Sovittelu

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Bird
Neuvoja-Jack
Viestit: 557
Liittynyt: Su Marras 15, 2020 10:40 pm

Sovittelu

Viesti Kirjoittaja Bird »

H. Moilaselle vastaus:

Tarkalleen ottaen se en ole kyllä minä, joka täällä mustavalkoistaa. Maahanmuuttajille sinulla on eri säännöt ja monilla kommenteilla myös sinä tuot esiin tuomitsevuuttasi korostamalla positiivisia asioita kaikissa muissa ja yliyleistämällä ja korostamalla negatiivisia niissä, mitkä ovat itsellesi jonkinnäköinen punainen vaate. Ruotsin jengisota- ketjussa edellisen viestisi viimeisessä kappaleessa annoit erittäin kapean ja todellisuutta vääristävän kuvan maahanmuuton taustasyistä. Asiat vääristyy ja viha mamuja kohtaan lisääntyy juuri tuolla tavalla.

Oma epäluuloisuutesi myös yliyleistää sisote-alankin työntekijät hyvä, ettei täysin läpimädiksi, kun purat täällä heihin liittyvää negatiivista kuormaasi. Ei siinä mitään, niitä on välillä ihan hupaisaa lukea, mutta realistista kuvaa ne eivät rakenna. Joka alalla on mätiä omenoita, niiden takia ei kannata koko alan mainetta pilata. Kaikkien noiden mustavalkoisten tunnekirjoitustenne takia niihin ja muidenkin ko. kirjoituksiin täällä tekee mieli heti kommentoida ja lisätä tietoa siitä puolesta, mikä auttaa hahmottamaan sekä ymmärtämään ketjun ilmiötä laajemmin ja siitä, minkä moni, kuten sinä, tuntuu jättävän tarkoituksella pois.

Olen huomannut, että sulla on välillä myös tapana konfrontoida ja teilata muita, jotka näkevät asiat eri tavalla, vaikka laajemmin kuin sinä ja sitten lähestulkoon liehittelet heitä, jotka ovat samaa mieltä kanssasi; tämäkin alleviivaa omaa mustavalkoisuuttasi. Älä projisoi sitä muhun; jos olet lukenut kirjoituksiani ajatuksella ja ilman ennakko-odotuksia ja vahvistusharhan värittämää tulkintaasi, huomaat, että käsittelen aiheita monipuolisesti; myöntäen myös esimerkiksi epärehellisin motiivein tulleet maahanmuuttajat, etuuksien väärinkäytön ym. Samassa tarkastelen ilmiötä myös muista näkökulmista. Tässä ei ole mitään mustavalkoista.

Mitä tulee koulutusviestiin; myös siinä kirjoitin ihan selvästi, että on olemassa poikkeuksia, on lisääntyvää koulutusmyönteisyyttä ja on kulttuureita, joissa koulutusta arvostetaan, mutta leikiten sinä ohitat kaiken tämän ja luet sen, mikä vahvistaa omaa harhatulkintaasi mun kuvitelluista motiiveista. Vääristät myös mun kirjoittamia asioita käsittelemällä niitä omissa viesteissäsi omien tulkintojesi kautta. Ne menee metsään jo siinä vaiheessa, koska edelleen; tulkitset väärin. Itse esimerkiksi ko. ketjussa viittasin heihin, jotka eivät tue lastensa kouluttautumista edes ammattioppilaitoksissa, vaan peruskoulun jälkeen suoraan töihin perheen maatilalle lantaa luomaan. Tai maahanmuuttajanuoret suoraan isän pizzeriaan ilman edes sitä ammattioppilaitos -koulutusta. No, todettakoon väärintulkinnan välttämiseksi, että nämä ovat nyt niitä ääripään esimerkkejä. Moni maahanmuutaja on korkeastikouluttautunut Suomessa ja vielä useampi koulutettu alemmalla tasolla. Moni mamu-perhe on erittäin tarkka kouluttautuneisuuden suhteen; vähempi kuin lääkäri ei kelpaa. Kumpiakin esimerkkejä on myös kantiksissa.

Mitäpä Moilanen jos sinä kirjoittaisit vaihteeksi monipuolisia, eri näkökulmia sisältäviä ja jopa myönteisiä sekä tilannetta parantamaan pyrkiviä kommentteja vaikkapa niistä pakolaisista, turvapaikanhakijoista, joita on esimerkiksi kidutettu? Joka 3. irakilaismies on kokenut kidutusta esimerkiksi. Löytyykö ymmärrystä vai silkkaa vihaa tai vastenmielisyyttä vai mitä ikinä heitä kohtaan koetkaan? Pystytkö kirjoittamaan ilman tunteita mahdollisimman objektiivisesti? Tai hyvää ammattitaidosta vaikka psykiatrialla tai muuten sisoten työntekijöissä?

Tieto on valtaa ja suosittelen tutkimaan, miten sitä käytät. Osaat kirjoittaa ja sulla on valtavasti tietoa. Voisit vaikuttaa sillä muinkin tavoin kuin todellisuutta vääristäen. Itse esimerkiksi joskus aikoinaan, taisi olla tämän vuoden alkupuolella, olin kiitollinen panoksestasi Afrikka -ketjussa ja lisäksi muissakin, en nyt valitettavasti muista tarkemmin. Erittäin antoisaa luettavaa ja tiedonjakoa. Kirjoittaminen ja tietäminen (ilmeisesti myös muistaminen) ovat vahvuuksiasi. Voit valita mihin käytät niitä ja säilyykö omatuntosi puhtaana.

Edit. korostettu aloitustekstiä
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell

Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4528
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Sovittelu

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

Moikka Bird, luin viestisi, mutta vastaan tässä yhteydessä vain muutamiin kohtiin, koska muuten menee mielestäni turhaksi jänkkäämiseksi.
Bird kirjoitti:
To Marras 18, 2021 5:33 pm
Tarkalleen ottaen se en ole kyllä minä, joka täällä mustavalkoistaa. Maahanmuuttajille sinulla on eri säännöt ja monilla kommenteilla myös sinä tuot esiin tuomitsevuuttasi korostamalla positiivisia asioita kaikissa muissa ja yliyleistämällä ja korostamalla negatiivisia niissä, mitkä ovat itsellesi jonkinnäköinen punainen vaate. Ruotsin jengisota- ketjussa edellisen viestisi viimeisessä kappaleessa annoit erittäin kapean ja todellisuutta vääristävän kuvan maahanmuuton taustasyistä. Asiat vääristyy ja viha mamuja kohtaan lisääntyy juuri tuolla tavalla.
DNA-testin mukaan minun geeniperimässä on reilusti alle 50% suomalaisia geenejä. Olen muissa ketjuissa paljastanut omaavani mm. venäläisiä ja brittiläisiä sukujuuria. Olen siis mamutaustainen itsekin :mrgreen: Minulla on myös erittäin paljon mamu-kavereita ja -sukulaisia, minkä lisäksi jokunen Suomessa syntynyt & kasvanut lähiomaiseni on lähtenyt mamuksi ulkomaille. Koska edellinen keskustelu käytiin ketjussa, joka otsikon perusteella käsitteli Ruotsin jengisotia sekä maahanmuuttajanuorten rikollisuutta, en kokenut velvollisuudekseni muistuttaa joka välissä niistä kaikin puolin fiksuista maahanmuuttajista, joiden kanssa minäkin olen paljon tekemisissä: Venäläiset lääkärini, kahdessa Aasian maassa juuret omaava lähikaupan lempparimyyjä, kiinalainen hieroja, virolaiset ex-työkaverini, puolalainen naapurini, ranskalainen ex-esimieheni jne. Pelkästään omassa taloyhtiössäni asuu väkeä ainakin yhdeksästä maasta Suomen lisäksi, mutta minusta maita on vähän enemmänkin.
Bird kirjoitti:
To Marras 18, 2021 5:33 pm
Oma epäluuloisuutesi myös yliyleistää sisote-alankin työntekijät hyvä, ettei täysin läpimädiksi, kun purat täällä heihin liittyvää negatiivista kuormaasi. Ei siinä mitään, niitä on välillä ihan hupaisaa lukea, mutta realistista kuvaa ne eivät rakenna. Joka alalla on mätiä omenoita, niiden takia ei kannata koko alan mainetta pilata.
Olen työskennellyt vuosia sekä sote- että kasvatusalalla. Olen myös vuosien ajan tehnyt viranomaisten kanssa yhteistyötä kyseenomaisten alojen sisäisiin epäkohtiin liittyen. Murha.infoon kirjoitan eri tavoin kuin miten kirjoittaisin esim. Helsingin Sanomien yleisöosastoon. Täällä rikollisuus ja lakien rikkominen ovat keskeisiä ilmiöitä, eikä sitä näkökulmaa tarvitse koko ajan selitellä, vähätellä eikä anteeksi pyydellä. Jos ihmiset perseilevät ja tekevät rikoksia vaikka nyt sitten terveydenhoitoalan työasu yllään, niin ei sitä tosiasiaa tarvitse Murha.infossa mitenkään pehmennellä. Täällä porukka kyllä kestää lukea kovempia kuin juttuja, mukaan lukien tavallista puhekieltä karumpi kielenkäyttö kirosanoineen. Toisaalta tänne eivät myöskään kuulu ne uutiset, joissa ei ole rikosta. Jos joku maahanmuuttaja pelaa SM-kultaa pelanneessa urheilujoukkueessa, se on hieno juttu, mutta se ei kuulu Murha.infon aihepiiriin.
Bird kirjoitti:
To Marras 18, 2021 5:33 pm
Kaikkien noiden mustavalkoisten tunnekirjoitustenne takia niihin ja muidenkin ko. kirjoituksiin täällä tekee mieli heti kommentoida ja lisätä tietoa siitä puolesta, mikä auttaa hahmottamaan sekä ymmärtämään ketjun ilmiötä laajemmin ja siitä, minkä moni, kuten sinä, tuntuu jättävän tarkoituksella pois.
Tänään kommentoin lastensuojelulaitoksia ja totesin sillä alalla työskentelevän rikollisia. Muistutin yhden lauseen verran, että kaikki alan ihmiset eivät tietenkään ole rikollisia. Kuinka monen A4-liuskan verran minun olisi pitänyt kirjoittaa niistä lastensuojelulaitoksista ja ko. alan työntekijöistä, jotka tekevät upeaa työtä? Minä luotan lukijoiden yleiseen käsityskykyyn ja maalaisjärkeen, koska olen huomannut, se toimii murha.infolaisilla varsin hyvin (ei tietenkään täydellisesti).
Bird kirjoitti:
To Marras 18, 2021 5:33 pm
...jos olet lukenut kirjoituksiani ajatuksella ja ilman ennakko-odotuksia ja vahvistusharhan värittämää tulkintaasi, huomaat, että käsittelen aiheita monipuolisesti; myöntäen myös esimerkiksi epärehellisin motiivein tulleet maahanmuuttajat, etuuksien väärinkäytön ym. Samassa tarkastelen ilmiötä myös muista näkökulmista. Tässä ei ole mitään mustavalkoista.
Olen huomannut sinun tuovan esiin useampaa kuin yhtä näkökulmaa. Se on harmillisen harvinainen tapa täällä Minfossa. Oletko sinä huomannut, että olen useammassa ketjussa ilmaissut olevani samaa mieltä kanssasi?
Bird kirjoitti:
To Marras 18, 2021 5:33 pm
Itse esimerkiksi ko. ketjussa viittasin heihin, jotka eivät tue lastensa kouluttautumista edes ammattioppilaitoksissa, vaan peruskoulun jälkeen suoraan töihin perheen maatilalle lantaa luomaan. Tai maahanmuuttajanuoret suoraan isän pizzeriaan ilman edes sitä ammattioppilaitos -koulutusta.
Älä yhtään väheksy lapiohommia, oli kyseessä sitten paska- tai pizzalapio. Moni innovaatio on syntynyt lapion varressa ja moni firma on perustettu autotallissa tai liiterissä. Informaalinen oppiminen on ihan yhtä tärkeää kuin formaalinenkin oppiminen. Muun muassa Afrikka-juttuihin perehtyessä huomaa, että siellä tapahtuu monenlaista kehittymistä ja kehittämistä nimenomaan informaalin oppimisen kautta. Mutta motivaatiota, uskallusta ja usein nokkeluuttakin vaaditaan. Älypuhelinten ja internet-yhteyksien lisääntyessä ideat sekä tietotaito leviävät entistä nopeammin ja laajemmin. Silti joukossa on aina niitä, jotka ovat hanakampia oppimaan, itseopiskelemaan, kehittämään, näkemään vaivaa, uskaltamaan, kokeilemaan jne. Ammattilaisten järjestämiin työpajoihin, kursseille ja projekteihin osallistuu aina vain osa. Toiset puolestaan laiskottelevat ja haluavat päästä mukaan vasta sinä vaiheessa, kun haistavat rikastumisen mahdollisuudet eli ovat huomanneet, että hommassa pyörii rahaa... :?
Bird kirjoitti:
To Marras 18, 2021 5:33 pm
Mitäpä Moilanen jos sinä kirjoittaisit vaihteeksi monipuolisia, eri näkökulmia sisältäviä ja jopa myönteisiä sekä tilannetta parantamaan pyrkiviä kommentteja vaikkapa niistä pakolaisista, turvapaikanhakijoista, joita on esimerkiksi kidutettu? Joka 3. irakilaismies on kokenut kidutusta esimerkiksi. Löytyykö ymmärrystä vai silkkaa vihaa tai vastenmielisyyttä vai mitä ikinä heitä kohtaan koetkaan? Pystytkö kirjoittamaan ilman tunteita mahdollisimman objektiivisesti? Tai hyvää ammattitaidosta vaikka psykiatrialla tai muuten sisoten työntekijöissä?
Vielä kerran, tämä foorumi on Murha.info! Emme siis kommunikoi Vauva-foorumilla, Rasmus-verkoston keskustelupalstalla emmekä myöskään Ilta-Sanomien kommettiketjussa. En aio jatkossakaan kirjoittaa Murha.infoon sellaisia asioita, joihin ei liity rikosta, moraalittomuutta tai jotain muuta sellaista näkökulmaa, joka kuuluu Murha.infon keskusteluiden aihepiireihin.

Tiesitkö muuten, että minäkin olen asianomistajana useammassa rikosjutussa, joista osaan liittyy mm. pitkään kestänyttä väkivaltaa? On myös juttuja, joissa olen todistajana tai vinkkihenkilön roolissa. Jos olenkin traumatisoitunut, en halua jäädä siihen tunnetilaan vellomaan, enkä myöskään halua muiden arvioivan minua ensisijaisesti traumojen kautta. Siksi minäkään en halua katsella muita ihmisiä traumalinssien läpi. Useimmat ihmiset pyrkivät selviytymään ja pärjäämään, mutta eri ihmisille se merkitsee eri asioita.

Murha.infon lukijoilla on uskoakseni sekä henkilökohtaisesti että esimerkiksi läheistensä kautta niin monipuolisesti sote-alan asiakaskokemuksia, että he osaavat nähdä ns. ison kuvan yksittäisten ongelmia aiheuttavien yksilöiden, yksiköiden tai organisaatioiden takana. Valtaosa ymmärtää ja tietää, etteivät Suomen sairaalat, terveysasemat, laboratoriot, hoivakodit, päiväkodit, hammashoitolat, kuntoutuslaitokset ja muut yksiköt pyörisi ilman valtavan suuren joukon ammattitaitoa, ammatillista työmotivaatiota sekä kaikin puolin asianmukaista työpanosta.
Bird kirjoitti:
To Marras 18, 2021 5:33 pm
Tieto on valtaa ja suosittelen tutkimaan, miten sitä käytät. Osaat kirjoittaa ja sulla on valtavasti tietoa. Voisit vaikuttaa sillä muinkin tavoin kuin todellisuutta vääristäen. Itse esimerkiksi joskus aikoinaan, taisi olla tämän vuoden alkupuolella, olin kiitollinen panoksestasi Afrikka -ketjussa ja lisäksi muissakin, en nyt valitettavasti muista tarkemmin. Erittäin antoisaa luettavaa ja tiedonjakoa. Kirjoittaminen ja tietäminen (ilmeisesti myös muistaminen) ovat vahvuuksiasi. Voit valita mihin käytät niitä ja säilyykö omatuntosi puhtaana.
Kiitos samoin. Afrikka-ketjuun jatkan jos ja kun aikaa liikenee. Tekstejäni kirjoitan aina niin, että seuraavallakin kerralla on mukava mennä poliisikammarille jutustelemaan. Muitakin motiiveja toki on :D Mutta epäkohdista vaikeneminen ei kuuluu tyyliini ja se lienee sukuvika. Isoisoisoisäni oli aikoinaan Pravdan vääräleukainen toimittaja, jolla taisi olla yhtä paljon ihailijoita kuin vihailijoitakin :lol:
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.

Bird
Neuvoja-Jack
Viestit: 557
Liittynyt: Su Marras 15, 2020 10:40 pm

Re: Sovittelu

Viesti Kirjoittaja Bird »

"Sovittelu perustuu osapuolten itsemääräämisoikeuteen. Tämä tarkoittaa mm. sitä, että osapuolet itse saavat vaikuttaa sovittelun kulkuun ja osapuolet itse päättävät mahdollisen sovinnon ehdot.
Olennainen merkitys on myös sillä, että osapuolet tulevat kuulluiksi ja ymmärretyiksi ja, että osapuolet ymmärtävät hieman paremmin toistensa näkökulmia. " (Oikeus.fi -sivustolta hieman muokattuna)

Sovittelu-ketju minfon kiistelijöille. Heille, jotka haluavat jatkaa selvittämistä, tarkentamista tai vaikkapa vääntämistä ja väittelyä. Kukaties tällä saataisiin kiistelyt pois rikos- ja muita ketjuja pidentämästä. Kiistakumppani (tai muut palstailijat) voinee muistuttaa kiistojen siirtämisestä täällä käytäviksi.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell

Bird
Neuvoja-Jack
Viestit: 557
Liittynyt: Su Marras 15, 2020 10:40 pm

Re: Sovittelu

Viesti Kirjoittaja Bird »

H. Moilasen kanssa keskustelua:

Enhän mä nyt tietenkään tarkoittanut, että tarvitsisi ummet ja lammet jaaritella. :D En myöskään tarkoittanut, etteikö epäkohtia pitäisi tuoda ilmi. En kirjoittanut vähättelyn, selittelyn enkä minkään mainitsemasi asian puolesta. Peräänkuulutin tasapainoa, mitä voi saada aikaan lisäämällä lauseeseen vain yhden sanan: ”joskus”, ”toisinaan”, ”välillä”, ”jotkut”, ”osa”. Tuonhan itsekin esille epäkohtia jossain määrin, vaikken nyt yleensä ottaen täällä näin paljoa kirjoita enkä läheskään kaikkia ketjuja luekaan. Ehkä siitä syystä on mennyt myös ohi mainitsemasi muidenkin näkökulmien esiin tuomisesi. Se on tärkeää ja itsekin arvostan sellaista. En noissa nyt lukemissani ketjuissa huomannut sitä. Niissä korostui kaikkiaan hyvin kapea tarkastelukulma mamu-asiaan eikä siis luonnollisesti koske vain sinua. En kannata keskusteluita, mihin mahtuu vain äänekkäimpien yksi näkökulma. Ajattelen kaiken tän rumuuden ja kauheuden keskusteluissa olevan toki ikkuna yhteiskuntaamme ja tällä hetkellä se näyttää suureksi osaksi erittäin pahoinvoivalta. En halua ruokkia sitä.

Mitä vielä keskustelukulttuuriin tulee, olen hieman eri mieltä siitä. Siis, että tarvitseeko sen todella olla sellaista täällä, vaikka onkin rikosaiheinen sivusto. Kyseenalaistan sen kauhean ja toisia sorsivan keskustelukulttuurin. En käy mainitsemillasi keskustelusivustoilla enkä roskalehtien kommenttiosioissa. En vertaa minfoa mihinkään muuhun palstaan vaan yleisesti hyväksi tiedettyihin, tai edes normaaleihin :roll: , käytöstapoihin, jotka opetetaan jo lapsuudessa. Rajat on tärkeät. Eri asia, jos satunnaisesti tuuskahtaa turhautumustaan, mutta jos se on ihan jatkuvaa, kuten täällä nykyään, se alkaa vaikuttaa negatiivisesti laajemminkin. Ei ole paha, jos joskus kirjoittaa helvettiä tai muuta vastaavaa, mutta se, että täällä kirjoitellaan naisten verisistä alapäistä, neekerien mulkuista, huoritellaan naisia, viljellään vittua ja muita vastaavia sanoja. No jokainen voi miettiä miten sairasta porukkaa Suomessakin on.
Oikeastihan se menee niin, että tarvitaan rohkeutta ja hyvää itsetuntoa, jotta voi todeta, että toisellakin on hyvä näkökulma tai itse erehtyneensä, olleensa väärässä. Tarvitaan rohkeutta ja hyvää itsetuntoa, että tällaisella palstalla pyytää anteeksi. Kiittää. Täällä vedetään ego edellä ja piilotetaan se oma hauras minuus ja itsetunto sorsimalla muita ihmisiä. Se kaikki paistaa kauas, mutta jotkut luulevat olevansa kovia, hauskoja, vahvoja ja mitä lie muuta. Kaikki tietää sen olevan vain pinta. Jos on hyvä itsetunto ja hyvä olla, ei ole mitään tarvetta jatkuvasti haukkua muita, vähemmistöjä varsinkaan. Machoilunkin aika on ollutta ja mennyttä, täällä vaan sekin edelleen rehottaa, vaikka kaikki nykyään tietää senkin olevan vain kehitetty suoja epävarmuudelle ynnä muille vaikeille tunteille.

Kun puhutaan kouluttautumisen tärkeydestä huono-osaisuuden, ja mm. tuon jengi-ilmiön, kitkemisessä ja viittaan peruskoulun jälkeen jouduttavan lantaa luomaan, ei siitä voi vetää johtopäätöstä, että en arvostaisi ko.töitä. Puhe oli koulutuksen ja kouluttautumisen tärkeydestä ja niillä papereilla, jotka koulutuksesta käteen jää on merkittävä arvo työnhaussa nykyään.

Se, mitä kerroit traumatisoitumisestasi ja suhtautumisestasi siihen, on valitettavasti niin sanottu traumavaste. Vellominen on ihan eri asia kuin asioiden käsittely ja hyväksyminen. Traumalinssien läpi on tärkeää tarkastella historian näkymistä nykypäivänä, sorrettuja ihmisryhmiä ja kaltoinkohdeltuja uhreja. Sillä on niin kauaskantoiset ja laajat vaikutukset. Itse en aio olla siitä hiljaa, jos se sopii caseen yhtenä vaihtoehtona, vaikka muut huutelisikin, että se on vain vitsi tai klassinen selitys. :wink: Eikös tässä pitäisi muuten päteä tuo sama mitä kirjoitit minfon lukijoista; että ihmiset kyllä tajuavat, että kukaan ei ole "vain traumatisoitunut"?

Sulla on mielenkiintoinen tausta kyllä ja hauskojakin juttuja. Tiesinkin jo, että olet sote-alalla, sieltä itsekin, ja ajattelen, että tarvitaan ihmisiä, jotka tekee näkyviksi ongelmia sielläkin; myös niitä hoitaville viranomaistahoille. Totta kai täälläkin on hyvä tuoda esiin lakien rikkomisia, sote-alalla on paljon niitä, joiden ei todellakaan pitäisi siellä olla. En tarkoittanut siis sitäkään, etteikö niistä saisi kirjoittaa. Noissa joissain ketjuissa olisi ollut mielenkiintoista tutkia ja keskustella ketjun asioista monista eri näkökulmista, mutta niitä lukiessa huomaa, että ne samat laulut siellä vaan raikaa eikä soraäänet mahdu joukkoon. Hyvät, monipuoliset keskustelut jää toteutumatta. Ehkä niitä käydään muualla kuin ajankohtaisissa. Pitää kai alkaa etsiä. 8)

Kohta joku taas pääsee aukomaan päätään näistäkin ja ollaan toki ainakin varmasti väärässä ketjussa. Pahoittelut siitä jo etukäteen, mutta ei ollut muutakaan ketjua tällaiselle. Taidanpa pistää sellaisen pystyyn.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell

Bird
Neuvoja-Jack
Viestit: 557
Liittynyt: Su Marras 15, 2020 10:40 pm

Re: Sovittelu

Viesti Kirjoittaja Bird »

> Karhere, tuo mustamaalajien mestari.
Kirjoitat, ettei viestejäni jakseta lukea ja samantien paljastat käyneesi lukemassa viestejäni jo muuallakin. En loukkaannu, koska tiedän sun olevan vanhoista edelleen loukkaantunut.

Siirsinkin tän vastauksen tänne, vaikka olitkin näemmä jo kärppänä paikalla vastaamassa. Väärään ketjuun off topicia, sinä! :)

Jos luet pakonomaisesti vain mun kommentteja, saat taatusti väärän kuvan. Jos liittäisit ne kokonaisuuteen, huomaisit, että olen vastannut minulle esitettyihin kysymyksiin. Tajuatko? En ole yksin tykittänyt mitään, vaan vastannut muiden kysymyksiin. Olisit myös huomannut ystäväsi Alex Smithin tulleen ihan puskista mesoamaan tähän ketjuun canada goosesta, joka ei liity millään tavalla ketjun aiheisiin. Ja te väitätte, että mä yksinään heitän täällä off topicia. :lol: Joten kyllä; jos väität mun yksin heittäväni vain ketjun aiheeseen ja keskusteluihin liittymättömiä asioita, niin kyllä sitä vääristelyksi sanotaan. Etkä sitten edes sitä sovittelu-ketjua löytänyt. Jos jatkat tätä touhuasi, vastaan sulle vastedes siellä.

Ps. mitä itsetunto-asioihin ym. tulee, niin ne on ihan tutkittuja ja yleisiä juttuja. Niitä varten on koulutettu asiantuntijoitakin, mietipä hetki sitä.

Vedit ihan täyttä off topicia ja sait vastaukseksi sitä samaa. Huomaatko; syy-seuraus. Oletko etsinyt ketjun aiheesta tietoa? Tossa, kun valittelit, ettei sitä ole tänne tullut. Ehkä kuitenkin menet vain takaisin annaannan ketjuun jatkamaan fantasiointiasi hänestä. :)

Edit. [/quote]
Niin, tuon kaiken jargonin jälkeen, mikä sinun itsetunto ongelmasi on? Tuota kirjoittamaasi "newbie" tekstiä on nähty niin moneen kertaan näiden vuosien varrella. Edellenkään älä oleta, äläkä saarnaa.

Se oli ystävällinen neuvo, kukaan ei jaksa lukea noita pitkiä viestejäsi ja kumota niitä, no Moilanen yritti, mutta menkää keskustelemaan niistä vaikka privana.
[/quote]

Ja toinen vastaus heti perään; vai mun itsetunto-ongelmia nyt kyselet. :D Olen vain kyllästynyt erään tietyn äänekkään minfossa kirjoittavan joukon huonoon ja epäkypsään käytökseen.

Nyt seuraa analyysiä tekstistäsi; Et keksinyt muuta sanottavaa, joten yritit kääntää mun argumentin mua vastaan. Kutsumalla mua newbieksi ja ilmaisemalla itse olleesi palstalla jo kauan, asetat itsesi yläpuolelleni ja vähättelet mua. Arvaapa mistä tämä strategiasi kertoo? :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell

Salmari
Olivia Benson
Viestit: 723
Liittynyt: To Marras 22, 2018 3:37 pm

Re: Sovittelu

Viesti Kirjoittaja Salmari »

annaanna kirjoitti:
La Marras 20, 2021 6:49 pm
Kansalaisuus: kantasuomi
Rikosrekisteri: löytyy
Puoluekanta: tuntematon
Koulutustaso: tuntematon
Päihteidenkäyttö: tuomion verran havaintoja
Poliittinen toiminta: ei mitään havaintoa

Eli possunpunaisia epäpoliittisia kantasuomalaisia pikkurikollisia. Kova paikka monelle minfolaiselle nämä faktat näyttävät olevan.
Kun ovat tekijät omasta viiteryhmästä ilmeisesti.
Onko näilläkin sitten ollut maastopöksyt ja maiharit, niin oletettu skineiksi, joiksi määritelty somessa. Hiuksenhieno ero on perussuomalaisen pikkurikollisen ja perinteisen asuun pukeutuneen skinin välillä. Joku leijonariipus tai naamatatska usein ainoa eroavaisuus.

Huumeiden käyttö voisi selittää ainakin vanhemman tekijän varkauksia ja muuta rötöstelyä.
Kerro toki miksi et oikeudenmukaisuuskiihkossasi puutu annanannan öyhöttämiseen. Tämä lainaus maahanmuutajan tekemässä rikosketjussa.

Lisää löydät annannan omasta ketjusta, jossa hän syyllistää maahantunkeutujien raiskaamia lapsia " mitäs lähti mukaan", "ei ole tavara todistetusti pilalle mennyt ".

Vasta kun luet koko ketjun ajatuksella lainauksineen annannan jutuista (linkki alla kun yleensä vaikea "löytää") ja puutut myös silakkaolentojen öyhötyksiin niin vasta sitten olet edes jollain tavalla uskottava. Sitä odotellessa.

Kummasti puutut vain natsi/persu/rasistioletettujen juttuihin. Normaalia sillitoimintaa.

https://murha.info/rikosfoorumi/viewtop ... 14&t=16561

Bird
Neuvoja-Jack
Viestit: 557
Liittynyt: Su Marras 15, 2020 10:40 pm

Re: Sovittelu

Viesti Kirjoittaja Bird »

Salmari kirjoitti:
Su Marras 21, 2021 12:03 am
annaanna kirjoitti:
La Marras 20, 2021 6:49 pm
Kansalaisuus: kantasuomi
Rikosrekisteri: löytyy
Puoluekanta: tuntematon
Koulutustaso: tuntematon
Päihteidenkäyttö: tuomion verran havaintoja
Poliittinen toiminta: ei mitään havaintoa

Eli possunpunaisia epäpoliittisia kantasuomalaisia pikkurikollisia. Kova paikka monelle minfolaiselle nämä faktat näyttävät olevan.
Kun ovat tekijät omasta viiteryhmästä ilmeisesti.
Onko näilläkin sitten ollut maastopöksyt ja maiharit, niin oletettu skineiksi, joiksi määritelty somessa. Hiuksenhieno ero on perussuomalaisen pikkurikollisen ja perinteisen asuun pukeutuneen skinin välillä. Joku leijonariipus tai naamatatska usein ainoa eroavaisuus.

Huumeiden käyttö voisi selittää ainakin vanhemman tekijän varkauksia ja muuta rötöstelyä.
Kerro toki miksi et oikeudenmukaisuuskiihkossasi puutu annanannan öyhöttämiseen. Tämä lainaus maahanmuutajan tekemässä rikosketjussa.

Lisää löydät annannan omasta ketjusta, jossa hän syyllistää maahantunkeutujien raiskaamia lapsia " mitäs lähti mukaan", "ei ole tavara todistetusti pilalle mennyt ".

Vasta kun luet koko ketjun ajatuksella lainauksineen annannan jutuista (linkki alla kun yleensä vaikea "löytää") ja puutut myös silakkaolentojen öyhötyksiin niin vasta sitten olet edes jollain tavalla uskottava. Sitä odotellessa.

Kummasti puutut vain natsi/persu/rasistioletettujen juttuihin. Normaalia sillitoimintaa.

https://murha.info/rikosfoorumi/viewtop ... 14&t=16561
Kappas! Oliko tämä siis mulle?

Olen kirjoittanut täällä kyllä, että kummassakaan ääripäässä ei ole enää pitkään aikaan ollut mitään järkeä.

Teissä on eroja:

annaanna on provokaattori ja senkin me kaikki muut jo tiedämme. Annaannaa ei näy läheskään joka ketjussa. Itse olen tällä viikolla törmännyt vain muutamaan sen viestiin: yksi koski testosteronia ja muut oli asiaankuuluvaa rikosten tai niihin liittyvien asioihin analysointia. En kaiketi käy samoissa ketjuissa juurikaan, en muutenkaan lue kaikkia ketjuja enkä monia edes kokonaan, koska taso. Annaannan jutuista huomaa, että se ei voi olla tosissaan. Ne on ihan selvää provosoimista. En edes tiedä kuuluuko hän sinne toiseen ääripäähän oikeasti. Tiedätkö sinä?

Te. Te taas olette ihan tosissanne. Joka ketjussa. Teidän rikkinäisen levyn näkemiseltä ei voi välttyä.

Voin toki katsoa linkkaamaasi ketjua huomenna. Mutta tiedätkö, ei annaanna ynnä muut tule ikinä olemaan samaa mieltä teidän kanssa ja toisinpäin. Miksi sitten välitätte?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell

Salmari
Olivia Benson
Viestit: 723
Liittynyt: To Marras 22, 2018 3:37 pm

Re: Sovittelu

Viesti Kirjoittaja Salmari »

Bird kirjoitti:
Su Marras 21, 2021 12:21 am
Salmari kirjoitti:
Su Marras 21, 2021 12:03 am
annaanna kirjoitti:
La Marras 20, 2021 6:49 pm
Kansalaisuus: kantasuomi
Rikosrekisteri: löytyy
Puoluekanta: tuntematon
Koulutustaso: tuntematon
Päihteidenkäyttö: tuomion verran havaintoja
Poliittinen toiminta: ei mitään havaintoa

Eli possunpunaisia epäpoliittisia kantasuomalaisia pikkurikollisia. Kova paikka monelle minfolaiselle nämä faktat näyttävät olevan.
Kun ovat tekijät omasta viiteryhmästä ilmeisesti.
Onko näilläkin sitten ollut maastopöksyt ja maiharit, niin oletettu skineiksi, joiksi määritelty somessa. Hiuksenhieno ero on perussuomalaisen pikkurikollisen ja perinteisen asuun pukeutuneen skinin välillä. Joku leijonariipus tai naamatatska usein ainoa eroavaisuus.

Huumeiden käyttö voisi selittää ainakin vanhemman tekijän varkauksia ja muuta rötöstelyä.
Kerro toki miksi et oikeudenmukaisuuskiihkossasi puutu annanannan öyhöttämiseen. Tämä lainaus maahanmuutajan tekemässä rikosketjussa.

Lisää löydät annannan omasta ketjusta, jossa hän syyllistää maahantunkeutujien raiskaamia lapsia " mitäs lähti mukaan", "ei ole tavara todistetusti pilalle mennyt ".

Vasta kun luet koko ketjun ajatuksella lainauksineen annannan jutuista (linkki alla kun yleensä vaikea "löytää") ja puutut myös silakkaolentojen öyhötyksiin niin vasta sitten olet edes jollain tavalla uskottava. Sitä odotellessa.

Kummasti puutut vain natsi/persu/rasistioletettujen juttuihin. Normaalia sillitoimintaa.

https://murha.info/rikosfoorumi/viewtop ... 14&t=16561
Kappas! Oliko tämä siis mulle?

Olen kirjoittanut täällä kyllä, että kummassakaan ääripäässä ei ole enää pitkään aikaan ollut mitään järkeä.

Teissä on eroja:

annaanna on provokaattori ja senkin me kaikki muut jo tiedämme. Annaannaa ei näy läheskään joka ketjussa. Itse olen tällä viikolla törmännyt vain muutamaan sen viestiin: yksi koski testosteronia ja muut oli asiaankuuluvaa rikosten tai niihin liittyvien asioihin analysointia. En kaiketi käy samoissa ketjuissa juurikaan, en muutenkaan lue kaikkia ketjuja enkä monia edes kokonaan, koska taso. Annaannan jutuista huomaa, että se ei voi olla tosissaan. Ne on ihan selvää provosoimista. En edes tiedä kuuluuko hän sinne toiseen ääripäähän oikeasti. Tiedätkö sinä?

Te. Te taas olette ihan tosissanne. Joka ketjussa. Teidän rikkinäisen levyn näkemiseltä ei voi välttyä
.

Voin toki katsoa linkkaamaasi ketjua huomenna. Mutta tiedätkö, ei annaanna ynnä muut tule ikinä olemaan samaa mieltä teidän kanssa ja toisinpäin. Miksi sitten välitätte?
Ai mitkä TE. Ettei vaan taas vasemmistotaustainen luokkittelisi ihmisiä sen mukaan, mitä itse kuvittelee kun hänen kiihkoa kritisoidaan ja kaikki erimieltä olevat ovat sitten niitä vasureiden pelkäämiä natseja. Aika väsynyttä nuorisotyöntekijältä. Ihmisiä luokitellaan TEIHIN ja meihin sen mukaan mikä oma agenda on ja miten paljon haluaa moraaliposeerata.

Missä olen tosissani? Ilmeisesti jostain syystä luokittelet minut vihaamaasi persu/natsi kategoriaan vain siksi kun haastan sinua perustelemaan väittämiäsi.

Ottakaapa kaikki ss papparaisen TE jutuista, niitä on hyvä liitellä sitten myöhemmin keskusteluihin.

Papparaisella jäänyt suvaitsevaisuuskoulutus kesken ja omassa muka-todellisuudessaan elävä lumihiutale ei kestä kritiikkä. Silliainesta

Bird
Neuvoja-Jack
Viestit: 557
Liittynyt: Su Marras 15, 2020 10:40 pm

Re: Sovittelu

Viesti Kirjoittaja Bird »

Salmari kirjoitti:
Su Marras 21, 2021 12:47 am
Ai mitkä TE. Ettei vaan taas vasemmistotaustainen luokkittelisi ihmisiä sen mukaan, mitä itse kuvittelee kun hänen kiihkoa kritisoidaan ja kaikki erimieltä olevat ovat sitten niitä vasureiden pelkäämiä natseja. Aika väsynyttä nuorisotyöntekijältä. Ihmisiä luokitellaan TEIHIN ja meihin sen mukaan mikä oma agenda on ja miten paljon haluaa moraaliposeerata.

Missä olen tosissani? Ilmeisesti jostain syystä luokittelet minut vihaamaasi persu/natsi kategoriaan vain siksi kun haastan sinua perustelemaan väittämiäsi.

Ottakaapa kaikki ss papparaisen TE jutuista, niitä on hyvä liitellä sitten myöhemmin keskusteluihin.

Papparaisella jäänyt suvaitsevaisuuskoulutus kesken ja omassa muka-todellisuudessaan elävä lumihiutale ei kestä kritiikkä. Silliainesta
[/quote]

:D Hauskahan se olet sinäkin. :lol:
Diskurssisi on niin samanlainen, tuossakin kirjoituksessasi, luokitteluni perustui siihen. Jos olen väärässä, pahoittelen sitä. Voin käydä lukemassa sinunkin viestejä, jos vain suinkin ehdin.

En ikinä ole äänestänyt vasemmistoa ja jos nykytilanteessa ovat sitä, mitä kokevat tarpeen olla, en ikinä äänestäisi muutenkaan. Mutta en halua olla millään lailla osa tuotakaan maailmaa, mitä kirjoituksessasi kovasti tuputat. En kutsu ketään natseiksi, persuiksi, mutta en silleiksikään. Lumihiutaleeksi olen tainnut pariin kertaan jonkun ilmiön edustajia kutsua. Lopetin sen alkuunsa juuri siksi, että en halua kuulua kumpaankaan ääripäähän tai edes selkeästi kumpaankaan "laitaan". Tuossa aiemmin jo sanoinkin, että kummassakaan ei ole enää aikoihin ollut mitään järkeä, mutta ehkä et huomannut sitä.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell

Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Sovittelu

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

sov9ttu vittu


Fuck ye
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti

Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Sovittelu

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

rockn roll
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti

Gurney
Axel Foley
Viestit: 2494
Liittynyt: Ti Huhti 02, 2013 9:37 am

Re: Sovittelu

Viesti Kirjoittaja Gurney »

Tuollasia TE olette

Aluksi esitetään suvaisevaa ja kaikkien mielipiteitä kunnioittavaa hienoa ihmistä ja vähän kun pintaa raaputtaa niin sieltä paljastuu pesunkestävä rasisti, joka luokittelee ihmiset teihin ja meihin yhden lauseen perusteella.

Annannan kirjoitukset ovat teidän mielestä provoa ja kun muut tekevät samaa, niin ovat mielestänne tosissaan? Vaikka usea teksti on annannan viesti, jossa persun tilalle vahdettu vassari. Ja mustan tilalle valkoinen. Huomaat sen kyllä itsekin jos haluat.

Te olette niin tosissanne aina, niinkin paljon, että jopa annaanaa pitää puolustella. No kun se vaan on provo. Samalla tavalla vastakkaisista asioista provoava on kuitenkin tosissaan.

Te olette töissä pienissä yrityksisä tai kunnalla/valtiolla ja ette tiedä kansainvälisyydestä mitään.

Teidän mielestä kansainvälisyyttä on uskaltaa kävellä öisin rautatieasemalla tai käydä ostamassa Lähi- itä keskuksen etisestä kaupasta harissaa. Tai kansainvälisyyttä on nähdä kadulla lauma laittomia siirtolaisia tai rötösteleviä somppuja, jotka eivät koskaan sopeudu.

TE puhutte maahamuuttajista, vaikka kyse on laittomista siirtolaisista.Tätä narratiivia, että kaikki jotka jotenkin pääsevät rämpimään EU:n rajojen sisäpuolelle, olisivat maahanmuuttajia, toistaatte ahkerasti.
Yleensä jopa yle puhuu sentään siirtolaisista, mutta siihen pitäisi saada se sana "laiton" eteen.
Nämä ihimiset eivät yleensä kuitenkaan täytä Geneven pakolaissopimuksen ehtoja, joilla heidät voitaisiin tulkita kansainvälistä suojelua tarvitseviksi.

Te olette pienusieluisia nihilistejä, jotka väittävät, että kumpikin "laita" on väärässä. Mutta vasemman laidan juttuja pysyy kätevästi katsomaan sormien läpi. Te. Te olette joka ketjussa niin tosissanne.

Sellaisia te olette.
Jos tosiasiat näyttävät olevan keskenään ristiriidassa, se tarkoittaa sitä, että joku niistä ei ole tosiasia

Bird
Neuvoja-Jack
Viestit: 557
Liittynyt: Su Marras 15, 2020 10:40 pm

Re: Sovittelu

Viesti Kirjoittaja Bird »

Salmari, nyt ei kyllä oikein vakuuta nuo viestisi, että olisin luokitellut sut ykskantaan ihan täysin väärin? Huom. luin vain ekalla sivulla (nimeäsi painettuani) näkyvien kirjoitusten verran, joten en lukitse luokitteluani. En esimerkiksi tiedä provoiletko sinäkin?
Voinet itse vakuuttaa lisää, jos tarve vaatii.

Annaannan ketjusta luin ekat kolme sivua enkä tajua, miten sanomani ääripäistä ei riitä? On mahdollista, että mulla on joku kognitiivinen vinouma, mitä en vielä tunnista, mutta tässä pari asiaa, jotka toimintaani vaikuttaa:

Annaanna kirjoittelee yksin, monta hyökkää häntä vastaan. Jo tämä saa aikaan sen, että olisi tarpeen asettua vähemmistöä puolustamaan, vaikka en ole itse asiassa sitäkään tehnyt. Tuolla nimitellään häntä luuskaksi ynnä muuta. Joo, se pistää teitä halvalla ja vajakiksi haukkuminen ym. on myös toista julkeasti mitätöivää. Joka tapauksessa tää asetelma, missä vastapuoli koostuu hyvin monista nimimerkeistä ja vaikutelma on " monta yhtä vastaan", on jo sellainen, etten osallistu tällaiseen kuvioon.

Annaanna on erittäin hyvä kirjoittamaan ja hänellä on selvästi myös paljon tietoa, mitä jakaa oman provo-"öyhötyksensä" väleissä. Se lisää omissa silmissä uskottavuutta. Usein annaannan kirjoitukset on pöyristyttäviä ja julkeita, siksi se nimenomaan vaikuttaakin provoilulta? Hän on tuolla myös avoimesti kirjoittanut aikeistaan mm. paskamyrskyn nostattaminen ja yritys aiheuttaa vastapuolelle banneja tai jotain sinnepäin. Vastapuolelta en ole tällaista myöntämistä nähnyt.

Mulle voi vapaasti osoittaa, jos muodostamani vaikutelmat on vääriä. En tähän mennessä ole nähnyt vastapuolelta samalla mitalla esim. riittävästi vakavasti otettavaa tietoa, vaan enemmän vain asiantonta öyhötystä, mikä ei käsittääkseni edes ole provoilua? En tiedä olenko väärässä.

En ole kaikista asioista samaa mieltä annaannankaan kanssa, mutta toisaalta annaannan kirjoituksista näkyy tosiaan ihan selvästi provosointi, joten en myöskään voi tietää, mitä hän ihan lopulta asioista ajattelee. En pysty tällä hetkellä uskomaan, että hän olisi oikeasti niin mustavalkoinen kuin, mitä provotessaan esittää olevansa. Vastapuolen kohdalla taas on selvää, mitä ajattelevat eivätkä jaa varsinaista tietoa öyhötyksensä seassa. Mulle se jo on selkeä; vähemmän uskottavuutta.

Lisäksi myönnän, että jotkut annaannan jutut on niin räikeitä, että useimmiten ne saa mut vaan nauramaan. Sen sijaan vastapuolen öyhötys ei naurata. En ole nähnyt nokkelaa ja älykästä sanailua, kuten annaannalla on. Sitten, kun sitä alkaa näkyä, kuka ties katsotaan uudestaan.

En usko annaannan tavan olevan siinä mielessä tehokasta, koska se vaikuttaa lähinnä lisäävän vastarintaa ja vahvistavan vastakkainasettelua. Vaikka toisaalta ns. vastapuolihan se on, joka provosoituu ja lähtee ihan täysillä mukaan? Jos annaannan tavoite onkin vain tehdä näkyväksi vastapuolen törkeys, niin eikös hän siinä vaikuta onnistuvan? En ole ihan varma, koska en niin paljoa ole lukenut kirjoituksia.

En ole asettumassa millekään "puolelle", mutta sitä tuskin odotitkaan? Ääripäät on aina huonoja. Mihinkään vähemmistöjen sorsimiseen en tule koskaan osallistumaan, vaikken esim. heidän kanssaan samaa mieltä olisikaan. Taidan alkaa jo toistaa itseäni eikä nyt sunnuntaiaamuna muutenkaan tähän aikaan ajatus ole ihan kirkkaimmillaan, se minulle(kin) suotakoon.

Huomasin muuten sun nimen alta viestejäsi katsoessani, että olit huudellut perääni jossain ketjussa, mitä en ole koskaan edes aukaissut. Olen aika monesti kirjoittanut, etten ehdi eikä huvita lukea täältä edes puolia ketjuista/aiheista, joten ei kannata huudella turhaan. Nytkin mietin opiskeluvapaana päivänäni, että käytänkö siitä paljoa aikaa minfossa vai pelaanko sen ajan mieluummin wowia. Taidan valita jälkimmäisen. Ollut vähän "rankka" viikko täällä minfossa, tarttis varmaan taukoa. :D

t. Papparainen :lol:
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell

Bird
Neuvoja-Jack
Viestit: 557
Liittynyt: Su Marras 15, 2020 10:40 pm

Re: Sovittelu

Viesti Kirjoittaja Bird »

Gurney kirjoitti:
Su Marras 21, 2021 10:46 am
Tuollasia TE olette

Aluksi esitetään suvaisevaa ja kaikkien mielipiteitä kunnioittavaa hienoa ihmistä ja vähän kun pintaa raaputtaa niin sieltä paljastuu pesunkestävä rasisti, joka luokittelee ihmiset teihin ja meihin yhden lauseen perusteella.

Annannan kirjoitukset ovat teidän mielestä provoa ja kun muut tekevät samaa, niin ovat mielestänne tosissaan? Vaikka usea teksti on annannan viesti, jossa persun tilalle vahdettu vassari. Ja mustan tilalle valkoinen. Huomaat sen kyllä itsekin jos haluat.

Te olette niin tosissanne aina, niinkin paljon, että jopa annaanaa pitää puolustella. No kun se vaan on provo. Samalla tavalla vastakkaisista asioista provoava on kuitenkin tosissaan.

Te olette töissä pienissä yrityksisä tai kunnalla/valtiolla ja ette tiedä kansainvälisyydestä mitään.

Teidän mielestä kansainvälisyyttä on uskaltaa kävellä öisin rautatieasemalla tai käydä ostamassa Lähi- itä keskuksen etisestä kaupasta harissaa. Tai kansainvälisyyttä on nähdä kadulla lauma laittomia siirtolaisia tai rötösteleviä somppuja, jotka eivät koskaan sopeudu.

TE puhutte maahamuuttajista, vaikka kyse on laittomista siirtolaisista.Tätä narratiivia, että kaikki jotka jotenkin pääsevät rämpimään EU:n rajojen sisäpuolelle, olisivat maahanmuuttajia, toistaatte ahkerasti.
Yleensä jopa yle puhuu sentään siirtolaisista, mutta siihen pitäisi saada se sana "laiton" eteen.
Nämä ihimiset eivät yleensä kuitenkaan täytä Geneven pakolaissopimuksen ehtoja, joilla heidät voitaisiin tulkita kansainvälistä suojelua tarvitseviksi.

Te olette pienusieluisia nihilistejä, jotka väittävät, että kumpikin "laita" on väärässä. Mutta vasemman laidan juttuja pysyy kätevästi katsomaan sormien läpi. Te. Te olette joka ketjussa niin tosissanne.

Sellaisia te olette.
Mielenkiintoista analyysiä. :D Nyt en kyllä mitenkään taivu tähänkin pidemmälti vastaamaan, jos tämä oli mulle osoitettu?
Huomaatko muuten, että ihan yhtälailla mä luokittelen rasistien vastapuoltakin? Missään naiivissa koko maailmaa syleilevässä ja rakastavassa touhussa en näe pätkääkään järkeä. Monista sun kirjoitukissta en tunnista muutenkaan itseäni lainkaan. Jos et ole huomannut, olen avoimesti myöntänyt mullakin olevan ennakkoluuloja maahanmuuttajia ja nyt myönnän olevan myös kumpaakin ääripäätä kohtaan. Mä en kuitenkaan aio olla ennakkoluulojeni vanki. Jos saan riittävästi validia tietoa, muutan mieltäni. En ole kuitenkaan lainkaan taipuvainen mihinkään radikalismiin, joten kummastakaan ääripäästä mua ei jatkossakaan tule löytämään. Pitää varmaan palata asiaan uudemman kerran, jos aikaa riittää.

Edit. pitikin tulla äkkiä vielä korjaamaan itseäni.

ja lisäys, että hyvä pointti sulla tossa ja itsekin kirjoitin jo maahanmuutto-ketjussa, ettei pitäisi syyllistyä kirjoittamaan "maahanmuuttajista", koska ovat varsin heterogeeninen ryhmä. Valitettavasti se on niin helppoa ja nopeaa, että kerta toisensa jälkeen siihen tulee syyllistyttyä. Pitää yrittää muuttaa sitä.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell

Bird
Neuvoja-Jack
Viestit: 557
Liittynyt: Su Marras 15, 2020 10:40 pm

Re: Sovittelu

Viesti Kirjoittaja Bird »

Nostetaanpas näin uuden viikon kunniaksi tänne aikuisten sovittelu-ketjuun oiva esimerkki Minfon keskustelukulttuurista.

annaannan ketjuun oli ilmestynyt yön pimeinä tunteina seuraava kommentti: (edit. korjattu yksi väärä kirjain)
John Kimble kirjoitti:
Su Marras 21, 2021 10:37 pm
Nyt "Niuvanniemen pakolainen" röyhöttää ja sekoilee birdinä useassa ketjussa sotkemassa ohi aiheen.
Kyseinen nimimerkki Kimble oli jenginsä kanssa huutelemassa mihinkään perustumattomia somalien kaipailujaan Espoon pahoinpitely -ketjussa. Kysehän ei ole siitä, etteikö teon taustalla voisi olla minkä kulttuurin edustaja whatsoever, mutta että joka ketjussa mölistään kuin mitkäkin simpanssit ihonvärin ja etenkin jo mainitsemieni somalien perään ennen kuin on mitään tietoa asiasta. Yksihän siellä sanoi jopa, että tekijäthän jo tiedetään. No ei, te ette tiedä; te arvailette. KVG: "mitä on tieto".

Toisinaan, kuten kyseisessä ketjussa, muut yrittää muistuttaa, ettei ole vielä tietoa ja ihan yhtä lailla Mkylässä on kantisnuoriakin - ainakin pari kolme oli meitä, jotka joko ovat viime aikoina asuneet ko.sijainnissa tai edelleen asuvat. Siellä on myös nuorisoporukoita, joissa on vain kantiksia. Muistutetaan nyt vielä, että täällä meillä Suomessa on aina ollut kantisnuorten porukoita ja ei, Kimble, se ei tarkoita jengi-ilmiötä ja ei; Kimble, se ei tarkoita, että kaikki nuorisoporukat pahoinpitelisivät ihmisiä. Ja vielä, jottei todellisuutenne pakene hiusrajaanne enempää, huomautan: Mkylä ei ainakaan toistaiseksi ole uusi Vuosaari. Tällä hetkellä Etelä-Espoo ei ole kuin Helsinki.

Tälle Kimblen jengille on syvä loukkaus muistuttaa, että meillä Suomessa on edelleen myös porukoita, joissa on valkoihoisia suomalaisia nuoria. Siksi Kimble alkaa vaatia kirjallisia todisteita kantasuomalaisten nuorten olemassaolosta. MInfossa pätee kuitenkin samat säännöt kaikille, joten jos ketjun alusta lähdetään, niin Kimble alkakoon pyytää kirjallisia todisteita jokaiselta, joka ilman minkäänlaisia todisteita ja edes asumiskokemusta kyseisestä paikasta, huutelee tiedätte-kyllä-mitä.

Kun loppuu tieto ja, kun loppuu taito; kun aggressio kasvaa niin mittavaksi, ettei kuuppa meinaa kestää; silloin minfossa saatetaan alkaa kuvitella, että tässäkin on taustalla annaanna! Aggressio kääntyy paranoiaksi muuta maailmaa kohtaan. Kuvitellaan kaiken takana olevan yksi "paha" ihminen. Yksi "paha" ihminen, joka on eri mieltä kuin Kimble ja jenginsä. On kai liian pelottavaa, joten myös sula mahdottomuus, että meitä olisikin täällä tätä nykyä monta, jotka vastustavat heidän tapojaan toimia, pilata minfon keskustelukulttuuria sekä ilmapiiriä. Monta, jotka näkevät asioita laajemmin, eri näkökulmista ja ennen kaikkea kykenevät asioiden pohtimiseen järjellä.

Kun jengi-ilmiön taustalla on huomattu olevan turvattomuutta - sitä turvaa ei ole kotoa ja ympäristöstä saatu, niin sitä haetaan jengistä ja kaikenmaailman asosiaalisesta käyttäytymisestä mm. muita kohtaan. Miten me muut minfolaiset voisimme tarjota tälle minfon omalle jengille sekä turvaa että rajoja ja rakkautta, jotta he huomaisivat, että öyhötyksen ja jengiytymisen aika on ohi ja nyt aletaan keskustella asioista kuin aikuiset?

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille täältä sovittelusta! 8)

Ps. Kimble ja Conan, huomaan että notifikaatiot vilkuttelee viesteistänne; en aio edes lukea niitä.

Pss. Mielenterveyteen liittyvien häiriöiden ja sairauksien leimaaminen on so last season; se on noloa ja vanhanaikaista. Olisikohan samantien aika lopettaa myös tuo nimimerkki -leikki?

Psss. En odottele vastauksia.

Edit2. poistinpa turhan yksityiskohdan.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell

Vastaa Viestiin