittämättä tiedät, kun olet tekstien takanakin.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Avatar
reijoreipas
Jack Bauer
Viestit: 907
Liittynyt: Ti Helmi 26, 2013 7:11 pm

Re: 8-vuotiaan Vilja Eerikan henkirikos - nokitussäie

Viesti Kirjoittaja reijoreipas »

CSI kirjoitti:
reijoreipas kirjoitti:Sen verran olen seurannut "neron" postauksia, jotta voin rehellisin mielin sanoa hänen olevat "omaa luokkaansa" positiivisessa mielessä.

Hän nyt ei vaan tiedosta normaalielämän syheröitä ja lakeja, josta voi päätellä hänen olevan joko vasemmistoradikaali tai jokin muu kettutyttö.

Pahaa hän ei tarkoita.
Sinähän sen eittämättä tiedät, kun olet tekstien takanakin.
Kappas... Metsä/paperiteollisuuden syväosaajahan siinä.

Pettymyksesi voi olla suuri, mutta olen eri tyttö.
kiusausko
Harjunpää
Viestit: 303
Liittynyt: Su Syys 12, 2010 7:32 am
Paikkakunta: Hellsinki

Re: 8-vuotiaan Vilja Eerikan henkirikos - nokitussäie

Viesti Kirjoittaja kiusausko »

CSI kirjoitti:Minä en kyllä näe tässä Vilja Eerikan tapauksessa resurssiongelmaa. En myöskään näe ainuttakaan syytä, miksi joku 24h päivystysporukka jossain olisi mitään muuttanut.
Etkä näe kirjoitettua tekstiä, jossa nimenomaan sanottiin, että toimintatapoja pitää muuttaa. Jos toimintakulttuuri on toinen, työt eivät kasaannu, asiat tulee hoidetuksi ja lapsia voidaan suojella paremmin.
Mä en oo mikään sun henkilökohtainen poliisi. No, lopeta sitten se vitun partiointi.
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: 8-vuotiaan Vilja Eerikan henkirikos - nokitussäie

Viesti Kirjoittaja CSI »

kiusausko kirjoitti:
CSI kirjoitti:Minä en kyllä näe tässä Vilja Eerikan tapauksessa resurssiongelmaa. En myöskään näe ainuttakaan syytä, miksi joku 24h päivystysporukka jossain olisi mitään muuttanut.
Etkä näe kirjoitettua tekstiä, jossa nimenomaan sanottiin, että toimintatapoja pitää muuttaa. Jos toimintakulttuuri on toinen, työt eivät kasaannu, asiat tulee hoidetuksi ja lapsia voidaan suojella paremmin.

Varmasti muutoksia pitää tehdä. Mutta muutosten pitää olla järkeviä, tehokkaita. 24h päivystysporukka jossain istuskelemassa ei ole oikein järkevä idea. Sitäpaitsi, eikös sossulla ole isommissa kaupungeissa päivistyvä sossu, jonka poliisipartio voi kutsua mukaansa. Just näiden murha, perhe lumihankeen ym. keissien vuoksi. Joten sinänsä se kailottamasi 24h valmius on jo olemassa.


Veikkaan, että paljon suurempi vaikuttava efekti saavutetaan sillä, että ensimmäistä kertaa Suomen virkahistoriassa joku joutuu virkavastuuseen. Tässä Vilja Eerikan tapauksessa olisi mahdollista nyt ripustaa vastuullisia hirteen niin oikeudessa kuin mediassakin. Se kummasti pistää skarppaamaan. Jopa rupeaa kiireelliset työt joutumaan, kun tietää, että jos ei hoida, niin leivätön pöytä odottaa plus julkinen häpäisy mediassa. Sanoihan se vihreiden Hautalakin, että nykyaikainen häpeärangaistus on kova juttu...diapamia kuluu.

En ole mikään piiskan ystävä, mutta aina ei kannata tarjota porkkaanaa kun näkee että kyse on silkasta perseilystä ja välinpitämättömyydestä. Jos perseilijöillä on jo yllinkyllin porkkanoita, ei heitä kiinnosta tarttua siihen sun tarjoamaan tuhanteenkolmanteen porkkanaan. Sen palkkiovaikutus on mitätön. Tällöin on paljon tehokkaampaa tehdä tiettäväksi, että ikävyyksiä seuraa jos ei meno muutu.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
kiusausko
Harjunpää
Viestit: 303
Liittynyt: Su Syys 12, 2010 7:32 am
Paikkakunta: Hellsinki

Re: 8-vuotiaan Vilja Eerikan henkirikos - nokitussäie

Viesti Kirjoittaja kiusausko »

CSI kirjoitti:
kiusausko kirjoitti:
CSI kirjoitti:Minä en kyllä näe tässä Vilja Eerikan tapauksessa resurssiongelmaa. En myöskään näe ainuttakaan syytä, miksi joku 24h päivystysporukka jossain olisi mitään muuttanut.
Etkä näe kirjoitettua tekstiä, jossa nimenomaan sanottiin, että toimintatapoja pitää muuttaa. Jos toimintakulttuuri on toinen, työt eivät kasaannu, asiat tulee hoidetuksi ja lapsia voidaan suojella paremmin.

Sitäpaitsi, eikös sossulla ole isommissa kaupungeissa päivistyvä sossu, jonka poliisipartio voi kutsua mukaansa. Just näiden murha, perhe lumihankeen ym. keissien vuoksi. Joten sinänsä se kailottamasi 24h valmius on jo olemassa.
En puhu kriisipäivystyksestä, puhun toimintakulttuurista ja edelleen, jankutan nyt tätä samaa asiaa kun ei se ilmeisesti meinaa millään mennä jakeluun- virka-ajat ei riitä pk-seudulla asioiden hoitoon, ei vaan riitä eikä se vastaa siihen hätään mitä ihmisillä on ja tämän vuoksi koko järjestelmä pitää muuttaa toimimaan ympäri vuorokauden sen kaikkina mahdollisina vuorokaudenaikoina ja jokaisena päivänä. Huomaan, että sinä et ymmärrä mitä kirjoitin siitä, että esimerkiksi VIRKA-ASIAA HOITAVAN HENKILÖN ON TOISINAAN LÄHES MAHDOTONTA SAADA LASTENSUOJELUN TYÖNTEKIJÄLLE SIIRRETTYÄ TIETOA ja kun luovutaan virka-ajoista ja suunnitellaan työ jatkumona pyörimään ympäri vuorokauden, tilanne MUUTTUU OLENNAISESTI. Tällä hetkellä asiat jää junnaamaan, esimerkiksi pääsiäisen aikana on kaksi arkipäivää, jolloin mikään kiireellinenkään asia ei liiku KUN SE EI OLE MENNYT KRIISIPÄIVYSTYKSEEN, ymmärrätkö? Ja työntekijät pitävät saldovapaita monesti esim. helatorstain jälkeisenä perjantaina, joten sillä viikolla ON KAKSI PÄIVÄÄ KUN MIKÄÄN ASIA EI LIIKU. Se on monesti vain niin, että työntekijän mukavuudenhalu menee työn edelle, usko tai älä. Ja tämä muuttuu kun siirrytäään tekemään töitä sen sijaan, että mietittäisiin, milloin on kiva pitä vapaata.
Yritäpäs kokeeksi toimitella asioita vaikkapa heinäkuussa. KATO KUN EI VAAN TOIMI, KOKONAISEEN KUUKAUTEEN MUUTA KUIN OSA ASIOISTA, KUN MUUT ON LOMALLA. AIKA MONI JUTTU SEISOO PÖYDÄLLÄ ODOTTTAMASSA KUNNES TYÖNTEKIJÄ PALAA LOMALTA.
Miksi tämä asia on sinun niin vaikea ymmärtää?
Mä en oo mikään sun henkilökohtainen poliisi. No, lopeta sitten se vitun partiointi.
Vastaa Viestiin