Ärsyttää Murha.infossa->

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Lizzie B.
Martin Riggs
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2007 12:41 am

Viesti Kirjoittaja Lizzie B. »

*16 §* Välta onlinereita vapaan keskustelun ulkopuolella.
Pitkä lainaus onlinerillä kuitattuna on kiellettyä. Vapaan keskustelun
puolella onlinerit sallitaan ilman pitkää lainausta.
Niin, mutta mikä on onliner?
I´m the weirdo in your bedroom
and I can see you in the dark
synkempi hautajaisvieras
Martin Beck
Viestit: 798
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 4:08 am

Viesti Kirjoittaja synkempi hautajaisvieras »

.



Kirjoitusvirhe.



.
.

kaukana poissa


.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Lizzie B. kirjoitti:
*16 §* Välta onlinereita vapaan keskustelun ulkopuolella.
Pitkä lainaus onlinerillä kuitattuna on kiellettyä. Vapaan keskustelun
puolella onlinerit sallitaan ilman pitkää lainausta.
Niin, mutta mikä on onliner?
Esim.

"when you pushed killin easy as breathing"- John J. Rambo :D
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Jollain asteella mua ärsyttää se, että porukka voi lukea näitä kirjautumatta tänne. Olisi parempi, jos se vaatisi kirjautumisen ja siihen päälle vielä ne nakattais pois, joilla on aina vaan 0 viestiä, joistaDoc Lec tuolla mainitsikin.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Aariel kirjoitti:Jollain asteella mua ärsyttää se, että porukka voi lukea näitä kirjautumatta tänne. Olisi parempi, jos se vaatisi kirjautumisen ja siihen päälle vielä ne nakattais pois, joilla on aina vaan 0 viestiä, joistaDoc Lec tuolla mainitsikin.
Mielestäni tässä ollaan taas ylihygieenisia. Parempi on, että palsta on kaikille auki ja luettavissa, silloin saadaan satunnaisia inserttejä ja hyviä tietoja asioista, kun niitä mahdollisimman moni lukee. Parhaassa tapauksessa saadaan asianosaisten tietoa. Eihän tästä koko hommasta olisi tullut yhtään mitään, jos viestejä ei olisi päässyt lukemaan ennen kirjautumista.
SVC
Remington Steele
Viestit: 249
Liittynyt: Su Maalis 02, 2008 2:01 am

Viesti Kirjoittaja SVC »

Itse olen saanut käsityksen että aika moni omainen tai asioista muuten kiinnostunut on löytänyt paikalle hakukoneiden kautta. Tämähän ei enää onnistuisi jos foorumin vapaa lukeminen estettäisiin.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Voisihan homma toimia vaikkapa niin, että keskustelujen aiheet pääsisi ulkopuolinenkin lukemaan, mutta itse keskusteluun osallistuakseen tai sitä lukeakseen pitäisi sitten jo rekisteröityä? Muakin häiritsee jonkun verran tämä foorumin avoimuus kaikille, vaikken varmasti itsekään olisi koko paikkaa edes löytänyt, jos foorumi toimisi ns. suljetussa muodossa. Jotenkin vain käsittelyssä on useasti niin tulenarkoja aiheita, että mitä pienempi lukijakunta, sitä parempi. Toisaalta myös se on totta, että ollaan saatu nyt moneen keskusteluun lisäpontta sillä, kun joku asianomainen on keskustelua hetken seurattuaan uskaltautunut kertomaan, miten juttu on oikeasti mennyt.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Ainiin! Ja sitten vielä se, mikä minfossa ärsyttää: kiihkoilu off-topiceista :D Tietysti keskusteluketjua on helpompi seurata jos välissä ei ole mitään asiaankuulumatonta hapatusta, mutta välillä tuntuu että jotkut tuomitsisivat vankeuteen OT:n ruokkimisesta. Eivät ne yleensä nyt niin pahasti aiheen vierestä ole, ja käynnistävät monasti mielenkiintoisia keskusteluja.
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

joey kirjoitti:Ainiin! Ja sitten vielä se, mikä minfossa ärsyttää: kiihkoilu off-topiceista :D Tietysti keskusteluketjua on helpompi seurata jos välissä ei ole mitään asiaankuulumatonta hapatusta, mutta välillä tuntuu että jotkut tuomitsisivat vankeuteen OT:n ruokkimisesta. Eivät ne yleensä nyt niin pahasti aiheen vierestä ole, ja käynnistävät monasti mielenkiintoisia keskusteluja.
Minuakin ärsyttää tuo, että OT:n suorittavat joutuvat melkeinpä häpeäpaaluun etc. Mutta mietin sen niin, että jos OT:itä ei joissain ketjuissa olisi, ei varmaan tajuttaisi avata jotain uusia ketjuja jotka muitakin kiinnostavat.
Koljo
Remington Steele
Viestit: 224
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 5:54 pm

Viesti Kirjoittaja Koljo »

Ärsyttää kun täällä on sellaisia henkilöitä, jotka tulevat keskusteluihin vain saivartelemaan kirjoitusvirheistä ottamatta kuitenkaan osaa itse aiheeseen :shock:
Tai tivaamaan linkkejä ja faktoja ihan vaan kiusallaan. Tai no en tiedä kiusallaan, mutta paistaa läpi sellainen pätemisen tarve.
Mariella
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:03 pm

Viesti Kirjoittaja Mariella »

Tästä keskusteluun osallistumisesta tai osallistumattomuudesta: Joillekin palstoille täytyy kirjoittaa ns. "anomus" miksi haluaa rekisteröityä ja saada kirjoitusoikeuden palstalle. Täytyi olla hyvät perustelut, miksi on kiinnostunut ko. aiheesta, mitä annettavaa on palstalle jne. Sitten modet joko hyväksyivät anomuksen tai hylkäsivät sen jolloin ei-mitään-asiaa -kirjoittajat jäivät rannalle ruikuttamaan :D

Lukuoikeus tietysti oli myös tälle palstalle vaikkei kirjautunutkaan, mutta esim. käyttäjätietoja rekisteröityneistä ei pystynyt katselemaan, tai hakemaan heidän kirjoittamiaan viestejä tms. Vain selata.
Nerot hallitsevat kaaoksen
Avatar
HBIC
Remington Steele
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 5:06 am
Paikkakunta: Blue Ridge Mtns

Viesti Kirjoittaja HBIC »

Maxwell Smart kirjoitti:Mua häiritsee jotkut pitkät linkit, jotka venyttävät sivua tarpeettoman paljon. Esimerkkinä tämä
Muistelisin joskus nähneeni pidempiäkin, mutten nyt muista missä. Ja tekikö isot avatarkuvatkin saman, venyttää sivua.
Suosittelen lämpimästi pitkien linkkien lyhentämiseen sivua: http://tinyurl.com/
U2
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: To Huhti 05, 2007 10:15 am

Viesti Kirjoittaja U2 »

Aariel kirjoitti:Jollain asteella mua ärsyttää se, että porukka voi lukea näitä kirjautumatta tänne. Olisi parempi, jos se vaatisi kirjautumisen ja siihen päälle vielä ne nakattais pois, joilla on aina vaan 0 viestiä, joistaDoc Lec tuolla mainitsikin.
Ylläpidolle:

Ylläpito on poistanut joukon nimimerkkejä, joista tietääkseni ainakin yksi hyvin tunnettu ilmoitti ennen tuloaan, että ryhtyy taas kirjoittamaan sitten, kun aiheesta voidaan keskustella asiallisesti. Olen odotellut hänen paluutaan, mutta nyt nimimerkki on siis poistettu (tai mahdollisesti itse eronnut).

Kysymyksiä:
- Montako asiallista viestiä pitää kirjoittaa kuukaudessa, ettei nimimerkkiä poisteta?
- Onko muita sellaisia tärkeitä ehtoja, joita ei ole mainittu säännöissä?
- Mitä nimimerkeille tapahtuu poistamisen jälkeen? Kuinka pian ne saa varata uudelleen vai jäävätkö ne lopullisesti pois MurhaInfosta?
- Tiedotetaanko tästä politiikasta foorumilla, vai ohjaako keskustelu päätöksiä ilman tiedotusta? Tiedän, että sääntöjen mukaan ei tarvitse antaa syytä.

Kunnioittavin terveisin

U2
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Mua on alusta saakka nyppinyt tuo mukaperushymy-hymiö, siis : + ) eli :) Ruma kun mikä, eikä oikein kuvaa mitään tunnetilaa.
Raid

Viesti Kirjoittaja Raid »

U2 kirjoitti: Ylläpito on poistanut joukon nimimerkkejä, joista tietääkseni ainakin yksi hyvin tunnettu ilmoitti ennen tuloaan, että ryhtyy taas kirjoittamaan sitten, kun aiheesta voidaan keskustella asiallisesti. Olen odotellut hänen paluutaan, mutta nyt nimimerkki on siis poistettu (tai mahdollisesti itse eronnut).
En nyt tieda tarkalleen mita tarkoitat? Mutta protokolla toimii seuraavasti:

Kirjoittaja hakee rekisteroinnilla paasya palstalle. Yllapito aktivoi hyvaksytyt kirjoittajat normaalisti seuraavan 72 tunnin aikana. Mikali rekisterointia ei hyvaksyta se voi johtua seuraavista seikoista.

1. Spam hakemus = Yllapito katsoo hakemuksen jattajan olevan ei luonnollinen henkilo.
2. Nimimerkki = Nimimerkin kieliasu on ei sopiva (esim. "Perse")
3. Vanha tekija = Uudelleen yrittava jo karkoituksen saannut tekija.
4. Multinikit = samalla kayttajalla on jo kaytossa nimimerkki.

Joissakin tapauksissa uusissa hakemuksissa on poistettu Spammina luonnollisia henkiloita. Spammeja on poistettu paivittain. Nama virheet on korjattu kun henkilo on ottanut yhteytta yllapitoon/minuun.

Kayttajia on poistettu myos heidan omasta pyynnostansa. Samaten joillekin on hyvaksytty nimimerkin vaihtaminen uuteen, mutta vain painavista syista. Nama kaikki on yllapito kasitellyt erikseen eika ole niista tiedottanut.

Kayttaja voi menettaa kirjoitusoikeutensa maara-ajaksi rikkoessaan saantoja. Rikoksen uusijana rangaistus kovenee jokaisella kerralla kunnes yllapito katsoo etta kirjoittajalla ei ole tarkoitusta parantaa tapojansa ja kirjoitusoikeudet poistetaan kokonaisuudessaan. Nama tuomioit on luettavissa tuomioistuimessa.

RAID
Lukittu