Vasikat

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Samuli
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: To Marras 22, 2012 11:43 pm

Vasikat

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Minua alkaa ärsyttää täällä tämä vasikointikulttuuri. Jos olet eri mieltä jonkun kanssa, ei kun vasikoidaan ja bannia tulee. Banneille toivoisin myös yksityiskohtaisempia perusteluja. "Lievä henkilöspekulaatio". Mitä tuokin tarkoittaa? Vieläkin rassaa, kun kerran tuosta bannit sain. Ikinä en ainakaan ole lähtenyt täällä arvuuttelemaan kenenkään identiteettiä. Vai olenko mä jollain viestillä pahoittanut jonkun mielen, onko se henkilöspekua? Mielensä pahoittanut on sitten vasikoinut ja saanut bannit aikaiseksi?

Toinen asia, mikä tässä vasikointikäytännössä ärsyttää, on se että jos on jotain suukopua jonkun kanssa ja sitten se toinen saa bannia, niin varmaan se jäähyn saanut olettaa, että se toinen osapuoli on nappulaa painanut. Mutta näköjään täällä on niin valveutunutta porukkaa, että jopa toisten puolesta hyvää hyvyyttään ilmiannetaan. Mullekin on täällä suoraan sanottu, että "Haista sinä Samuli vittu!" Jne. Mutta mitä se mua haittaa? Saa mulle huudella :wink: Silti en vasikoinut, miksi olisin? En mä loukkaannu toisten nikkien haistatteluista, jokaisella on mielipiteeseensä oikeus ja vaikkei sitä kauniisti esitettäisikään, niin so what? Joku tuostakin kuitenkin vasikoi, kun huutelija lähti jäähylle.

Ihmettelen vaan noita vasikoita. Kun eivät edes pelkissä omissa asioissaan pysy. Kiitoksia vaan, mutta ei minua tarvitse täällä puolustella :lol: Jos joku haistattelee minulle, niin mitä se teitä liikuttaa? Kun ei se liikuta minua itseänikään. No, ehkä jotkut ei kestä asiattomuuksia lukea, mutta silläkö tämä palsta siistinä pidetään?

Vai voiko olla jopa niin, että vasikoimalla muita saa itselleen jonkinlaisen immuniteetin? Antaako yksi vasikointi anteeksi yhden oman vittuilun? En tiedä, pitänee siihen nappulaan ruveta perehtymään, sillä kai se selviää?
rantakoski
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1479
Liittynyt: La Touko 12, 2012 5:39 pm

Re: Vasikat

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

Täällä foorumilla ei ole mitään vasikointi -toimintoa, ollut ainakaan uudistuksen jälkeen. Muutenkin arvelen että foorumeilla yleinen viestin raportointi ylläpidolle -nappula oli aiemmin huumorimielellä kirjoitettu "vasikoi".

Nyt siinä on huutomerkin kuva, ja kun sitä klikkaa, se kertoo olevan toiminto jolla voi välittää ylläpidolle/moderoinnille tiedon sääntöjenvastaisesta, aiheen otsikosta poikkeamisesta tms. viestistä.

Vasikoinnista siinä ei lue mitään.

Muutenkin, termin vasikoi -käyttö voisi lopettaa kokonaan. Se ei ole ns. 'hyvää kieltä'. Eikä ylläpidolle viestin raportoiminen ole mitään mikä liittyy vasikkaan. Selkeästi ja räikeästi sääntöjen vastainen viesti; Koko Minfo hyötyy siitä että viesti välitetään ylläpidolle.

Wikipedia http://fi.wikipedia.org/wiki/Vasikka
"Vasikka tarkoittaa eritoten sorkkaeläimiin kuuluvan naudan poikasta. Tiineeksi tullessaan lehmä odottaa yhdeksän kuukautta, kuten ihminenkin, ja synnyttää sitten yleensä yhden vasikan; kaksosia syntyy likimain yhtä usein kuin ihmisilläkin. Vastasyntyneet vasikat ovat noin 40-kiloisia."
Samuli
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: To Marras 22, 2012 11:43 pm

Re: Vasikat

Viesti Kirjoittaja Samuli »

No voi hyvänen aika, sitten puututaan termistöönkin vielä... Joojoo, lapsena olen kyllä navetassa hoitanut vasikoita varmaan enemmän kuin sinä olet niitä auton ikkunasta eläissäsi nähnyt. Ja vasikat sinällään, elukoina siis, ovat varsin valloittavia ja sympaattisia :P Mutta en minä niistä puhunut.

Ok, vaihdetaan sitten sinua miellyttävään termistöön - kävisikö sitten vaikka "Huutomerkkeilijät"? Tuntuuko se paremmalta? Voi jeesus... Viestistä päätellen Rantakoski itsekin kuuluu näihin huutomerkkeilijöihin. Eikä siinä mitään. Huutomerkkeilkää ihan niin paljon kuin sille tuntuu, mutta minun puolesta tai hyväkseni siihen ei tarvi ruveta. Ok? Jos minua itseäni ei jonkun vittuilut häiritse, niin jättäkää huutomerkkailematta :wink:
Samuli
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: To Marras 22, 2012 11:43 pm

Re: Vasikat

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Eikä se huutomerkkeily mitään edes siisti, viestit (ne huutomerkatut törkeydet) jää silti, banneista huolimatta, niihin ketjuihin, harvemminpa niitä on poisteltu edes. Joskus kyllä, muttei läheskään aina. Niin ettei se oikein tuota siistimistäkään palvele.
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Vasikat

Viesti Kirjoittaja elli72 »

"Vasikointi" on kuitenkin joissakin asioissa ihan ok. Esim. jos jossakin ketjussa jauhetaan ihan eri juttua kuin mistä olisi tarkoitus puhua. Kielen käyttöä lähes jokainen miettiä. Kovin helposti tuntuu menevän asiattomuuksiin, jos ollaan eri mieltä. Erilaisia mielipiteitähän saa olla, mutta ei niiden takia tarvitse mennä haukkumalinjalle.
mokoma
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: La Loka 24, 2009 2:29 am

Re: Vasikat

Viesti Kirjoittaja mokoma »

Ainakin meikäläiselle, joka tuota huutomerkkipainiketta on joskus painellut, menee tämän aloituksen pointti jotenkin ohi. Täällähän on selkeät säännöt, joiden rikkomisesta lienee ihan hyvä ylläpidolle vinkkaista - reaaliaikaisesti kun eivät varmaankaan ehdi kaikkea seurata.

Mitä "toisten riitojen" vasikoimiseen tulee, on sillekin mun mielestä olemassa aivan hyvät perustelut. Jos menen lukemaan esimerkiksi jotakin murhaa käsittelevää ketjua, ei kerta kaikkiaan kiinnosta lukea sieltä mitään "Samuli haista vittu!" -purkauksia. Ja kun nuo sääntöjen vastaisia ovat (lautamiesosio on tuota varten), miksipä tuota ei vasikoisi. Loppuu se aiheen vierestä puhuminen ainakin sitten siksi viikoksi, tai minkä mittainen banni heilahtaakaan. Jos heilahtaa. Vaikea uskoa, että niitä banneja tulee ihan vaan turhien vasikointien takia, vaikka ei mitään sääntöä olisi rikkonut... Mutta mistäs minä tiedän.

Tiivistettynä siis: Jos on olemassa joitakin ketjuja joiden aihepiiristä on kiinnostunut (esim. meikäläiselle JR-osion muutamat ketjut), on se aika tylsä käydä lukemassa sieltä täysin aiheen ohi menevää tekstiä. Näin ollen tuosta on ihan hyvä ilmoittaa ylläpidolle, jos se keskinäinen kinastelu/muu offtopic edes hetkeksi aikaa sillä sitten loppuisi.
rantakoski
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1479
Liittynyt: La Touko 12, 2012 5:39 pm

Re: Vasikat

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

Huutomerkkeily kylläkin auttaa pitämään ketjut siistinä. Kun höyrypää, tai vastaava, menee lomalle joksikin aikaa, ketju pysyy siistimpänä, kuin mihin se olisi päätynyt, ja voinut eskaloitua erittäinkin rumaksi, ellei modet puuttuneet peliin.

Huutomerkkeily siis auttaa pitämään ketjut siistimpinä ja luettavampina.
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Vasikat

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Ne joiden kirjoituksissa on usein huomauttamista ovat antaneet huomautuksille oman nimen "Vasikointi". Heidän tapansa on myös kohdistaa jokainen puheenvuoro toisten keskustelijoiden panetteluun. Siksi he löytävät "Vasikat".

Suuri puute on se, että huomautus, joka varmasti tehdään useinmiten asiallisin perustein, jää salaiseksi. Modeeraattori van yht äkkiä julistaa jonkun pannaa, lyhyeksi ajaksi, ja vieä ilman asiallisia perusteita..
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Vasikat

Viesti Kirjoittaja CSI »

Samuli kirjoitti:Minua alkaa ärsyttää täällä tämä vasikointikulttuuri. Jos olet eri mieltä jonkun kanssa, ei kun vasikoidaan ja bannia tulee. Banneille toivoisin myös yksityiskohtaisempia perusteluja. "Lievä henkilöspekulaatio". Mitä tuokin tarkoittaa? Vieläkin rassaa, kun kerran tuosta bannit sain. Ikinä en ainakaan ole lähtenyt täällä arvuuttelemaan kenenkään identiteettiä. ?
Aivan samaa ihmettelen. Sain viikon bannin "lievästä henkilöspekulaatiosta". Kenenkään henkilöllisyyttä en ole missään säikeessä arvuutellut - enkä arvuuttele koska sen tyyppinen asia ei ns. kiinnosta.

Kyseessä onkin aika merkillinen bannienantosyy. Ilmeisesti se on joku uusi hieno rikenimike mikä Kyöpelin toimesta on keksitty jolla lätkiä ihmisiä mielivaltaisesti paitsioon. Päätöstä ei tarvitse näemmä perustella mitenkään.

Kertoisi nyt edes MISSÄ viestissä ja mikä kohta siinä viestissä on sitä "henkilöspekua". Mutta ei toki. Minfohan on diktatuuri tässä suhteessa.

PS. Sisotalo on kyllä huvittava kaksinaismoralisti. Hän itse on juuri sitä mitä muiden soimaa tässä ja parissa muussa säikeessä olevan "keskustelijoina". Jos sisotalon lässytyksiä nyt voi edes keskusteluna pitää. Yleensä kaverin aiheet ovat jokin tästä listasta: saatananpalvontaa nähdään joka puolella, tai ollaan alaikäisten navan alla (wanhan gubben rasvaiset mielihalut nääs) ... tai sitten sisotalo tarttuu johonkin lillukanvarteen kuten Annelin lapsille opettamat myymälävarkaudet ja luulee nyt käräjiä istuttavan niistä!
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Vasikat

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

CSI kirjoitti:
Samuli kirjoitti:Minua alkaa ärsyttää täällä tämä vasikointikulttuuri. Jos olet eri mieltä jonkun kanssa, ei kun vasikoidaan ja bannia tulee. Banneille toivoisin myös yksityiskohtaisempia perusteluja. "Lievä henkilöspekulaatio". Mitä tuokin tarkoittaa? Vieläkin rassaa, kun kerran tuosta bannit sain. Ikinä en ainakaan ole lähtenyt täällä arvuuttelemaan kenenkään identiteettiä. ?
Aivan samaa ihmettelen. Sain viikon bannin "lievästä henkilöspekulaatiosta". Kenenkään henkilöllisyyttä en ole missään säikeessä arvuutellut - enkä arvuuttele koska sen tyyppinen asia ei ns. kiinnosta.

Kyseessä onkin aika merkillinen bannienantosyy. Ilmeisesti se on joku uusi hieno rikenimike mikä Kyöpelin toimesta on keksitty jolla lätkiä ihmisiä mielivaltaisesti paitsioon. Päätöstä ei tarvitse näemmä perustella mitenkään.
Se mikään uusi ole, säännöissä ollut iät ja ajat. Foorumiin tutustuessa (tämänhän jokainen järkevä ihminen tekee/teki uuteen paikkaan tullessaan) käy myös selväksi se linjaus että banneja ei perustella sen kummemmin.

Varmasti noita huutomerkkauksia tehdään ihan henk.koht kahinoidenkin takia ja siihen se on väärä työkalu mutta kyllä täällä toisaalta niin paljon turhuuksia kirjoitellaan asiaketjuihin että minä toivoisin ylläpidolta jopa aktiivisempaa otetta ja ankarampaa kättä. Varsinkin kun turhuuksia kirjoitellaan aktiiviseen, ajankohtaiseen ketjuun johon saattaa päivässä tulla sata uutta viestiä niin se ottaa päähän.
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Vasikat

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Ei tässä ole kysmys mistään tavan omaisesti kesksutelusta vaan tämä nimimerkkki CSI panettelee minua henkilökohtaisesti jokaisessa puheenvuorossaan. Hänen tehtävänsä on jotenkin karkoittaa kesksutleun tärkein faktantuottaja. Kun saatanan palvonta oli syytäjän ykkösmotiivi ei sitä olisi saanut toistaa. Nyt hän on siirtynyt Auerin perhesuhteisiin, joista vain myymälävarkaus on todistettavissa. Puukko kurkulla jne tulevat esiin kun Auerin pojan puheita avataan syyskuussa.
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Vasikat

Viesti Kirjoittaja CSI »

Voisko sisotalo se sinua kohtaan tunnettu viha johtua osin vaikkapa siitä, että vääristelet faktoja ja jopa keksit väittämiä Ulvilasta ihan omasta päästäsi? Ehkä se on iän tuomaa kuormaa aivoissaisi (iäkkäällä äidillänikin syntyi loppuaikoina päässä jopa valemuistoja)?

Mutta lisäksi tyylisi istua vasikkanapilla kuin muut potalla varmasti ärsyttää. Mene itseesi.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
mi.xi
Nikke Knakkertton
Viestit: 187
Liittynyt: Pe Syys 30, 2011 4:20 pm

Re: Vasikat

Viesti Kirjoittaja mi.xi »

En ole huomannut että CSI olisi jotenkin yrittänyt karkoittaa ulkosuomalaista tai Valhallaa, jotka ovat tärkeimmät faktantuottajat Ulvila keskustelussa.
Vastaa Viestiin