Rinkka vai käsilaukku?

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Rinkka vai käsilaukku?

Viesti Kirjoittaja skoone »

Ehdottaisin perustettavaksi tuonne kadonneisiin sellaisen osaston, missä kaikki nikit saavat käydä kertomassa käyttävätkö he kadotessaan a) rinkkaa, b) käsilaukkua ja c) molempia.
Muista lähdekritiikki!
ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: Rinkka vai käsilaukku?

Viesti Kirjoittaja ktaina »

skoone kirjoitti:Ehdottaisin perustettavaksi tuonne kadonneisiin sellaisen osaston, missä kaikki nikit saavat käydä kertomassa käyttävätkö he kadotessaan a) rinkkaa, b) käsilaukkua ja c) molempia.
:D :D :D
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Rinkka vai käsilaukku?

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Loistava idea, suosittelen ehdottomasti.
poepporoo
Theo Kojak
Viestit: 1121
Liittynyt: Su Touko 05, 2013 10:22 am

Re: Rinkka vai käsilaukku?

Viesti Kirjoittaja poepporoo »

Hitto kun poliisi kertoisi, miten huomattavan summan kadonnut nosti katoamistaan ennen? Ehkä rahaa on ollut niin paljon, että rinkkaa on tarvittu näiden kuljettamiseen? Siinä yksi vaihtoehto, olkaa hyvät! :wink: :mrgreen:
How do you hold a moonbeam in your hand?

-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: Rinkka vai käsilaukku?

Viesti Kirjoittaja ktaina »

:D :D :D :wink:
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Rinkka vai käsilaukku?

Viesti Kirjoittaja skoone »

ktaina kirjoitti::D :D :D :wink:
Tiedätkö ktaina oliko kadonneella kampaajalla rinkka mukana?
Muista lähdekritiikki!
ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: Rinkka vai käsilaukku?

Viesti Kirjoittaja ktaina »

No sitähän mä täsä oon miettinyt että rinkka käsilaukku vai vyölaukku,luulen että kaikki on ollut sillee olan yli selässä ja vyötäröllä :mrgreen: onko täällä muuten joku joka käyttää vyölaukkuu sillee päänympärillä :oops:
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Rinkka vai käsilaukku?

Viesti Kirjoittaja skoone »

ktaina kirjoitti:No sitähän mä täsä oon miettinyt että rinkka käsilaukku vai vyölaukku,luulen että kaikki on ollut sillee olan yli selässä ja vyötäröllä :mrgreen: onko täällä muuten joku joka käyttää vyölaukkuu sillee päänympärillä :oops:

Mahtava huomio ktaina. Tietysti vyölaukku on myös mahdollinen ja tietty ne, joilta on vyötärö kadonnut laittaa sen kaulaan. Tai tekee kuten minä, mä laitan käsilaukun rinkkaan ja sitten otan vyölaukkua varten semmoisen vedettävän ostoskärrylaukun mukaan. Siihen voi kätevästi laittaa vaikka yhden Pentikin keräilyastiaston, jos sattuu joku torimyyjä reitin varrelle :lol:
Muista lähdekritiikki!
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Rinkka vai käsilaukku?

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Päivän parhaat naurut sain näitä lukiessa. :D Itselläkin aina vyölaukku totta kai kaulan ympärillä. Ja jos sitä rahaa on paljonkin ollut mukana niin totta kai sellainen perästä vedettävä laukku olisi hyvä juttu.
ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: Rinkka vai käsilaukku?

Viesti Kirjoittaja ktaina »

Kuin myös :lol: Skoonen postaus ihan paras.
kulkijatar
Remington Steele
Viestit: 224
Liittynyt: To Kesä 12, 2014 1:49 pm

Re: Rinkka vai käsilaukku?

Viesti Kirjoittaja kulkijatar »

Oletko Elli72 suomalainen? Kun käytät näköjään kirjakieltä niin mikset käyttäisi oikeaa sellaista eikä mamu- kieltä: "itsellä" tarkoittaa jostain toisesta, jolla on myös itse, siis minä", jos puhutaan omasta itsestä suomenkielessä sanotaan "itselläNI".
kulkijatar
Remington Steele
Viestit: 224
Liittynyt: To Kesä 12, 2014 1:49 pm

Re: Rinkka vai käsilaukku?

Viesti Kirjoittaja kulkijatar »

"päivän parhaat naurut sain näitä lukiessa" - Siis kuka luki näitä? Naapurin äijäkö? "päivän parhaat naurut sain naapurinäijän näitä lukiessa" tai "lukiessaan". Jos puhutaan omasta kokemuksesta, suomenkielessä sanotaan: "päivän parhaat naurut sain näitä lukiessaNI". Viittaa siis omistajuuteen, kuka tekee havainnon, subjekti.
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Rinkka vai käsilaukku?

Viesti Kirjoittaja elli72 »

No voi hyvää päivää. Ihan olen suomalainen. En näe kielioppisääntöjä tällaisessa keskustelussa kovin tärkeäksi. :D Mutta voihan se olla, että kaksikielisessä ympäristössä koko elämän eläneenä voi kielioppikin olla mitä tahansa.
WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Rinkka vai käsilaukku?

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

kulkijatar kirjoitti:Oletko Elli72 suomalainen? Kun käytät näköjään kirjakieltä niin mikset käyttäisi oikeaa sellaista eikä mamu- kieltä: "itsellä" tarkoittaa jostain toisesta, jolla on myös itse, siis minä", jos puhutaan omasta itsestä suomenkielessä sanotaan "itselläNI".
Olet muovikassi-ihmisiä ihan selvästi.
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Rinkka vai käsilaukku?

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Kumpi meistä, minä vai Kulkijatar?
Vastaa Viestiin