Pieni liekki

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Mielenkiintoista seurata, millaisia vaikutuksia illan ja yön aikana ammutuilla ilotulitteilla on ollut ilmanlaatuindeksiin pääkaupunkiseudulla:

https://www.hsy.fi/ilmanlaatu-ja-ilmast ... uudet-nyt/
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Hyvää uutta vuotta sinulle Pieni Liekki!

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Onko täällä ketään, joka osaisi osaamattomalle selvittää, mitä tekee odr.mookie1.com-palvelin murhainfon käytön yhteydessä?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Olen lainannut oheisen CSI:n viestin Ulvila-osiosta tänne, koska minusta se sisältää Lautamiehet-osioon kuuluvaa tekstiä ja siinä kohdellaan muita murhainfon kirjoittajia epäasiallisesti. Vai onko joku perustellusti asiasta eri mieltä?
CSI kirjoitti:
Ti Tammi 04, 2022 2:02 pm
---

Loppukommentti: Huomaatko satunnainen lukija, kuinka toivotonta täällä on nykyään -- ja itse asiassa on ollut jo varsin pitkään - minkäänlainen keskustelu? Jopa simppeleistä simppelimmästä faktasta saa päivystävä annelisti väännettyä useamman sivun ripuloinnin. Ensin fakta pokkana vaan kiistetään. Kun osoittautuu, että oltiin väärässä, käännetään hiljaa kelkkaa ja alkaa selitely "ei ole raskauttavaa" (kukaan ei edes väittänyt että olisi)

Lisäksi faktaa lähdetään höystämään ja värittämään omilla oletuksilla. Esimerkki näkyy tuossa yllä: arpanopalla väitetään asuntohakua uhrin tekemäksi vaikkei sellaisesta ole sinänsä näyttöä. Näin katoaa kaikki käsitys siitä mikä on faktaa - ja mikä arvauksia tai fiktiota. Se on annelistin tarkoituskin. Kaikki on yhtä annelimaista "ehkä", "sitku", "luulisin", "saattoi olla" ja "en juuri nyt muista" höpötystä.

Edellämainittu on syy, miksi en yleensä nykyään osallistu juuri näihin keskusteluihin. Mitä nyt käyn joskus vähän näpäyttämässä. Enkä lähde mukaan, koska edessä on loputon jankutus tyhjästä paskasta. Lisäksi sairaseläkkeellä olevia annelisteja on täällä aina vähintään 2, usein 5-10 kpl. Heillä on loputtomasti aikaa, koska KELA maksaa ruuan ja amfetamiinit.

Minä taas olen työssäkäyvä ihminen, joka suorittaa lisäksi maisterin opintoja yliopistossa työnohessa. Ei minulla ei ole aikaa paskajankkaamiseen typeryyksiä kirjoittavien ihmisten kanssa. Sinä satunnainen Minfon lukija, mietippä sinäkin onko sinulla aikaa ja energiaa?

Vuosien saatossa täällä on kaikki järkevät keskustelijat kadonneet Ulvila-osastosta. Tee sinäkin johtopäätöksesi asiasta. Jäljelle on jäänyt vain rikkinäiset kellot. Jotka osuvat oikeaan kaksi kertaa vuorokaudessa ja muun ajan ovat väärässä.
On hienoa, että löytyy ihmisiä, jotka suorittavat töidensä ohessa opintoja. Asialliset opiskelijat eivät kuitenkaan lähde solvaamaan ja nimittelemään halveksien toisia ihmisiä. Luulisin, että Ulvila-osiossa kirjoittaa melkolailla koulutettua ja työssä käyvää väkeä, mutta kyllä sinne joukkoon mahtuvat kaikki, jotka osaavat asiallisesti ilmaista mielipiteitään ja jotka ovat Ulvilan murhatapauksesta kiinnostuneita.

En tiedä, kuinka paljon murhainfolaiset tapailevat yleisesti ottaen toisiaan kasvokkain. Itselläni on ollut ilo saada murhainfon kautta todella fiksuja ihmisiä ystäväpiiriini. Kiitos heille niistä mahtavista keskusteluista, joita on käyty murhainfon ulkopuolella. Toki joitain heidän kanssaan käytyjä pohdintoja löytyy murhainfostakin. Kiitos myös kaikille murhainfossa asialinjalla pysyneistä keskustelijoista, vaikka emme olisi kasvokkain tavanneetkaan.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Usein käy niin, että kun osoittaa toisia sormella, niin kolme sormea osoittaa itseä. Näin käy etenkin silloin kun tekee yleistäviä lokerointeja muista. Kuten CSI on kovasti solvaamassa itsensä kanssa eri mieltä olevia annelisteiksi, niin näköjään myös sairauseläkkeellä oleviksi tai muutoin kelan eläteiksi tai jopa nisteiksi.

Eräskin minun arvostamani minfolainen on kertonut olevansa sairauseläkkeellä. En oikein pysty näkemään, miten sellainen seikka edes toimisi minkäänlaisena lyömäaseena. Eikö ihmiset ole kaikki arvokkaita yhteiskunnallisesta statuksesta riippumatta?

Oman egon boostailu työ- tai koulutustaustalla tapaa myös kostautua, joskus jopa vuosien päästä - MOT.

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja CSI »

Hermione kirjoitti:
Ti Tammi 04, 2022 8:48 pm
Usein käy niin, että kun osoittaa toisia sormella, niin kolme sormea osoittaa itseä.
Onneksi minä olen ottanut poliitikoilta oppia, kuinka osoitetaan. Ruotsalainen sanoisi: peka med hela handen.

https://twitter.com/theFieni/status/1071084196905537542
Hermione kirjoitti:
Ti Tammi 04, 2022 8:48 pm
Kuten CSI on kovasti solvaamassa itsensä kanssa eri mieltä olevia annelisteiksi, niin näköjään myös sairauseläkkeellä oleviksi tai muutoin kelan eläteiksi tai jopa nisteiksi.
Näky osuvan ja uppoavan laakista and I knew it in advance. :lol:
Eräskin minun arvostamani minfolainen on kertonut olevansa sairauseläkkeellä.

Se että sinä arvostat, ei tarkoita että minä arvostan. Minä sitäpaitsi teidät kelalaiset elätän. Olisitte edes vähän nöyrempiä silloin.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja CSI »

Hermione kirjoitti:
La Tammi 01, 2022 9:49 pm
Hyvää uutta vuotta sinulle Pieni Liekki!
Skitsofreninen luonne: toivottaa itse alter egolleen uusiavuosia.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Aika surullista, että jollain on valtava tarve päteä internetin anonyymillä keskustelupalstalla koulutuksella ja tulotasolla. Hanki CSI jostain itsellesi tutkinnon lisäksi parempi itsetunto. Sitä tuskin saa maisterin paperien liitteenä.

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Hermione »

CSI on näköjään myöhään aamuyöhon saakka käynyt viestejäni läpi ja kommentoinut jopa kuukausia vanhoja viestejä. Mitähän lie etsinyt :D

Suositteisin kyllä ennemmin nukkumaan yöt ja tekemään päivisin jotain hyödyllistä ja positiivista.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

CSI kirjoitti:
Ke Tammi 05, 2022 12:20 am

Se että sinä arvostat, ei tarkoita että minä arvostan. Minä sitäpaitsi teidät kelalaiset elätän. Olisitte edes vähän nöyrempiä silloin.
Onkin unohtunut kysyä, kuinka monta täysipäistä veronmaksajaa olet kasvattanut lapsesta aikuiseksi? Voisitko muuten nostaa vähän kuukausirahaani?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Hermione kirjoitti:
Ke Tammi 05, 2022 11:04 am
CSI on näköjään myöhään aamuyöhon saakka käynyt viestejäni läpi ja kommentoinut jopa kuukausia vanhoja viestejä. Mitähän lie etsinyt :D

Suositteisin kyllä ennemmin nukkumaan yöt ja tekemään päivisin jotain hyödyllistä ja positiivista.
En usko, että työnantaja tykkää, jos nukkuu työpaikalla. Luulisin, että CSI on tehnyt vaan töitään.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Hermione kirjoitti:
La Tammi 01, 2022 9:49 pm
Hyvää uutta vuotta sinulle Pieni Liekki!
Oikein Hyvää Uutta Vuotta 2022 myös Sinulle, Hermione!
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Pieni liekki kirjoitti:
Ke Tammi 05, 2022 7:45 pm
Hermione kirjoitti:
Ke Tammi 05, 2022 11:04 am
CSI on näköjään myöhään aamuyöhon saakka käynyt viestejäni läpi ja kommentoinut jopa kuukausia vanhoja viestejä. Mitähän lie etsinyt :D

Suositteisin kyllä ennemmin nukkumaan yöt ja tekemään päivisin jotain hyödyllistä ja positiivista.
En usko, että työnantaja tykkää, jos nukkuu työpaikalla. Luulisin, että CSI on tehnyt vaan töitään.
Kirjoittelemalla minfoon työaikana? :lol:

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Hermione kirjoitti:
Ke Tammi 05, 2022 7:50 pm
Pieni liekki kirjoitti:
Ke Tammi 05, 2022 7:45 pm
Hermione kirjoitti:
Ke Tammi 05, 2022 11:04 am
CSI on näköjään myöhään aamuyöhon saakka käynyt viestejäni läpi ja kommentoinut jopa kuukausia vanhoja viestejä. Mitähän lie etsinyt :D

Suositteisin kyllä ennemmin nukkumaan yöt ja tekemään päivisin jotain hyödyllistä ja positiivista.
En usko, että työnantaja tykkää, jos nukkuu työpaikalla. Luulisin, että CSI on tehnyt vaan töitään.
Kirjoittelemalla minfoon työaikana? :lol:
Nimenomaan :wink:
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Tekikö kukaan uudenvuodenlupauksia? Jos joku sattui tekemään, niin olisi kiva kuulla, mitä aiot muuttaa elämässäsi tänä vuonna.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Vastaa Viestiin