Ärsyttää Murha.infossa->

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Damien »

Höhö....Waja miun kanssa samaa mieltä?
Fuck you and don´t touch my purse! :wink:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Waja
Jane Marple
Viestit: 1098
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 2:36 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Waja »

Lähtökohtaisesti olen kaikkien kanssa samaa mieltä.
Niinhän psykiatritkin tekevät asiakkaidensa kanssa.Ensin noukitaan joku yhteisestä mielipiteestä poikkeava lause ja aloitetaan pohtimaan miks et ole hänen linjoillaan...En tiedä,en ole ollut asiakkaana.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17111
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Damien kirjoitti:Ei vitus..Taasko täällä käydään tätä samaa keskustelua?
Ei tämä lopulta sen kummempi paikka ole kuin mikään muukaan keskustelupalsta...
Tietoa saa ja paskaa saa jauhaa. Jos rikokset ja minfo ovat jollekulle puoli elämää tai sitä enemmän niin eikun päätä tutkituttamaan, sieltä se autuus löytyy. Eikös harrastuksien ole tarkoitus tarjota irtaantumista arkielämästä ja rentouttaa?
Aina vaan tätä samaa jauhetaan. On se kumma kun jotkut eivät osaa muuta kuin neuvoa toisia ja käskevät vähät välittää mistään. No, joillekin minfo on jopa puoli elämää, mutta onneksi on heitäkin joille rikoshistoria on enemmän kuin puoli elämää, niin saa heidän kanssaan terapioida - mutta ei täällä...

Eikä täällä käyminen ja tänne postailu ole mikään oikea harrastus. Tyhjänpäiväistä viihdettä niille, jotka eivät saa persettään irti penkistä, eivätkä katsettaan ruudusta. Tai eivät saa unta öisin.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Avatar
Virdon
Sherlock John Holmes
Viestit: 8149
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 1:03 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Minäkin pidän edelleen tämän sivuston tarjoamista rikos-aiheista, ja siihen liittyen on edelleen kotimaan parasta tietämääni antia. Vaikka voin helposti tunnustaakin olevani kirjoittelijan ominaisuudessa aktiivisin "kenties monien Minfolaisten inhoamalla"? yleisen keskustelun alueella, niin silti luen aika aktiivisesti erilaisia rikosaiheita täältä. Otan silloin osaa näihin keskusteluihin kuin koen että se omalta osaltani on jollakin tavalla edes tarpeellista..(usein sellaiset seikat on jo aiheessa joku muu tuonut julki jotka itseä askarruttavat eniten).

Minustakin on hienoa että Minfo voi olla sellainenkin paikka johon voi tulla kirjoittelemaan ilmankin että pään täytyisi olla täynnä rikoksiin ja niiden aiheisiin liittyvästä tiedosta, vastauksista tai kysymyksistä.

Ja jos siitä ärsytyksestä puhutaan niin voisi sanoa että niin kauan ärsyttää kuin tämä "lautamies"-osio tällaisenaan on olemassa. Jos joku sattuisi väittämään että vaikkapa "yleinen keskustelu"-alue on eniten vinksallaan Minfossa, niin ainakin minä olen sitten aivan toista mieltä.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Ärsyttää jotkut asiat täällä niin, että välillä hävettää klikkautua ineen.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17111
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Damien kirjoitti:Eikös harrastuksien ole tarkoitus tarjota irtaantumista arkielämästä ja rentouttaa?
Se on varmaankin yksi harrastuksen perimmistä tarkoituksista. Joillekin tämä "minfoilu" on harrastus, vaikka en kuolemaksenikaan ymmärrä, että näytön tuijottaminen ja näppiksen kolistelu sekä lähetä -näppylän painelu voisi olla harrastus.

Jos tämän kokee harrastuksena, niin silloin on toki oikeutettua marista tahallisesta häirinnästä, joita sekavat kirjoitukset eittämättä ovat. Ja jos joku kuvittelee siten, että minfoilu on harrastus ja haluaa sen ohessa rentoutua, niin hän voi kirjoittaa piruuttaa jotain oikein sekavaa. Siinä samalla voi kokea rentoutuksen tunteen.

Entä jos harrastan jalkapalloilua (kaikki urheilu muutes maksulliselle kanaville pois häiritsemästä kunnon ihmisiä!) ja kesken hyökkäyksen pistän tupakaksi todeten samalla, että tämä on minulle vaan harrastus ja "eikös harrastuksien ole tarkoitus tarjota irtaantumista arkielämästä ja rentouttaa?" Joku saattaa pahastua. Tai kun ajan rata-ajoa ja kesken kaiken pysäytänkin auton radalle ja pistän tupakin suupieleen ja sanon, että ehei kuulkaas pojat, tämä on minulle vain harrastus ja "eikös harrastuksien ole tarkoitus tarjota irtaantumista arkielämästä ja rentouttaa?". Joku saattaa pahastua.

Olen näemmä nyt sitten minfon päivystävä tiukkapipo kun kehtaan puuttua muiden tapaan harrastaa. Parempi on pitää ne omat rikoslehdet järjestyksessä kuin sekaantua muiden tapaan harrastaa. Näinhän se on. Kukin tavallaan, mutta ei sitten pidä odottaa vastineeksi muiden hyvää ja nuhteetonta käytöstä. En vaan millään kehtaisi kirjoittaa huonoa suomen kieltä, sillä päin vastoin kuin monella muulla, minulla ei ole syytä hävetä suomalaisuuttani tai pyydellä anteeksi musulmaanilta jos joku suomalainen on piirtänyt satuhahmon kuvan ja musulmaanin sairas maailmankuva sekä kieroutunut näkemyksensä ei sitä salli - mutta sosiaaliturvan hyväksikäytön se kyllä sallii...

Joten ei pidä ihmetellä kun alan käyttäytyä omituisesti, haistatella kesken kirjoituksen, kommentoida tyhjänpäiväisyyksillä, kysyä epäolennaisuuksista ja takertua niihin ja kirjoittaa kackelsbergiä piruuttani sillä tuo kaikki on vain teatteria, jolla on oma tarkoituksensa.

Pääsette lopulta tyytyväisinä sanomaan, että DL ei saa kirjoituksiinsa enää poljentoa, on menettänyt unenlahjansa, kadottanut tyystin hilpeytensä, muuttunut asteittain apaattiseksi ja lopulta mielipuoleksi, jollaisena nyt raivoaa.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Waja
Jane Marple
Viestit: 1098
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 2:36 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Waja »

DL kirjoittaa asiaa:Kaikki urheilu maksullisille kanaville.
Siitäkin saamme voimaa ettei täällä ole URHEILU TOPICIA.JESS !
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Kun tekee alustuksen ja väsää siihen niin pitkän otsikon, että se jää tuohon etusivulle vajaaksi.
Viimeaikoina Otus on näissä näyttänyt kunnon esimerkkiä. (Ei siis muuten mitään pahaa sanottavaa hänen otsikoinneistaan.)
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Olen tästä varmaan jo aiemminkin valittanut, mutta teen sen uudestaan. Kun avaatte ketjuja kadonneisiin niin eikö siihen voisi laittaa muutakin kuin pelkän nimen "Pertti Perusjätkä". Antaisiko ketjun lukemisen aloittajalle vähän enemmän taustatietoa, jos otsikko olisi vaikkapa: "Pertti Perusjätkä, katosi v. 2005 Karstulassa". Viimeksi mainittu otsikko ei mielestäni olisi liian pitkä ja antaisi kuvan, että Perusjätkän Pera on kadonnut 2005 ja Karstulassa.
jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

matlockb kirjoitti:Olen tästä varmaan jo aiemminkin valittanut, mutta teen sen uudestaan. Kun avaatte ketjuja kadonneisiin niin eikö siihen voisi laittaa muutakin kuin pelkän nimen "Pertti Perusjätkä". Antaisiko ketjun lukemisen aloittajalle vähän enemmän taustatietoa, jos otsikko olisi vaikkapa: "Pertti Perusjätkä, katosi v. 2005 Karstulassa". Viimeksi mainittu otsikko ei mielestäni olisi liian pitkä ja antaisi kuvan, että Perusjätkän Pera on kadonnut 2005 ja Karstulassa.
Samaa mieltä ja jos SININ ketjua tarkoitat ni silloin kun ketjun avasin ni tyttö ei ollut edes virallisesti kadonnut vaan poimin tiedon naamakirjasta ja silloin ei tietoa paikka kunnasta tai iästä ollut.. SORRY :D
Life. It´s just fucking thing after nother...
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja matlockb »

jenni82 kirjoitti:
matlockb kirjoitti:Olen tästä varmaan jo aiemminkin valittanut, mutta teen sen uudestaan. Kun avaatte ketjuja kadonneisiin niin eikö siihen voisi laittaa muutakin kuin pelkän nimen "Pertti Perusjätkä". Antaisiko ketjun lukemisen aloittajalle vähän enemmän taustatietoa, jos otsikko olisi vaikkapa: "Pertti Perusjätkä, katosi v. 2005 Karstulassa". Viimeksi mainittu otsikko ei mielestäni olisi liian pitkä ja antaisi kuvan, että Perusjätkän Pera on kadonnut 2005 ja Karstulassa.
Samaa mieltä ja jos SININ ketjua tarkoitat ni silloin kun ketjun avasin ni tyttö ei ollut edes virallisesti kadonnut vaan poimin tiedon naamakirjasta ja silloin ei tietoa paikka kunnasta tai iästä ollut.. SORRY :D
Itse asiassa en tarkoittanut edes viitata Sinin ketjuun, en edes tiennyt että kuka sen oli avannut ennen kuin nyt.
Tosin nyt, kun asia tuli puheeksi niin voisit vasikoida ylläpidolle että parempi otsikko olisi "Kadonnut Sini Länkinen Muhokselta" :)
jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

matlockb kirjoitti:
jenni82 kirjoitti:
matlockb kirjoitti:Olen tästä varmaan jo aiemminkin valittanut, mutta teen sen uudestaan. Kun avaatte ketjuja kadonneisiin niin eikö siihen voisi laittaa muutakin kuin pelkän nimen "Pertti Perusjätkä". Antaisiko ketjun lukemisen aloittajalle vähän enemmän taustatietoa, jos otsikko olisi vaikkapa: "Pertti Perusjätkä, katosi v. 2005 Karstulassa". Viimeksi mainittu otsikko ei mielestäni olisi liian pitkä ja antaisi kuvan, että Perusjätkän Pera on kadonnut 2005 ja Karstulassa.
Samaa mieltä ja jos SININ ketjua tarkoitat ni silloin kun ketjun avasin ni tyttö ei ollut edes virallisesti kadonnut vaan poimin tiedon naamakirjasta ja silloin ei tietoa paikka kunnasta tai iästä ollut.. SORRY :D
Itse asiassa en tarkoittanut edes viitata Sinin ketjuun, en edes tiennyt että kuka sen oli avannut ennen kuin nyt.
Tosin nyt, kun asia tuli puheeksi niin voisit vasikoida ylläpidolle että parempi otsikko olisi "Kadonnut Sini Länkinen Muhokselta" :)


heh heh heee.. Teen niin :)
Life. It´s just fucking thing after nother...
Chris Waddle
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 105
Liittynyt: La Heinä 17, 2010 10:21 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Chris Waddle »

Kyllä minusta Kadonneet-osio pitäisi erotella kahteen eri osioon: Kotimaisiin ja ulkomaisiin.
Itse en muiden maiden katoamisista pahemmin välitä ja ne tuppaavat olemaan vain tiellä kun kahlaa läpi kotimaisia, "enemmän" koskettavia katoamisia.

Mutta tämähän on siis vain minun mielipiteeni. :roll:
joentöyräälle itäpenkkaan
tukehdun yskääni
lämpimiksi kylmyyttä halaten
Alice Cullen
Roger Murtaugh
Viestit: 884
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 5:40 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Chris Waddle kirjoitti:Kyllä minusta Kadonneet-osio pitäisi erotella kahteen eri osioon: Kotimaisiin ja ulkomaisiin.
Itse en muiden maiden katoamisista pahemmin välitä ja ne tuppaavat olemaan vain tiellä kun kahlaa läpi kotimaisia, "enemmän" koskettavia katoamisia.

Mutta tämähän on siis vain minun mielipiteeni. :roll:
Mua ei tämä niinkään häiritse, henkirikokset ei ole niin lähellä omia mielenkiinnonkohteita vaan lähinnä nimenomaan katoamiset, oli ulkomaalaiset tai kotimaiset että kyllä ne mun silmissä saman otsikon alle mahtuu, koska niitä ei niin mahdottomasti ole kuitenkaan.
Ainut mikä aiheeseen liittyen vaatisi pientä parannusta olisi yhä vain nämä koulukotikarkurit ym, jotka saataisiin saman otsikon alle.
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Chris Waddle kirjoitti:Kyllä minusta Kadonneet-osio pitäisi erotella kahteen eri osioon: Kotimaisiin ja ulkomaisiin.
Itse en muiden maiden katoamisista pahemmin välitä ja ne tuppaavat olemaan vain tiellä kun kahlaa läpi kotimaisia, "enemmän" koskettavia katoamisia.

Mutta tämähän on siis vain minun mielipiteeni. :roll:
Olen tätä ehdottanut kyllä monta kertaa mutta ei ole vastausta tullut, olisiko sitten mennyt jutturuuhkassa yp:llä ohi..?

Voisi tehdä osion "Muut kadonneet" jossa olisi sitten ulkomaiset kadonneet sekä koulukotikarkurit, niin saataisiin pysymään kadonneissa oikeasti kadonneet ja nimenomaan suomessa kadonneet. Alice tuossa sanoi että eihän niitä ulkomaisia kadonneita niin kauheasti ole.
Olen samaa mieltä, ei ole VIELÄ, mutta määrä kasvaa koko ajan aika tasaisesti, joten mielestäni tällainen erittely olisi aiheellinen. Tarkoitus ei ole vähätellä ulkomailla kadonneita mutta mieluummin ratkon täältä kotikoneeltani ensin noita suomessa kadonneita, niitäkin kun riittää.
Lukittu