Ärsyttää Murha.infossa->

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja skoone »

matlockb kirjoitti: Olen tätä ehdottanut kyllä monta kertaa mutta ei ole vastausta tullut, olisiko sitten mennyt jutturuuhkassa yp:llä ohi..?
"OLEN...". Niinpä :D :D
Muista lähdekritiikki!
Ressu>>
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Elo 12, 2010 4:01 am
Paikkakunta: Alaska

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

Ärsyttää perkeleesti sellainen asia, että näkyy "haihtuvan savuna ilmaan" jo julkaistuja tekstejä. Ne on ilmeisesti "halventaneet" jotain "insideriläistä". Tämä on totuus ja sen sanon, vaikka minut nyt suljettaisiinkin tältä "infolta"! :twisted:
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Se, että kaikki näköjään nukkuu sunnuntaina perce homeessa puolelle päivin, eikä saa mitään keskustelua aikaan... 8)
inka
Jane Marple
Viestit: 1035
Liittynyt: To Maalis 10, 2011 5:54 pm
Paikkakunta: Santa Catarina

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja inka »

Tiina kirjoitti:Se, että kaikki näköjään nukkuu sunnuntaina perce homeessa puolelle päivin, eikä saa mitään keskustelua aikaan... 8)
totta! täällä on vähän turhan hiljaista aamuisin :lol:
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
insomniac
Nikke Knakkertton
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 2:48 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja insomniac »

Ei ärsytä mutten tykkää. Asioista.

Esimerkiksi siitä että täällä on niin vahva inside- porukka jotka ovat täällä suhteellisen kauan pyörineet, en nyt toki halua loukata ketään mutta porukka vaikuttaa aika tuomitsevaiselta. Lisäksi täällä välillä tupataan luokittelemaan, ''voi sinä olet turha tällä palstalla, voi sinä olet oikea jeesus olet tehnyt paljon työtä palstan eteen..blabla'' ei sillä, ettenkö arvostaisi ihmisiä ja juttuja joita ihmiset kääntää ja kirjoittaa.

Ja todellakin nämä yli-jumalat jotka ovat pyörineet tällä palstalla kauan ja sitten julistavat jättävänsä palstan kuin marttyyrit sen takia että palsta on nykyään täynnä uutta roskaväkeä.

Hiphei!
puhui suoraan sydämeen kadotetun
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Juuri noin se menee lähes kaikkialla netin rekisteröimispakollisissa paikoissa, joissa keskustellaan jostakin tietystä aihepiiristä. Täällä se on rikollisuus ja sitten se muittenkin keskusteluosoitteiden ns. turha jutustelu mistä vaan.

Noille pitkänlinjan "jeesuksille" tulee sellainen harha, että vain heidän tapansa viettää ja hahmottaa ainoa elämänsä täällä maailmassa on se oikea. Muiden taas silkkaa typeryyttä ja turhaa hairahdusta joutavaan ja epäolennaiseen. Tätä "jeesustelua" sitten osa lähtee komppaamaan, kun uskovat "Johtajan" sanaa, koska se tietää siitäkin niin paljon ja tuossakin asiassa sillä vedenpitävä fakta, oikein nettilinkin varmistamana.

Ei mitään uutta siis.
Nux vomica
Armas Tammelin
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2010 6:55 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Nux vomica »

Mitä vitun jeesustelua se on jos tahtoo jutella siitä mihin palsta on tarkoitettu? Sympatiani ovat todellakin harrastajien puolella. Menkää te muut pellet ruikuttamaan jonnekin ihan muualle marttyyriyksinenne; sitä en ennemminkin se että kehtaa valittaa ettei saa jutella kaikenlaista diipadaapaa jonkin tietyn aihepiirin palstalla. Saatana.
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Ilmeisesti Nux vomica odottaa kommenttia omien viestiensä sisällöstä/harrastaa muuten vaan joutavaa sarkasmia?

Ei kyse ole diipadaapan kiellosta. Vaan siitä, että diipailijat eivät muka olisi päteviä "tosikkojen jeesusten" vertaiskeskustelijoiksi vain siksi että ovat joskus diipailleet.

Mulle henkkoht aikast sama.
inka
Jane Marple
Viestit: 1035
Liittynyt: To Maalis 10, 2011 5:54 pm
Paikkakunta: Santa Catarina

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja inka »

INES7 kirjoitti ihan asiaa!
Nux vomica taitaa vaan purkaa teiniangstiaan :lol:
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Oho, täällähän käydään vanhaa tuttua sotaa :wink:

En nyt tahdo ottaa Nuxin tyyliin enempää kantaa kuin että siinä saattaisi olla hieman hiomisen varaa. Tällä kertaa kuitenkin sisällössä oli asiaakin.

En ole koskaan oikein oivaltanut tuota kamalan jyyrkkää uusi-vanha-jakoa. Sitä harrastavat pääsääntöisesti ne ns. nuoremmat -miksi?

Henkilökohtaisesti tahtoisin joskus nähdä ihan konkreettisia esimerkkejä siitä miten ne (me?) vanhat muka uusia tyrmäävät: itse kannustin aktiiviaikanani aina uusia keskustelijoita mukaan keskusteluun -rikossellaiseen. Hienoa, että löytyy alati uusia hyviä ja miksei niitä vähän tavallisempiakin pohtijoita. Usein olen kyllä kuullut kokemuksista, että "vanhojen" joukkoon on vaikeaa ja pelottavaakin mennä. Sehän on luonnollista, sama ilmiöhän se toimii IRL. Mutta en muista kyllä nähneeni koskaan kenenkään asiakirjoittajan käännyttämistä tai halveeraamista ilman omaa syytään.

Ei, itse en ainakaan lähtenyt aikoinaan "marttyyrimäisesti", jos joku niin väittää niin se on hänen omaa tulkintaansa. Päällimmäisenä tunteena oli kai tuolloin väsynyt pettymys. Lähdin, koska olin ja olen edelleen kiinnostunut rikoksista, mutta palsta rupesi näyttämään enemmän hiekkalaatikolta ja aiheet ja tyyli sellaisilta, etteivät ne enää kiinnostaneet tai motivoineet täällä kirjoitteluun. Muille aiheille on niin paljon paikkoja, että koin vähän hämmentäväksi asenteen, että siihen pitäisi nyt vaan olla oikeus ihan niin paljon kuin huvittaa täälläkin. Kuten joskus totesin, ei minulle tulisi mieleenikään mennä jauhamaan rikoksista vaikkapa lemmikkipalstalle. Olen aina ajatellut että sinne etsiytyy ihmisiä, jotka nimenomaan tahtovat keskustella niistä aiheista, enkä tahtoisi ärsyttää heitä sotkemalla ylenmääräisella OT:lla heille tärkeitä juttuja.

Onneksi Minfo on vain yksi osa harrastusta ja mielenkiinnon toteuttamista. Ei suinkaan ainut.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Damien »

Nux vomica kirjoitti:Mitä vitun jeesustelua se on jos tahtoo jutella siitä mihin palsta on tarkoitettu? Sympatiani ovat todellakin harrastajien puolella. Menkää te muut pellet ruikuttamaan jonnekin ihan muualle marttyyriyksinenne; sitä en ennemminkin se että kehtaa valittaa ettei saa jutella kaikenlaista diipadaapaa jonkin tietyn aihepiirin palstalla. Saatana.
Ymmärtääkseni vapaa keskustelu-osio on ihan kaikennäköistä diipadaapaa, paskanjauhamista
ja ruikuttamista varten.Voi vaikka jakaa kokemuksiaan suihkussa lattialle pissaamisesta.
Eikä nyt millään pahalla(ei kyllä hyvälläkään) mutta tuntuu että enemmän täällä välillä nämä "trooharrastajat" tekevät itsestään pellejä ojentamalla siitä mikä on sopivaa ja mikä ei samalla
kun itse paukuttelevat henkseleitä siitä miten kirjoittavat siitä mistä huvittaa.

Ja tuota viimeistä lausetta en muuten ymmärtänyt hyvällä tahdollakaan.Saatana.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Waja
Jane Marple
Viestit: 1098
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 2:36 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Waja »

Olisi ihan kiva jos kirjoittajat edes yrittäisivät saada kirjoituksistaan ymmärrettäviä.Jo peruskoulussa opetetaan pisteistä,pilkuista ja isoista kirjaimista.Sanoma aukeaa paremmin lukijoille kun pikkasen panostaa siihen koulussa opittuun.Kukaan ei vaadi eikä vahdi oikeinkirjoitusta,mutta häiritsee se luetun ymmärtämistä kun ei kirjoittaja edes yritä parastaan jos ne pisteet ei luonnostaan paikoilleen asetu.

Vahingossa sattuneet kirjoitusvirheet eivät vaikeuta kirjoitusten ymmärtämistä.
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Waja kirjoitti:Olisi ihan kiva jos kirjoittajat edes yrittäisivät saada kirjoituksistaan ymmärrettäviä.Jo peruskoulussa opetetaan pisteistä,pilkuista ja isoista kirjaimista.Sanoma aukeaa paremmin lukijoille kun pikkasen panostaa siihen koulussa opittuun.Kukaan ei vaadi eikä vahdi oikeinkirjoitusta,mutta häiritsee se luetun ymmärtämistä kun ei kirjoittaja edes yritä parastaan jos ne pisteet ei luonnostaan paikoilleen asetu.

Vahingossa sattuneet kirjoitusvirheet eivät vaikeuta kirjoitusten ymmärtämistä.
Kyllä, olette aivan oikeassa Waja. Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun olette kiinnittäneet kirjoittajien kielioppivirheisiin ja isoihin kirjaimiin erityistä huomiota, niin mistä johtuu, että sekä sinä, että Damien molemmat aloitatte uuden lauseen kirjoittamisen suoraan pisteen jälkeen? Oikeaoppisesti pisteen ja pilkun jälkeen tulee välilyönti, mutta teillä sitä ei ole. Johtuuko se kenties siitä, että näytön resoluutio on niin isolla, että välit näyttävät siinä isolta, vai jostain muusta? Luulin, että vain Damien kirjoittaa niin nykyään, mutta sinä olet nyt Waja toinen samanlainen kirjoittaja :D
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Waja
Jane Marple
Viestit: 1098
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 2:36 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Waja »

Jos oikein tarkkaavainen olet, huomasit että viimeisessä kirjoituksessani jätin jo sen välin.Syystä että tulin näitä kielioppiohjeita antaneeksi. Mun mielestä toi välilyönti on asian ymmärrettävyyden kannalta melko mitätön.Kieliasuun pitää kiinnittää huomiota, olet oikeassa,mutta ei näin pieniin :D .

Yritän kitkeä tuon ärsyttävän tavan pois. Onhan se niin junttimaista.
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Tuollainen epäselvä kirjoitusasu vie huomion asiasta ihan muualle välillä. Minulla lähes aina. Syy siihen on se, että joutuu tavaamaan moneen kertaan samaa tekstiä ja ajatus karkaa niihin isoihin kirjaimiin, pilkkuihin ja muuhun turhaan.

Pahinta on ,kun törmää tähän.

No, pikku juttuja ja itse en osaa läheskään kaikkea. Harmittaa vaan, jos missaa jutun pointin moisista syistä.
rosamarine kirjoitti: niin mistä johtuu, että sekä sinä, että Damien
Pilkkuja liikaa! Sekä että ilman! Kiitos!
Lukittu