Pyyntö rikkoa palstan sääntöjä

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Edgein
Nikke Knakkertton
Viestit: 159
Liittynyt: Ma Elo 19, 2013 1:17 pm

Pyyntö rikkoa palstan sääntöjä

Viesti Kirjoittaja Edgein »

Nytpä tuli vastaan erikoinen tapaus. Sain viestin toiselta käyttäjältä jossa pyydettiin tekemään asia "xyz", joka rikkoo palstan sääntöjä. Pitäisikö tässä harkita vasikointia kun tuolle linjalle mennään vai mitä tuumaatte?
sisotalo kirjoitti:Tässä on tapahtunut perheen sisäinen murha, niissä naisten osuus on 6%, HS julkaiseman tilaston mukaan.
Kuolemannaakka kirjoitti:Ehkä Anneli oli vaan taitava vatsastapuhuja.
taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: Pyyntö rikkoa palstan sääntöjä

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Jaa, kerro mielummin uteliaille, mitä pyydettiin tekemään.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Edgein
Nikke Knakkertton
Viestit: 159
Liittynyt: Ma Elo 19, 2013 1:17 pm

Re: Pyyntö rikkoa palstan sääntöjä

Viesti Kirjoittaja Edgein »

taavetti kirjoitti:Jaa, kerro mielummin uteliaille, mitä pyydettiin tekemään.
Heilahtaakohan itselle banaania jos paljastan yksityisviestin sisältöä...? :o
sisotalo kirjoitti:Tässä on tapahtunut perheen sisäinen murha, niissä naisten osuus on 6%, HS julkaiseman tilaston mukaan.
Kuolemannaakka kirjoitti:Ehkä Anneli oli vaan taitava vatsastapuhuja.
taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: Pyyntö rikkoa palstan sääntöjä

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Ei heilahda =)Elä kerro lähettäjää eläkä yksityiskohtia. Teonkuvaus riittää.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: Pyyntö rikkoa palstan sääntöjä

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Miksei se yksityisviestin kirjoittaja itse rikkonut sääntöjä? Miksi sinun pitäisi olla bulvaanina?
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Edgein
Nikke Knakkertton
Viestit: 159
Liittynyt: Ma Elo 19, 2013 1:17 pm

Re: Pyyntö rikkoa palstan sääntöjä

Viesti Kirjoittaja Edgein »

taavetti kirjoitti:Miksei se yksityisviestin kirjoittaja itse rikkonut sääntöjä? Miksi sinun pitäisi olla bulvaanina?
Eräs käyttäjä halusi että muutan allekirjoituksessani olevaa tekstiä vaikka se on sanasta sanaan suora lainaus. Rikkoisin täten palstan sääntöjen kohtaa 11§: "Toisen kirjoittajan tekstin lainaamisen yhteydessä tekstin muuttaminen on kiellettyä".
sisotalo kirjoitti:Tässä on tapahtunut perheen sisäinen murha, niissä naisten osuus on 6%, HS julkaiseman tilaston mukaan.
Kuolemannaakka kirjoitti:Ehkä Anneli oli vaan taitava vatsastapuhuja.
Caldera
Axel Foley
Viestit: 2109
Liittynyt: La Heinä 06, 2013 10:33 am

Re: Pyyntö rikkoa palstan sääntöjä

Viesti Kirjoittaja Caldera »

Edgein kirjoitti:
taavetti kirjoitti:Miksei se yksityisviestin kirjoittaja itse rikkonut sääntöjä? Miksi sinun pitäisi olla bulvaanina?
Eräs käyttäjä halusi että muutan allekirjoituksessani olevaa tekstiä vaikka se on sanasta sanaan suora lainaus. Rikkoisin täten palstan sääntöjen kohtaa 11§: "Toisen kirjoittajan tekstin lainaamisen yhteydessä tekstin muuttaminen on kiellettyä".
Noh, kyseinen käyttäjä on oikeassa koska eihän toi kovin reilua ole sulta käyttää jotain tekstinkirjoituksessa tapahtunutta virhettä tuollalailla. Ajattele omalle kohdalle.
padlock
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 8:52 am

Re: Pyyntö rikkoa palstan sääntöjä

Viesti Kirjoittaja padlock »

sisotalo kirjoitti:
Dunnit kirjoitti: Öh, naisten osuus henkirikoksista on ollut viime vuosina hiukan yli kymmenen prosenttia
Tässä on tapahtunut perheen sisäinen murha, niissä naisten osuus on 6%, HS julkaiseman tilaston mukaan. Usein mies väittää, että ulkopuolinen sen teki. Naisten ei tarvitse tähän turvautua kun miehllä on "savuava pistooli" kädessä
Edgeinille: Olet irrottanut lauseen asiayhteydestä, jolloin sen merkitys vääristyy. Tämä rikkoo palstan sääntöjä, ja siitä varmaan napsahtaa banni jos joku ilmoittaa yp:lle. Vasikoit juuri itse itsesi. Älykkyys on samalla tasolla kuin Porin poliisilla, joka itse käräytti itsensä huonosta tutkinnasta ja vielä todistivat itseään vastaan oikeudenkäynnissä. :D
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna
harjoittelija
Roger Murtaugh
Viestit: 883
Liittynyt: Pe Syys 30, 2011 9:17 pm

Re: Pyyntö rikkoa palstan sääntöjä

Viesti Kirjoittaja harjoittelija »

Lukolle sattui juuri kuvaamansa virhe.
Tyhmä kun mikä, älykkyys on samalla tasolla kuin Porin poliisilla.
Edgein
Nikke Knakkertton
Viestit: 159
Liittynyt: Ma Elo 19, 2013 1:17 pm

Re: Pyyntö rikkoa palstan sääntöjä

Viesti Kirjoittaja Edgein »

padlock kirjoitti:Edgeinille: Olet irrottanut lauseen asiayhteydestä, jolloin sen merkitys vääristyy. Tämä rikkoo palstan sääntöjä, ja siitä varmaan napsahtaa banni jos joku ilmoittaa yp:lle. Vasikoit juuri itse itsesi. Älykkyys on samalla tasolla kuin Porin poliisilla, joka itse käräytti itsensä huonosta tutkinnasta ja vielä todistivat itseään vastaan oikeudenkäynnissä. :D
Kuva
sisotalo kirjoitti:Tässä on tapahtunut perheen sisäinen murha, niissä naisten osuus on 6%, HS julkaiseman tilaston mukaan.
Kuolemannaakka kirjoitti:Ehkä Anneli oli vaan taitava vatsastapuhuja.
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Pyyntö rikkoa palstan sääntöjä

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Edgein jankuttaa kirjoitusvirheestä. Olen kirjoittanut siitä, että perheen sisällä tapahtuneista murhista vain 6 prosenttia tekee nainen. Onnetonta, että poliisi alkoi etsiä murhaajaa Lahden perheestä. Sääntö, että murhaaja löytyy usein perheen sisältä ei päde silloin kun mies on murhattu.
one eye
Neuvoja-Jack
Viestit: 573
Liittynyt: To Loka 03, 2013 5:31 pm

Re: Pyyntö rikkoa palstan sääntöjä

Viesti Kirjoittaja one eye »

Eikös sisotalon tekstiä ole aika sattumanvaraista irrottaa asiayhteydestään. Sellainen pitäisi ensin löytyä.
Turumurre kirjoitti: mielestäni ne ovat Annelin sydämen ääniä. Näitä samoja kuuluu vielä hetki myöhemmin, ennen Lahden "Tuu joota".
Mikisu
Martin Riggs
Viestit: 644
Liittynyt: Ti Syys 24, 2013 9:24 pm

Re: Pyyntö rikkoa palstan sääntöjä

Viesti Kirjoittaja Mikisu »

Toisaalta jokainen antaa itsestään viime kädessä oikeansuuntaisen kuvan, niin viesteillään kuin allekirjoituksellaan. Olen uusi täällä, mutta ymmärsin silti tuon allekirjoituksen tarkoituksen ja taustan kun sen näin, koska tiedän sisotalon kannan Auerin syyttömyyteen ja tiedän senkin, että hänellä on satunnaisia kirjoitusvirheitä, joita ei voi käsittää väärin kuin pahalla tahdolla.
Edgein
Nikke Knakkertton
Viestit: 159
Liittynyt: Ma Elo 19, 2013 1:17 pm

Re: Pyyntö rikkoa palstan sääntöjä

Viesti Kirjoittaja Edgein »

Alkuperäinen viesti, josta allekirjoitukseni on lainattu menee siis näin:
sisotalo kirjoitti:Tässä on tapahtunut perheen sisäinen murha, niissä naisten osuus on 6%, HS julkaiseman tilaston mukaan. Usein mies väittää, että ulkopuolinen sen teki. Naisten ei tarvitse tähän turvautua kun miehllä on "savuava pistooli" kädessä
Koon puolesta koko viesti ei edes taida mahtua allekirjoitukseen(allekirjoituksissa on rajoitettu merkkien määrää), joten sitää pitää siis jostain kohtaa katkoa. Siteeraan mielelläni arvostetun dosentin, suositun blogistin, Ulvila-aktivistin ja maineikkaan Minfolaisen kirjoituksia enkä näe miten asiayhteys muuttuisi jos lainaus katkeaa ensimmäisen virkkeen päälauseeseen kohtaan "...naisten osuus on 6 %". Juuri tuo ensimmäinen lause on viestin sisällön kannalta olennaista, vai miltä kuulostaisi lainaus:
sisotalo kirjoitti:, HS julkaiseman tilaston mukaan. Usein mies väittää, että ulkopuolinen sen teki. Naisten ei tarvitse tähän turvautua kun miehllä on "savuava pistooli" kädessä
"hieman" sisällöttömältä ainakin minun mielestäni.
sisotalo kirjoitti:Tässä on tapahtunut perheen sisäinen murha, niissä naisten osuus on 6%, HS julkaiseman tilaston mukaan.
Kuolemannaakka kirjoitti:Ehkä Anneli oli vaan taitava vatsastapuhuja.
harjoittelija
Roger Murtaugh
Viestit: 883
Liittynyt: Pe Syys 30, 2011 9:17 pm

Re: Pyyntö rikkoa palstan sääntöjä

Viesti Kirjoittaja harjoittelija »

Ehkä sä voisit muokata sitä kuitenkin siten, että tuo sisotalon käyttämä lähdekin tulisi mainituksi. Kukaan ei ainakaan ajattelisi, että Sisotalo puhuu omiaan.
sisotalo kirjoitti:
Tässä on tapahtunut perheen sisäinen murha, niissä naisten osuus on 6%, HS julkaiseman tilaston mukaan.
Paddikselle sopisi tuo sisotalon toinen (jotekin niin lukkoonlyöty ajatelma):
Sääntö, että murhaaja löytyy usein perheen sisältä ei päde silloin kun mies on murhattu.
Vastaa Viestiin