Ärsyttää Murha.infossa->

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Saga
Harjunpää
Viestit: 331
Liittynyt: Ti Marras 18, 2008 2:49 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Saga »

Siltä varalta että Siru83 mietit miten tässä nyt taas näin kävi, ja kuka sinua tällä kertaa vainoaa, niin syynä voi ainakin osittain olla tämä ketjussa http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... &start=300:
Siru83 kirjoitti:selosteen lukenut raiskaria puolustava keskustelija
Oikeuden tällä hetkellä voimassa olevan päätöksen (joka voi hyvinkin jäädä ainoaksi) mukaan mies ei ole syyllistynyt raiskaukseen. Minun kutsumiseni raiskaria puolustavaksi on valheellista, törkeää ja loukkaavaa. Raiskaus on inhottava rikos enkä ole elämässäni millään lailla puolustanut ketään siihen syyllistynyttä.

Olen täysin valmis Lautamiehissä ottamaan sinulta vastaan katkeamattoman liudan pakkomielteisiä, ei aivan täysijärkisiltä vaikuttavia luonnehdintoja minusta (pedofiilien faniakka, pedofiilinpuolustaja-akka, pedofiilinpuolustajatäti, vastenmielinen olio, selvästi hyvin sairas nainen, yököttävä akka etc. etc.) mutta EN itse keskustelussa, jonka pitäisi olla asiallista ja jossa pitäisi puida tapausta eikä keskustelijoita.

Jatketaan kuukauden kuluttua.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja skoone »

Minua ärsyttää Ulvila -ketjussa se, että siellä analysoidaan häke-nauhan litterointia ja häke-nauhan sisältöä omien "tulkintojen" pohjalta. Vaikkakaan ei taida olla näillä analyytikoilla pahemmin kokemusta litteroinnista ja ääninauhojen purkamisesta.

Ärsyttää myös se, että esitetään, että kaikki esimerkiksi 2,5-vuotiaat lapset, käyttäytyvät ja muistavat asioita samoin kuin itse kirjoittaja on sen ja sen ikäisenä tehnyt. Eihän me aikuisetkaan muisteta ja käyttäydytä samalla tavalla eri tilanteissa vain siksi, että satumme olemaan samanikäisiä :)
Muista lähdekritiikki!
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Sirusta on tavallaan helppoa tehdä syntipukki provosoitumisestaan ja provosoimisestaan, mutta kyllähän kai vänkäämiseen tarvitaan yleensä kaksi? Joskus kolmekin jne. Herjaamistahan en kyllä kannata missään olosuhteissa, mutta mielestäni täällä voisi puhua asiasta vähän laajemmassakin vinkkelissä, kun kerta Sirusta täällä keskustellaan.

Täällä(kin) on kai suunnilleen aina ollut näitä kommentteja, joiden voidaan syystäkin katsoa vähättelevän seksuaalirikosten uhrien kärsimyksiä, ja jotka syyllistävät itse rikosten uhreja. Tässä ihan nyt vain yksi esimerkki tuoreimmasta päästä:

Nimimerkki "Crucifix":in kommentti ketjusta: "Kaksi 15-vuotiasta raiskattiin hotellissa"
Crucifix kirjoitti:
taavetti kirjoitti:Ei se erityinen suojelu mielestäni oikein näy tuossa. Mies oli ostanut ja tarjonnut nelitoistakesäiseksi tietämälleen tytölle viinaksia. Uutisoinnin mukaan tyttö oli ollut puolustuskyvyttömässä tilassa sukupuoliyhteyden aikaan. Tuossa tilassa raiskaussyytekynnys saattaisi ylittyä täysi-ikäisen uhrin kohdallakin.
Kärjistäen voisi jopa sanoa, että Espoon käräjäoikeuden mukaan lapsi siis oli vastuussa juomisistaan, mutta täysi-ikäinen ei ollut vastuussa siitä, että oli sukupuoliyhteydessä puolustuskyvyttömän kanssa.
Tämäkin tilanne on loppuen lopuksi hyvin sekava....mutta eiköhän nämä tämän päivän kurahaarat tee tuota ihan tietoisesti korvauksien perässä....? Monesti kun noita juttuja lueskelee niin voisin varmasti sanoa +30v emäntänä että ylipuolet tuollaisista jutuista on tavalla tai toisella suunniteltuja....
Eikö tuokin nyt ole aika provosoiva ja asiaton kommentti? Minä en sikäli ihmettele, että osa kirjoittajista sitten provosoituu jo suorastaan kroonisesti, kun osalla tuntuu olevan täällä enemmän tai vähemmän näkyviä rasistisia ja/tai sovinistisia agendoja sen taustalla, mihin sävyyn keskustellaan seksuaalirikoksista. Erityisen raflaavan asetelmasta tekee se, että kyse on seksuaalirikoksesta, tai sen rikoksen epäilystä, jolla sitten ikään kuin tunnutaan ratsastettavan omien päämäärien saavuttamiseksi. Eli eri syntyperää olevien, tai naisten, tai nuorten tyttöjen, mustamaalaamiseksi. Jos vaikkapa myymälävarkauksia käytettäisiin keppihevosena, se ei ehkä tuntuisi niin törkeältä.

Itse olen yrittänyt hillitä itseni, koska provosoituminen ei auta mitään, pahentaa vain asioita. Eihän se aina helppoa ole. Pääsääntöisesti olen tyytyväinen tämän saitin tasoon ja moderointiin. Netissä kohtaa paljon karmeampaakin menininkiä.

En usko, että Siru on ihan yksin syyllinen mihinkään provosoitumiseen ja provoiluun. Eiköhän täällä muutama kirjoittaja ole saanut hänet lopullisesti hermostumaan omilla toistuvan yksioikoisilla ja asiattomilla tokaisuillaan. Itsehillintä ei olisi tietty pahitteeksi, kellekään meistä, ja entäs se peiliin katsominenkin sitten...? Vaientamalla yksi äänekkäimmistä ei todellakaan poisteta itse ongelmaa, joka on luultavasti se, että asiattomat ja yliampuvat viestit poistetaan täältä liian hitaasti. Ilmapiiri myrkyttyy ja ihmiset provosoivat toisiaan lisää.
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Tuon Crucifixin kommentin luettuani toivoin, että Siru83 olisi päässyt verbaalisesti kirjoittajaa vähän poskille läpsimään. Itse olen moiseen liaan laiska, toivotontahan se olisi vielä kaiken päälle, jos tosiaan Cricifixi on yli kolmikymppinen nainen.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Mie taas kaipaisin keskustelua myös tosta crusifixin kommentista. Eli miksi tuollainenkin näkemys on ja sellainen näyttäytyy monelle todellisuutena? Siihen, miksi nuoret käyttäytyvät ja tekevät milloin mitenkin löytyy syitä, löytyy selityksiä miten se ei ole aitoa tai se kertoo jostakin ihan muusta. Tai että paljonko se on vain yksi jäävuoren huippu.

Pitäisi lisäksi löytyä ”huumorintajua” asioihin, joissa ei ole mitään hauskaa tai vähäteltävää. Sirun yksioikoinen laput silmillä jankutus ei auta kovin pitkälle, vaikka hänellä on hyviäkin perusteita paljon.

Kun on asioita, niistä jokaisella käsityksensä ja omista syistään johtuvat värittyneisyytensä. Se mikä jollekin on mahdotonta olla olemassa, on toiselle elettyä elämää. Siksi jälkimmäiset usein näkevät sen joka paikassa samanlaisena.
aniko
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: To Kesä 18, 2009 10:52 pm
Paikkakunta: Gamla Motown

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja aniko »

Michelangela kirjoitti:En usko, että Siru on ihan yksin syyllinen mihinkään provosoitumiseen ja provoiluun. Eiköhän täällä muutama kirjoittaja ole saanut hänet lopullisesti hermostumaan omilla toistuvan yksioikoisilla ja asiattomilla tokaisuillaan.
Olet ongelman ytimessä. Ei tarvita kuin kaksi Sirua, jotka ovat jostain asiasta eri mieltä, ja se keskustelu on tukossa. Eriasteisia Siruja maailmassa riittää.

Ketju jatkuu: https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... 14&t=12528 T: Mode
Lukittu