Pieni liekki

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Kiitokset, Antti, lämminhenkisestä joulukonsertista! 💖💎🎼🎵🎶🎅✨
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Yllättävä yhteensattuma! Minä muuten tunnen Antin, pitäisi olla esiintymässä Kotkan konserttitalolla 11.12., jos siis puhumme samasta henkilöstä, kuten oletan.
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

paccasucco kirjoitti:
La Joulu 04, 2021 11:52 pm
Yllättävä yhteensattuma! Minä muuten tunnen Antin, pitäisi olla esiintymässä Kotkan konserttitalolla 11.12., jos siis puhumme samasta henkilöstä, kuten oletan.
Kappas vaan, samasta Antista vaikuttaisi olevan kyse. Joulu ei oikein ota tullakseen ilman Antin perinteistä joulukonserttia. Leijun vieläkin pilvessä konsertin jäljiltä. Jäi hyvä fiilis, ja musiikin kuuntelu jatkuu Spotifystä. Iloista Joulunaikaa Sinulle Paccasucco!
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Iloista Itsenäisyyspäivää murhainfon väelle! :candle:
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2905
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Pieni liekki kirjoitti:
Ma Joulu 06, 2021 1:00 pm
Iloista Itsenäisyyspäivää murhainfon väelle! :candle:

Kiitos, ja samoin sinulle Pieni liekki!


Youtubesta kommentti Karin, Jorman ja Paulan yhdessä laulamaansa lauluun 'Olen suomalainen':
Tätä kuunnellessa ja katsellessa tulee väistämättä mieleen, että nyt tämän koronan keskellä tämä kansa voi näyttää mistä se on tehty: yhteishengestä!
-

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Onko tänään tapahtunut jotain erikoista, kun murhainfossa paikallaolijoiden määrä on ollut selkeästi normaalia suurempi?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Pieni liekki kirjoitti:
La Joulu 11, 2021 9:42 pm
Onko tänään tapahtunut jotain erikoista, kun murhainfossa paikallaolijoiden määrä on ollut selkeästi normaalia suurempi?
Tässä oli ehkä se syy, joka eilen nosti murhainfon kävijämääriä huomattavasti:
Mielipiteet|Näkökulma
Ulvilan murhan ex-tutkinnanjohtaja: Vaasan hovioikeuden tuomio Ulvilan murha-asiassa ei kestä kriittistä tarkastelua
”Tuomitsemiskynnys on nostettu poikkeuksellisen korkealle. Huomattavasti vähäisemmälläkin näytöllä henkirikoksista on tuomittu”, kirjoittaa Ulvilan murhan tutkinnanjohtajana vuosina 2008–2010 toiminut Pauli Kuusiranta.

11.12. 14:46
Juttu on maksumuurin takana enkä ole itsekään päässyt sitä vielä näkemään. Lisäksi minulla on edelleen menossa keskeneräisenä Ulvila-osiossa Kuusirannan toteamisten analysointi liittyen Hesarissa 29.9.2009 julkaistuun Ulvilan murhasta kertovaan juttuun. Täytyy palata tähän tuoreempaan SK:n juttuun myöhemmin, kun on päässyt siihen tutustumaan.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Muistuttelen tässä vaan, että jos joku on hakemassa valtakunnansyyttäjän virkaa, niin haku päättyy jo 12.1.2022 klo 16.15:

https://www.valtiolle.fi/fi-FI/ilmoitus?id=25-1495-2021
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Iloista Joulua kaikille, jotka tämän viestin sattuvat käymään lukemassa. Toivotaan, että uusi vuosi tuo mukanaan jokaiselle sopivasti haasteita ja riittävästi hyviä hetkiä, jotka kantavat elämässä eteenpäin. 🎄🎁🎇⛄💖:candle:
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

Iloista joulua pikku eldikselle kans :wink:
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Joosua kirjoitti:
Ke Joulu 29, 2021 10:55 am
Jos ihan oikeasti pystyt lukemaan kommenttisi niin että siinä keskustellaan syyttömäksi todetusta perheenäidistä, kuten todellakin väität, niin nyt kyllä vaikuttaa siltä että elät jonkinlaisessa harhamaailmassa ja kuvittelet näkeväsi sellaista mitä muut eivät näe. Kauan sitten olin tekemisissä tällaisen tapauksen kanssa. Hän tuli työkyvyttömäksi ja päätyi sairaseläkkeelle.
Voisit minun puolestani kertoa tarkemmin tuosta harhamaailmasta, jossa kuvittelet minun elävän, ja niistä asioista, joita kuvittelet minun näkevän. Olisi myös kiva kuulla tarkemmin tuosta viittaamastasi tapauksesta, jos pystyt siitä kertomaan. Eräs lähisukulaiseni on ollut irtautuneena työelämästä yli 10 vuotta. En ole uskaltanut kysyä, onko hän mahdollisesti sairaseläkkeellä, koska hän on niin ponnekkaasti muistanut tietyissä tilanteissa muistuttaa olevansa täysin terve. Töitä hän ei ole kuitenkaan kyennyt tekemään, mutta onneksi muut veronmaksajat kustantavat hänenkin olemisensa.
Joosua kirjoitti:
Ke Joulu 29, 2021 10:55 am
Olen aika huolissani voinnistasi. En usko että neuvomani lepo ja liikunta enää auttavat. Keskustele läheistesi kanssa asiasta. Toivottavasti saat apua.
En usko, että olet aidosti huolissasi voinnistani, koska olet sen verran pitkään harrastanut piikittelyäni ja omanlaistasi sarkasmia ainakin murhainfon Ulvila-osiossa. Jos esimerkiksi joku kohdistaisi vastaavanlaista käytöstä työpaikallaan kollegoihinsa, niin tulkitsisin hänet työpaikkakiusaajaksi. On oikeasti todella surullista, että meillä Suomessa on paljon fiksuja ja tunnollisia työntekijöitä, jotka uupuvat työkuormansa alle tai masentuvat joutuessaan epäasianmukaisesti kohdelluiksi taikka silmätikuiksi työpaikoillaan. Jokainen nuori, joka syrjäytyy työelämästä ennenaikaisesti, on iso menetys yhteiskunnallemme. Kaikkia meitä tarvitaan ja järkevää tekemistä riittää jokaiselle, joka haluaa yhteisiin toimintoihin osallistua.
Joosua kirjoitti:
Ke Joulu 29, 2021 10:55 am
Todellisuudessa, jos enää erotat sitä, olen tyytyväinen jos / kun huppis löydetään, ja tietenkin tämä parhaiten tapahtuisi poliisin toimesta. Tietenkin jonkinlaista uutta tietoa ja näyttöä tarvittaisiin että tutkinta voisi edetä. Näyttää siltä että olette löytäneet hyvän epäillyn. Moni asia sopii. Tarjosin vain sellaisia seikkoja jotka myös hyvin sopisivat, ja lisäisivät todennäköisyyttä että kyseessä on tekijä.. Joko pääteltyjä, tai silminnäkijän havaintoihin perustuvia seikkoja. Yleensä rikostutkimuksessa haetaan niin epäilyä heikentäviä, kuin sitä vahvistaviakin seikkoja. Jos merkittäviä epäilyä heikentäviä seikkoja ei tule esiin, mutta löytyy vahvoja epäilyä tukevia seikkoja, on käsissä hyvä epäilty.
Tästä viimeisestä kappaleesta olen kanssasi samaa mieltä. Minusta poliisi voisi oma-aloitteisesti kerrata Ulvilan murhatapaukseen liittyviä asioita ja pyytää yleisövihjeitä sopivassa laajalevikkisessä ohjelmassa, jos tuntuu, että niitä tarvitaan. Poliisi tai syyttäjä eivät ole näkemykseni mukaan laittaneet asian selvittämiseksi tikkuakaan ristiin sen jälkeen, kun korkein oikeus laittoi pisteen perheenäidin epäasianmukaiselle kiusaamiselle. Toivoisin, että viranomaispäässä edes yritettäisiin selvittää vakavaa rikosta, koska pimeä se on Kuusirannan väitteistä huolimatta edelleen.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Kylläpä vaikutat kiukkuiselta. Kannattaa oikeasti vähän varoa ettei muutu ihan happamaksi kun noin vakavasti ottaa tämmöiset harmittomat keskustelut.

Esittämällä pontevasti että et usko minun olevan huolissani voinnistasi, leimaat minut valehtelijaksi. Tämän teet pelkällä muulla. Ja ilman perusteita toisen välttäminen valehtelijaksi, on minusta alhaista, hyvin alhaista. Et varmasti oikeasti halua sellaiseen syyllistyä?
Et tietenkään tunne minua, mutta voin kertoa että valehtelu ei kuulu harrastuksiini. Ja puhuttaessa jonkun ihmisen terveydestä, valehtelu muuttuu minusta huonosta hyvin törkeäksi toiminnaksi.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Joosua kirjoitti:
To Joulu 30, 2021 2:02 pm
Kylläpä vaikutat kiukkuiselta. Kannattaa oikeasti vähän varoa ettei muutu ihan happamaksi kun noin vakavasti ottaa tämmöiset harmittomat keskustelut.

Esittämällä pontevasti että et usko minun olevan huolissani voinnistasi, leimaat minut valehtelijaksi. Tämän teet pelkällä muulla. Ja ilman perusteita toisen välttäminen valehtelijaksi, on minusta alhaista, hyvin alhaista. Et varmasti oikeasti halua sellaiseen syyllistyä?
Et tietenkään tunne minua, mutta voin kertoa että valehtelu ei kuulu harrastuksiini. Ja puhuttaessa jonkun ihmisen terveydestä, valehtelu muuttuu minusta huonosta hyvin törkeäksi toiminnaksi.
Okei, kiitos palautteesta. Voi tosiaan olla, että olen ollut viime aikoina tuntosarvet vähän liian herkällä ja ehkä olen tulkinnut mahdollisia hyvää tarkoittavia viestejäsi negatiivissävytteisiksi ja ilkeilyksi. Yritän jatkossa muistuttaa itselleni, että marsilaiset ja venuslaiset eivät välttämättä ole aina samalla aaltopituudella, ja virhetulkintoja saattaa tulla, kun erilaisista viiteympyröistä kumpuavat ajatukset kohtaavat.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

sikakoira kirjoitti:
La Joulu 25, 2021 1:02 am
Iloista joulua pikku eldikselle kans :wink:
Kiitokset näistä toivotuksista! Joulu sujui ihan iloisissa merkeissä. Toivottavasti myös sinulla.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Vuosi kulkee kohti loppuaan ja uudet seikkailut ovat odottamassa. Juhlitaan terveysturvallisesti, niin uusi vuosi lähtee mukavasti liikkeelle. Kiitos kaikille, jotka ovat kuluneen vuoden aikana jakaneet ajatuksiaan erilaisissa asioissa kanssani. Jatketaan hyviä keskusteluja myös vuodenvaihteen jälkeen. Iloista iltaa murhainfolaisille! 🎆🎇🧨✨💣🍾🥂🌟🌠💥💞💕
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Vastaa Viestiin