Jarmo Janis

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Avatar
reijoreipas
Jack Bauer
Viestit: 907
Liittynyt: Ti Helmi 26, 2013 7:11 pm

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja reijoreipas »

taavetti kirjoitti:Ehdotan, että kerätään kimpassa rahaa ja ostetaan Jarmolle joku pystistyyppinen.
Joo! Tai sitten joku etelänmatka tai lahjakortti.
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

taavetti kirjoitti:Ehdotan, että kerätään kimpassa rahaa ja ostetaan Jarmolle joku pystistyyppinen.
Tuo pysti on hyvä ehdotus. "Jarmo I Janis - Kaakkois-Suomen Jaarli, Koko Suomen Murhamaisteri".
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja skoone »

hannu hanhi kirjoitti:Jarmo on minunkin mielestäni hyväntahtoinen kirjoittaja, joka yrittää parhaansa mukaan keskustella aiheista. Jarmon ongelma on lähinnä siinä, että teksti on välillä vähän liian rönsyilevää, minkä vuoksi hyvä ajatus saattaa hukkua. Mutta kuten Nooruska kirjoitti, Jarmon kirjoitukset ovat paljon selkeämpiä kuin alussa.
Olen kyllä lukenut jarmon kokemuksista ja ymmärrän että ikäviä juttuja on joutunut kärsimään. Kuitenkin minua on alusta asti harmittanut se, että jj katsoo asiakseen osallistua kaikkien ketjujen keskusteluihin. Minä tosi harvoin jotain kirjoitan (olen ollu minfossa mukana alusta asti ja joitain juttuja seurannut ennen minfoakin). jj heittää heti viestin mun viestin "päälle" ja torppaa mun spekut ihan tyyliin "minä en usko että noin, vaan ....". Joskus vähän vaikuttaa siltä, että jj ihan kuin yrittää peittää mun viestit. Monessa tapauksessa näyttäisi siltä, että jj:llä ei ole ihan kaikista asioista (joista hän kirjoittaa) omaa kokemusta ja jotkut hänen viestinsä ovat hyvinkin "teoreettisia".

Eikö täällä olisi tarkoitus keskustella asioista eikä katkaista heti uutta asiaa ja spekua orastavaa keskustelua.

En halua mollata jj:tä, mutta toivoisin, että hän ei niin hätäisesti heittäisi viestejään joka paikkaan. Olisi hyvä, että hän antaisi muittenkin keskustelujen jatkua.
Muista lähdekritiikki!
Peräkylän Maigret
Javier Pena
Viestit: 1846
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:17 pm
Paikkakunta: Pariisi

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja Peräkylän Maigret »

Osallistun keräykseen ! Jarmolla on uusia, raikkaita avauksia vanhoihinkin rikosjuttuihin.Kun ei Ranskan frangeja enää ole niin pannaan kertalaakista 50 taalaa..

Kuva
Avatar
TiiaStiina
Javier Pena
Viestit: 1849
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 12:09 am

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

Jarmolla on varsin eläytyviä kuvauksia kuviteltavissa olevista tilanteista, joissa MIES ÄRSYYNTYY NAISEEN.
Korppi
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 96
Liittynyt: La Huhti 27, 2013 10:29 pm

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja Korppi »

Eipä ole minuakaan ärsyttänyt, jotenkin luin jo rivienvälistä tuon homman. Tiedän, että siinä tulee helposti sellaiselle varautuneella ja jo valmiiksi puolustuskannalle kun on kiusattu ollut.
Oikeastaan vähän OT, mutta tämä nettikiusaus se vasta onkin uusi taiteenlaji. On tullut huomattua. Henkistä väkivaltaa lokeroida, sulkea, estää yms. soopaa.
Samuli
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: To Marras 22, 2012 11:43 pm

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Minä tykkään lukea Jarmon kannanottoja :D Useinkin sillä on mukavan raikkaita ajatuksia ja teorioita. Kyllä kai niitä saa esille tuoda, vaikkei olisikaan ihan samoilla linjoilla valtaosan kanssa. Enemmän ottaa kuuppaan ne, jotka sanovat joka asiaan vain "joo joota" tuomatta keskusteluun mitään uutta :roll:
Avatar
TiiaStiina
Javier Pena
Viestit: 1849
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 12:09 am

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

Jatka vain kirjoittelua, Jarmo!
Lumienkeli
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 6:01 pm
Paikkakunta: Hells Ladder

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

TiiaStiina kirjoitti:Jarmolla on varsin eläytyviä kuvauksia kuviteltavissa olevista tilanteista, joissa MIES ÄRSYYNTYY NAISEEN.
Mun mielestä tuosta huolimatta Jarmo ei ole mikään fanaattinen suunpieksijä, niinkuin jotkut täällä. Se, että osaa ajatella laatikkonsa ulkopuolelta on usein aika haussa.. Tämä ei viittaa lainaamaani kirjoittajaan btw :)
Avatar
TiiaStiina
Javier Pena
Viestit: 1849
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 12:09 am

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

Niin, ja Jarmohan on pääsemässä tilanteen herraksi.
Nätti_Jussi
Agentti Scully
Viestit: 653
Liittynyt: La Loka 13, 2012 8:10 pm

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja Nätti_Jussi »

Jarmo Jänis on mies, jolla on paljon sanottavaa. Kiinnostusta ja innostusta tuntuu riittävän lähes jokaista henkirikostapausta kohtaan. Suosittelisin Jarmoa keräämään hieman enemmän taustatietoja ennen kuin liittyy mukaan keskusteluun aiheesta, josta ei tiedä paljon mitään. Näin muut käyttäjät välttyisivät hermoromahduksilta.
- Kyllä se on sitä, aina se on sanonu sitä, et se on Ulvilassakin niin se on tullu sinne, avannu oven ja sitten huutanu sinne että "millä lyödään päähän, no vasaralla tietenkin".
holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7441
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

jarmo.janis kirjoitti: Oleellinen pointti on se että, Ilman meininkiäkään anteeksipyytämisen suntaan, minua on kiusanneet simputtaneet ja pompottaneet sellaiset naiset ja tytöt, joilta sekä koulutus että ikä huomioiden voidaan jo vaatia asioiden ymmärtämistä. Sitten kun vielä asioita on koulun toimesta yritetty lakaista maton alle. Mulle sitten selvisi ettei paljo apua henkilökunnalta kannata hakea.
Aikamoinen tarina ja varsin rehellisesti uskallat sen kertoa.

Oletko ollut tavanomaista kiltimpi ja hyväsydämmisempi? Oletko helposti ihastunut näihin tyttöihin ja antanut sen näkyä jollakin tavalla? Vai oletko kokenut näiden naisten mielipiteet erittäin vahvasti?

Naisvaltaisella alalla toimiminen voi tietenkin jo itsessään vaikuttaa siten, että siellä puhutaan pahaakin paljon enemmän. Mutta en usko silti tyttöjen ja naisten rupeavan kovinkaan helposti kiusaavan miespuolisia henkilöitä.

Yksi ongelma voi tosin olla siinä että jos mieskin on ns. "tavallista herkempi" ja huomataan ihastuneenkin johonkin tyttöön ja ihastus ei olekkaan molemminpuolista niin tämä voi johtaa kyseisenlaiseen pilailemiseen ja haukkumiseen. Ja kun juttua levitetään eteenpäin niin se usein muuttuu ja kerää muitakin "vihaajia" mukaan.

Nämä tapaukset lakaistaan todella helposti maton alle kaikissa tilanteissa. Jos kyse on vielä siitä että olet mies ja naispuoliset kiusaavat sinua, niin sitä vähemmän se herättää huomiota kenessäkään.
Avatar
TiiaStiina
Javier Pena
Viestit: 1849
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 12:09 am

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

Minä ainakaan en epäile sitä että kiusatuksi voi tulla myös ilman omaa syytä, myös mies typerästi käyttäytyvien naisten kiusaamaksi varsinkin jollain naisvaltaisella alalla. Joillakin työpaikoilla on aikuistenkin kesken sama lapsellinen meininki kuin oppivelvollisuusikäisillä.

Ns. ”tavallista herkemmälläkin” pitäisi olla lupa olla oma itsensä ilman että saa sen johdosta ala-arvoista kohtelua. H-haamu on varmaan samaa mieltä.
holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7441
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

^
Sitä en epäile etteikö voisi joutua. Siinä on vielä sekin ongelma kun yksi aloittaa niin muut menevät helposti mukaan.

Mutta siltikin hieman ihmetyttää, että miksi kaikkialla naiset ovat tuntuneet aiheuttavan ne ongelmat(?) Koska en ajattele, että naiset tietoisesti hyökkäisivät miesten kimppuun (paitsi jokin feministitaistelu, mutta se on eri asia).

Totta kai sitä saa olla tavallistakin herkempikin. Maailma vain on varsin pirullinen paikka. Varsinkin herkkyys tuntuu olevan pahempi juttu kuin vaikkapa tietoinen huono käytös.
Lumienkeli
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 6:01 pm
Paikkakunta: Hells Ladder

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

Lukaisin uudelleen tuon jarmon kirjoituksen ekalta sivulta. Kieltämättä jäin miettimään, miten onkin monessa eri paikassa päädytty simputtamisen ja törkeilyn uhriksi. Koulussa, sairaalassa, toisessa koulussa.. En jaksa uskoa, että naiset noin yleisesti olisivat sikoja, tai siihen, että on vain sattunut jarmolle paska mäihä. Onko jarmossa joku tietty ominaisuus mikä saa naisihmiset käyttäytymään huonosti? Entä jos jarmolla on gynofobia? Pelätään ja luullaan naisista olemattomia? :shock:

Onko jarmolla lähipiirissä mukavaa naispuolista tuttavaa, sukulaista tms vai ovatko hekin kaikki pahoja? 8)
Vastaa Viestiin